۱۰۳۰۴۵۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۵ بازیکن استقلال به دنبال اولین پیروزی در دربی!

در لیست احتمالی استقلال برای دربی فردا نکته عجیبی وجود دارد و آن برنده نبودن ۱۵ بازیکن این تیم در دربی های گذشته است.

ورزش سه: در لیست احتمالی استقلال برای دربی فردا نکته عجیبی وجود دارد و آن برنده نبودن ۱۵ بازیکن این تیم در دربی های گذشته است.

شهرآورد نیمه نهایی جام حذفی فردا شب در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. پرسپولیس که در طی ۴ سال اخیر، از ۱۰ جام ممکن، ۸ مورد آن را به دست آورده است، در پی تصاحب نهمین جام خود در این سالهاست تا با دبل در این فصل فوتبالی، با توجه به قوانین سازمان لیگ، سوپر جام امسال را نیز بطور اتوماتیک به ویترین افتخارات خود اضافه کند و دهمین جامش را طی ۴ سال به دست بیاورد.

در سوی دیگر میدان نیز استقلال حضور دارد. آبی پوشان که در زمان سلطنت پرسپولیس بر فوتبال ایران، تنها یک جام حذفی را در فصل ۹۶-۹۷ تصاحب کرده اند، سخت به دنبال این هستند که با برتری مقابل پرسپولیس، راهی دیدار فینال شده و یک قهرمانی را برای هوادارانشان به ارمغان بیاورند و از سوی دیگر، مانع از دبل قهرمانی رقیب شده و زمینه ساز برگزاری یک شهرآورد دیگر این بار در سوپرجام این فصل بشوند.

اما استقلال علاوه بر اینکه در این دیدار ۳ مدافع تخصصی خود به نام های روزبه چشمی، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی را به همراه ندارد، نکته عجیب در لیست این تیم، حضور ۱۵ بازیکن است که تاکنون هرگز طعم پیروزی در شهرآورد را نچشیده اند.

در درون دروازه این تیم، سیدحسین حسینی حضور خواهد داشت. حسینی تاکنون در ۳ شهرآورد سنگربان استقلال بوده که تجربه او، دو شکست و یک تساوی بوده است و او هرگز در شهرآوردها کلین شیت نکرده است.


عارف غلامی که در ابتدای این فصل به استقلال پیوست، در دیدار رفت دو تیم در فصل گذشته در ترکیب تیمش به میدان رفت که آن بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. عارف در دیدار برگشت نیز به دلیل مصدومیت، غایب بود. سیاوش یزدانی نیز که احتمالا فردا بر روی نیمکت تیم بنشیند، سرنوشتی مشابه عارف دارد.


مسعود ریگی نیز همچون غلامی و یزدانی، در ابتدای لیگ نوزدهم به استقلال پیوست و تاکنون تجربه پیروزی در شهرآورد را ندارد. البته ریگی برخلاف یزدانی و غلامی، توانست در دیدار برگشت برای تیمش به میدان برود ولی بازی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

علی کریمی که امسال فصل فوق العاده ای را با استقلال پشت سر گذاشته، از بند مصدومیت رهایی یافته و می تواند تیمش را در بازی فردا همراهی کند. البته مشخص نیست که کریمی همان آمادگی قبل از دوران مصدومیت را دارد یا نه. اولین تجربه دربی برای کریمی به تلخ ترین شکل ممکن به پایان رسید. او در شهرآورد رفت هم یک ضربه پنالتی را از دست داد و هم با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا نخستین تجربه این بازیکن در درب، با تلخ ترین شل ممکن به ثبت برسد. کریمی در بازی برگشت هم در ترکیب تیمش به میدان رفت ولی بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.

هرویه میلیچ و شیخ دیاباته نیز که ابتدای این فصل به استقلال پیوستند، تجربه پیروزی مقابل پرسپولیس را ندارند. میلیچ در ۲ بازی رفت و برگشت مقابل سرخپوشان بازی کرد ولی این نخستین تجربه دیاباته در شهرآورد تهران خواهد بود.

مهدی قایدی نیز تاکنون نتوانسته طعم پیروزی در شهرآورد را بچشد. در دربی شماره ۸۷ که با تک گل وریا غفوری به سود استقلال به پایان رسید، قایدی به دلیل حضور در اردوی تیم ملی امید، جزو لیست ۱۸ نفره استقلال نبود.

اما در میان بازیکنانی که احتمالا فردا بر روی نیمکت استقلال خواهند نشست، حسین پورحمیدی، ارسلان مطهری، آرش رضاوند، آرش داجلیری، شاهین طاهرخانی، امیرحسین خدامرادی و امیرحسین کارگر هستند که خیلی از این بازیکنان هرگز مقابل پرسپولیس قرار نگرفته اند.

بطور کلی در لیست احتمالی استقلال، ۱۵ بازیکن حضور دارند که تاکنون طعم پیروزی در شهرآورد تهران را نچشیده اند. تنها وریا غفوری، فرشید باقری، میلاد زکی پور و فرشید اسماعیلی بازیکنانی هستند که توانسته اند در شهرآورد، مقابل پرسپولیس برنده از زمین خارج شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جعفر

      رسانه بی طرف !!
      رسانه مریض ، فاهم الله مرضا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج