۱۰۲۹۸۷۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

فوتبال آماده برای حوادث دیگر

برای رفع تکلیف یا براساس احساس تکلیف، مقیمان سازمان لیگ همچنان دور از چشم آن‌ها که با بیعملی، سرنوشت فوتبال را رقم می‌زنند و ما هم سال‌هاست که از چشمه نبوغ‌شان آب خنک می‌نوشیم، تصمیمی را اعلان کردهاند که خیلی حرف دارد.

خبرورزشی: برای رفع تکلیف یا براساس احساس تکلیف، مقیمان سازمان لیگ همچنان دور از چشم آن‌ها که با بیعملی، سرنوشت فوتبال را رقم می‌زنند و ما هم سال‌هاست که از چشمه نبوغ‌شان آب خنک می‌نوشیم، تصمیمی را اعلان کردهاند که خیلی حرف دارد.

اشتباهاتی که در مورد استخدام مارک ویلموتس سر زد، در فدراسیون حتی یک مخالف، بلکه یک پرسشگر نداشت! کسی یک پرسش هم به میان نیاورد که چرا؟ کسی نپرسید که این بند یعنی چه؟ که چقدر به این آقای بلژیکی پول میدهیم و به کدام دلیل؟ امروز هم از دیوار صدا درمیآید، از آقایان نه! همه ساکت، همه در روزه سکوت!

میگویند -در مذمت دلبستن و اتکا به آدم‌های غیرمفید که بود و نبودشان یکی است میگویند-: هر که نپرداخت خراجات شهر!... هم‌نفس غول بیایان شود!

درست مثل حالا! دقیقاً مثل این روزها! غول بیابان کجاست؟ همنفس او کیست؟ فدراسیون که قواعد را به جا نیاورده، حالا خودش را با غول بیابان، تنها و نفس به نفس میبیند! که البته خودکرده را تدبیر نیست! کسانی که به دلیل بیصدایی و برای حرف نزدن آمدند یا آورده شدند، اینک در همان نقش و در همان قالب فرورفتهاند! بازیگرانی بیصدا و بیصدایان نابازیگر! فوتبال آبستن است، تا چه زاید سحر؟ ویلموتس دیگر یا چراغ به دست به دنبال ویلموتس!

همان آش است و همان کاسه

اول تصمیم بعد فکر، اگر باشد

برای رفع تکلیف یا براساس احساس تکلیف، مقیمان سازمان لیگ همچنان دور از چشم آن‌ها که با بیعملی، سرنوشت فوتبال را رقم می‌زنند و ما هم سال‌هاست که از چشمه نبوغ‌شان آب خنک می‌نوشیم، تصمیمی را اعلان کردهاند که خیلی حرف دارد:

مربیان، خارجی بایکوت! بازیکنان خارجی، بیخ ریش صاحبان خارجی‌شان!

تصمیم بدی نیست! قابلیت دفاع هم دارد! با استمرار و مقاومت و مداومت و پابرجایی در اجرا، این باید و نبایدش میتواند کمک حال باشد، ولی...

ولی کسی نمیداند که آقایان ساکت و مردمان مسکوت، چه دلیلی برای این تصمیم اتخاذ شده دارند؟ چرا مربی خارجی نباشد؟ چرا بازیکن خارجی، حتی انسان نیک‌فطرتی مثل دیاباته که با آدمیت زندگی و کار میکند و هم آن‌ها که رذالت وجودشان را پر و انباشته کرده است، مثل استوکس، با یک چوب رانده شوند؟ آیا علتی و استدلالی دارید؟ آیا دفاعی از این عملکرد خود - اگر عمری بود- خواهید توانست؟ شما اول فکر کردید و بعد اعلام تصمیم یا اول اتخاذ تصمیم و بعد تفکر؟ شما اول میبُرید و بعد می‌شمارید یا اول می‌شمارید و بعد بُرش میزنید!

مقام قضایی: آن‌ها ۸ تن بودند

مقامات قضایی که به ماجرای مارک ویلموتس ورود کردهاند، رسماً گفتهاند: ... ۸ نفر که در این داستان بدفرجام و هنوز ناتمام حضور شرکت داشتهاند، به دستگاه‌های ذی‌ربط، معرفی شدهاند!

این فاش‌گویی ما را حیرانتر هم میکند که کلاهی که ویلموتس بر سر فوتبال ما گذاشته، در مقابل چشمان باز و هُشیار این ۸ نفر چگونه ممکن شده است! پس اگر رئیس فدراسیون و یا نمایند‌های از سوی ایشان «تک و تنها» و به شکل یک‌نفره وارد عمل میشد، ویلموتس و وکلایش چه آتشی روشن میکردند و چه بسا که شاید ۸ برابر این رقم با چشمبندی و تردستی بالا می‌کشیدند! راستی که این ۸ نفر، حواس‌شان کجا بود؟ چگونه است که یک نفرشان هم متن موافقتنامه ۶ میلیون یورویی را - که کاشف به عمل آمده در اصل ۸ میلیون یورو بوده- نخوانده و نفهمیده که چه کلاهی قرار است از سر ما بردارند! آن هم با آجان و آجانکشی!

اینجاست که آدم یاد شاعر فوتبال پیش‌های میافتد که گفته است: دلا خون کن به تنهایی که از تنها بلا خیزد! به ویژه اگر این تنها، ۸ تنه باشند و مخصوصاً اگر هر ۸ نفر مبادرت به خواندن و تفهم یک خط از این قرارداد کذایی را نکرده باشند!

جربزه فرشاد آقای گل...

با چوکا، سر قلعه عقاب‌ها

فرشاد پیوس که یادتان هست؟ تا حدود ۲۰ یا ۲۵ سال پیش، گلزن قهاری بود که ۶، ۷، ۸ باری و بلکه بیشتر، آقای گل مسابقه‌های متعددی شد! فرشاد گلزنیاش را از تیم شاهین آغاز کرد و این جریان را به پرسپولیس، تیم ملی، بازی‌های آسیایی، جام ملت‌های آسیا، قطر و دوباره به پرسپولیس کشاند! ۷، ۸، ۹ بار فرشاد آقای گل!
فرشاد پیوس که به نوشته امیر یزدجردی، وظیفه سازمانیاش گل زدن بود، روزی که فردایش به قطر رفت تا «حرفه‌ای» بازی کند، یک‌تنه ۹۰ هزار نفر را به آزادی کشاند که او را صدا میزدند! علی پروین درباره آن روز گفته است: ... آقا لارودی، ۹۰ هزار نفر بودند! حتی یک نفرشان هم نگفت علی پروین! انگار نه انگار! فقط فرشاد، فقط فرشاد! نرو فرشاد، نرو فرشاد! عجب روزی بود! شب نمیشد!

فرشادآقا مربی هم بود! هم مربی گلزن‌ها و هم مربی بقیه تیم! کار فرشاد وقتی گرفت که تیم شهید قندی یزد را به لیگ برتر آورد! یزد در لیگ برتر ایران! فرشاد پیشنهاد دستیاری دنیزلی را نپذیرفت! فقط سرمربی یا هیچ! و فرشاد آنقدر جربزه داشت که راهش را بزنند! کوتاه کنیم! فرشاد با سپیدرود به دسته اول صعود کرد، اما به شرح ایضاً باز هم آقایان سنگ انداختند!

فرشاد به قلعه عقاب‌ها رفت و چوکای تالش را تیم کرد و بال و پرش را قوت داد! چوکا با فرشاد آقای گل به لیگ یک صعود کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      استقلال ملاثانی اهواز هم صعود کرد.مقتدرانه .نه کسی ازش تعریف وتمجید کردونه اسپانسرداشت.ازجیب مردم استقلال دوست بخش ملاثانی تامین میشود.ازاین تیم بنویسید بهتره.چون مردم حمایتش کردند.چوکاکه وابسته هست به شرکت چوب وکاغذ تالش.

      پاسخ ها

      • ۴۴۴۴اس اس

        درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج