جاباما
۱۰۳۰۱۶۸
۶۸ نظر
۵۰۱۹
۶۸ نظر
۵۰۱۹
پ

محمدحسین میثاقی هستم، من، اهل مافیا نیستم!

روزنامه جام جم، خب متعلق به صدا و سیماست و در مصاحبه‌ای نه چندان بی‌طرفانه پشت میثاقی درآمده و حتی برنامه او را موفق تلقی کرده، این مصاحبه را اینجا بازنشر کرده‌ایم.

روزنامه جام‌جم: محمدحسین میثاقی بعد از روزهای برفی و بارانی، حالا به بهار شیرینی رسیده است. برای او و این برنامه نوپا، روزهای سختی از سر گذشت. آن جو مجازی، اتهامات، آن حرف‌ها می‌توانست هرکس را از پای در بیاورد ولی میثاقی و همکارانش روی پای خود ایستادند تا امروز شاهد برنامه‌ای اثرگذار باشیم. محمدحسین به خاطر این یک سال، حرف‌های زیادی در دل دارد.

او گهگاه روی آنتن چیزهایی گفته، گلایه‌هایی کرده، از مافیای مجازی حرف زده و از آدم‌هایی که پشت برنامه‌اش صفحه می‌گذارند. میثاقی در گفت‌و‌گو با جام‌جم سرانجام سکوت رسانه‌ای خود را می‌شکند و پرده از فعالیت‌های این شبکه برمی‌دارد. محمدحسین در طول مصاحبه بارها روی واژه غرض ورزی تاکید می‌کند و در عین حال تاکیدش روی کلمه «احترام» در فوتبال برتر است...

دنیا با ویروس کرونا برای کسی مثل محمد‌حسین میثاقی چه طعمی دارد؟

فکر نمی‌کردم یک روز پدیده‌ای پیدا شود که اینقدر روی دنیا اثر بگذارد. مشخص شد هیچ چیز جز سلامتی اهمیت ندارد. بانکها، دانشگاه‌ها و موسسات و سازمان‌های این شکلی تعطیل شدند. همه دنیا دغدغه‌شان شد سلامتی. هیچکس فکر نمی‌کرد در سال ۲۰۲۰ چنین اتفاقی رخ دهد. من خودم بچه کوچک دارم. عزیزهایمان را درست و حسابی ندیدیم. واقعا حس بدی بود که حتی آنها را به آغوش نکشیدیم. از آن‌طرف سبک زندگی ما و به خصوص کارمان که فوتبال است را تحت تاثیر قرار داد. تعطیلی عجیب و غریبی بود. از یک جا به بعد رفتیم تنیس فوتبال بازی کردیم، آن هم با حفظ فاصله. در دوران کرونا من وزن کم کردم.

اصلا زندگی بدون فوتبال می‌گذرد؟

بدون فوتبال اوضاع خیلی خراب بود. این چالش بزرگ برنامه فوتبال برتر هم بود و هست. در سالی که برنامه داشتیم، ۴ ماه فوتبال تعطیل بود. مثل این بود بدون تخم‌مرغ، املت درست کنی. سه چهارماه واقعا بچه ها زحمت کشیدند و کار تولیدی کردند. به بررسی فوتبال در کرونا پرداختیم. این‌که بازی‌ها برگزار شود یا نشود؟ کار برای ساخت برنامه سخت بود. خلاصه فوتبال بازگشت ولی تماشاگران همچنان نیستند. در حوزه برنامه سازی برای فوتبال تماشاگران خیلی مهم هستند. جذابیت بازی را زیاد می‌کنند. امیدوارم دوباره تماشاگران برگردند. با حضور آنها فوتبال باحال‌تر می‌شود.

خاطرم هست 5 سال پیش به من گفتی «زمان ما پدر خدابیامرزم موقع امتحانات تلویزیون را لای پتو می‌پیچید و داخل کمد می‌گذاشت.»... در سه چهار ماهی که فوتبال به دلیل کرونا تعطیل شدچه کردی؟

البته حاج خانم، مادرم هم همین‌طور بود. خدا پدرم را رحمت کند. موقع امتحان تلویزیون تعطیل بود. ما هم زیاد بودیم. بعضی وقت‌ها لای پتو در کمد می‌گذاشتند تا روشنش نکنیم. من از قدیم فوتبال زیاد نگاه می‌کردم. تصور این‌که به خاطر کرونا مدتی فوتبال و برنامه فوتبالی نبینم سخت بود. خب، خیلی از لیگ‌های دیگر را بررسی می‌کردم. ولی خیلی از برنامه‌های خارجی هم تعطیل بود و یک جورهایی واقعا تلویزیون را در کمدمان لای پتو گذاشتیم ولی وقتی فوتبال برگشت آن را در آوردیم و هیجان و شور و نشاط دوباره برگشت. با فوتبال تلویزیون هم واقعا رنگ و بوی دیگری گرفته است.

دوست داریم جنبه‌های جذاب دیگری از زندگی‌ات را رو کنی با کدام فیلم، کدام بازیگر یا کتاب‌ها به وجد می‌آیی؟ اصلا انتخاب دوم و سومت بعد از فوتبال چیست؟

من غیر از فوتبال کتاب زیاد می‌خوانم. کتاب خواندن را دوست دارم. در صفحه‌ام بخشی دارم که کتاب معرفی می‌کنم. پادکست زیاد گوش می‌دهم و آنها را به مردم معرفی می‌کنم. آنها هم کیف می‌کنند. من خیلی زمان‌ها در ترافیک هستم و آن را با پادکست و موزیک می‌گذرانم. سریال و فیلم خارجی زیاد می بینم.

محمدحسین میثاقی هستم، من، اهل مافیا نیستم!

برویم سراغ چالش بزرگ زندگی محمد حسین میثاقی... برنامه فوتبال برتر. دوست دارم از نگاه‌های متفاوت و سنگین آن روزها بگویی و قدم‌های اولی که برداشتی... می‌دانم دوستان زیادی را از دست دادی و دوستان زیاد دیگری را پیدا کردی... با این موضوع که خیلی راحت قضاوت می‌شدی در برهه‌ای، چطور کنار آمدی؟

فوتبال برتر با فرمت جدید روی آنتن رفت. یک تصمیم اداری سازمانی اتفاق افتاد و با فرمت تحلیل فوتبال کارمان را ادامه دادیم که سخت بود. در آن فضای رسانه‌ای و مجازی ما خواستیم کار جدیدی را شروع کنیم. ببینید من از سال 84 در سازمان کار می کنم. با تجربه 15ساله آمدم. تهیه کننده برنامه هم با تجربه 20 و خرده‌ای سال جلو آمد. تیمی جمع کردیم که در آن روزهای اول واقعا کار برایشان سخت بود.

بدی‌اش این بود با توجه به فضایی که ایجاد شد، 5 بر صفر عقب بودیم و بازی را شروع کردیم. فضا اینقدر منفی شده بود که اگر بهترین برنامه، بهترین آیتم‌ها و بهترین گفت‌و‌گوها را هم می‌گرفتیم، یکسری تلاش می‌کردند در فضای مجازی تخریب کنند و آزارمان دهند. می‌خواستند ذهنیت عموم و مخاطب را به سمت بدگویی از ما و فوتبال برتر ببرند. هر کاری که می‌توانستند علیه برنامه کردند. کار نکرده نداشتند! همین الان هم ادامه دارد. هنوز که هنوز است تیم رسانه‌ای هست که تلاش می‌کنند فوتبال برتر را تخریب کنند. فضا را مسموم کنند. خدا را شکر اثرات جانبی برنامه را خودمان می‌بینیم و می‌گیریم. مهمان‌ها، آیتم‌ها و خیلی از اتفاقات نو و خاص در برنامه افتاد. ما خودمان منتقد اصلی خودمان هستیم. می‌دانیم باید چه کنیم. در آن فضای بد، غیر‌ورزشی و غرض‌ورزانه کار ما سخت شد و هنوز هم سخت است. این‌که 5 بر صفر عقب باشی و وارد زمین شوی، کاری کنی که به مخاطب بگویی غرض‌ورزی نیست و بر اساس احترام کارت را می‌کنی. کار فنی ما خوب است.

یعنی مخاطب....

بله، مخاطب ما هم طبیعی بود به خاطر فضایی که درست شد، با یک گاردی آمد. این کار را سخت کرد. متاسفانه عده‌ای فضا را برای فوتبال برتر مسموم کردند و کارشکنی‌های زیادی هم صورت گرفت، حتی از سوی نزدیک‌ترین آدم‌ها. دقیق‌تر بگویم بعضی‌ها که با آنها تعامل داشتیم هم نمی‌خواستند کار جلو برود. در فضای مجازی مثل اینستاگرام و برخی صفحات هم می‌دیدید چه اتفاقاتی می‌افتاد. با کارشکنی‌ها ما را اذیت کردند. برای هیچکس باورکردنی نبود ما بازی 5 بر صفر را مساوی کنیم. به نظرم در برنامه‌های اخیر حتی یک بر صفر هم جلو افتادیم. این به خاطر تلاش بچه‌ها و کمک خدا بود. صادقانه در این کار پیش رفتیم. کار ما غرض‌ورزی و دشمنی نیست. مافیا هم نیست. تنیس فوتبال‌مان را بازی می‌کنیم. دلی کارمان را جلو ببریم البته به همراه تخصص و احترام. اینها کنار هم هست. ما هزارتا کار خوب هم کنیم آنها دوباره کارشان را می‌کنند. ما اگر خفن‌ترین برنامه را بسازیم، یکسری دوستان شناخته شده هستند که تلاش می‌کنند برنامه را تخریب کنند. این آدم‌ها اینقدر تابلو هستند که نیازی به معرفی ندارند. یک زنجیره مشخص هستند. تمام تلاش این تیم رسانه‌ای آن بود که برنامه را تخریب کنند و ذهنیت به وجود بیاید. از این به بعد هم بر علیه فوتبال برتر تلاش خواهند کرد. ما به این فضاسازی مسموم مثل کرونا عادت می‌کنیم و می‌خواهیم به بهترین نحو و با بالاترین استعداد و همراه با احترام و تخصص برنامه بسازیم. می‌دانیم چالش‌ها ادامه دارد ولی شما با شجاعت است که پیشرفت می‌کنید. ما خالصانه و براساس احترام جلو می‌رویم. این رویه ماست. مافیا هم بلد نیستیم و همانطور که گفتم تنیس فوتبالمان را بازی می‌کنیم.

برای خروج از قالب ۹۰، تو و تیمت چقدر انرژی صرف کردید؟

ما با نوآوری آمار و اطلاعات می دهیم. مشخص است هر تیم چند شوت به سمت دروازه داشت. مشخص می‌شود آیا مربیان راست می‌گویند چون اعداد که دروغ نمی‌گویند. در آنالیزها مشخص می‌شود واقعا کدام تیم فوتبال بازی می‌کند. بحث داوری را هم که دیدید... از چند کارشناس استفاده می‌کنیم. با ریتم سریع و تند. بحث مصاحبه‌ها هم متفاوت بود. قبل از شروع لیگ‌برتر هم به تمام استان‌ها سر زدیم. از تک‌تک تیم‌ها گزارش تصویری و مصاحبه داریم. کروماکی گرفتیم. همه همکاری داشتند. کارشکنی‌هایی هم بود ولی خدا را شکر الان به جایی رسیدیم که همه هماهنگ هستیم. توانستیم کار را جلو ببریم. فضای استودیو هم متفاوت است. بازخورد مصاحبه ها را هم که داریم در فضای مجازی می‌بینیم.

بدون هیچ تعارفی، فوتبال برتر، خیلی زود خودش را پیدا کرد... الان برای این‌که یک برنامه روی آنتن برود چقدر وقت می‌گذارید؟

خداراشکر برنامه فوتبال برتر جای خود پیدا کرد و شما اثرگذاری آن را در جریانات مختلف فوتبال دیدید. در ماجرای برگزار شدن یا نشدن بازی‌ها، درباره حواشی لیگ ، بحث داور، بحث قرارداد ویلموتس، اساسنامه فدراسیون و انتخابات آن و... مهمان‌های فان و بامزه هم دعوت کردم که برای مخاطبان جالب بود و در کل سال خوبی داشتیم. البته من همیشه به همکاران می‌گویم نگویید سال اول و همیشه خودتان را با بهترین استانداردها مقایسه کنید. بهانه‌ای هم ندارید. خداروشکر مصاحبه‌ها، بازخوردهایش عجیب بود. شما ویدئوی مصاحبه با مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون را دیدید یا مصاحبه رادوشویچ، مهرداد محمدی، علیرضا حقیقی یا دیاباته. هر کدام رکوردهای عجیب و غریب در بازدیدها زدند.

البته یکسری آمارها درباره بیننده فوتبال برتر هم وجود دارد.

بله، به نظر من آماری که از بیننده فوتبال برتر بود، خنده‌دار است. کسی که این آمار را می‌بیند می‌تواند قهقهه بزند. این زوم فقط روی فوتبال برتر است. تنها آماری که از آمار AFC خنده‌دارتر است، همین است که درباره فوتبال برتر پخش می‌شود. مثلا کنفدراسیون نظرسنجی می‌گذارد بهترین هافبک چپ 20 سال قبل و بازیکنی از نپال، ویتنام یا بنگلادش بهترین می‌شود. طرف رای‌اش از سون بالاتر می‌رود. مگر نبود بازیکن هندوستان که از ناکاتا بالا زد؟ آمار فوتبال برتر هم مثل آن نظرسنجی خنده‌دار است. ببخشید اعداد که دروغ نمی‌گویند. فیدبک برنامه در شبکه‌های اجتماعی مشخص است.

در طول یک فصل اخیر سخت‌ترین شب اجرایت کدام شب بود؟

فکر کنم اولین برنامه ما در فروردین سال گذشته. فضایی عجیب بود. جوسازی رسانه‌ای توسط اهالی ورزش و غیرورزشی صورت گرفته بود. دوستان از تمام مشاغل آمده بودند و درباره چیزی که درباره‌اش اطلاعات نداشتند نظر می‌دادند. توئیت‌ها و استوری‌های زیادی گذاشتند. در این فضای جوگیرانه فضای مجازی هم عده‌ای هستند که همیشه می‌خواهند موج سواری کنند. دو تا فالوئر این وسط بگیرند. البته فصل موج سواری هم یکجا تمام می‌شود. بعضی موج‌ها هم که خیلی بلند بود و هنوز بعضی دوستان همچنان موج سواری می‌کنند.

محمدحسین میثاقی هستم، من، اهل مافیا نیستم!

همیشه از مافیای فضای مجازی حرف زدی. ماجرا چیست؟

دیگر هرکس در حوزه رسانه کار می‌کند می‌‎داند. شبکه یا شبکه‌هایی وجود دارد از آدم مختلف و در جاهای مختلف که به هم وصل می‌شوند و منافع مشترکی دارند. سعی می‌کنند در تمام تصمیمات حوزه فوتبال و باشگاهها سهیم باشند و نفعی به آنها برسد. در همه جای جهان هم این چیزها هست.

بعد از این همه سال اجرا، حالا برخورد مردم در کوچه و خیابان با تو چطور است؟

مردم معمولا برخوردشان عالی است. خب خیلی‌ها درباره اتفاقاتی که رخ داده می‌پرسند. عده‌ای بی ادب هم در فضای مجازی هستند که شاید با هر کدام شان ۳۰ ثانیه حرف بزنی، به یک چیز مشترک می‌رسی. متاسفانه فضای احترام در فضای مجازی نیست. بی‌ادبی زیاد می‌کنند، به خصوص در حوزه فوتبال. این جمله خیلی مهمی است؛ بالاخره به همه کسانی که در فوتبال کار می‌کنند بی‌احترامی شده یا می‌شود. هرکسی در مقام مربی، بازیکن، مجری، گزارشگر و... یک وقتی سر کار هستی به تو فحش می دهند ولی وقتی می روی ممکن است نازت را بکشند. بالاخره این مساله برای هرکسی پیش می‌آید و فحش را می‌خورد. کسی که در حوزه فوتبال کار می‌کند باید خودش را آماده کند. دیر یا زود شاهد بی‌احترامی‌ها خواهد بود. بیرون اما داستان یک چیز دیگری است. مردم احترام می‌گذارند منتها عده‌ای در فضای مجازی به اندازه شخصیت و درک و فهم شان برخورد می‌کنند.

تعداد مخاطبانت در فضای مجازی حدود 450 هزار نفراست. یک فالووینگ داری که آن هم برنامه فوتبال برتر است. کلا اهل اینستاگرام هستی؟

من فضای مجازی باز نیستم. دنبال جذب مخاطب و دنبال‌کننده هم نیستم. مثلا در استقلال و پرسپولیس دوستان زیادی دارم ولی خودتان جو را می‌بینید. اگر یک بازیکن بیشتر از یک تیم را فالو کنم ... از فردایش برایم کامنت و استوری و پست می‌گذارند که فلانی طرفدار تیم مقابل است و از آن یکی تیم حمایت می‌کند. البته این موضوع سینوسی است. نباید زیاد به فضای مجازی اهمیت بدهی. به خاطر همین ترجیح می‌دهم بیشتر زمانم را به جای فضای مجازی روی کتاب خواندن یا پادکست گوش دادن بگذارم.

کلا چقدر از زمانت در شبکه‌های اجتماعی می گذرد؟

زیاد نه. اینقدر سرم شلوغ است که مثلا کمتر به اینستاگرام می‌روم ولی کانال‌های خبری را می‌بینم. باید ویدئوها را ببینم و خبرها را بخوانم چون کارم با آنهاست.

می‌گویند در تنیس فوتبال ادعا داری. جدیدا ویدئو هم زیاد منتشر می‌کنی.

تنیس فوتبال برای من در واقع با شروع کرونا شروع شد. زمینی هست که با یکی از دوستانم آنجا می‌رویم و تمرین می‌کنیم. با توجه به این‌که نمی‌شد در ایام کرونا به باشگاه برویم، به آنجا می‌روم و کراس فیت ، هوازی و کار با وزنه می‌کنم. قبل از من بچه‌ها در آنجا تنیس فوتبال بازی می‌کردند. این را بگویم که ما در زمین کوچک بازی نمی‌کنیم. آن زمین‌ها مردانه نیست.

باید زمین حداقل ۴ در ۵ متر باشد. تور کوچک هم برای آقایان نیست برای بازی خانم‌هاست. حداقل باید ۵/۱ متری باشد. خلاصه من پیگیری کردم. بعد از فروردین دو به دو یا سه به سه بازی می‌کردیم. بازیکنان هم کم کم آمدند. از بازیکنان تیم‌ملی، لیگ، لژیونرها و... هم به ما ملحق شدند. الان هر هفته قرار می‌گذاریم و بازی می‌کنیم. یکجورهایی زمین رزرو است. از شنبه برنامه‌ها چیده شده.

سخت می‌بازی؟

خدا را شکر در این مدت غیر از یکی دو باخت ریز و کوچک که جبرانش می‌کنیم، اصلا نباخته‌ایم. ادعا هم داریم. در کارمان خوب هستیم. اتفاقا ترامپولین هم آورده‌ایم و با آن هم تنیس فوتبال بازی می‌کنیم. خیلی خفن است. دوست داریم در آینده‌ای نزدیک مسابقه را با حضور حرفه‌ای برگزار کنیم.

محمدحسین میثاقی هستم، من، اهل مافیا نیستم!

به نظر بدن آماده‌ای هم داری. بدن آماده داشتن از ویژگی های یک مجری خوب است؟

من عاشق ورزش کردن هستم. روزی که ورزش نکنم انگار هیچ کاری انجام نداده‌ام، حتی اگر خیلی کارها کرده باشم. اگر بتوانیم یک مقدار رژیمم را هم رعایت کنم، همه چیز بهتر می‌شود. از لحاظ آمادگی جسمانی شرایط خوبی دارم. برای من که به هر حال کارم با فوتبال است و درباره فوتبال حرف می‌زنم، مهم است که مثل گری لینه‌کر(مجری معروف انگلیسی) آماده باشم. واقعا اعتیاد به ورزش دارم. اگر روزی ورزش نکنم اعصابم خرد است.

از نظرت لیگی که تمام شد، با کیفیت بود؟

کرونا امسال شرایط عجیب و غریبی برای لیگ برتر رقم زد. از لحاظ کیفیت نمی‌توانیم بگوئیم لیگ خوبی شد. آنطور که انتظار داشتیم ستاره جوان در لیگ برتر رو نشد.

یکی از مشکلات این بود که تیم‌ها مجبور به چند بار بدنسازی شدند. وقفه لیگ باعث این شرایط شد. منتها این هفته ‌های آخر که بحث سهمیه بود، بازی‌ها را داغ کرد. در لیگ یک و دو هم جذابیت صعود و سقوط زیاد بود. البته مثل همیشه آنجا هم شک و شبهاتی داشت که باید نهادهای نظارتی پیگیری‌اش کنند. همانطور که گفته‌ایم روی قراردادهای داخلی و خارجی نظارت شود روی ماجرای شرط بندی یا بستن بازی‌ها به نفع یک تیم، باید پیگیری صورت بگیرد. متاسفانه این چیزها زیاد است و نمی‌توان کتمان کرد.

حرف خاصی مانده؟

می خواهم از تهیه کننده و کل بچه‌های فوتبال برتر، از محتوا گرفته تا تولید در شهرهای مختلف و بچه‌های تدوین و فنی تشکر کنم. سال سختی را پشت سر گذاشتند. ممنون از جامعه فوتبال. تمام غرض ورزی‌ها و فضای مسموم با دیدن فیدبک خوب برنامه و مصاحبه‌ها واقعا از ذهن بچه‌ها شسته می‌شود و می‌رود. متاسفانه آن فضاسازی برای اذیت کردن بچه‌ها ادامه دارد. البته این جو بچه‌ها را قوی‌تر کرده است. تا لحظه آخر هم آن جوسازی‌ها ادامه خواهد داشت. جایگاه برنامه مشخص شده است. تا لحظه آخر تلاش خواهیم کردیم. تا هر وقت بودیم تلاش می‌کنیم فوتبال برتر بدون غرض ورزی و تیم‌کِشی و تیم سازی کارش را کند و کارمان بر حسب احترام باشد و یک برنامه باحال تقدیم مردم کنیم.

آن فضایی که گفتی خانواده‌ات را هم اذیت کرد؟!

خیلی تحت فشار بودند. اذیت شدند. همسرم خیلی عجیب و غریب از ابتدا پای کار و همراه من بود، در آن فضا و آن مشکلات. به هر حال پسر کوچولو هم دارم. جالب است که پسرم تا آخر شب می‌نشیند و فوتبال برتر را می‌بیند. هر وقت هم تیتراژ اول برنامه را می‌بیند با زبان بچه‌گانه و شیرین خودش می‌گوید فوتبال برتر. خلاصه خانواده همراه من بودند. این‌که دوام آوردم به خاطر حمایت خانواده‌ام بود و لطف مردم و همینطور تلاش فوق‌العاده بچه‌های فوتبال برتر و همین‌طور حمایت گروه ورزش شبکه. با هر شرایطی که بود ادامه دادیم و توانستیم بازی عقب افتاده را حتی مساوی کنیم و ببریم. خدا را شکر.

دربی حساسی در پیش داریم... و یک سوال فانتزی. بیشتر استقلالی‌ها فکر می‌کنند پرسپولیسی هستی یا بیشتر پرسپولیسی‌ها فکر می کنند استقلالی ؟

اولا خدا را شکر که دربی در جام حذفی است. این خوب است بیشتر از دو بار در سال دربی می‌بینیم. به نظرم باحال می شود. بازی مرگ و زندگی است. این‌که بازی تماشاگر ندارد شاید فشار را کم کند و تیم ها فوتبال فنی بهتری بازی کنند. خوب است که مساوی وجود ندارد.

دو تیم باید ببرند و بازی برنده داشته باشد. برای کادر فنی استقلال و پرسپولیس نتیجه این مسابقه خیلی خیلی مهم است. غیر از جدال آبی و قرمز بودن، این فضای کری خوانی می‌تواند جذابیت مسابقه را بیشتر کند. به نظرم کلا دربی باحالی خواهد شد. می‌دانید خوبی این فضا چیست؟ یک روز می‌گویند من استقلالی هستم یک روز می‌گویند پرسپولیسی! هر هفته نظرات متفاوت خواهد بود. بسته به این است که شما چه بگویی. در کل اما برای من فوتبال جذاب مهم است. وقتی بازی‌شان زیبا باشد ما هم سوژه داریم.

هر کس یک روز طلایی دارد، مثل مارادونا در جام جهانی 86، یا یوسین بولت در روزی که رکورد دوی 100 متر سرعت را زد. برای تو این روز، شبی بود که مهدی تاج و فدراسیون فوتبال را به چالش کشیدی... همان شب که به یک پرانتز ایراد گرفتی و گفتی با این قرارداد شاید مجبور شویم 5 میلیون یورو یا بیشتر غرامت بدهیم. خیلی آماده بودی آن شب... من که اینطور فکر می‌کنم. خودت هم قبول داری بهترین اجرایت بود؟ چه بازخوردهایی گرفتی؟

شب مصاحبه با رئیس سابق فدراسیون شب خاصی بود. مطالبه مردم بود که باید خیلی صریح سوالات مطرح شود. گفتند باید برویم صریح سمت این قضیه و پرسیدن راجع به قرارداد. مسوولان فدراسیون یک نگاه طلبکارانه داشتند.

مردم هم ناراحت و عصبانی بودند و هستند. عامل این فضا، فدراسیون بود. به خاطر همین مطالبه کردند ما جانبدارانه عمل نکنیم. نگاه طلبکارانه دوستان را هم دیدید و دیگر همه می‌دانند آنها با چه رانتی انتخاب شدند و سر کار آمدند. در این چند سال و بعد از انتخاب‌شان هم چه حمایتی شدند و پوشش رسانه‌ای عجیبی داشتند. آن سپر رسانه‌ای که در برنامه عرض کردم باعث شد تا رفقای ما در فدراسیون نگاه طلبکارانه داشته باشند.
از موضع بالا نگاه می‌کردند، با وجود این‌که کم و کاستی و بی‌نظمی و اشتباهاتی در مدیریت‌شان داشتند. این نگاه برداشته شد.

انتظار نداشتند که رسانه بیاید و سوالات مردم را مطرح کند. به نظرم شب مصاحبه با تاج، برای فوتبال برتر شب خوبی بود. ما دنبال این بودیم که بحث قرارداد به کجا کشید یا دلیل این‌که دوستان گردش می‌کردند و سیخ می‌شدند و پهنش می‌کردند میخ می‌شد، چه بود؟!(کنایه به جمله معروف تاج) شما اگر سه ضلعی را که من گفتم یعنی پوشش رسانه‌ای، انتخاب‌شان و نگاه طلبکارانه‌شان را به هم وصل کنی به چیزهای زیادی می‌رسی. به هر حال با این عقبه نگاه طلبکارانه آنها همیشه وجود داشته. برایشان عجیب است یک نفر صریح حرف می‌زند و مطالبه‌گری می‌کند. عکس‌العمل خوب مردم را هم بعد از آن گفت‌و‌گو دیدم. فقط امیدوارم درست و حسابی ماجرا پیگیری شود و انشاا... دیگر ما چنین چیزی را تجربه نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قدمش ویروس راآورد، تاایشان هستند این ویروس هم هست، خودشان یکپامافیاهستند،

      پاسخ ها

      • صدرا

        آفرین به میثاقی
        به حرفهای طرفدارای عادل گوش نده

      • تاج کبیر

        چرا‌دروغ میگی..تابلولنگی هستی...

    • بدون نام

      چه در نوشابه ای باز میکنه روزنامه صدا و سیما برای برنامه خودش. فوتبا برتر مخاطب خودشو پیدا کرده؟ آره از 10 تای آخر اول شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داستان اون روباه که میگن شاهدت کیه میگه دمم حالا حکایت روزنامه صداوسیما و این یارو

    • بدون نام

      روزنامه صداسیما اگه حمایت نکنه کی کنه؟

    • بدون نام

      الکی تعریف نکنید. نظر مردم که این نیست. هیچکی از این ادم و برنامش خوشش نمیاد.
      با رفیق بازی، گزارش حمایتی الکی براش ننویسید. اصل نظر مردمه که کسی رغبتی بهش نداره.

      پاسخ ها

      • سوران6666

        اول نگاه کنید که این مقاله از کدوم روزنامه هست.. جام جم... میخواستی بگی بده... معلومه ازش تمجید میکنید مثل اینکه کیهان بیاد از محمد خاتمی تمجید کنه

    • بدون نام

      هر روز که می گذره از این میثاقی بیشتر بدم میاد.آدم اینقدر خودفروخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متنفرم ازش.

    • بی نظر

      خوب مافیای رسانه خوب معلومه که خودت و روزنامه جام جم هستید
      واقعا سوالات مردم رو بپرسید البته که جرات ندارید از فردوسی پور حرف بزنید

    • بدون نام

      از کدام مافیا حرف میزنید؟
      همان مافیایی که برنامه ۹۰ با آن همه
      مخاطب را یک شبه نابود کرد .
      علت محبوب نبودن میثاقی به رفتار
      خودش بر میگردد.
      این برنامه بر خلاف ادعای میثاقی هنوز
      نتوانسته مخاطب را راضی کند.
      صداقت فردوسی پور در هیچکدام از
      مجریان و گزارشگران وجود ندارد.

    • sajad

      هیچکس نگفتدمیثاقی اجراش بده یا برنامش خوب نیست یا هر چی دیگه میگیم زیر آب استادشو زد جاش نشست میگیم جای عادلی نشسته که مردم بسیار دوستش دارن بحث ما اینه

    • بدون نام

      تویه خائنی هیشکی خودتو برنامتو دوس نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به استادش خیانت کرده .زنده باد فردوسی پور

    • کیوان

      تو یک ادم بی معرفت هستی حق استاد شاگردی رو بجا نیاوردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه این برنامه مگه طرفدار داره چرا همیشه برعکس نظر مردم لحاظ میشه؟عادل فردوسی پور کجایی

    • mehdi60

      بازم جایه عادل فردوسی پور و نمیتونی پر کنی.

    • بدون نام

      اره از نظر سنجی برنامه معلوم بود اخر شدی

    • بهاره

      سلطان زیرآب

    • بدون نام

      مردک لنگی

    • بدون نام

      اوه سرتاپات مافیاست چی میگی

    • بدون نام

      تو هیچوقت محبوب نخواهی شد.... با سوادی مسلطی..اما شکل اومدنت هیچوقت تو رو محبوب نخواهد کرد

    • مسعود

      بیچاره ما مردم که تو هیچ چیز حق انتخاب نداریم

    • مهدی

      عادل رو زمین زدی

    • سرخ

      تو!!!!منظورت خودت بودی!

    • سرخ

      ما تلویزیون میوت وقتی تو هسی!!!

    • سرخ

      مارو خووووب میخندونی

    • سرخ

      خخخخ

    • بهمن

      آقای مجری مربوطه بیشترازشرح وظایفش حرف میزند وبعضا درمقام وجایگاه مراجع قضایی چطوری با افرادصحبت میکند که گویی درمقام بازپرس می‌باشد.اوفقط حق داردسخنان طرف خودرازبشنود واگرقانع نشد مجددا خیلی باآرامش سئوال کندوبفیه ماجرا به مخاطبین برنامه(مردم و....)واگذار نماید.

    • بدون نام

      از میثاقی نامردتر روزنامه جام جم هست

    • بدون نام

      بیزارها از تو از بس زیادن اسمشو میزاری مافیای رسانه
      خائن هیچ نیستی نه خودت نه برنامت

    • ل

      وقتی عادل رو با اون همه مخاطب نابود کردن
      تو هم منتظر باش خیلی زودتر از عادل نابود میشی و گم میشی

    • بدون نام

      همون که احسان حاج صفی گفت..

    • علی اوجی

      مگر اینکه این مجله تاییدش کنه

    • ناصر

      سلام.
      فوتبال همه اطلاع دارند که ممکنه یه بازیکن معروف به دلایلی تعویض بشه و یه بازیکن جوان بیاد بازی خوب بکنه و خودشو تحمیل کنه.اینجا نباید به بازیکن جوان خرده گرفت چونکه سرمربی دستور تعویض داده.تو این مملکت کسی زیاد بره بالا بالاها میارنش پایین.عادل را هم کشیدن پایین.حالا میثاقی بالاخره اینکاره هست و زبان بلده و فوتبالی هستش به نظرم اشکالی نداره اتفاقا برنامه اش از برنامه عادل بهتره دنبال دعوا انداختن بین چند نفر نیست

    • بدون نام

      این فقط شانس داره نظرات مردم مهم نیست برای مسئولین
      فکر کنم فالورهاش هم فیکن
      از وقتی برنامش راه افتاده از فوتبالم بدم میاد

    • بدون نام

      شما ۱۰۰۰ بر صفر عقبی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا . ایول

    • محمد

      اگه با نود مقایسه نشه. که میشه. برنامه خوبیه. چون تازه اول راهه و مسلما برنامه نود هم اول اجراش از این مشکلات داشت

    • عبدالرحمن

      انگار میثاقی بازی فوتبالی ترتیب داده که هم بازیکنه هم داور بعد بنفع خودش سوت میزنه یک بر هیچ ، شرم آور نیست؟

    • بدون نام

      کسی تلویزیون ایران نگاه نمیکنه اکثرا نگاه نمیکنن

    • بدون نام

      تو انگشت کچک فردوسی پور هم نمیشی تو عضو مافیای شبکه۳ هستی اندازت به این حرفها نمیخوره گوشی را گذاشتن توی گوشت هرچه فرمان میدن همونو بلغور میکنی از خودت هیچ نداری

    • ms

      واقعا آدمی به تمام معنا خائن ،ونمک نشناسی.ازت متنفرم

    • بدون نام

      مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه فوتبال ما به کجا رسیده که این زیرآب زن برسه ! البته منظور فوتبال واقعی هست نه زدوبندهائی که جیب خیلی هارو پر کرده !

    • پارسا

      به نظر تو حذف عادل مقصر نبود و اینکه میگه یه عده ای ناجوانمردانه دنبال تخریب برنامه بودن و خودشو و خانوادشو تحت فشار گذاشتن راست میگه ولی باید بپذیره که تصمیم اشتباه مدیریت در حذف نود باعث شده برنامه فوتبال برتر بیننده ای نداشته باشه و همه تلاش های خودش و تیمش اب تو هاون کوبیدنه همه ما تو زندگی تو شرایطی بودیم که پاسوز اشتباهات بقیه شدیم و شکست خوردیم این جور مواقع ادم باید استراحت به خودش بده و از نو شروع کنه نه اینکه با لجبازی خودشو تباه کنه

    • علی

      حذف فردوسی پور با اون همه محبوبیت کار اشتباهی بود
      آوردن یک نفر که مردم ازش متنفرن اشتباه اندر اشتباه
      دیکتاتوری شبکه۳

    • مدافع حرم

      حتی دوست ندارم اسمش بیارم ازروزی که اومده فوتبال گذاشتم کنار

    • بدون نام

      فقط با خوندن این کامنتها میشه فهمید کی محبوب قلب این مردم هست میثاقی یا عادل عزیز . آقای میثاقی شما میلیون بر صفر عقبی و عقب خواهی بود تا ابد . یه ملت عاشق عادل هستند .

    • msh

      به نظر می رسد ایشان انسان نان به نرخ روز خوری باشد.
      حیف شد عادل را به خاطر ایشان کنار گذاشتند.

    • حمید

      تو اتفاقا نه تنها بازی را نبردی به تعداد موهای سر خودت هم گل خوردی واقعا فکر میکنی مردم ورزش دوست ما خیانت تو را فراموش می کنن فقط معلومه کم کم مثل مافیای کثیفی که تو را آوردن خود بزرگ بینی پیدا کردی خدا تو را به راه راست هدایت کنه هر چند خیلی سخته.

    • بدون نام

      کدوم مافیا مجازی .
      مافیا و کودتا کار تو بالاسریت بود که اینطوری جایگاه پیدا کردی .
      عدالت اینو میگه بد کردید در مورد عادل ،حق خوری کردید .حالا با بودجه زیاد برفرض برنامه اتونم ببرید بالا ولی چیزی از ناحق بودن شما کم نمیکنه .

      پاسخ ها

      • sj

        مجري فوتبال برتر جواد خياباني بود اين بشر جدا از اينکه به فردوسي پور نامردي کرد جاي اين بنده خدايي که سنش رفته بالا و قوت گزارشگري نداره رو گرفت.حرف بازخورد مردم رو ميزنه تو همين کامنتا ببينيد چقدر طرفدارهاشو.مشت نشانه خرواره

      • بدون نام

        این بنده خدا اگه مافیا داشت که اینقدر حرف پشت و جلوش نبود . باید از تلویزیون وکارش استعفا میداد تا میشد حق ؟

    • علی

      هزیانهای میثاقیان

    • بی نام

      دیگه روزنامه جام جم ازین گزارش های تبلیغاتی نده که بده.

    • علی

      آدمهای لنگی همین میشن دیگه. اون عادل هم لنگی بود

    • بدون نام

      یک بار هم این برنامه رو ندیدم
      برنامه رو با مجریش میشناسن که این آقا هم بعد از داستان های ۹۰ اصلا دیگه به دل نمیشینه

    • بدون نام

      از امار صحبت شد.تو همین صفحه نگاه کنین ببینم چن نفر از این تعریف کرده؟؟یه جوری حرف میزنه انگار تلویزیون ارث پدریشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا رو شکر احمق های مجازی درصد زیادی نیستن

    • قاسم

      احمقان سرور شدستند و ز بیم، عاقلان سرها کشیده در گلیم....

    • ddd

      آدم پست فطرتی هست

    • تاجی

      میثاقی خیلی هم خوبه .اون فردوسی پورهمه احترامهای بزرگ وکوچیکی راازبین بردوهمه را رودر روی هم قرارمیداد.مجری خوبی بودولی انسان خوبی نبود.

    • بی نام

      من در یکسال و نیم اخیر که این برنامه با مجری کار نابلدش اومده سر کار از فوتبال بیزار شدم کلا

    • بدون نام

      خداایا چی باید ببینیم و بشنویم اومدی جای یه برنامه برند بیست و چند ساله رو به زور گرفتین بعد میگین ما کارمون رو با احترام و تخصص میکنیم ؟؟؟بعد حرف از مافیای رسانه میزنی؟ جام جم چطور روش شد این جور با تو مصاحبه کنه خاک بر سر مدیر مسیول و خبرنگاری که اینطور تابلو از صدا و سیما که رییس خودشه حمایت و چرندیات چاپ میکنه

    • آرتا

      میثاقی نمونه ی یه آدمه بی شناخت، بی معرفت، که از هرچیزی و هرکسی برای بالاتر رفتن از نرده بون استفاده میکنه... انقدر بی صفته که حتی یبار اسمی از فردوسی پور نمیاره.. متاسفم،، واقعا متاسفم واسه فروغی

    • بدون نام

      جواب اون احمق های جوگیر ... 1 نود رو میثاقی نبست 2 حق استاد وشاگردی همینه که بهتر از استاد بشی 3 مافیای رسانه ای مجازی داریم و خوبشم داریم 4 بجای عزاداری یرای فردوسی پور این برنامه ای که هست و خوبم هست رو حمایت کنید

    • ساشا

      چِندش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج