جاباما
۱۰۳۰۰۲۹
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

امکان تکرار اتفاق جذاب دربی بعد از ۳۲ سال

با توجه به اینکه بازی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی برگزار می‌شود این احتمال وجود دارد که بعد از ۳۲ سال شهرآورد به پنالتی کشیده شود.

خبرگزاری ایرنا: با توجه به اینکه بازی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی برگزار می‌شود این احتمال وجود دارد که بعد از ۳۲ سال شهرآورد به پنالتی کشیده شود.

روز چهارشنبه نود و سومین شهرآورد پایتخت از ساعت ۱۹ بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. این چهارمین بازی ۲ تیم در جام حذفی با یکدیگر است که باید برگزار شود. در سه دیدار قبلی یک بار بازی در ۹۰ دقیقه تمام شد؛ یک بار سرانجامِ کار در اوقات اضافه مشخص شد و یک بار هم ضربات پنالتی، تیم برنده را انتخاب کرد.

به همین دلیل کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی اصلا دور از ذهن نیست. این اتفاق همانطور که گفته شد تنها یک بار به وقوع پیوست؛ آن هم در ۱۹ اسفند ۱۳۶۷ بود که بعد از تساوی بدون گل، در ضربات پنالتی پرسپولیس با نتیجه چهار بر ۲ حریف خود را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

حالا اما ماجرا کمی متفاوت است. ۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که اگر کار به ضربات پنالتی کشیده شود استقلال می‌تواند امید بیشتری به پیروزی داشته باشد و دلیل آن هم دروازه‌بان این تیم است. حسینی با وجود ضعف‌هایی که در جریان مسابقه و خصوصا روی شوت از راه دور دارد از تبح نسبتا بالایی در گرفتن پنالتی برخوردار است. او در لیگ هفدهم و در هفته ششم که رسما وارد دروازه استقلال شد توانست پنالتی بازیکن پارس جنوبی جم را بگیرد. سپس در لیگ قهرمانان آسیا از مارکوس برگ سوئدی پنالتی گرفت و در لیگ نیز کم و بیش در این امر موفق بوده و در این فصل بعد از حامد لک و معراج اسماعیلی سومین پنالتی‌گیر برتر بوده است. حسینی به طور مثال از شهریار مغانلو که پنالتی‌زن ماهری است توانست پنالتی بگیرد.

امکان تکرار اتفاق جذاب دربی بعد از ۳۲ سال

در سوی مقابل اما رقیب سنتی علی‌رغم نمایش قابل قبول در جریان بازی، اصلا پنالتی‌گیر خوبی نیست. رادو هیچوقت با پیراهن پرسپولیس موفق به گرفتن پنالتی نشده است. او در بازی معروف پرسپولیس و قشقایی هیچ پنالتی را نگرفت و فقط یک بار در دوران حضورش در پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گل نخورد که آن هم بازیکن صنعت نفت در لیگ هجدهم خودش توپ را به بیرون زد. همین مساله باعث شده تا یحیی دوست داشته باشد همه چیز در جریان بازی رقم بخورد و کار به ضربات حساس از فاصله ۱۱ متری دروازه نکشد.

بد نیست یادآوری کنیم که ۲ تیم در چند سال اخیر در جام حذفی چند بار کارشان به ضربات پنالتی کشیده که در آن هم برده‌اند و هم طعم شکست را چشیده‌اند. به طور مثال سال قبل استقلال در جام حذفی به سایپا باخت و حسینی حتی یک پنالتی را هم سیو نکرد یا پرسپویس در مرحله یک چهارم نهایی فصل قبل در ضربات پنالتی پدیده با هدایت یحیی گل‌محمدی را شکست داد که البته بیرانوند دروازه‌بان سرخپوشان بود. همین تیم ۲ فصل قبل در پنالتی‌ها به صنعت نفت آبادان نتیجه را واگذار کرد و استقلال سه فصل قبل از سد صبا در پنالتی‌ها گذشت. هر ۲ تیم نمایش سینوس‌واری در ضربات پنالتی داشته‌اند.

امکان تکرار اتفاق جذاب دربی بعد از ۳۲ سال

درباره پنالتی‌زن‌های احتمالی هم اگر بخواهیم صحبت کنیم باید به ۲ نام مطمئن برسیم. مهدی ترابی با اینکه سال قبل در جام حذفی و با پیراهن سایپا نتوانست دروازه استقلال را باز کند اما در این فصل هر پنج پنالتی‌اش به گل تبدیل شده است. در سوی مقابل شیخ دیاباته هم سالیان سال است که هیچ پنالتی را از دست نداده و در این فصل هم سه پنالتی‌اش به گل تبدیل شده است. در درجه بعدی به علی علیپور و وریا غفوری می‌رسیم که هر ۲ سابقه از دست دادن پنالتی را دارند و در این امر تجربه‌دار هستند. نفراتی چون احمد نوراللهی، مسعود ریگی و ... هم به نظر می‌رسد در صورت کشیدن بازی به پنالتی بتوانند پشت توپ قرار بگیرند.

در ۲، سه فصل اخیر هم پنالتی‌هایی در دربی داشته‌ایم. علیپور ۲ فصل قبل از روی نقطه پنالتی به حسینی گل زد اما فرشید اسماعیلی و علی کریمی ۲ پنالتی آخر استقلال را از دست داده‌اند. اسماعیلی بعد از آن چیپ معروف باید بار دیگر مقابل سرخپوشان تهرانی قرار بگیرد. شاید وقت جبران برای او رسیده باشد؛ شاید هم زمانی برای تکرار یک تجربه تلخ.

امکان تکرار اتفاق جذاب دربی بعد از ۳۲ سال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رادو جلوی سپیدرود پنالتی گرفت

    • ارتش سرخ☆

      نویسنده ابن متنم مث اینکه اطلاعات کامل نداره پس اون پنالتی ک رادو مقابل سپیدرود رشت گرفت چی بوده ک نوشتین تا حالا هیچ پنالتی نگرفته؟؟؟

    • کیسه_شله زرد_گاوآهن

      رادو هم پنالتی گیر خوبیه
      فصل قبل پنالتی گرفت الکی جو نده

    • بدون نام

      نگران نباش
      تو ۹۰ دقیقه کار کیسه کشا تمام

    • بدون نام

      خیلی دوست داری نه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج