۱۰۳۱۸۵۵
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

مجیدی در جمع بزرگان استقلال

فرهاد مجیدی هفتمین سرمربی تاریخ باشگاه استقلال است که این تیم را راهی دیدار فینال جام حذفی می کند.

ورزش سه: فرهاد مجیدی هفتمین سرمربی تاریخ باشگاه استقلال است که این تیم را راهی دیدار فینال جام حذفی می کند.

شهرآورد مرحله نیمه نهایی جام حذفی انجام شد و استقلال توانست در ضربات پنالتی از سد رقیب دیرینه اش بگذرد و با شکست دادن پرسپولیس، راهی دیدار فینال شد تا در بازی روز پنجشنبه، مقابل تراکتورسازی قرار بگیرد.

اما یک روز پس از این بازی بود که آبی پوشان با یک چالش عجیب روبرو شدند و آن هم استعفای سرمربی تیمشان بود. مجیدی به دلیل اختلافات با سعادتمند از سمت خود استعفا داد اما با پادرمیانی هایی که صورت گرفت، فرهاد از فردا به تمرینات تیمش اضافه می شود تا استقلال را در دیدار فینال همراهی کند.

جدا از حاشیه های به وجود آمده، فرهاد مجیدی به هفتمین سرمربی تاریخ استقلال تبدیل می شود که در دیدار فینال جام حذفی هدایت آبی پوشان را برعهده خواهد داشت. استقلال پیش از این، ۱۱ بار به دیدار فینال جام حذفی صعود کرده بود که حاصل آن ۷ قهرمانی و ۴ نائب قهرمانی بود.

ولادمیر جکیچ نخستین فردی بود که توانست آبی پوشان را راهی دیدار فینال جام حذفی کند. وی در سال ۱۳۵۵ به عنوان سرمربی تاج تهران منصوب شد و تا میانه‌های سال ۱۳۵۷ سمت خود را حفظ کرد. در پاییز سال ۱۳۵۷ و با نزدیک شدن به حوادث انقلاب اسلامی، وی تهران را ترک کرد و سپس در امارات و به عنوان سرمربی تیم الاهلی برگزیده شد. جکیچ با تاج توانست در دیدار پایانی همای تهران را شکست داده و اولین قهرمانی را برای این تیم به دست بیاورد.

مرحوم منصور پورحیدری نیز ۳ بار استقلال را به دیدار فینال جام حذفی برد که حاصل آن ۲ قهرمانی بود. او در سالهای ۷۵ و ۷۹ با استقلال قهرمان جام حذفی شد و در سال ۶۹ نیز در ضربات پنالتی، با شکست مقابل ملوان به عنوان نائب قهرمانی رسید.

امیرقلعه نویی نیز آماری مشابه مرحوم پورحیدری دارد. ژنرال در سالهای ۸۱ و ۸۷ توانست با استقلال به مقام قهرمانی برسد. او در دیدارهای فینال، از سد فجرسپاسی و پگاه گیلان گذشت ولی در دیدار فینال سال ۸۳ مغلوب سپاهان شد و به مقام دومی رسید.

پرویز مظلومی هم ۲ بار با استقلال به دیدار فینال رسیده است که در هر دو بازی کار آبی پوشان به ضربات پنالتی کشیده شده است. او ابتدا در سال ۹۱ به لطف درخشش رحمتی در ضربات پنالتی از سد شاهین بوشهر گذشت و قهرمان شد ولی در سال ۹۵ مغلوب ذوب آهن شد و به مقام دومی رسید.

یوگنی سوکوموروخوف و وینفرد شفر دو سرمربی خارجی استقلال نیز با این تیم راهی فینال حذفی شدند ولی دو سرنوشت متفاوت داشتند. آبی ها با سوکوموروخوف در فینال حذفی سال ۷۸ مغلوب پرسپولیس شدند ولی شفر در سال ۹۷ با پیروزی مقابل خونه به خونه بابل، با استقلال به مقام قهرمانی جام حذفی رسید.

حالا فرهاد مجیدی به عنوان هفتمین سرمربی استقلال در دیدار پایانی جام حذفی باید رو در روی تراکتورسازی قرار بگیرد و باید دید می تواند هشتمین قهرمانی این دوره از رقابت ها را برای آبی پوشان به ارمغان بیاورد یا جام به تبریز می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بی کسی گربه رو کردن مونسی

    • بدون نام

      خخخخخخ

    • بدون نام

      با آرزوی سرفرازی پسران تاجی
      استقلال قهرمان

    • طرفدار فوتبال

      خوراکشون تیمای دسته دو هست دیگه. اون چند جام دیگه هم که دارن دست کم از این نداره

      پاسخ ها

      • مایکو

        باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج