۱۰۳۰۵۲۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

آیا ساکت هیچ ارتباطی با پرونده ویلموتس ندارد؟

مدت‌هاست در بدنه دولت‌های فعلی و سابق با پدیده‌ای به نام «قانون بقای مدیران» مواجه بودیم و هستیم.

روزنامه اعتماد: مدت‌هاست در بدنه دولت‌هاي فعلي و سابق با پديده‌اي به نام «قانون بقاي مديران» مواجه بوديم و هستيم. در واقع مديران در ايران از بين نمي‌روند فقط از پستي به پست ديگر و از ميزي به ميز ديگر جابه‌جا مي‌شوند. اين وضعيت زماني دردناك مي‌شود كه بعضا با مديراني مواجه مي‌شويم كه كارنامه درستي ندارند يا شكايت و انتقادات از آنها به اوج ‌رسيده است. در چنين شرايطي نهاد بالادستي به خاطر فشار افكار عمومي آن مدير را از جاي فعلي به ظاهر اخراج مي‌كند اما بعد از چند روز مي‌فهميم كه آن شخص در جاي ديگري پستي ديگر به دست آورده است.

مثلا به ياد بياوريد داستان بركناري استاندار گلستان را كه چندي بعد در شهرداري تهران پست گرفت. اين وضعيت دقيقا در فوتبال هم به چشم مي‌خورد. ديروز در خبرها آمد كه محمدرضا ساكت، ابوالمشاغل فدراسيون فوتبال، بعد از جدايي از مهدي تاج و دوستان اصفهاني‌اش پستي جديد به دست گرفته و از اين پس مديرعامل باشگاه سپاهان است.

ساكت در فاصله سال‌هاي ۸۱ تا ۹۰ مديرعامل باشگاه سپاهان بود و عناوين زيادي با اين تيم از جمله قهرماني در ليگ و رسيدن به فينال جام باشگاه‌هاي آسيا و حضور در جام جهاني باشگاه‌ها را تجربه كرد. ساكت بعد از ورود باند معروف به «اصفهاني‌هاي فوتبال» به فدراسيون وارد اين نهاد شد و در مدت چند سال حضور در فدراسيون تمام مشاغل ممكن را تجربه كرد و فقط مانده بود با پيراهن تيم ملي در جام جهاني بازي كند! ساكت عناوين دبيركلي فدراسيون، رييس سازمان تيم‌هاي ملي، عضو كميته فني و توسعه، عضو كميته فني و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلي و عضو سازمان اقتصادي و بازاريابي فدراسيون فوتبال را هم در كارنامه‌اش دارد. او حتي در برهه‌اي سرپرست تيم ملي هم بود! ساكت ۱۵ آذر ۹۷ به خاطر قانون منع به كار‌گيري بازنشسته‌ها از سمت دبيركلي فدراسيون استعفا داد اما همچنان با قدرت در ساير حوزه‌ها به كارش ادامه داد.

در كنار تمام انتقاداتي كه به چند شغله بودن ساكت، به او و مهدي تاج وارد است اصلي‌ترين انتقادات حوالي او برمي‌گردد به پرونده مارك ويلموتس و قرارداد او با تيم ملي ايران كه درنهايت به محكوميت فوتبال كشورمان منجر شده است. اگر تصاوير حضور ويلموتس در ايران را با هم مرور كنيم بيشتر از هر كسي در كنار مربي تازه‌وارد چهره ساكت را مي‌بينيم. همان كسي كه در فرودگاه امام ميكروفن خبرنگاران را از مقابل ويلموتس كنار زد و اجازه نداد مربي بلژيكي با رسانه‌هاي داخلي گفت‌وگو كند. به قول رسانه‌ها يكي از جعبه ‌سياه‌هاي پرونده قرارداد ويلموتس بدون شك محمدرضا ساكت است.

كسي كه اگر بيشتر از مهدي تاج نداند قطعا اطلاعات كمتري هم ندارد. مگر مي‌شود يك نفر اين همه سمت در فدراسيون فوتبال داشته باشد و در جريان بزرگ‌ترين باگ تاريخي سازمانش نبوده باشد؟ با اين حال همان‌طور كه مي‌بينيم در چند روز گذشته كه پرونده ويلموتس داغ شده در نهادهاي قضايي و بازرسي و مجلس نامي از محمدرضا ساكت برده نمي‌شود. خود ساكت هم كه ديده تمام دوستان و همكاران نزديكش يكي پس از ديگري مورد بازخواست قرار مي‌گيرند بر سكوتش افزوده و چنين وانمود مي‌كند كه اصلا ارتباطي با اين افراد و اتفاقات فدراسيون فوتبال نداشته است.

در اين بين نه تنها ساكت مورد بازخواست قرار نگرفته بلكه همان‌طور كه مي‌بينيم سمتي ديگر در فوتبال به دست آورده و قرار است مديرعامل يكي از بزرگ‌ترين تيم‌هاي كشور شود. در مورد خصوصي يا دولتي بودن شركت فولاد مباركه سپاهان بحث زياد است ولي حتي اگر با فرض خصوصي بودن اين شركت و به تبع آن تيم سپاهان پيش برويم و براي آنها حق قائل باشيم كه فرد مدنظر خودشان را به سمت مديرعاملي منصوب كنند، باز هم بايد بپرسيم چطور چنين چيزي اتفاق مي‌افتد؟ آيا قرار است دوباره شاهد مواجهه جديدي با قانون بقاي مديران باشيم؟ آيا نهادهاي ذي‌ربط بابت حضور ۱۰ ساله و پررنگ آقاي ساكت در سمت‌هاي قبلي از ايشان بازخواست كرده‌اند كه او توانسته دوباره به فوتبال بازگردد؟ و از آن بدتر آيا ممكن است شاهد اين باشيم كه همه مقصران پرونده ويلموتس و ورشكستگي فوتبال ايران چند روز تحت فشار قرار گرفته‌اند اما بعد از مدتي كه سر و صداها خوابيد در جاي ديگر با پستي ديگر ببينيم‌شان؟ در سال‌هاي گذشته كه نمونه اين اتفاق را زياد ديده‌ايم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی 4 فقط پوکر

      این خودش کله مافیاس مگه میشه با دار و دسته تاج باشی و دستت تو کار پرونده ویلموتس نباشه؟ رفتن به سپاهان هم میخواد فعلا از دید مقامات قضایی دور باشه

      پاسخ ها

      • بدنام

        تو اگه غیرت داشتی نمی رفتی طرفدار لنگی بشی میرفتی طرفدار تیم شهر خودت میشدی

    • بدون نام

      ساکت تاج درودگر طالقانی آذری اسلامیان نبی باید تقاص بدن دیوانگی محض فکر کنید گناه کار نیستن

    • بدون نام

      زنده باد سپاهان
      آبو بریز همونجا که میسوزه نویسنده پرسپولیسی

    • آرمان عظیمی

      من خودم اهل اصفهان هستم و عاشق سپاهان، درسته قهرمانی این تیم در دوره مدیریت این شخص بوده، اما فساد و لابی این آقا الان کاملا معلوم شده. مگر می شود تیم اصفهانی های فدراسیون، در پرونده ویلموتس نقش نداشته باشند!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براووو

    • بدون نام

      ساکت مافیای فوتبال است با اینهمه شغل و همدستی با تاج حالا از اونها جدا شده رفته مدیر عامل یک تیم شده قطعا در جریان ویلموتس دست داره

    • بدون نام

      یک دو سه چهار ، ساکت پرافتخار...
      خوش اومدی به سپاهان پهلوان

    • بدون نام

      تا دیروز هیچ خبری علیه ساکت نبود ولی به محض ورود ب سپاهان تیتر علیهش زدن

    • حسن یوسفی

      خدایا به داد ما برس از مدیران فاسد فقط اقای ریسی میتونه یه کاری بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج