۱۰۲۹۹۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سفر مریخ‌نورد «استقامت» را به طور زنده دنبال کنید

ناسا اعلام کرده است که همگان می توانند مسیر ماموریت "مارس ۲۰۲۰" و سفر مریخ نورد "استقامت" به سیاره سرخ را به صورت زنده از طریق برنامه "چشم های ناسا" دنبال کنند.

خبرگزاری ایسنا: ناسا اعلام کرده است که همگان می توانند مسیر ماموریت "مارس ۲۰۲۰" و سفر مریخ نورد "استقامت" به سیاره سرخ را به صورت زنده از طریق برنامه "چشم های ناسا" دنبال کنند.

آخرین باری که ما مأموریت "مارس ۲۰۲۰" را دیدیم، ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۲۰ بود، جایی که پس از پرتاب در سیاهی آسمان ناپدید شد و قدم در یک مسیر برای رسیدن به مریخ گذاشت. اما با توجه به وجود برنامه "چشم های ناسا بر منظومه شمسی"، می توانیم به صورت زنده این پیشرفته ترین مریخ نورد بشریت و بالگرد "نبوغ" را که به شکم آن بسته شده و با آن راهی مریخ است تا شش ماه دیگر با طی کردن میلیون ها کیلومتر به "دهانه جزرو" در مریخ برسد، دنبال کنیم.

"فرناندو آبیلیرا" مدیر طراحی و ناوبری مأموریت "مارس ۲۰۲۰" در آزمایشگاه پیشران جت ناسا گفت: "چشم های ناسا بر روی منظومه شمسی" داده های مسیر را که تیم ناوبری برای ترسیم مسیر "استقامت" به مریخ استفاده می کند، تصویر سازی می کنند. بنابراین اگر می خواهید در این سفر با ما همراه باشید، امکان آن وجود دارد.

"چشم های ناسا"(NASA's Eyes) مجموعه ای از برنامه های تجسم رایانه ای است که توسط تیم برنامه های کاربردی و فناوری توسعه تصویری در آزمایشگاه پیشران جت ناسا(JPL) ایجاد شده است که تصاویر دقیقی از مناظر سیارات و فضاپیماهای مورد مطالعه در ماموریت های ناسا تهیه می کند.

این برنامه برای رایانه های رومیزی که دارای سیستم عامل ویندوز ۷ به بالا، مک ۱۰.۸ به بالا و یا لینوکس هستند، در دسترس است. در این برنامه مدل های سه بعدی فضاپیماها و اشیای دیگر با امکان مقایسه اندازه آنها با یک انسان، اتوبوس یا استادیوم فوتبال نمایش داده می شود.

این برنامه اکنون نه تنها به شما اجازه می دهد در لحظه، فاصله بین سیاره سرخ و "استقامت" را ببینید، بلکه همچنین می توانید با آن پرواز کنید، سرعت نسبی آن بین مریخ و زمین و محیط اطراف، مثلاً سیاره کوتوله پلوتون را ببینید.

"جان نلسون" عضو تیم فناوری تجسم و سرپرست توسعه برنامه های کاربردی در JPL گفت: با وجود تمام فضاپیماهای مداری ما که به دور مریخ می چرخند و همچنین وجود مریخ نوردهای "کنجکاوی" و "اینسایت" در سطح این سیاره، در حال دستیابی به داده ها و تصاویر جدیدی از سیاره سرخ هستیم.

اساساً می توان گفت که اگر اخیراً مریخ را از طریق "چشم های ناسا" ندیده اید، اصلا مریخ را ندیده اید.
دهها ابزار کنترلی در منوی برنامه "چشم های ناسا" به شما امکان می دهد نه تنها آنچه را می بینید، به دلخواه خود تنظیم کنید، بلکه نحوه مشاهده آن را نیز می توان تنظیم کرد. برای مثال می توانید حالت سه بعدی را انتخاب کنید و تمام آنچه شما نیاز دارید یک عینک سه بعدی برای یک تجربه همه جانبه و نزدیک به واقعیت است.

همچنین در این برنامه لازم نیست در مریخ متوقف شوید. شما می توانید در سراسر منظومه شمسی و حتی در زمان سفر کنید. این وبسایت نه تنها از داده ها و تصاویر ناوگان فضاپیماهای ناسا در لحظه و به صورت زنده استفاده می کند، بلکه از داده های ناسا از سال ۱۹۵۰ و داده های پیش بینی شده تا سال ۲۰۵۰ بهره می برد. بنابراین تمام مکان ها، حرکات و ظواهر بر اساس داده های بازسازی شده و پیش بینی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج