۱۰۳۰۹۰۷
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

هیچکدام از دو تیم اقتدار پیروزی نداشتند

استقلال بازی را با پنج هافبک شروع کرد و این کمک کرد که میانه زمین را در اختیار بگیرد، ولی در نیمه دوم برتری‌اش را از دست داد

روزنامه ایران ورزشی: استقلال بازی را با پنج هافبک شروع کرد و این کمک کرد که میانه زمین را در اختیار بگیرد، ولی در نیمه دوم برتری‌اش را از دست داد

در مسابقه‌ای که هیچکدام از دو تیم نتوانستند ریتم یکسانی داشته باشند و بازی را کنترل کنند، ضربات پنالتی منصفانه‌ترین راه برای تعیین دومین فینالیست جام حذفی بود. استقلال هرچند در نیمه اول تیم برتر زمین بود، ولی با وجود فرصت‌هایش نتوانست حاشیه امنیت مناسبی بسازد و چیزی نمانده بود حذف شود. پرسپولیس هم بعد از گل دوم در کنترل بازی برای چند دقیقه کوتاه باقی‌مانده ناموفق بود.

شروع خوب استقلال مدیون آرایش مناسب اولیه و البته ترکیب ناقص پرسپولیس بود. علی کریمی یک بار دیگر در پست ده نمایش درخشانی داشت و پرسپولیس در غیاب کامیابی‌نیا منطقه حساس جلوی محوطه جریمه را کاملاً به حریف سپرده بود. بازیکنان استقلال اگر حرفه‌ای‌تر بودند بعد از گل دیدنی قایدی می‌توانستد به گل‌های بعدی برسند، ولی گل‌محمدی با دیدن برتری حریف دست به کار شد و با اضافه کردن هافبک دفاعی جنگنده‌اش اشتباه اولیه را جبران کرد.

ریتم بازی استقلال در شروع نیمه دوم افت محسوسی داشت و به پرسپولیس اجازه داد خیلی زود به گل برسد. استقلال در هفته آخر لیگ با یک نیمه بازی خوب توانسته بود شاهین بوشهر را با گل‌های پرشمار شکست دهد، ولی برتری یک نیمه‌ای برای حذف قهرمان لیگ قطعاً کافی نیست و با تعلل نیمه دوم چیزی نمانده بود در این بازی دست خالی بماند. غیبت تماشاگران و بازی‌های فرسایشی هفته‌های آخر لیگ هم در افت بازی دو تیم در نیمه دوم مؤثر بود. مصدومیت بازیکنان دو تیم در نیمه دوم را هم باید به حساب همین خستگی نوشت.

در ترکیب اولیه پرسپولیس تنها غیبت کامیابی‌نیا نبود که این تیم را در موضع ضعف قرار داد. خلیل‌زاده که برای بازی در دفاع چپ انتخاب شده بود، ناخواسته به مرکز دفاع متمایل می‌شد تا ترابی در سمت چپ تنها باشد. این ترکیب نامتقارن به استقلال کمک کرد که بازی را به راحتی در اختیار بگیرد و در زمین حریف خیمه بزند. پرسپولیس نیمه دوم را با نادری در دفاع چپ شروع کرد و توانست خیلی زود به گل برسد. شجاع هم با بازگشت به پست تخصصی‌اش نمایش خیلی خوبی داشت، اما مصدومیت نادری و ورود اوساگونای ناآماده دوباره پرسپولیس را تضعیف کرد.

استقلال بازی را با پنج هافبک شروع کرد و این کمک کرد که میانه زمین را در اختیار بگیرد، ولی در نیمه دوم برتری‌اش را از دست داد. قایدی هرچند به عنوان گوش چپ گل اول را به زیبایی زد، ولی مشارکت زیادی در کارهای دفاعی نداشت و همین فشار روی هافبک‌های استقلال را بیشتر می‌کرد. روی هر دو گل پرسپولیس مدافع چپ استقلال تنها بود و آنها به کمک برتری در همین منطقه توانستند به گل برسند.

مجیدی که نسبت به گل‌محمدی دستش خالی‌تر بود در نیمه دوم هم رضاوند و کریمی، دو هافبکش را به دلیل مصدومیت از دست داد و مجبور شد از بازیکنان غیرتخصصی استفاده کند. ترکیب خط میانی استقلال در نیمه دوم بارها تغییر کرد، ولی سرانجام کادر فنی توانست با آوردن میلیچ به میانه زمین بازی را متعادل کند. آنها به اجبار از مطهری هم در گوش راست استفاده کردند و این مهاجم نتوانست مثل دربی قبلی مؤثر باشد.

در نهایت هیچکدام از دو تیم اقتدار کافی برای بردن در وقت قانونی و اضافه را نداشتند تا بازی به ضربات پنالتی برسد. مطابق انتظار در این لحظات حسینی عملکردی بهتر از رادوشویچ داشت تا مجیدی در یک قدمی فتح اولین جام با استقلال قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد ازچندسال اونم با ضربات پنالتی بزور بردن البته اوساگونا کمکشون کرد بیچاره ها چه ذوقی میکنن، آخیییی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نشانه سوزش می باشد

      • حسن ازرشت

        استقلال میتوانست درهمان نیمه اول کاروتمام بکنه،،،من معتقدم قبل ازآمدن زکی پورجناح چپ استقلال خیلی ضعیف بود،،درهرحال بازی درنیمه دوم اصلاخوب نبود،،گل محمدی هم نشان دادیک مربی کاربلدی نیست،،اونبایدسیدجلال وبشارواززمین بیرون می آورد،،گل محمدی میخواست کارودرجریان بازی تمام بکنه،، اصلا بفکرضیافت پنالتی هانبود،،برتری مجیدی نسبت به گل محمدی اینجامشخص شد،معلوم شدکه فرهادمجیدی محمدی باهوش تراست،،

    • بی نام

      اینا نگین چیبگین شش تاگل خوردین عشقی استقلال دیاباته تیامی

    • بدون نام

      اگه اون پنالتی سوخته رو میگرفتن برای استقلال و اون صربه دیاباته گل میشد میفهمیدی که کی اقتدار داشت و کی نداشت، بعلاوه که مجبور شدن اسماعیلی رو تعویص کنن و چشمی هم نبود! فقط خرشانسی لنگیا که تمومی نداره!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج