۱۰۳۱۴۲۲
۱۰ نظر
۵۰۲۰
۱۰ نظر
۵۰۲۰
پ

درآمد چین از کفش بیشتر از درآمد ایران از نفت!

رئیس اتحادیه کفش‌ ماشینی و لاستیکی تهران، درآمد ارزی فروش نفت برای ایران را سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در کشور چین، صنعت کفش سالانه ۸۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه کفش‌ ماشینی و لاستیکی تهران، درآمد ارزی فروش نفت برای ایران را سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در کشور چین، صنعت کفش سالانه ۸۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

علی اژدرکش با بیان اینکه کفش جزو ۱۴۰۰ قلم کالایی است که واردات آن از حدود دو سال پیش ممنوع شده، اظهار کرد: سرانه مصرف کفش در ایران تقریبا مانند سرانه مصرف جهانی، حدود ۲.۶ جفت برای هر نفر است. به عبارت دیگر سالانه حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون جفت پایپوش در داخل مصرف می‌شود که توان تولید آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمار مربوط به صادرات دقیق نیست، گفت: صادرات کفش سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار است، اما صادرات این محصول با سرمایه گذاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری در عرض چهار سال می‌تواند به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برسد و در این زمینه برنامه‌های مدونی طراحی شده است و با تخصیص منابع و شرایط بازار ثابت می‌توانیم به این عدد برسیم.

درآمد سالانه چین از صادرات کفش بیشتر از درآمد ما از نفت است!

رئیس اتحادیه کفش‌ ماشینی و لاستیکی تهران با اشاره به پتانسیل بالای صنعت کفش، تصریح کرد: در کشور چین که اقتصاد دوم دنیا است صنعت کفش در کنار فلزات سنگین، آی‌تی، خودروسازی و اسباب‌بازی جزو هفت صنعت اول این کشور است و ۸۰ میلیارد دلار ارزآوری برای چین دارد. این در حالی است که فروش ۲.۵ میلیون بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور ما دارد.

وی با بیان اینکه ایتالیا سالانه حدود ۱۳ میلیارد یورو ارزآوری از صادرات کفش دارد، گفت: بنابراین رقم‌ها در بخش صادرات کفش رقم‌های سنگینی است که نشان دهنده اهمیت این صنعت است. در ایران هم پتانسیل کافی در صنعت کفش وجود دارد؛ چرا که صنعت کفش بومی شده و در پنج استان دانش فنی آن نهادینه شده است.

همچنین به گفته این مقام صنفی، کشورهای همسایه هیچ کدام تولیدکننده قوی کفش نیستند و پتانسیل بازار زیادی برای ایران دارند که فصل‌ها و فرهنگ یکسان هم شانس صادرات کفش به این کشورها را بیشتر می‌کند.

با ۸۰ میلیون تومان می‌توان یک شغل در صنعت کفش ایجاد کرد؛ در خودروسازی با یک میلیارد تومان

وی مزیت دیگر صنعت کفش را بالا بودن نرخ اشتغال‌زایی آن عنوان کرد و کفت: با نرخ فعلی دلار می‌توانیم با ۸۰ میلیون تومان یک شغل در صنعت کفش ایجاد کنیم. این در حالی است که برای صنعت خودروسازی برای ایجاد هر شغل به یک میلیارد تومان نیاز داریم. به عبارت دیگر با یک میلیارد تومان در صنعت کفش حدود ۱۴ شغل ایجاد می‌شود که با توجه به نرخ بیکاری و جمعیت جوان ایران بسیار کمک کننده است.

وی همچنین با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر زنجیره تامین در دنیا، درباره تاثیر آن بر صادرات کفش، گفت: بیشتر از شیوع ویروس کرونا قوانین و مقررات ناگهانی در پی شرایط خاص کشور، مثل قوانین مربوط به استفاده از ارز حاصل از صادرات که باعث بروز مشکلاتی در تامین مواد اولیه شد، اذیت کننده بود.

اژدرکش با بیان اینکه دستورالعمل‌های خلق‌الساعه بانک مرکزی برای کنترل بازار دلار، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دچار مشکل می‌کند افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید اجازه چنین اتفاقاتی بدهد. به عبارت دیگر ما نیازمند یک فرماندهی اقتصادی واحد هستیم که بتواند تصمیمات سریع و جامع بگیرد تا تولید و صادرات کشور در سال جهش تولید بیش از این آسیب نبیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه الان ایران از نفت درآمد داره که میسنجین

    • ■●■●

      مدیریت عالی==اقصادعالی

    • بدون نام

      کفش های آشغال چینی

    • حسام

      خیلی چیزارو میشه داخل تولید کرد ولی آیا کیفیت خارجی رو داره؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه دل بدن چرا نداره چند بار تا حالا مهندسان الکترکنیک کشورمون خودروهای برقی ساختن اما هربار با کارشکنی مدیران ایران خودرو و سایپا به مرحله تولید انبوه نرسید چون اونا نمیخواستن یه کم هزینه کنن برای تولید انبوه بجاش همون ۲۰۶ و پراید و تولید انبوه میکردن فقط به فکر جیب خودشون بودن

      • بی نام,

        اگر را کاشتند در نیومد باید اول جلوی قاچاقچی را گرفت

    • بدون نام

      نفتی که می‌بایست برای نسل‌های آینده ذخیره میشد، تبدیل شدبه موشک وزمینهاراشخم زدوپول شدودرچند کشورمزدور استخدام شد برای آدم کشی..

    • بینام

      از زمان احمدی نژاد مملکت بیشتر بدبخت شد حتی احمدی نژاد برای بچه های چینی که تو شکم مادرشان بودن من میگفتم کار درست کرده براون چون زمان احمدی نژاد نفت بشکه ایی 140 دلار بود.

    • بدون نام

      ماهم کفش ملی داشتیم که بکل دنیا صادر میشد

    • بدون نام

      درامدهلند ازگل
      افغانستان ازتریاک
      ترکیه ازتوریست
      هندازفیلم
      .
      .
      .
      .همه ازایران بیشتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج