۱۰۳۱۳۵۹
۹۵ نظر
۵۰۱۳
۹۵ نظر
۵۰۱۳
پ

انتقاد پناهیان: شهرداری، مردم را چه فرض کرده؟

حجت الاسلام احمد پناهیان در سخنان خود در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم گفت: برخی مسئولین گویا باور کرده‌اند در قبال اسلامی کردن جامعه و مردم مسئولیتی ندراند.

خبرگزاری آنا: چهارمین روز مراسم عزداری دهه اول محرم ۹۹ هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان دوشنبه ۳ شهریور ۹۹ در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

می‌گویند پارچه مشکی نداشتیم شهر را سیاه پوش کنیم؛ مردم را چه فرض کرده‌اید؟!

حجت الاسلام احمد پناهیان با گلایه از عملکرد شهرداری تهران در ایام محرم ۹۹ گفت: در سطح شهر تهران آثار محرم دیده نمی‌شود. مسئول مربوطه می‌گوید پارچه برای مشکی پوش کردن شهر نداشتیم! بعد می‌گوید چون مردم نزدیک عاشورا کم کم مشکی می‌پوشند، ما هم گذاشته‌ایم کم کم شهر را مشکی پوش کنیم! مردم را چه فرض کرده‌اید؟! تابلوی میدان جمهوری اسلامی می‌شود بلوار جمهوری. بعد بخاطر اعتراضات می‌گویند اشتباه شده! برخی مسئولین گویا باور کرده‌اند در قبال اسلامی کردن جامعه و مردم مسئولیتی ندراند.

سخنران هیئت محبین اهلبیت(ع) قم افزود: أنَّ مَجَارِيَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ عَلَى أَيْدِي الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَى‌ حَلَالِهِ‌ وَ حَرَامِهِ. همه مجاری امور باید در دست مرد خدا باشد. قالَ اللّهُ عزوجل أَطِیعُواْ‌ اللَّهَ‌ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِى الْأَمْرِ مِنکُمْ فَإِن تَنَزَعْتُمْ فِى شَىْ ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ‌ وَالرَّسُولِ‌ (نساء/۵۹) وقالَ: وَلَوْ رَدُّوهُ‌ إِلَى‌ الرَّسُولِ وَإِلَى‌ أُوْلِى‌ الْأَمْرِ‌ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِینَ یَستَنبِطُونَهُ و منْهُمْ وَلَوْلَا‌ فَضْلُ‌ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُو لَاتَّبَعْتُمُ الشَّیْطَنَ إِلَا قَلِیلاً(نساء ۸۳). باید از اولوالامر اطاعت کنید، ‌چون خداوند طریق استنباط احکام را به اولوالامرش آموخته. این سخنان اباعبدالله علیه السلام در زمان امامت امام حسن علیه السلام است.

اوضاع فاجعه بار طلاق از کرونا خطرناک‌تر است

وی در ادامه صحبت‌های خود در مراسم شب چهارم محرم هیئت محبین اهلبیت(ع) قم گفت: خیلی‌ها امروز در برابر جبهه گسترده استکبار و منافقین علیه دین و سیدالشهدا علیه السلام احساس تکلیف نمی‌کنند و در دفاع از امام جامعه احساس تکلیف ندارند. از فقیهی بزرگوار سوال کردند اعلم کیست؟ پاسخ داد ببینید عَلَم به دست کیست! اگر امروز نائب امام زمان ارواحنا فداه را تنها بگذاریم، با کوفیانی که مسلم را تنها گذاشتند تفاوتی نداریم؛ چه خواص چه عوام. عاشورا بالاترین هزینه‌ای است که در دفاع از حقانیت امام داده شده است.

حجت الاسلام احمد پناهیان افزود: عالم یعنی که؟ کسی که فقط مطالعه کرده و درس خوانده؟ یا کسی که دارای مرتبه علم لدن است؟ امام سجاد علیه السلام خطاب به زینب کبری سلام الله علیها فرمود: أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ. این زینب، دو فرزند تربیت کرده. ببینید چه فرزندانی تربیت کرده. نوجوانان ما به این نوجوانان کربلا نگاه کنند. شما هستید که باید منتقم امام حسین علیه السلام را بیاورید.

کارشناس مذهبی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور گفت: ۱۷۰ هزار طلاق در کشور آمار فاجعه باری است. این خیلی از کرونا خطرناک‌تر است. از زدن مراکز هسته‌ای مهم‌تر است. وقتی جامعه به سمت عادی سازی طلاق برود این یعنی فروپاشی نظام تربیت اسلامی. خانواده که از هم پاشید، دیگر سرپا نمی‌شود. این فاجعه را بصورت سیستماتیک در جامعه ما و جامعه اسلامی و جهانی دارند رقم می‌زنند. با کمک برخی کانون‌های آموزشی و NGO ها. رهبرانقلاب در رابطه با مسئله خانواده گفتند در میدان جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی ورود کنید. بخشی از خرمشهرهایی که باید فتح کنیم، در این زمینه است. اگر زندگی ما حسینی نباشد، شهادت و حماسه حسینی هم آفریده نخواهد شد.

سخنران هیئت هیئت محبین اهلبیت(ع) قم در انتهای صحبت‌های خود به فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: این دو فرزند از تبار عصمت و طهارت بودند، پدر منتسب به جعفر طیار، مادر هم زینب کبری سلام الله علیها. رجز عون اوج معرفت این نوجوان را نشان می‌دهد: ان تنکرونی فأنا ابن جعفر شهید صدق فی الجنان ازهر. خودش را با جعفر طیار معرفی می‌کند. سردار سلیمانی یکی از مصادیق شهید صدق بود. خیلی از رزمنده‌ها بعد از جنگ اسلحه و مبارزه را زمین گذاشتند. يطير فيها بجناح اخضر کفی بهذا شرفأ فی المحشر. این نوجوانان نتیجه تربیت زینب کبری سلام الله علیها هستند. این تربیت همان چیزی است که دشمن از آن وحشت دارد، و با از هم پاشاندن نظام خانواده‌ها سعی در از بین بردن این تربیت‌ها دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب پناهیان شما مردم رو چی فرض کردید؟؟
      در جهان اخرت از شهرداری می پرسن که چرا شهر را سیاه پوش نکردین؟؟؟
      اخه چقد ....
      سوال اولشون اینه :
      برای رفاه مردم چه کردید ؟

      پاسخ ها

      • مهدی منتقد

        عجیبه، ایشون جوری صحبت کردن که انگار حکومت دست خودشون نیست. زمان شاه حکمران مقصر بود الان مردم!!! همیشه مردم بدهکارن، جان و مال و آرامشون رو هم گرفتید.
        دیگه الان همه چیز دست شماست، این گوی و میدان، 42 سال رو هم که با همین صحبت‌ها سپری کردیم.

      • بدون نام

        واقعا شما مردم بدبخت ایران را بدبخت کردین بسه دیگه بذو ببین مملکت چه خبره خدا ریاکاران را دوست ندارد الهی شکر آن دنیایی هست وباید با زجر جواب پس بدی

      • بدون نام

        قبلا پول بود الان نیست

      • بدون نام

        ناراحت نشو هرکس به اندازه شعورش میفهمه.

      • صیادی

        سوال اول اینه که خودت ور دنیا برای مردم چه کردی؟ شیعه ی علی ع بودید و مبلغ دین؟ علی ع باغ و چاه میساخت و وقف میکرد ، ایا شما بیل بلدی دست گیری؟ کاری جز منبر رفتن کردید؟؟؟

      • بدون نام

        جناب پناهیان بهتره پول پارچه رو به اون بچه ای که پول تحصیل نداره بدید یا زندانی های محکوم دیه

      • بدون نام

        عجب تومردم روچی فرض کردی
        طراح سوال خخخخ

      • روزگار تنهایی

        21/03ملت... خودت می‌دونی چی فرض کردن.. آره داداش فرض نیست... این فرضیه احتمال نیست .....نظریه قطعیت که ملت چی هستن

      • احمد

        بدیش اینه که شهرداری پول پارچه مشکی رو به بچه های بی بضاعت برای تحصیل نمیده؛ خرج حذف کردن نام شهدا و جمهوری کردن جمهوری اسلامی میکنه. تتمه ش هم میده این به اصطلاح سلبریتی ها!

    • بدون نام

      این به اون پاس میده اون از این انتقاد میکنه همه فقط حرف میزنن کسی عمل نمیکنه

    • رضا

      در قبال مشکلات معیشتی مردمم همینجوری سریع سینه سپر میکردید خیلی خوب بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفتید اولین علت طلاق مشکلات اقتصادی ودزدی های عادی وکلان رانت خوارهای خودی است؟!!!

      • مردم

        خیلی پیاماتون شبیه همه... ای گروه منافقان فضای مجازی..چقدر حقوق می گیرین،؟

      • بدون نام

        دوست عزیز برای اینکه عمده مردم مشکل معیشتی دارن در نتیجه بیشتر پیام ها در این رابطه است مردم از صرفا پرداختن به شعائر و واماندن از اصل دین خسته شده اند کلی بودجه صرف پارجه سیاه که چه بشود کجای این کار ارزش قائل شدن به امام حسین است

      • بی نام

        خدمت اون کاربر گرامی که گفتن پیاما شبیه هم هست وباز هم توهم توطئه زدن باید بگم حتما شما تو این جامعه زندگی نمی کنی ودرد دل مردم را نمی دونی ,همه از فقر وفسادوریا نالان هستن ,جای اهل بیت در قلب ما هست اما آیا امام علی هم برای پیامبر کوچه وخیابان سیاهپوش کرد ?دغدغه همه ائمه عدالت بوده . شهید بهشتی یه جمله با این مضمون داره مملکتی که در اون بی عدالتی باشه چهره اش را هم با قرآن بپوشانه باز هم لجن هست

      • روزگار تنهایی

        لایک داری

      • احمد

        هر کاری هم بکنید، هر زوری هم بزنید آتش عشق به حسین ع خاموش نمیشه/ اینجا رو این یکی رو کور خوندین!

    • بدون نام

      همیشه دنبال ظاهر سازی هستید دیوارمشکی،تمام ادارات بنرمشکی، شهرداریها ملزم به سیاپوش کردن شهر، و.........غیره ،اقا امام حسین (ع) با ظلم و ستم مبارزه کرد، شماها هم بجای ظاهرسازی با ظلم وفساد مبارزه کنیدتا ما باورمان بشود که شماها حرف حق میزنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت درود بر شما

      • دکتر طاها

        از نوع پیام دادن شما مشخص است که خیلی مطلع نیستی و بدون علم نظر میگذاری ... تعظیم شعائر از تقوای قلوب است و حتی مسیحی ها و یهودی ها و سایر ادیان نیز برخی ظواهر را حفظ می کنند و بزرگ می شمارند لذا ما وقتی علم حسینی را بلند کردیم باید در ظاهر و باطن عزادار و متوجه فرهنگ حسینی باشیم . موفق باشید .

    • بدون نام

      باز آب ریخت تو لونه شون

    • بدون نام

      بابا امام حسین احتیاج نداره شهر و سیاه پوش کنید دل همتون سیاهه دلتون صاف وسفید کنید این ملت مخبت شدن

      پاسخ ها

      • شهید آبراهام لینکلن

        امام حسین علیه السلام منبع فیض است و نه به سیاهی، که به هیچ چیز نیاز ندارد ولی ما خیلی نیاز داریم که نام و یاد و راه امام حسین علیه السلام را زنده نگه داریم.

      • بدون نام

        ما احتياج داريم نه امام حسين عليه السلام

    • بدون نام

      آ قای پناهیان به جای مشکی پوش کردن
      شهر پول آ ن را به مردم که گرسنه میخوابن
      بدین یکی مثل من کا ش چشمات باز کنی ببینی تبلیغ دیگر رنگی ندارد حسین نگفت کوچه خیابان مشکی پوش کنید
      گفت مردم ضعیف جامعه را نابود نکنید

    • احمدرضا

      واسه خودتون بلبل زبونی میکنین ، پس چرا واسه گرونی زبونتون بند اومده ؟زندگی و معیشت مردم خیلی واجبتر از پارچه سیاه و عزاداریه،با این حرفاتون ،به نظرتون تا کجا پیش میرید؟

      پاسخ ها

      • احمد

        انتقادای حاج آقا نسبت به گرونی و اختلاس هم تو آپارات هست/ تو تنبل و سطحی هستی یا عمدا نمیخوای ببینی یه بحث دیگس/

    • بدون نام

      شما مردم و چی فرض کردید ...این همه هزنیه روی دوش مردم گرسنه ...تو که شکمت سیره و غصه اجاره خونه عقب افتاده نداری ..شهرداری هم دستش توی جیب مردمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرونی ها نوش جووووون ملت
        ملتی که با چهارتا حرف خام میشن حقشونه دلاره ۲۵ تومن... اول از خودت گلایه کن که با رای دادنت مملکت رو دادی دست یه مشت. حالا دادش رو سر دیگرون میزنید؟!!
        ما شا الله به این غیرت

      • بدون نام

        شهرداری و امثالهم رو تو با اون رای دادنت اوردی بالا. حالا شاکی هم هستی؟!
        من و تو بریم خودمون رو اصلاح کنیم جامعه اصلاح میشه نه اینکه از صبح تا شب به فکر زدن جیب هم باشیم. از ما مردم اینطوری معلوم دولت اونطوری در میاد

      • روزگار تنهایی

        ملت همون فرض کردن که من وتو همه ملت میدوننند... آره داداش

    • بدون نام

      خواهشاً دعواهای سیاسی را وارد مجالس مذهبی نکنید ، دعواهای سیاسی باش سیاست فرق داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاست ما دیانت ماست و دیانت ما سیاست ماست

    • بدون نام

      فقر طلاق بدنبال دارد اگر از درک این مسئله ساده عاجزید ..برای چی سخنرانی میکنی جانم

      پاسخ ها

      • ماوشما

        سخنرانی که عیب نداردبلکه خودبه آن سخنان عمل نکردن عیب دارد.آیامیدانی چندنفربه پول آن نیازضروری دارد؟ آیامیدانی امام حسین (ع) راضی نیست باپولی که به زوری که ازمردم بعناوین مختلف گرفته اندشهرراسیاه پوش کنند.؟

    • بدون نام

      مردم یا زورگیران از شهرداری

    • بدون نام

      حالا دوباره چی شده بی سوژه شدید پاچه شهردار را گرفتید . آخه تو را بخدا کمی دراین ایام بیشتر کمک به محرومان کنید وکار خیر انجام بدهید امام حسین راضی تر است

    • ج

      با تابلو وپارچه مشکی جامعه اسلامی نمی شود ژاپن وآمریکا اسلامی ترین قوانین را دارند شما سود بانکی سی درصد می دهید از گلو جوانان ایران میگیر ید به اعراب می دهید فساد فحشا بی شغلی بی ازدواجی جامعه را فرا گرفته است

    • بدون نام

      تو مردم راچه فرض کرده ای؟؟؟؟

    • سید

      شهردار که سرجای خود دارد، رئیس جمهور مردم را آدم حساب نمیکند حا تو لینک شهر دار را میگیری؟

    • بدون نام

      هزارسال روزه بگیری وهزاران سال عبادت کنی اگر یک نفر نفرینت بکنه وازت راضی نباشه مگه خدا بدادت برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منکه هزاران بار نفرین ولعنت میفرستم هر بچه ای که سرش تو سطل زباله نفرینش به تو آقای پناهیان

    • Fariba

      کسی روز محشر از پارچه سیاه شهرداری چیزی نمیپرسه ، اولین سوال حق الناسه ، حق الناس .....

      پاسخ ها

      • ح

        این حق الناس روهم لطفا توضیح بدین ظاهراً حضرات با مفهوم این کلمه بیگانه هستند

    • بدون نام

      با سلام جناب پناهیان عزیز شما آلان بفرمایید اصلا علمی وجود دارد یا هر مسعولی قیام امام حسین را برا منافع خودش تفسیر میکنه ای کاش یه مختار پیدا می‌شد انتقام این مردم بیچاره را از این مسعولان بی کفایت می‌گرفت و اسلام را از دزدان و اختلاس گران وووووو نجات میداد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها با اعمال و رفتارشان نمی گذارند اقا امام زمان(عج)ظهورکندانوقت شما از مختار حرف می زنید.

      • ماوشما

        آقاماچه بنویسیم سانسورنشود؟

      • بدون نام

        منظورت مسئول هست نه؟؟؟؟؟

    • روشن

      پناهیان عزیز شتر را گم کرده ای دنبال افسارش میگردی اونم در بین شهرداری . کلاهتو بزار بالاتر چشمانتو بیشتر باز کن . زمانیکه افکار مردم جلوتر از افکار مسئولین نظام باشه همه همتون باید جوابگو باشید حتی خود شما . عوامانه فکر نکن چون خودتو از متهمینی

    • rado

      مردم زیر بار فقر و تورم دارن له میشن تو رفتی رو منبر میگی پارچه سیاه کم زدید گردن کلفت کردید مال و ثروت بیت المال را پارو میکنید واعظه هم میخونید

    • بدون نام

      ولی بقای دین در همین سیاه‌پوش کردن و عزاداری کردن ها است ترس دشمن از همین عزاداری ها است اگر عزاداری نباشه دین از هم میپاشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسه ترا خدا

    • بدون نام

      زیاد مهم نیست سیاه پوش شهر کمی به فکر اقتصاد وبیچارگی مردم برسید اگر واقعا توان ان را ندارید خودتان را بکشید کنار

    • بدون نام

      حاجی جون پارچه مشکیات باد کرده بمیرن برات

    • دکتر قلی

      شما خودش .مردم.و چی فرض کردی؟؟؟از کجای احادیث رنگ سیاه و سیاهپوش کردن شهر را استخراج فرمودی؟؟

    • بدون نام

      فهمیدیم مشکل اساسی مملکت چیه . اگه سیاه پوش بشه ارزوتی میشه.

    • بدون نام

      همون بهتر پارچه مشکی نزدن ,, دزدی شهرداری از عزای امام حسین کمتر شده امسال . به جای این حرفهای مفت به فکر مردم بدبخت باشین

    • بدون نام

      کاش بجای ظاهر سازی بیشتر یکم بفکر درد و رنج مردم باشید

    • محمدی

      با نام امام حسین بازی نکنید چطور میخواهید جواب دهید با مشکی نزدن هیچ ارزشی کم نمیشه بجای این کار به فکر ازدواج جوانان بکنید فساد مملکت برداشته و مردم نان ندارند بخداظلم پایدار نیست

    • ایرانی،

      احسنت اقا ی خوب حرف زن درسته اگر خانواده که پایه و آشیل از هم پاشیده شود بعد فرزندی نیست یا اگر باشد ازش مهبت هردو را نمیبیند فقط چیزی جز اقده و فقر برای بچه رو به بزرگ شدن نیست و بعد هم او نها هم را ه قبلیشان را میروند پدر ومادرشان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت اصلاً فهمیدی چی گفتی.

    • علیزاده

      ساکت شو

    • بدون نام

      بفقراومحرومان هم برسید!

    • بدون نام

      جناب پناهیان
      و الله من راضی نیستم از گلوی من زن و بچم بزنین در و دیوار شهر سیاه پوش کنید
      به خدا امام حسینم راضی نیس
      فکر به حال معیشت ملت بکنید

    • مرتصی

      شما به عنوان خطیب ایکاش دینتون به اسلام رو ادا میفرمودی از ظلم به مردم .فساد .مشکلات میگفتی .بذار دوزار احساس واعتقاد بمونه .مومن امار طلاق چقدر مربوط به مشکلات عدیده اقتصادی .انشالله صاحب این شبها حق ملت مظلوم از ظالم بگیره

    • من تاجی ام تا چشمت دراد

      آقا من نوکر امام حسین
      ولی مگه دین به سیاه پوش کردن شهر نه آقا ببین ما امت امام حسین مردمانشون نون واسه خوردن ندارن اونوقت این آقا به فکر سیاه پوش کردن شهره واقعا خجالت بکشید که فقط بلدید حرف مفت تحویل مردم بدین

    • حسینما

      یعنی اینا هم دوتا شدن؟

    • بی نام

      ای کاش همین قدر که به فکر سیاهپوش کردن شهر هستید به فکر خانواده ها بودید که به خاطر نداری طلاق میگیرن گفتنی زیاده ولی ............؟؟؟

    • بی نام

      فقط میتونم بگم متاسفم براتون؟

    • بدون نام

      اسلامی کردن جامعه به نام گذاری است یا به اعمال جامعه آیا در جامعه ای که اختلاس ،رشوه کلاهبرداری ، دزدی وهزاران عمل سوء جاری است با سیاهپوش کردن شهر ونامگذاری معابر مسئولین به رسالت اسلامی کردن جامعه نائل شده اند؟

    • بدون نام

      احساس خطر میکنه بالاخره نون در خطره

    • بدون نام

      این عمو چشماش این همه افراد فقیر وگرسنهرو نمی بینه

    • بدون نام

      وظیفه شهرداری سیاه پوش کردن شهر نیست,شهرداری باید پول بیت المال رو در اموری که وظیف اش است هزینه کند,مگه همه تهرانیها شیعه هستند؟که راضی باشند پولشون در این راه حیف و میل بسه؟اصل رو ول کردیم...

    • بدون نام

      آقای پناهیان بابا بسه ویگه حالا مروم لااقل چیزی نمیگن دیگه شما خیلی دور بر ندارید اصلا شما مردمو چی فرض کردید چرا یک بار در باره معشیت مردم دفاع یا چیزی به زبان نمیاورید حالا اومدی داری از طرف مردم هم حرف میزنی حرفی رو که باید باید بزنی نمیزنی ولی به خاطر سیاه پوش نکردن دیوارها ویا شهر انتقاد میکنید مگر این چه ربطی به مردم داره سنگ مردمو زمانی که باید به سینه بزنی نمیزنی بابا بسه این سیاه بازی ها در ضمن شماها یا امثال شما اتقاداته مردمو خیلی کم کرده اید مخصوصا در مورد همین چیزها باید جایکه باید حرف بزنید بزنید

    • بدون نام

      جنابعالی مردم را چه فرض کردی؟ در این اوضاع تحریم و فشار اقتصادیو بیکاری و فقر و اختلاسو اختلاف طبقاتی شدید و فلاکت مردم و بیماری کرونا و ....چه شده که با پنهان شدن پشت احساسات مذهبی مردم نگران سیاه پوش نشدن شهر شده ای؟ ایا این احتمال نیست که تجار وارد کننده پارچه مشکی نتوانستند سود زیادی از فروش داشته باشند حالا امثال شماها با گرفتن پورسانت قصد جبران ضرر آنها را دارید؟

    • عسگر ناصری

      آقای پناهیان ازاینکه هزینه پرچم سیاه ویا هزینه مبلغ مداعی بکنید هزینه کنیدبرای یتیمان بی سرپرست که همیشه لب خند شادی روی لبانش جاری باشد

    • بدون نام

      از برترینها خواهش میکنم لیست نظرات مردم را برای این اقا بفرستند تا بفهمه که مردم همه چیو میفهمند و جایگاه پناهیان کجاست در جامعه

    • بدون نام

      دلیل این طلاق ها چی می تواند باشد غیر ازاین است فشار اقتصادی بر زندگی می تواند باشد

    • بدون نام

      مردم مشکلی ندارن چناب پناهیان اونی که برای امام حسین عزاداره نگاه به سیاه پوش شدن یا نشدن جامعه نداره
      اونی هم که دنبال سیاه پوش شدن شهره فقط متظاهره

    • احمد

      ای کاش برای بی پولی و معیشت و بیکاری این وضع مسکن همینجوری سینه چاک بدین مردم دارن ت نداری دست و پا میزنن دوست من شوهرش از وقتی کرونا اومده بی کار شده و ۶ ماهه نتونسته گوشت و مرغ بخوره تازه صاحب خونه بهش لطف کرده ۲ ماه نگرفته بعدش گفته خودمم با این پول روزگار میگذره شما یادتون رفته که ائمه گفتن از دری که فقر بیاد از اون در ایمان میره

    • بدون نام

      این آقا میخاد امور رو بدن دستش

    • رعد

      این اقا خیلی داره منم منم میکنه و چرت و‌پرت میگه..اقای عزیز تومردم و وی فرض کردی که عوض اینکه ناراحت وضع اونها باشی فکر سرگرم کردن مردم با پارچه‌ سیاه هستی

    • بدون نام

      جناب پناهیان شما و امثال شما ، مردم را چی فرض کردند؟!

    • بدون نام

      تکلیف وارد کنندگان پارچه مشکی از جین چی میشه پس یکسال و یک محرم اونا زن و بچه ندارن تکلیف وارد کنندگان طبل و سنج و پر از چین چی میشه اونا نون نباید بخورن نمیشه که اینطوری طرف با هزار دوندگی ارز ۴۲۰۰ گرفته این چیزا رو وارد کنه حالا رو دستش بمونه اهه

    • بدون نام

      امسال پارچه های سیاه وارداتی روی دست خیلی ها باد کرده.. مایه آبرو ریزی شد .!!!

    • بدون نام

      شما مردم رو چی فرض کردی؟! همه چی شده ظاهر سازی و دنبال حفظ ظاهر هستید و کلا مردم و مشکلاتشون فراموش شدن و فقط دغذغه حفظ ظاهر شعائر دینی رو دارین و براتون هیچی دیگه مهم نیست بعد از همه ام میخواید ایراد بگیرید ! دین در دل مردم با کارهای شما داره آسیب میبینه نه با پارچه مشکی نزدن . لطفا سرتونو از برف بیارید بیرون واقعیت رو ببینید با ادا در آوردن هیچی باپرجا نمیمونه !

    • بدون نام

      چطوریه شنا دغدغه پارچه سیاه محرم رو داری ولی دغدغه کمبودها و گرفتاریهای مردم رو نداری ! جای اینکارا بهتره اصل رو بچسبید با ظاهر سازی نمیشه چیزی رو حفظ کرد ! شما مردمو چی فرض کردی ؟

    • بدون نام

      اصل نیت قلبی انسانهاست ...وگرنه تمام شهر را سیاه پوش کردن بدون نیت قلبی معنا ندارد

    • عمو

      بابا بنده خدا حالا یه چی گفت.غافل از معیشت مردم خخخخخ

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        خدایا کمک کن این مردم ایران رو تا بتونه راه درست رو انتخاب کنه ...

      • دایی.اوغلی

        فقط.ضاهر.سازی.

    • بدون نام

      رسيدگی به وضع معیشت مردم،اشتغال وزیرساختهای اقتصادی دردرجه اول وظیفه دولت است.شهرداری ونهادهای فرهنگی نیز وظایف تعریف شده خود را دارند.

    • عدالت خواه

      آقای پناهیان به جای سیاه پوش کردن تهران کمی هم به فکر کودکان سوری و یمنی و لبنانی و فلسطینی باشید سزاوار نیست ملت ما در رفاه کامل باشند و این عزیزان فراموش شوند

    • بدون نام

      اگر واقعا بخواهید کشور اسلامی بشه باید همیشه وهمه جا با اختلاس، رشوه، دزدی، سوء استفاده از بیت المال مبارزه کنید واگر میخواهید حسینی بشه باید آزاده باشید واز آزادگی اجتماعی دفاع کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج