۱۰۳۰۱۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لیگ قهرمانان اروپا در آینه آمار

لیگ قهرمانان اروپا با قهرمانی مقتدرانه بایرن به اتمام رسید. بایرن علاوه بر ثبت بیشترین پیروزی با ۱۱ برد توانست عنوان بهترین خط حمله مسابقات را نیز تصاحب کند.

روزنامه اعتماد: ليگ قهرمانان اروپا با قهرماني مقتدرانه بايرن به اتمام رسيد. بايرن علاوه بر ثبت بيشترين پيروزي با ۱۱ برد توانست عنوان بهترين خط حمله مسابقات را نيز تصاحب كند.

بايرن در مجموع ۴۳ بار دروازه حريفانش را گشود و متوسط ۳.۹۱ گل در هر بازي را به ثبت رساند. آنها تنها ۸ گل دريافت كردند و دومين خط دفاع مقتدر مسابقات لقب گرفتند. پي‌اس‌جي با ۲۵ گل زده دومين خط حمله قدرتمند شد و با تنها دريافت ۶ گل عنوان بهترين خط دفاع را به دست آورد.

منچسترسيتي با ۲۱ گل زده سوم شد، گالاتاسراي با تنها يك گل زده صاحب ضعيف‌ترين خط حمله مسابقات بود و تيم‌هاي خنك و ستاره سرخ بلگراد با دريافت ۲۰ گل در ۶ مسابقه بدترين خطوط دفاع را داشتند. نكته جالب اينكه در ليست ضعيف‌ترين خطوط دفاعي اكثرا تيم‌هايي به چشم مي‌خورند كه مقابل بايرن قرار گرفتند. در اين جدول تاتنهام سوم، چلسي پنجم و بارسلونا و ليون هفتم و هشتم هستند.

از ۴۳ گلي كه بايرن وارد دروازه حريفان كرد ۳۸ گل از داخل محوطه جريمه بود و تنها ۵ گل از بيرون محوطه به ثمر رسيد كه البته اين بيشترين تعداد گل در بين تمامي تيم‌ها بود. تنها دو گل بايرن از روي نقطه پنالتي آن هم با ضربه لواندوفسكي به ثمر رسيد. لايپزيگ و ناپولي و آتالانتا با اعلام ۴ پنالتي به نفع‌شان از اين حيث در صدر ايستادند.

خط حمله بايرن از حيث خلق موقعيت هم عملكردي عالي داشت. تيم فليك در مجموع ۲۴۲ شانس گلزني ايجاد كرد؛ در هر بازي ۲۲ شانس! از اين تعداد ۱۰۱ ضربه بازيكنان بايرن در چارچوب بود. بعد از بايرن لايپزيگ ديگر تيم آلماني با خلق ۱۵۵ موقعيت در رده دوم ايستاد و منچسترسيتي با خلق ۱۴۸ موقعيت سوم شد.

بايرن همچنين بيشترين تعداد پاس در مسابقات را نيز به خودش اختصاص داد. باواريايي‌ها در مجموع ۷۳۱۱ پاس رد و بدل كردند كه از اين تعداد ۶۴۰۵ پاس يعني ۸۸ درصد سالم بود. آنها به‌طور ميانگين در هر بازي ۶۱ درصد معادل ۳۷ دقيقه مالكيت توپ را در اختيار داشتند. تيم‌هاي پاريس و منچسترسيتي با ۶۴۷۲ و ۶۲۰۵ پاس در رده دوم و سوم قرار گرفتند. از نظر مالكيت توپ ليورپول با ۶۲ درصد اول شد.

آمار جالب ديگر بايرن اين است كه آنها بيشترين تعداد كرنر در مسابقات را به دست آوردند. مونيخي‌ها ۹۰ بار در طول مسابقات صاحب ضربه كرنر شدند. از سمت مقابل اينتر با تنها ۱۲ كرنر در رده آخر ايستاد. بايرن همچنين ۲۴۶ بار اقدام به سانتر روي دروازه حريفان كرد كه از اين تعداد ۶۲ تاي آن به مقصد رسيد.

بايرن هم در تعداد سانتر و هم در تعداد سانتر موفق بهترين عملكرد را داشت. عنوان خشن‌ترين تيم يوسي‌ال امسال هم به كلوب بروژ رسيد كه بازيكنانش در تنها ۶ بازي ۱۸ كارت زرد و ۳ كارت قرمز دريافت كردند. البته بيشترين كارت زرد مسابقات به پاريس داده شد. شاگردان توخل در مجموع ۳۰ بار با كارت زرد داوران مواجه شدند. بازيكنان بايرن در طول ۱۱ مسابقه تنها ۱۳ بار كارت زرد گرفتند كه ۴ تاي آن فقط در بازي فينال بود.

در كنار آمار تيمي مسابقات، مي‌توان به آمار فردي بازيكنان نيز اشاره كرد. جايي كه روبرت لواندوفسكي با ۱۰ بازي و ۸۸۷ دقيقه بيشترين حضور در مسابقات را به ثبت رساند. دونده‌ترين بازيكن مسابقات هم ياشوا كيميچ از بايرن لقب گرفت كه ۱۱۸۷۲۵ متر در يوسي‌ال امسال دويد. بعد از او ماركينيوش از پاريس بود كه آمار ‌۱۱۴۱۶۹ متر دوندگي را ثبت كرد. لواندوفسكي با به ثمر رساندن ۱۵ گل آقاي گل شد. ماشين گلزني لهستاني ۶ پاس گل هم به هم‌تيمي‌هايش داد تا هم عنوان سلطان پاس گل را به دست آورد هم با تاثيرگذاري روي ۲۱ گل ارزشمدترين بازيكن تورنمنت لقب بگيرد. در جدول گلزنان بعد از لوا، ارلينگ هالند با ۱۰ و سرژ گنابري با ۹ گل دوم و سوم شدند.

از ۱۵ گل لوا، ۱۱ تا با پاي راست و ۴ تا با ضربه سر وارد دروازه شد. تنها يك گل از پشت محوطه به ثمر رسيد. لواندوفسكي با ۵۳ خلق موقعيت از اين حيث هم ركورددار شد. عنوان بهترين پاسور مسابقات هم به تياگو آلكانتارا از بايرن رسيد. او در مجموع ۸۵۵ پاس به هم‌تيمي‌هايش داد كه ۹۳ درصد آن به مقصد رسيد. نكته جالب توجه اينكه هافبك بايرن تنها يك بار در تمام طول مسابقات اقدام به ارسال پاس بلند كرد و آن يك بار هم ناموفق بود!
آرتورو ويدال از بارسلونا خشن‌ترين بازيكن مسابقات شد. هافبك شيليايي با 14 خطا، دريافت 4 كارت زرد و يك كارت قرمز به اين عنوان دست يافت. نيمار در سمت مقابل ويدال ايستاد. اين بازيكن برزيلي 31 بار با خطاي حريفان متوقف شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج