۱۰۳۱۰۷۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تحلیل لوموند از توافق ایران و آژانس اتمی

روزنامه «لوموند» فرانسه ضمن بازتاب دادن توافق میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر دسترسی بازرسان این نهاد به دو سایت هسته‌ای ایران، از این توافق به عنوان نشانه یگ گشایش نام برد.

ایرنا نوشت: روزنامه «لوموند» فرانسه ضمن بازتاب دادن توافق میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر دسترسی بازرسان این نهاد به دو سایت هسته‌ای ایران، از این توافق به عنوان نشانه یگ گشایش نام برد.

روزنامه فرانسوی لوموند روز پنجشنبه نوشت: ژاندارم هسته‌ای در میان تنش‌های مرتبط با تلاش آمریکایی‌ها برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، خواستار دسترسی به این دو سایت هسته‌ای شد و ایران سرانجام روز چهارشنبه ۲۶ ماه اوت / ۵ شهریور به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه داد وارد دو سایت که آژانس خواهان دسترسی به آنهاست، بشود.

طبق بیانیه‌ای مشترک که از سوی سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شد، ایران به صورت داوطلبانه اجازه دسترسی به این سایت‌ها را به آژانس می‌دهد و تاریخ فعالیت‌ها به منظور دسترسی و تایید آژانس مورد تایید دو طرف قرار گرفته است.

لوموند افزود: هیات مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن در قطعنامه‌ای که به تصویب کشورهای اروپایی هم رسید از تهران خواست اجازه دهد بازرسان آژانس به دو سایت دسترسی برای روشن شدن این که آیا فعالیت‌های هسته‌ای گزارش نشده در سال ۲۰۰۰ انجام شده است، دسترسی پیدا کنند.

این روزنامه فرانسوی نوشت:‌ایران تاکنون با این بیان که چنین ادعاهایی بر اساس ادعاهای اسرائیل است از پاسخ مطلوبی به درخواست‌های آژانس خودداری کرده است. آقای گروسی در میان افزایش تنش‌ها میان آمریکا و متحدان اروپایی بر سر تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران توانست در سفری شخصی به تهران برود.

انگلیس، فرانسه و آلمان این اقدام(بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل و تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران) را رد و تاکید کردند که چنین اقدامی تلاش‌ها برای نجات توافق هسته‌ای را خنثی می‌کند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد پنجشنبه با تاکید بر اینکه تاریخ مورد توافق با ایران برای دسترسی و فعالیت‌های راستی‌آزمایی این آژانس کاملا" محرمانه است، گفت: این زمان بسیار بسیار نزدیک است.

گروسی پس از سفری دو روزه به تهران و در بدو ورود به وین به پرسش خبرنگاران درباره توافق با ایران پیرامون دسترسی به دو سایت و انجام راستی‌آزمایی‌های مورد نظر این آژانس پاسخ داد. او گفت: موضوع تنش میان تهران و واشنگتن در مذاکرات او با مقام‌های ایرانی مطرح شده است. اگرچه آژانس عامل موثر در همه این مباحث است، اما بازیگری فعال نیست... تلاش ما این است که کارمان را به بهترین نحو انجام دهیم.

کمیته مشترک ایران، شرکای اروپایی ، چین و روسیه روز سه شنبه هفته آینده در وین تشکیل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوچ ؛ شما همیشه به نفع خودتون حرف میزنید و نقشه میکشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج