۱۰۳۱۸۵۸
۳۱ نظر
۵۰۱۲
۳۱ نظر
۵۰۱۲
پ

فعال اصولگرا: «ارزش ملی مردم» ضربه دیده است

حسن بیادی: با توجه با بی تدبیری‌های داخلی مردم ما از جناح‌ها عبور نموده‌ و از اوضاع رضایت ندارند و تا کنون گفتمان‌های قبلی که چاره‌ساز نبوده‌اند. فکر میکنم گفتمان غالب در انتخابات پیش رو درمان اقتصادی و جهش تولید باشد

انتخاب: برخلاف دو دهه گذشته که همواره فضای سیاسی کشور در قالب تقابل و صف‌آرایی دو جبهه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تقسیم شده، طی یک سال گذشته به شکلی کم‌سابقه وزنه به نفع جناح محافظه‌کار یا اصول‌گرا تغییر کرده است.

نماد بارز این امر را می‌توان در ترکیب مجلس یازدهم به وضوح مورد مشاهده قرار داد که اکثریتی قاطع از نمایندگان اصول‌گرا کرسی‌ها مجلس را در اختیار گرفته‌اند. هر چند نمی‌توان جبهه اصول‌گرایان را تنها در یک مشخصه خاص مورد خوانش قرار داد اما واقعیات میدانی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در انزوا و حاشیه قرار گرفته‌اند.

در چنین فضایی، اکنون این مساله برای همه‌گان مطرح می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ کدام طیف سیاسی یا جناحی می‌تواند ریاست پاستور را در دست بگیرد. از یک سو، طیف فکری رئیس‌جمهور آینده اهمیت دارد و از سوی دیگر، این‌که چه شخصی از شانس پیروزی برخوردار است مهم به نظر می‌رسد. در همین راستا، دیدگاه حسن بیادی، کارشناس تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ارتباط با تعیین وضعیت جانشین حسن روحانی در سال ۱۴۰۰ ارائه شده است.

با توجه به وضعیت سیاسی کشور و رخدادهای چند سال اخیر برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 کدام جناح سیاسی شانس بیشتری برای پیروزی دارد؟

حسن بیادی: قبل از شروع پاسخ به سوالات لازم می‌دانم چند نکته را متذکر شوم و آن اینکه علیرغم همه نابه‌سامانیهای موجود و مشکلات ایجاد شده از طریق تحریم‌های ظالمانه غرب، به برکت خون شهدا و با تدبیر رهبر فرزانه‌مان و با وجود پر برکت مردم ایثارگر و انقلابی، به گفته دوست و دشمن، داخلی و خارجی کشور قدرتمند و نظام پر افتخار ما در حال رشد و توسعه جدی بوده و در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای در خاورمیانه است.

فعال اصولگرا: «ارزش ملی مردم» ضربه دیده است

یادمان نرود قبل از انقلاب با ۳۵ میلیون جمعیت روزانه ۶/۵ میلیون بشکه نفت بودجه کشور تامین می‌گردید ولی درحال حاظر با توجه به تحریم‌های آمریکا فروش نفت به روزی ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است و اکثر درآمد دولت از طریق صادرات و دریافت عوارض و مالیات تامین و هزینه می‌گردد. بنابراین باید تحلیل مشکلات موجود منصفانه بیان شود اگرچه در وقوع این مشکلات نباید از نقش باندهای متصل به قدرت و ثروت غافل بود که متاسفانه مانند اختاپوس در بسیاری از سازمانهای مهم اقتصادی و سیاسی نفوذ کرده و بعضی انسان‌های به ظاهر موجه هم خواسته یا ناخواسته عمله ظلم آنان هستند.

از دیدگاه شما مردم بیشتر از چه گفتمانی در سال ۱۴۰۰ استقبال خواهند کرد؟

حسن بیادی: با توجه با بی تدبیری‌های داخلی مردم ما از جناح‌ها عبور نموده‌ و از اوضاع رضایت ندارند و تا کنون گفتمان‌های قبلی که چاره‌ساز نبوده‌اند. فکر میکنم گفتمان غالب در انتخابات پیش رو درمان اقتصادی و جهش تولید باشد.

به نظرتا، چه چهره‌های شاخصی در انتخابات ۱۴۰۰ شانس موفقیت دارند؟

حسن بیادی: به نظرم هنوز زود است و تا پایان آذرماه احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه سیاسی اجتماعی وجود دارد و کسانی هم که ورود به انتخابات را بصورت علنی شروع کرده‌اند توهم داشته و از بصیرت سیاسی لازم و آگاهی از شریط موجود روز بی بهره‌اند.

آیا آقای محمود احمدی‌نژاد در صورت تایید صلاحیت شانسی برای پیروزی دارد؟

حسن بیادی: ایشان با توجه به نظر بسیاری از تحلیلگران چپ و راست با ورود خود می‌تواند از صحنه گردانان جدی در انتخابات باشند و در میان آحاد مردم مخصوصا قشر آسیب پذیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند البته قابل تامل است که در این دوره تعداد قشر آسیب پذیر هم بیشتر شده و هم متوقع‌تر شده‌اند.

مهم‌ترین اولویت‌های دولت آینده را رسیدگی به چه اموری می‌دانید؟

حسن بیادی: بهترین اولویت‌ها را مقام معظم رهبری با نظریات دقیق و کارشناسی خود در دیدار مجازی با رئیس جمهور و هیأت دولت بیان داشتند که مهم‌ترین آن‌ها عنایات خاص به وضعیت معیشتی و محافظت آنان از تهاجم فرهنگی غرب مخصوصا از طریق فضای مجازی و رفع واقعی موانع تولید و توسعه اشتغال بود اما آنچه در نظرات بنده مورد توجه قرار گرفته و در رفتار بسیاری از مسئولین کشور در سه قوه مشهود است حذف حقوق و شأن مردم در سپهر سیاسی آنان است و بیشتر برای ماندگاری خود مردم را توجیه می‌نمایند. به عقیده من «ارزش ملی مردم» بیشتر از «ارزش ملی پول» آسیب دیده که باید بصورت اورژانسی درمان شود و این مهم از عهده اکثر افراد مطرح برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بر نمی آید و عاجزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صیادی

      اون وزنه ای که به نفع اصولگراها سنگین شده ، از عدم تایید صلاحیت اصلاح طلب ها هست، میدان رزم بی حریف معلومه پیروزی! نماینده ای که با ۱۰٪ رای وارد مجلس شده که نه وزنه سنگین لازم داشته و نه افتخاری داره واسه پز دادن . . .

      پاسخ ها

      • سهیل

        دمت گرم، کسی که مصاحبه رو نوشته تو ایران و میون مردم که هیچی، اصلا انگار رو کره زمین نبوده بیچاره..!!

      • انصار

        احسنت

      • بدون نام

        اینها یا نفهمیده اند یا خودشون رو به نفهمی میزنند . چه بخواهید و چه نخواهید . مردم از این بازی های جناحی و سیاسی عبور کرده اند . رای بی رای . بفمهید که چه شکاف عظیمی بین شما و بدنه جامعه هست . الان وضعیت بادکنک بزرگی را دارید که تنها با یک سوزن به فنا میروید .

      • بدون نام

        دقیقا،،،دمت گرم

      • بدون نام

        همچین میگه وزنه انگار اصولگرایان رکوردهای فوق سنگین وزن جهان را جابجا کردند در حالی که نیم مثقال هم نمی شوند چون با 4 درصد رای دهندگان رفتند مجلس البته نا گفته نباشه که اصلاح‌طلب و اصول گرا فرقی ندارند مثل دو لبه قیچی می‌مانند که سر مردم را قطع می‌کنند

      • بدون نام

        دفیقا موضوع همینه . یه آقایی به من تعریف میکرد تومسابقات رالی تهران پنجم شدم گفتم چه عالی ! از بین چن نفر ؟ گفت پنج نفر !

    • محمد

      تو تهران مردم شرکت نکردن که اصولگرایان رفتن مجلس
      بعید میدونم کسی برای انتخابات ریاست جمهوری بره رای بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا کسانی که رای بدن پوست کلفتن.هر طیفی هر دوره ای اومده بدتر از قبلی عمل کرده

    • مش قاسم

      این آقا خیلی پرته

    • بدون نام

      لطفا تعداد آرا هم نگاه کنید تا میزان محبوبیت اصولگراهای مجلس رو ببینید

    • بدون نام

      باعثش خودتون اصولگراها هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جفتشون دغلکارند

    • بدون نام

      یکی پول دیگری مردم هردو بی ارزش شده اند

    • بدون نام

      گفتمان چرت هیچ سرکاری مردم بوده همیشه

    • 888

      اقااشاره نفرمودید درصد مشارکت مردم چقدر بوده واین همفکران شما نماینده چنددرصد مردم اند متوهم نباشید

    • بدون نام

      اولا به تعداد ارا حتما توجه کن بعدش چه فرقی برای مردم عادی میکنه که کدوم طیف رییس جمهور بشه.مگه تو این چند ساله مردم رشد اقتصادی داشتند هرکسی اومده بعدش یا ممنوع التصویر شده یا کلا خرابش کردند .شما استاد گرامی نگران نباشید هرکسی انتخاب بشه برای مردم جدا فرقی نمیکنه.

    • بدون نام

      وقتی قالیبافها نماینده مردم را با فریبکاری از مجلس خارخ میکنند تا کی به شعور مردم ضربه نخورد

    • بدون نام

      اگر اتفاق غیر عادی روی دهد، مثلا حضور همزمان احمدی نژاد و محمد خاتمی شاید (و نه حتما) موجب حضور مردم در انتخابات شود. والا در شرایط فعلی عامه مردم مایوس از نتیجه انتخابات هستند. چون هر دو جناح امتحان خود را پس داده اند.

    • محمد

      اصلاح طلبا تو حاشیه و انزوا نرفتنا . به لطف شورای نگهبان یک دست شدید .

    • بدون نام

      ایشون حرف نادرست میزنه و ادرس غلط میده تمام این مشکلات را خود اصولگرایان به دلیل تنش با کشورهاو تحریم و درگیری در کشورهای مختلف ایجاد کردن الان انداختن گردن دولتی که رئیسش هم در اصل یه اصولگرا است خود اصلاح طلبها هم کاربردی ندارن و هر دوی اینها یکی هستند ولی به دو تیم تقسیم شده اند و جنگ زرگری راه انداختن و به اصل موضوع نمی پردازن فریب نخورید

    • بدون نام

      امیدوارم سال دیگه کسی رای نده، امیدوارم عزت نفس داشته باشید

    • بدون نام

      جای مُهر زیبایی روی پیشونیش داره :))

    • کورش کبیر

      این آقا شعور سیاسی نداره چرا که وقنی جمع کثیری رد صلاحیت شدند معلومه کی میره مجلس .البته که اینا نماینده مردم نیستند .

    • منا

      ابنو تو لپ..لپ
      .اورديم

    • بدون نام

      زندگی به کام مردم زهر شده، شما تک تکتون از تحریم سود بردین و مردم له شدن
      دلار 24 و سکه 11 تومنی و قیمت سرسام آور اجناس دیگه مردم رو به ستوه آورده، یه مشت حرف مفت زن
      دیگه نوبته شمام نزدیکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود مردم بودند که این نوع زندگی را انتخاب کردند
        این جمله طلایی را هرگز از یاد نبر

    • بدون نام

      ما تحریم نمیخواییییییییییم دلار 1000 تومن و سکه 400 تومن میخوایم کمرمون خورد شد . دستونو از جیب این مردم دربیارین. بزارین نفت فروش بره . ما نفت داریم . نفت . نفت . نفت . گاز . بدبختو نامید شدنیم به علی قسم

    • بدون نام

      مگر پشت گوشتون رو ببینید که انتخابات پر شور برگزار بشه این قدر زندگی رو به مردم تلخ و سخت کردین که پیر و جوون دارن نفرین میکنن شماهارو که بالاخره این وسط یکی پیدا میشه که نفسش حق باشه

    • بدون نام

      بقاله زنش میخواسته کم فروشی کنه طلاهای دستشو میزاره توی کفه مشتری و ....... وزنه سنگین دیگه چه صیغه ای با رای ۲۰ درصدی!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بالاخره با خودتون چند چندین؟
      یه روز میگین در همه زمینه ها در حال پیشرفتیم و همه چی گل و بلبله و مردم هم راضین
      یه روز میگین ارزش ملی مردم به باد رفته
      بالاخره تکلیفتون با خودتون چیه؟
      به راستی یک آدم باید چقدر بدبخت و درمونده باشه که بره به جماعتی رای بده که حتی تکلیفشون با خودشون هم روشن نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج