۱۰۳۰۷۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بعیدی‌نژاد: آژانس اتمی، آمریکا را ناامید کرد

سفیر ایران در انگلیس عصر چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که توافق ایران و آژانس در خصوص حل و فصل مسائل پادمانی، آمریکا را از ادامه اقدام های ضد ایرانی نا امید کرد.

ایرنا: سفیر ایران در انگلیس عصر چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که توافق ایران و آژانس در خصوص حل و فصل مسائل پادمانی، آمریکا را از ادامه اقدام های ضد ایرانی نا امید کرد.

«حمید بعیدی نژاد» در این پیام نوشته است: پذیرش آژانس به اینکه درخواست دسترسی از تاسیسات ایران باید براساس تجزیه و تحلیل مستقل خود آژانس باشد وبا اعطای دسترسی درخواستی، آژانس هیچ سؤال و درخواست دسترسی دیگری به مکان‌های فراتر از موارد اظهار شده نخواهد داشت، آمریکا را برای کشانیدن بحث پادمان ایران به شورای امنیت ناامید کرد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقام های کشورمان، بیانیه مشترکی به شرح زیر صادر کردند.

بعیدی‌نژاد: آژانس اتمی، آمریکا را ناامید کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نمودند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ بصورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

تاریخ های مربوط به دسترسی های آژانس و فعالیت های راستی آزمایی، مورد توافق قرار گرفته است. فعالیت های راستی آزمایی آژانس مطابق با موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجراء می شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجراء خواهد شد.

در چارچوب قطعنامه GOV/۲۰۱۵/۷۲ که در تاریخ ١۵ دسامبر ٢٠١۵ توسط شورای حکام به تصویب رسید، آژانس و ایران تایید می کنند که این موضوعاتِ مرتبط با اجرای پادمان، منحصرا مربوط به مواد و فعالیت های هسته ای تحت پادمان براساس موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی می باشند.

در این چارچوب حاضر، براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

به گزارش ایرنا، دقایقی پیش دیوید هال نماینده انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود، این توافق را مثبت ارزیابی کرد و افزود که دولت لندن به طور کامل از تصمیم های آژانس حمایت می‌کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین هم توافق یادشده را گواه دیگری بر اهمیت گفت‌وگو نسبت به سیاست اعمال فشار توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، به توافق بسیار مهمی درباره دسترسی به دو مکان مشخص شده توسط آژانس منجر شد.

وی این توافق را یک پیشرفت واقعی توصیف کرد و به دو طرف تبریک گفت.

رافائل گروسی دوشنبه شب در راس هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد و در مدت اقامتش با رییس سازمان انرژی اتمی، وزیر امور خارجه و رییس جمهوری کشورمان ملاقات کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج