۱۰۳۱۹۵۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ضعف مدیریت این بار‌گریبان استقلال را گرفت!

اتفاقات اخیر باشگاه استقلال تهران نشان داد که ضعف مدیریت این بار‌گریبان آبی پوشان را گرفته تا جایی که سرمربی این تیم تنها ۲۴ ساعت پس از برتری برابر پرسپولیس تصمیم به کناره‌گیری می‌کند، اما در نهایت با وساطت مربی و بازیکنانش به استقلال برمی گردد.

روزنامه کیهان: اتفاقات اخیر باشگاه استقلال تهران نشان داد که ضعف مدیریت این بار‌گریبان آبی پوشان را گرفته تا جایی که سرمربی این تیم تنها ۲۴ ساعت پس از برتری برابر پرسپولیس تصمیم به کناره‌گیری می‌کند اما در نهایت با وساطت مربی و بازیکنانش به استقلال برمی گردد.

دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال چهارشنبه شب در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد و در پایان تیم استقلال موفق شد در ضربات پنالتی برابر حریف سنتی خود به برتری ۶ بر ۳ دست یابد. این بازی در پایان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه با نتیجه تساوی ۲- ۲ تمام شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. مهدی قائدی (۴) و محمد دانشگر (۹۳) برای استقلال و بشار رسن (۴۸) و علی علیپور (۸۸) برای پرسپولیس گلزنی کردند. در ضربات پنالتی این تیم استقلال بود که ۴- ۱ (در مجموع ۶ بر ۳) به پیروزی رسید و فینالیست شد.

در ضربات پنالتی دیاباته، وریا غفوری، میلیچ و ارسلان مطهری برای استقلال گلزنی کردند و تک گل پرسپولیس نیز توسط امید عالیشاه به ثمر رسید. در این بازی احمد نورالهی و اوساگونا پنالتی‌های خود را از دست دادند تا در پایان استقلال صاحب برتری ۶ بر ۳ شود و به فینال جام حذفی راه یابد. قرار است بازی فینال ۱۳ شهریور ماه بین تیم‌های استقلال و تراکتور در ورزشگاه امام رضا‌(ع) مشهد برگزار شود.

کناره‌گیری ناگهانی سرمربی

در شرایطی که هواداران استقلال بابت کسب برتری در شهرآورد پایتخت و راهیابی به فینال جام حذفی خوشحال بودند، سرمربی جوان این تیم آنها را غافلگیر کرد و در صفحات مجازی از استعفا و کناره‌گیری خود خبر داد. پنجشنبه ششم شهریور ماه فرهاد مجیدی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از کناره‌گیری اش خبر داد. او در تشریح دلایل کناره‌گیری خود عنوان داشت که چرا باید مسئولان باشگاه استقلال در آستانه شهرآورد به ایتالیا رفته و با استراماچونی برای بازگشت به نیمکت آبی پوشان مذاکره کنند؟!

اگر چه به نظر می‌رسد اعتراض مجیدی نسبت به مذاکره مدیران استقلال با استراماچونی در این مقطع زمانی درست بوده، ولی اقدام او انتقاد برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال را به دنبال داشت تا جایی که‌هادی نراقی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر عنوان داشت: استعفای مجیدی کار بسیار غیرحرفه‌ای بود. از او که سالها در کشورهای خارج از ایران بازی کرده و با فوتبال حرفه‌ای آشناست و خودش هم محبوبیت خاصی بین هواداران دارد، این کار بعید بود. او باید برای اینکه خودش را ثابت کند و به همه بگوید که می‌تواند بهترین مربی استقلال باشد باید همچنان در تمرینات حضور پیدا کرده و هدایت آبی پوشان را حداقل تا پایان فینال جام حذفی ادامه دهد.


بازیکن پیشین استقلال تصریح کرد: اگر او از مدیریت استقلال گله مند است باید این موضوع را درون خانواده حل می‌کرد. نشستی را با مدیرعامل استقلال برگزار و ناراحتی‌های خود را رسماً اعلام می‌کرد. بهترین راه این است که مجیدی با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره رودررو صحبت کند زیرا این موضوع می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. در غیر این صورت بعد از نشست می‌توانست شفاف با مردم صحبت کند و دلایل رفتنش را برای هواداران استقلال مطرح کند.

صمد مرفاوی سرمربی پیشین استقلال نیز درباره این اتفاق گفت: از تصمیم فرهاد شوکه شدم. سال 85 هم این شرایط برای من اتفاق افتاد و در حالی که سرمربی استقلال بودم صحبت از مذاکره با غلامحسین پیروانی و مرحوم حجازی بود اما من مثل مجیدی شانه خالی نکردم. تازه آن زمان تیم مدیرعامل و هیئت مدیره هم نداشت. من و امیر قلعه نویی این شرایط را تجربه کردیم اما محکم به کار خود ادامه دادیم.

وی افزود:فرهاد باید تحمل می‌کرد و با قهرمانی کارنامه خود را قوی می‌کرد. او باید مقاومت می‌کرد. مجیدی مسئول فنی تیم است و نگاه هواداران و پیشکسوتان در وهله اول برای قهرمانی در جام حذفی به او است.

توضیحات مدیرعامل استقلال درباره سفر به ایتالیا

سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در واکنش به استعفای مجیدی در برنامه ورزش و مردم گفت: به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گویم سرمربی یک فصل دیگر قرارداد دارد و مجیدی باید روی نیمکت بنشیند. در آستانه فینال جام حذفی هستیم. بعد از ماه‌ها با برد در دربی دل هواداران شاد شده است. در آستانه یک جام هستیم و بازی مهمی داریم. سرمربی هم باید تیم را برای قهرمانی جمع کند.

وی درباره انتشار خبر مذاکره اش با استراماچونی سرمربی سابق استقلال نیز گفت: برای مذاکره با استراماچونی و گرفتن تخفیف از این مربی به ایتالیا سفر کرده بودیم. مذاکرات ما در راستای تخفیف و شکستن رأی فیفا بوده است تا با استراماچونی به توافق برسیم. دو هفته دیگر رأی صادر می‌شود و باید ظرف هفت روز، حداقل دو میلیون یورو پرداخت کنم که توان آن را ندارم.

سعادتمند در ادامه با گلایه از رفتارهای فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال گفت: به باشگاه که آمدم، برادرم فوت کرد و او حتی تسلیت نگفت. هر بار سر تمرین رفتم، از اتاقش بیرون نیامد و خودم به اتاقش می‌رفتم. اینکه برای باخت مقابل سپاهان خوشحال باشیم، یک تهمت است و درست نیست. الان مجیدی باید بابت مسائلی که مطرح کرده است، به کمیته انضباطی باشگاه بیاید. او گفته یک ماه است که لیست داده، این لیست را به چه کسی داده است؟ دو ماه و نیم است که زبانم مو درآورده که لیست بدهد.

مجیدی به استقلال بازگشت

چند ساعت پس از صحبتهای سعادتمند، مجید نامجومطلق، مربی و وریا غفوری کاپیتان استقلال به منزل مجیدی رفتند و از او خواستند برای بازی فینال جام حذفی در کنار تیم باشد. پس از صحبت‌های نامجومطلق و غفوری، در نهایت مجیدی پذیرفت که حداقل تا بازی فینال جام حذفی در کنار استقلال باشد.

مجیدی به استقلال برگشت اما رفتارش نشان می‌دهد که به تصمیمات غلط مدیران استقلال اعتراض دارد. اگرچه برخی پیشکسوتان و شاید هواداران استقلال نیز به رفتار مجیدی اعتراض داشته باشند منتها این تحلیل انحرافی و آدرس اشتباهی است که در این ماجرا صرفا سرمربی استقلال را مقصر قلمداد کرد، قبل از مجیدی آنهایی مقصر هستند که به اسم مدیر به باشگاه بزرگی چون استقلال ورود می‌کنند اما آن‌قدر ضعیف و منفعل عمل می‌کنند که سرمربی جوان تیم تصمیم می‌گیرد در حساس‌ترین شرایط استقلال را رها کند.

این شکل مدیریت در فوتبال ایران مسبوق به سابقه است و به نظر می‌رسد حالا حالاها هم باید شاهد آن باشیم. اگر قرار است فوتبال سر و سامان بگیرد، و از این ورطه‌ای که در آن گرفتار آمده، نجات یابد، مدیریت آن باید اصلاح شود البته مقصود از اصلاح مدیریت،عوض کردن افراد نیست بلکه تغییر نگرش در مدیریت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج