جاباما
۱۰۳۲۰۳۶
۲۷۹ نظر
۵۰۲۶
۲۷۹ نظر
۵۰۲۶
پ

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف پاسخ داد.

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی

محسن حاجی میرزایی در نشست خبری اش با اصحاب رسانه در آستانه آغاز سال تحصیلی ضمن تسلیت ایام محرم گفت: امسال فضای برخی مدارس برای استقرار هیئات مذهبی مناسب بود. فضای مدارس در مناطقی که میسر بود در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفت و عزاداری به بهترین وجه جریان داشت که ادای دینی از سوی وزارت آموزش و پرورش به همه عزاداران حسینی بود.

وی با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم گفت: همواره آغاز سال تحصیلی یک باب بزرگ فرهنگی و رویدادی است که زندگی خانواده ها را تحت الشعاع قرار می دهد و همه جامعه آن را حس می کنند. امیدوارم امسال هم با همه دشواری ها و محدودیت ها سال تحصیلی خوبی را شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود. متعهد هستیم آموزش را به همه دانش آموزان صرف نظر از موقعیت ها و دسترسی که دارند ارائه دهیم و این کار را انجام خواهیم داد. نکته دوم آموزش حضوری است. در تمام دنیا اصل بر آموزش های حضوری است زیرا هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: ارتباط و تربیت اجتماعی دانش آموزان با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست و تنها چیزی که حضور را محدود می کند قواعد بهداشتی است وگرنه ارتباط چهره به چهره معلمان ارجحیت دارد به ویژه در دوره ابتدایی که تربیت اهمیت ویژه ای می یابد.

مراقبت از سلامت دانش آموزان مهمترین اصل آغاز سال تحصیلی جدید

وی با بیان اینکه سال قبل دو سوم دوره آموزش طی شده بود که مدارس تعطیل شد و معلمان دانش آموزان خود را می شناختند گفت: اما امسال اصل بر این است که ارتباط با معلم برقرار شود و آشنایی بین معلمان و دانش آموزان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش بر مراقبت از سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: حداکثر مراقبت را به عمل خواهیم آورد. مدارس آگاه شده اند و دستورالعمل ها ابلاغ شده است. تلاش می کنیم محیط مناسبی را فراهم کنیم و خانواده ها باید مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: یک اصل مهم فعال بودن مدرسه است. اختیارات ویژه ای به شورای مدارس داده ایم که می توانند در چارچوب ضوابطی که برای آنها تعیین کرده ایم آموزش را ادامه دهند. امسال معلمان نقش متمایزی دارند.اکنون با شرایط متفاوتی روبه رو شده ایم و خلاقیت و ایده های نو جایگاه مهمی دارد.

خانواده ها در این ایام همگام با مدارس باشند

مدارس برنامه های آموزشی را با خانواده ها مرور می کنند

حاجی میرزایی به ارتباط بین خانه و مدرسه و نقش خانواده ها نیز اشاره کرد و گفت: سال های قبل خانواده ها با آسودگی خاطر بیشتری فرزندشان را به مدرسه می سپردند اما امسال حساسیت بیشتر است و درخواست می کنیم خانواده ها در تمام ایام در کنار مدارس باشند. به مددارس گفته ایم برنامه های آموزشی را با خانواده ها مرور کنند و برای آنها توضیح دهند که می خواهند چه کنند.

رسانه ملی، شریک آموزش دانش آموزان در روزهای شیوع کرونا

آغاز آموزش های تلویزیونی از ۱۵ شهریور

وزیر آموزش و پرورش همچنین به نقش بی بدیل رسانه ها اشاره کرد و افزود: انتظار هست خود دانش آموزان هم با جدیت بیشتر امر آموزش را دنبال کنند. رسانه ملی نیز به عنوان شریک آموزش در کنار ماست و جایگاه مهمی دارد. در نقاطی که دسترسی اینترنت وجود ندارد تلویزیون می تواند آموزش های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. از ۱۵ شهریور برنامه های آموزشی تلویزیونی شروع می شود. ایران باید سراسر مدرسه بشود.

تولید محتوای تمامی دروس برای بارگذاری در شبکه شاد

رونمایی از شاد جدید، سه روز دیگر

حاجی میرزایی افزود: مدرسه تلویزیونی می تواند همه خانه ها را به مدرسه تبدیل کند. محتوای کلیه دروس در تمام مقاطع تحصیلی را تولید کرده ایم که هم روی شبکه شاد بارگذاری می شود و هم در اختیار خانواده ها و معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد.

وی به توسعه ظرفیت های شبکه شاد اشاره کرد و گفت: روز ۵شنبه شبکه شاد با ظرفیت های جدید رونمایی خواهد شد.

گروه بندی دانش آموزان برای حضور در مدارس برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تجارب آموزشی کشورهای دنیا افزود: ما روش های تلفیقی را مدنظر قرار دادیم. کلاس ها حضوری برگزار می شوند البته اگر مساحت کلاس و مدرسه به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود باید گروه بندی کنیم. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان گروه بندی می شوند و ورود و خروج و حضورشان در قالب گروه های مختلف خواهد بود. کل محتوای آموزشی مورد بازبینی قرار گرفته و دروسی که باید الزاما حضوری آموزش داده شود مشخص شده و آنها که تمرین و تکرار است به بخش غیرحضوری منتقل می شود.

حاجی میرزایی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده هیچ دانش آمزوی از آموزش محروم نباشد و این تضمین آموزش و پرورش برای همه مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      ...، مگه با انقلاب فرهنگی دانشگاه ها یکسال تعطیل نشد؟ مدارس هم یک سال تعطیل بشه

      پاسخ ها

      • mahyar

        اره خداییش

      • بدون نام

        اینا فقط میخوان ملت سرگرم باشن.. همین.. دیگه کی بمیره و کی زنده بمونه به اونا ربطی نداره که!!! ... خودشون با بهترین امکانات و بهترین محافظت و فاصله اجتماعی دارن زندگی میکنن. ملت کیلو چند

      • بدون نام

        یعنی چی هنرستان ها باید کلاس های کارگاهی رو باید بصورت حضوری انجام بدن
        ما کرونا بگیریم کی پاشخگو تو این شرایط مملکت؟؟؟؟

      • امیر

        فقط میخوان ملت رو سرکار بزارن

      • بدون نام

        نه باز شه

      • بدون نام

        تلوزیون آموزش میده پس این همه آدمای خانه بخواب پول بگیر برای چیتانه ۶ماه هرسال کلا بیکاران بقشم یک باده تعطیل یه روز بارانه یه زلزله یهروزبرفه یروز هوا آلودس ۵شنبه وجمعه تعطیل اینا کی کار میکنن پول چیی میگرن

      • بدون نام

        سه سال

      • بدون نام

        جناب ۱۳:۲۹
        وقتی به معلم خودت احترام نذاری هیشکی بهت احترام نخواهد گذاشت

      • بدون نام

        برای چی تعطیل بشه؟ خودشون میرن یه مدرسه تاسیس میکنن فقط برای بچه خودشون

      • مجله برترینها

        آخه هدر رفتن عمر دانش آموزان به نفع شماست؟،

      • بدون نام

        شما انگار غیبگویی بلدی .ایا میدونی این ویروس تاچندسال وجود داره .که میگی یکسال تعطیل بشه .؟سالهای بعدی میخوای .کارکنی؟؟

      • بدون نام

        همچین انقلاب فرهنگی کردن هنوز که هنوزه پس لرزه هاش حس میشه

      • shideh

        چی میگی شما؟ اگه دانش آموز بوری حاضر نبودی یه سال تعطیل بشه

      • بدون نام

        با سلام و خسته نباشید
        من فقط نگران بچه هایی هستم که میل به اموزش دارند ولی امکانات اولیه را برای اموزش ندارند باور ندارید که در همین تهران عده ای بی شمار هستند که حتی دسترسی به تلویزیون ندارند بعد شما اصرار به اموزش از طریق تلویزون دارید و افتخار می کنید و با افتخار زمان بازگشایی مدارس را اعلام می کنید و عاجزانه تقاضا دارم اگر صد در صد اطمینان دارید که همه بچه ها دسترسی به این امکانات را دارند دستور صادر کنید وگرنه باید جوابگوی تک تک این بچه ها و خانواده هاشون باشید نمیشه اموزش برای افرادی باشه که دستشان به قول معروف به دهانشان می رسه.

      • بدون نام

        والا خیلی از دانش آموزا هنوز توی درسای سال قبل که مجازی خوندن، مشکل دارن.. بعد اینا دارن سال تحصیلی جدید رو شروع میکنن.. به نظرم اگر امسال همه جارو مجازی کنن و معلما فقط درسای سال قبل رو مرور کنن، بهتره... اینطوری هم دانش آموزا توی این یک سال بیکار نمیشن و درسای سال قبل رو یادشون نمیره و هم چون قبلا خوندن این درسارو، دیگه نیاز نیست که معلم ساعت های زیادی درس بده که هم خودش خسته بشه هم دانش آموزا و هزینه اینترنت هم کاهش پیدا میکنه، چون فقط در حد مرور هستش
        اما خب نظرات مردم که برای اینا اهمیت نداره.. آخرم کار خودشونو میکنن

      • بدون نام

        چرا هیچ کس به فکر این نیست که بچه ها چجوری میخوان برن مدرسه؟!!!
        بال که ندارند تا پرواز کنند،باید از سرویس مدرسه،یا اتوبوس خط واحدوتاکسی استفاده کنند،مگه تو سرویس یا اتوبوس میشه فاصله رو رعایت کرد؟!!!

      • بدون نام

        کاربر۱۳:۲۹اونا معلمای شریف هستن که تازه توکرونا خیلی ها متوجه شدن چه نقش تاثیرگذاری تو آموزش دارن تو اللان دق سه ماه تعطیلی اونا رو داری؟

      • بدون نام

        شما چرا گیرت به ۲ یا ۳ تومن پول معلماس تو کشور های دیگه بیش ترین حقوق مال معلماس اینجا نه امکاناتی نه پولی هیچ صندوق ذخیره رو هم میدزدن کی جواب داد

      • سامانتا

        اگرقرارباشه مدارس تعطیل باشه پس تکلیف معلمای مفت خورچی میشه حقوق بگیرن وحالیش ببرن بدون زحمت؟؟؟؟

      • بدون نام

        فعلا شرایط اینه نباید برگزار بشه بچه ها رعایت نمیکنن میان خانواده ها و یه ملت بدبخت میکنن فاجعه درست میشه...
        چی داشته این مدارس و دانشگاه ها با این سیستم اموزشی که از این به بعد داشته باشه..
        ول کنید اقا

      • علی

        کاملا صحیح بود از قدیم گفته اند که شترسواری که دولا دولا نمیشه

      • نظری

        باید باز باشه

    • بدون نام

      بعضی ازمدارس ابتدایی غیرانتفاعی هماننددخترانه اسلامی نرگس چندمیلیون شهریه کلاس اول گرفتن وحدود10روزه اجبارا بچه هاباوالدین ساعتی درکلاس نوبتی حاضرمیشوندوتدریس حروف رابه مادران بچه هایاد میدهندتادرمنزل به فرزندان خودیاد دهند،شمافکرکن به کلاس اولی درخانه بتونی حروف رویاد بدی!!
      حالا دریافت اینهمه شهریه برای چیه..؟!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        حالا قدر معلمان مملکت را بیشتر بدانیم فرزندی که خودمان تربیت کرده ایم و یک نفر هست نمی توانیم آموزش دهیم اما معلم باید به سی دانش آموز با فرهنگ و روحیات متفاوت هم آموزش و هم کلاس داری کند

      • بدون نام

        12.48 خب معلم کارش این هست دیگه که آموزش بده به بهترین شکل ممکن.. مثل اینه بگیم که بچه هامون رو دکتر نبریم و خودمون درمان کنیم.. هر کی حرفه ای و کاری داره.. و هیچ چیزی تو دنیا سخت تر و پیچیده تر از بچه داری نیست...
        و البته که قدر معلمان عزیز رو میدونیم.

      • بدون نام

        والا مملکت مسخره بازی میکنن ..یه عده میشینن تصمیم میگرن ولی نمیدونن که اخر عاقبت نداره..میگن رعایت فاصله گذاری برای بچه کلاس اولی والا خنده داره مگه بچه کلاس اولی چیزی میفهمه .. هزار سال بهشون بگن بشینین چیزی نمیفهمن .. دولت با تصمیم گیریاش داره به ریش ملت میخنده.. خدا به خیر کنه...

      • بدون نام

        خب غیرانتفاعی نبرید مگه زورتون کردن

    • بدون نام

      ما که بچه مون رو مدرسه نمیفرستیم،اصلا به فکر سلامتی جامعه نیستن،یه سال مدرسه نباشه آسمون زمین میاد

      پاسخ ها

      • .

        بله آسمون به زمین میاد یک سال خیلی هست خب بچه ها برن مدرسه ولی خیلی خیلی بهداشت رو رعایت کنن

      • بدون نام

        شما که همه جا میرین بچه هاتون مدرسه برن مریض میشن؟

      • بدون نام

        یه بچه دبستانی خریلی خیلی رعایت کنه؟ بله حتما! نه سرکلاس به دوستاش نزدیک میشه نه وسایل همو قرض میگیرن نه بازی میکنن زنگ تفریح دستشویی رو بگو حتما دستشویی نمیرتن یا نه هر زنگ میان دستشویی هارو ضدعفونی میکنن برا بچه هاتون !ماسکم حتما شیش ساعت میزنن!!!

      • بدون نام

        مگه میشه من بچم یازدهم هستش
        من در توانم نیست براش معلم خصوصی بگیرم باید از طریق مدرسه یاد بگیره دیگه

    • عاشق تنها

      ای وای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بیجا میکنین که میگین مدرسه ها باز بشه مگه تو هم آدمی تو خودت چکاره ای

      • m

        دوستان من شنیدم که مدازس خوزستان دو هفته با تاخیر باز میشه یعنی اول مهر. درسته این خبر؟؟

    • بدون نام

      مدارس حضوری از اول مهر شروع میشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مناطق سفید فقط

    • بدون نام

      آخرش؟

      پاسخ ها

      • امیر

        اقا ما سلامتیمون از درسمون مهم تره ینی چی حضوری

      • anita

        آقای امیر من نمیدونم شما کلاس چندمیت اما بزار راجع به خودم توضیح بدم. من امسال امتحاناتم نهاییه و تازه باید کنکورم بدم سال بعدش. حال تو بگو با این شرایط آموزش مجازی و باز نشدن مدارس من چجوری قراره هم تو کنکور و هم تو امتحانات نهایی موفق باشم؟؟

    • Amidhosein Gmi

      .... مدرسه رو باز کنید ... من ک اصلا نمیام از جونم ک مهم تر نیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نرو

    • بدون نام

      من بچه هامو مدرسه نمیفرستم جونشون مهمتره

      پاسخ ها

      • مادر

        منم نمیفرستم چون واقعا سلامتیشون مهمتره. و درجواب اون دوست عزیز که گفتن قدر معلمها روبدونیم بایدبگم قدر میدونیم و هم اینکه معلم کارش فقط آموزشه ولی ما باید هم به امورخانه وآشپزی و رسیدگی به فرزند داشته باشیم و هم به دوتا فرزند آموزش و تدریس کنیم خب طبیعیه که سخت باشه

      • بدون نام

        کاربر ۱۴:۵۲، ببخشید مگه معلما خونه و زندگی ندارن؟؟؟ کی گفته معلم فقط کارش آموزشه؟؟ معلم علاوه بر کارهای خونه و رسیدگی به فرزند یا فرزندانش، باید به بچه های مردم هم از نظر آموزش رسیدگی کنه و هم باید پاسخگوی مدیر و معاون و اینا باشه.

      • بدون نام

        کاربر ۱۴:۵۲، ببخشید مگه معلما خونه و زندگی ندارن؟؟؟ کی گفته معلم فقط کارش آموزشه؟؟ معلم علاوه بر کارهای خونه و رسیدگی به فرزند یا فرزندانش، باید به بچه های مردم هم از نظر آموزش رسیدگی کنه و هم باید پاسخگوی مدیر و معاون و اینا باشه.

      • بدون نام

        کاربر ۱۴:۵۲، ببخشید مگه معلما خونه و زندگی ندارن؟؟؟ کی گفته معلم فقط کارش آموزشه؟؟ معلم علاوه بر کارهای خونه و رسیدگی به فرزند یا فرزندانش، باید به بچه های مردم هم از نظر آموزش رسیدگی کنه و هم باید پاسخگوی مدیر و معاون و اینا باشه.

      • بدون نام

        همه میگین نمی فرستیم، ولی باز بشه همه میرن وبچه ها تون رو میفرستید.

    • بدون نام

      جالبه مدرسه برا مراسم مذهبی که همه بهم میچسبن مناسبه
      ولی برا درس نه..با تلفن همراه هیچ بچه ای یاد نمیگیره فقط الکی نمره میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب اصلا امسال مدرسه نباشه چی میشه. بهتر از این نیست که عزیزی رو از دست بدیم و سلامت جامعه به خطر بیوفته..

      • بی نام

        جناب شما هنوز با سیستم آموزشی آشنا نیستید دیگر نمره در آموزش نوین کاربردی ندارد آموزش ها به جای حفظی مفهومی شده مثل قبل نیست که هدف فقط کسب نمره و مدرک باشد در حال حاضر هدف گذاری بر روی یادگیری و کیفیت شده و نمره بی ارزش شده تا اینجوری بچه ها بعد از فارغ التحصیلی هم مطالعه کنند و نگویند ما که درس خوندیم و نمره و مدرک هم گرفتیم پس چرا کتاب بخوانیم

      • رویا طالبلو

        خدا کنه باز بشه

      • A

        اخه آدم حسابی مدارس بیشتر بچه ها هستند شعور هم خوب چیزیه

    • قرمز

      سلام جناب وزیرمن یه سوال دارم؟؟ بچه ابتدایی که نمیدونه ونمیتونه حتی خودشوجمه وجورکنه چطورمیتونه ومیدونه بهداشت چیه؟؟

      پاسخ ها

      • حقگو

        اگر واقعا رفتن دانش اموزان به اموزشگاها باعث انتقال ویروس می شود که حتما می شود باید اموزش غیر حضوری باشد من سی ویک سال بادانش اموزان سروکله زده ام در کلاس اگر یک دانش اموز سر ما خوردگی سا ده می گرفت بعد چند روز بیش از نیمی از دانش اموزان مبتلا می شدند شما قضاوت کنید با این بیماری چه اتفاقی خواهد افتاد خدا به خیر کند

      • الهه

        اصلا حرف از آموزش فاصله اجتماعی و بهداشت برای بچه ها زدن حرف چرتیه...متاسفم برای مسئولین که مثل کبک سرشونو کردن توی برف

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        بی‌ خودی‌ خودتونو‌ سبک‌ نکنید‌ تو‌ این‌ وضع‌ کسی‌ بچه‌ اش‌ نمیفرسته‌ مدرسه‌ درسته باید‌ درس‌ حضوری‌ یاد‌ بگیرند‌ ولی‌ اگر‌ کرونا‌ بگیره‌ و خدای‌ نکرده‌ بمیره‌ کی‌ جوابگو‌ هست‌

    • علیرضا

      هر کی بچش میفرسته یعنی از بی عقل بی عقل تره جون بچه مهمه یا یه مدرک بی ارزش آخر سر

      پاسخ ها

      • ام

        ای ول بابا

    • مجید

      چرت و پرت فقط گفته

    • بدون نام

      جناب حاج میرزایی با جان بچه های مردم بازی نکن.ما الان در وضع خطرناکی قرار داریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه تنها با جون بچه ها دارن بازی میکنن بلکه با جون پدر مادراشونم بازی میکنن
        اگه یه بچه ناقل باشه و پدر و مادرش بگیرن و بمیرن کی میتونه این بچه رو تامین و تربیت کنه؟
        خواهش میکنم یه کم از فسفرای مغزتون بیشتر استفاده کنید.

    • شهرام

      ای بابا ی فکری به حال مردم بیچاره کنید مدارس باز بشه کل مردم کرونا میگیرن
      خیلی ها بیماری زمینه ای دارن اینجوری که نمیشه

    • بدون نام

      جناب وزیر شما میگویی حضوری اگر بچه من کرونا گرفت شما چه جوابی میخواهی به من بدهی یعنی درسش مهمتر از سلامتی اش هست

    • بدون نام

      سلام اگه بیشه امسال هم ازبرنامه شاد پیگیر باشیم خیلی بهتره بعضی از بچه ها ناراحتی داشته باشن به مدرسه بیرن کرونا بگیرن کی جواب گو میباشد...خیال پدر ومادر راحت نیست پس برنامه شاد بزاریدهمه پدر مادرها خیالشون راحت باشه.....

    • سید

      من یک کارگرم ولی بچه گذاشتم مدرسه خصوصی به شما دولتیها امیدی نیست فقط شعار دادن خوب بلدین مردم هم که همیشه در صحنه هستن

      پاسخ ها

      • رویا*

        نه احتمالا شما چشم و هم چشمی باعث این کارتون شده

      • بی نام

        اق سیدجون دادا کجا کارگری میکنی ماهم بیابیم اونجا کار کنیم و بتونیم بچمونو بفرستیم غیرانتفاعی

      • بدون نام

        اقاسید فرض کن بچت رفت مدرسه خصوصی دکترا هم گرفت بعد برای گذران معیشتی بکار نیاز دارد وباید حتما گزینش شود برادران گزینش ایا وی را تایید میکنند قطا نه میشود مثل بقیه دکتر بی کار

      • بدون نام

        سید جان کاراشتباهی کردی بابا!

      • بدون نام

        مگر مدرسه خصوصی از طرف دولت آمریکا اداره میشه

      • بدون نام

        تو مدارس خصوصی ویروس کرونا نیست؟؟؟؟؟

    • قرمز

      من بنظرم یاخودتون بچه کوچک ابتدایی ندارین؟؟ یادربهترین مدارس عالیه وباتمام امکانات درس میخونن؟؟ اون بچه کوچک چطورمیدونه فاصله اجتماعی چیه؟؟ بهداشت چیه؟؟ پس خواهش دارم باجون بچه هامون بازی نکنیدلطفا تمنادارم ماروگرفتارنکنید

    • بدون نام

      کدام برنامه ریزی؟
      کدام امکانات:
      کدام رعایت موازین ؟
      فقط حرف و شعار و وعده ی دروغ
      مدارس قربانگاه می شوند
      امان از بی تدبیری ،فغان از بی تفاوتی نسبت به جان مردم

    • مریم

      سلام . اخرش نفهمیدیم مجازی یا حضوری ؟

      پاسخ ها

      • ...

        خدا میداند..

    • حسن

      تو گفتی و ما باور کردیم کدوم بهداشت کدوم پروتکل واسه خودت داستان میگی

    • بدون نام

      با این اوضاع کرونا دیوونگیه محض هست کسی بچشو بفرسته مدرسه

    • بدون نام

      خب الان از کی باز میشه مدارس؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        15 شهریور

    • sgw

      باز کنید بچه های کوچک چیزی از این مریضی نمیداند که خوبه اتفاقا همه جا باز شده درست میگید باز شده و آمار اومده پایین

    • بدون نام

      اگه مدارس امسال تعطیل بشه خیلی بهترازینکه دوباره دانش آموز مث سال گذشته وسط درس ضربه بخوره.هیچکس هم با تدریس آنلاین نمیتونه فرزندشو همکاری کنه.مشکلات زیادری دراین راستا وجود داره.بیسوادی والدین.نبودن امکانات فضای مجازی وغیره.لطفا درک کنین.خیلی ازوالدین نان اورخانواده هستن درثانی دانش آموزحضوری مجبوره که درس ودرک کنه.اماکدوم بچه ای هس که بخوادبشینه یکجاوبرنامه درسی رو از رسانه یادبگیره.حتی توی فضای مجازی شیطنت میکنه ومدام گوشی وزیرورو میکنه.یکسال تعطیلی درسته که واقعا ضربه ی بزرگیه ولی عاقلانه ترین راهه

      پاسخ ها

      • علی

        واقعا سخته برا من که هیچی از کلاس هفتم نمی دونم بچه ام هم اصلا از فضای مجازی حالیش نمی شه

    • بهمن

      در ایام محرم تمام مدارس آلوده شده اند اونم با بی تدبیری حالا انتظار داری بچه هامون بفرستیم همین مدارس !!!

    • بدون نام

      اخر بچه هاینان را بفرسیم که مریض بشند خوب نیست فکر بچه ها نیستید

    • حسن فریدون

      هیچ پدر و مادری حاضر نمیشه بچه هاشو حضوری بفرسته مدرسه چون هیچ اعتمادی به امثال شماها ندارن و جون بچشونو از سر راه نیوردن ۹۹درصد مدارسم امکانات خاصی ندارن فقط ۱درصد که برا بچه ها شماها هس فول لاکچری هستن که توانایی رعایت مسائل بهداشتی رو دارن پس بیخودی به فکر برگزاری حضوری کلاسا نباشین

    • بدون نام

      اقای وزیر شما باید کتبا مسئولیت سلامتی همه دانش آموزان و معلمین و کادر آموزشی را در تمامی مقاطع تحصیلی بر عهده بگیرید و اگر مسئله ای بوجود آمد ملت ایران شما را به اشد مجازات محکوم خواهد کرد بنویسید و امضا کنید

      پاسخ ها

      • بی نام

        تکبیر✊✊✊✊✊
        موافقم

      • بدون نام

        چشم فردا بیا محضر

    • بدون نام

      از اینکه دولت تضمین سلامتی میده تعجب میکنم بعضی بچه های مردم تو کوچه بدون احتیاط و عدم رعایت بهداشت ؛ بازی میکنند و خیلی بزرگترها اصلا اعتقادی به کرونا ندارند چطور بچه های قرنطینهای ما با اونها باشند چند ساعت؛ پس یا کرونا وجود نداره یا بچه های ما ادمهای عادی اهمیت ندارند ......،.......،

      پاسخ ها

      • Ff

        فک کنم به داستان سرایی عللاقه زیادی دارن ..

    • بدون نام

      عمو خودت رو مسخره کن خجالت بکش اینقدربرای منافع خودت با جون مردم بازی نکن شما چی فکرکردین مگه مردم سرگنج نشستن که بخوان هردقیقه شارژ بگیرن به برنامه شاد وصل بشن مردم نان شب ندارند بخورن.

    • مجتبی

      سلام با وجود اینکه مدارس تعطیل و معلمان حقوق هم دریافت میکنن با این وجود باز برای رفع اشکال کلاس خصوصی پیشنهاد میدهند با مبالغ هنگفت لطفا رسیدگی شود ممنون

      پاسخ ها

      • بی نام

        کاش منم یک معلم بودم و پول مفت میگرفتم

      • بدون نام

        باشه حتما رسیدگی میشه تو مواظب خودت باش یه وقت بیمار نشی!

    • بدون نام

      عمدا میخوان بچه ها کرونا بگیرن جون ازاونوربراشون درآمد زایی میشه نفری پنج میلیون فقط هزینه درمانه تازه بعدش معلوم نبست چی بشه یا خدا خودت کنک کن یا حسین یا ابوالفضل العباس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما معلم نیستی ایا

    • یک فرهنگی

      من که خودم یک دبیر هستم از فرمایشات جناب وزیر چیزی دستگیرم نشد چه برسد به مردم!
      خود وزارت خونه هم مونده چیکار کنه!
      واقعا فاجعه است سیستم مدیریت!!!
      پیشنهادات ما و رو ام که کسی در نظر نمیگیره!
      در حال حاضر بهترین حالت برای مقطع متوسطه چیزی شبیه دانشگاه پیام نور هستش و برای مقطع ابتدایی بچه ها رو گروه بندی کنن...

    • بدون نام

      من یک معلمم بچه ها رو همه جا میبرین برای بازی و تفریح ...مسافرت و مهمونی هم که میبرین به مدرسه که میرسه میگین نه ...با رعایت پروتکل ها و زوج و فرد کردن دانش آموزا اتفاقی نمیفته ...با مدرسه همراه باشین به امید خدا به خیر میگذره

      پاسخ ها

      • علی

        کل فکرتون اینه که به امیدخدا بگذره!!!!الان مدتهاست که به امیدخدا آمار تلفات از سه رقمی پایینتر نیومده.

      • A

        معلومه معلم نیستی اگر راست میگی بچه خودتو بفرست

      • نرگس

        شما بچه هایی که بیرون هستن رو دیدی اون هایی که ماه های تو خونه هستن رو که ندیدی خانم یا آقای معلم

    • بدون نام

      آخر عمرت شده است تو چطو وزیری هستی که عمق فاجعه را درک نمی کنی اگر یک نفر هم مبتلا شود مدارس ارزش بازگشایی ندارند بفهم نفهم

    • بدون نام

      مدارس باز بشه هم ما بچه هامونو نمیفرستیم جون بچه ها در حال حاضر از درسشون واجتره

    • فری

      بچه ابتدایی چگونه میخواهید فاصله گذاری و چیزهای دیگر را بهش یاد دهید ...

    • بدون نام

      مدرسه دیگه چیه از جونمون ک با ارزش تر نیست ب فکر سلامتی بچه های ماهم باشید لطفا رسیدگی کنید ما نمیتونیم به خودمون اجازه بدیم ک جونمون در خطر باشه

    • بدون نام

      من که با جون بچم بازی نمیکنم و قبول آموزش مجازی ندارم

      پاسخ ها

      • وووو

        بچه ات را مهمونی می بری پارک می بری و بازار می بری حالا مدرسه نمی فرستی نفرست

    • بدون نام

      خداوند متعال لعنت کند وزیر نادان را که نمی داند تا بچه‌ها واکسن نزنند تحصیل حرام است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انهم واکسن ایرانی واکسن خارجی هم حرام است

    • ه _ م

      من به هیچ عنوان حاضر نیستم توی این شرایط بچه‌م بره مدرسه
      مگر اینگه آقای وزیر و بقیه کابینه‌ش بچه‌هاشون و بفرستن مدرسه در کنار دانش‌آموزان دیگه

    • بدون نام

      ما هم نمیفرستیم بچه ست دیگه چقد میتونه از خودش مراقبت کنه مگه

    • بدون نام

      بچه کلاس اول دارم با شهریه ۳ میلیون بعد باید خودمون بش آموزش بدیم تو خونه اونم کلاس اول اصلا میفهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما نمی بایست غیر انتفاعی ثبت نام می کردی

    • بدون نام

      آقای وزیر کلاسها ی شهرهای پر جمعیت اکثرا حدود چهل دانش آموز ثبت نام کرده‌اند. در یک مدرسه ابتدایی دوازده کلاس چهل نفری میشه 480 دانش آموز اونم توی زنگهای تفریح با آن هم جست و خیزی که بچه‌های ابتدایی دارند!
      لطفا با این بی تدبیری که دقیقا پنج روز بعد از عاشورا دستور بازگشایی مدرسه را دادی به موضوع نگاه نکن جان بچه‌های معصوم امانت است در دست تو هر روز که از خواب پا میشی طرح جدیدی راه نینداز ! لطفا اگر نمیتوانی چکار کنی حداقل کار اینه که از کشورهای پیشرفته یاد بگیر ببین آنها چه میکنند تو هم همان کار را بکن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرارنیست تومناطق قرمز بچه ها مدرسه برن فقط اول ابتدایی اونم چند روز برا اینکه با معلمشون ارتباط برقرارکنند ودر زمان حضور کلاس اولی ها هیچ دانش آموز دیگه ایی مدرسه نیست

    • بدون نام

      کرونا امده نباید بریم مدرسه خخخ

    • معما

      من که بچه مو مدرسه نمی فرستم، کی گفته پروتکل بهداشتی رعایت میشه!
      اگه خود معلم ناقل باشه چی؟؟؟

    • بدون نام

      مدارس باید باز بشه از پشت گوشی نمیشه که چیزی یاد گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاد بگیره که چی بشه

    • محسن

      صحبت دو پهلو و ما از تناقض !

    • سارا

      منم اصلا حاضر نیستم بچم و به مدرسه بفرستم.هیچ چیزی مهم تر از سلامتی اش نیست.اصلا مگه میشه با این همه دانش آموز در مدرسه بتونن پروتکل های بهداشتی و رعایت کنن.بچه ابتدایی مگه میتونه هر چقدر هم بهش آموزش داد رعایت کنه

    • بدون نام

      چند ملیون دانش آموز. چند ملیون خانواده.. رانندگان سرویس مدارس. تاکسی ها. خدمات مدرسه. معلمان.. همه درگیر میشن. چجور میخواین جلوش رو بگیرین.. چجور میخواین مدیریت کنید.. نکنه مثل شمال رفتن و عزاداری رفتن و هیئت رفتن میخواین کنترل کنید؟؟؟

    • الهه اریایی کیا

      حالا مگه چیا یاد میدید که عجله دارید جناب مسول

    • بدون نام

      amir a صرفنظرشود

    • بدون نام

      پس خیلی غلط کردید که دبستان دولتی ۷۰۰۰۰۰تومان شهریه به زور گرفتید که خودمون تو خونه با هزینه اینترنت به بچه هامون درس بدیم. ...

      پاسخ ها

      • بی نام

        کودوم مدرسه دولتی
        لطفا با اسم و آدرس بگید

    • خلعتبری

      جناب وزیر محترم شما خودت بهتر از هر کسی در مورد فقر امکانات آموزشی در کلیه مدارس کشور اطلاع داری، واقعا با علم به این موضوع که از یک بچه نمیشه توقع رعایت اصول بهداشتی رو داشت از کدوم اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس میکنید. بازگشایی مدارس در یک همچنین فضای پر از مخاطره ای آیا وقوع یک فاجعه رو دنبال نخواهد داشت؟

    • بدون نام

      اقای وزیر آموزش و پرورش شما پا قدم نحسی داشتی و با تصمیم نحسی که برای بازگشایی مدارس و مراجعه حضوری دانش آموزان و معلمین و کادر آموزشی گرفتی نحوست را به جایی رساندی که می گویند پسر خاله ی کرونایی لذا خواهشمند است استعفا داده و خیال ملت ایران را راحت بفرمایید

    • بدون نام

      اگه نظر سنجی کنن 99 درصد میگن مدارس باز نباشه.. و همه نگران سلامت خودشون و بچه هاشون هستن... و تنها کسانی که نگران نیستن شما و مسئولین بی لیاقت هستین که کمر به نابودی ملت ایران بستین.

    • بی نام

      هر کس بچه اش رو به مدرسه بفرسته با جون بچه اش بازی کرده چون چیزی از آمار مریضی کم نشده بچه هر کس نفس طرفه پس آقای وزیر شاید خود شما درگیر مدرسه نیستید پس با نفس کسی که بچه هاش است بازی نکنید کار رو از ریشه درست کنید نه با فرستادن بچه ها به مدرسه مشکل جدیدی برای همه درست کنید

    • پرسپولبسی

      فکر کنم امسال رو تعطیل میکردن یا فقط آموزش سطحی میدادن بدون امتحان یا دوره سالهای قبل بهتر بود.اگر ۵ تا بچه تو کل کشور بر اثر کرونا یا آنفولانزا فصلی فوت کنن اون موقع کی جواب گو خواهد بود.سال پیش بچه من آنفولانزاشد یک هفته تمام بچه تب و درد داشت چند تا دکتر متخصص بردیم خدا رحم کرد.واقعا خیلی سخته وزیر باید متوجه کارش باشه

    • پارسا

      این خودشون بچه مدرسه ای ندارن..ما رو کردن موش آزمایشگاهی..دلشون ک نمیسوزه واسه بچه های مردم اون بالا نشستن حرف میزنن

      پاسخ ها

      • حمید سلیمی

        سلام....
        . کاش یکی از مسولین میومدن ونظرات مردم رو میخوندن. اگه یک سال تعطیل بشه فکر کنم هیچ اتفاقی نمیوفته. اما اگه یه روز مدرسه یه روز خونه باشه کلا بچه ها گیج میشن.من دهه شصتی هستم روش آموزش اون زمان با الان زمین تا آسمان فرق میکنه. معلم یه جور یاد میده اولیا یه جور دیگه. بچه میمونه چکار کنه. والا امسال مدرسه رو بیخیال شید تا سال بعد خدا بزرگه. بعد میتونید با کلاس فوق‌العاده این یک سالو جبران کنید. شما رو بخدا قسم به بچه های مردم رحم کنید همه با خون دل بچه بزرگ کردن نزارید با یه تصمیم اشتباه خدای نکرده کسی داغ بچه خودشو ببینه.

    • بدون نام

      الان ميان مدارس رو حضوري ميكنن چندتا بچه مريض ميشن ميميرن بعد مدرسه رو غيرحضوري ميكنن

    • بدون نام

      جالبه که هرچه ایشون بیشترتوضیح میدن خانواده ها ومدرسه بیشتر گیج میشن

    • بدون نام

      کشور های پیشرفته اروپایی مدارس رو تعطیل کردن اونوقت ما که فقط ادعای پیشرفته بودن داریم .بازم با ادعا داریم ادامه میدیم که فقط بگن ما جلو کرونارو گرفتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در بريتانيا مدارس بصورت حضوري از هفته يپيش بازگشايي شده

    • بدون نام

      اون دسته از کسانی که میگن وای من بچم نمیفرستم مدرسه، وای جون بچم وای وای وای اینا همون کسایی هستن که پاشدن خوشحال و خندان رفتن شمال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما شمالی هستیم تو خونه هامون نشستیم

    • بدون نام

      من تیزهوشان درس می خونم
      ما مجازی یاد نمیگیریم
      سخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی یاد نگیری ونفهمی راحتتری

    • زارعی

      هنوز تکلیف مدارس مشخص نیست چی بشه شهر ما مرودشت مدرسه شهید کاووسی مدیرش اقای رحیمی با جبر و زور فرم مدارس گفته باید بخریم شهریه تا ندیم کتابهای که خودمون پول دادیم برا بچه هامون خریدیم نمیده میگه اول سیصد هرار بریز بحساب تا کتاب هاتون رو بدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب کاری میکنه بره مدرسه که چی بشه

    • بدون نام

      بعله
      بچه ها درگیر کرونا بشن
      بعد بنابر عاقایون تصمیم بگیرن

    • بدون نام

      خدا خیرتون بده که حظوری هستن چون واقعا بچه ها در شاد چیزی یاد نمیگیرن وزده میشوند

    • بدون نام

      اخ بیسواد

    • بدون نام

      اگه بچه ها بهداشت رعایت کنن هیچی نمیشه مگه الان بیرون نمیرن مهمانی نمیرن عروسی فاتحه چی شد فقط مدرسه مهم ممنون از اموزش پرورش برای حظوری

      پاسخ ها

      • مادر

        نه الان مهمونی نمیرن عروسی و فاتحه هم نمیرن و بهمین دلیل نباید قربانی افکارپوچ دیگران بشن مدرسه بی مدرسه!

    • حمید

      آقای وزیر مثل اینکه از جامعه پرت هست با خودش زده به ناکجا آباد اینها فقط دنبال آمار و ارقام هستند والا اینکه چندتا دانش آموز تلاف بشوند یا اینکه چند خانواده داغدار باشند اصلا براشون مهم نیست بنده قوایا اعلام میکنم دوتا دانش آموز دارم تخت هیچ شرایطی نمبفرستم واین حرفها را باور ندارم پروتوکول هم واژه دروغی هست که دم از آن میزنند

    • مرتضی

      ای حالم به هم میخوره از بعضی نظرهایی که میدند؛ اینا خودشون میخوان که اونا باید ... کار خودشونه! اصلا اونا رو ولش کن بچسب به اینا !!!
      دمت گرم روشن فکر!

    • بدون نام

      من که نمیفرستم اسمان به زمین نمیاد فکر کنیم یک سال دیرتر رفته حالا اونهایی که تحصیلات کردن چی شدن

    • بدون نام

      یعنی قشنگ یسال تعطیلن

    • بدون نام

      ما مدرسه میرفتیم اینام مدرسه میرن

    • بدون نام

      عملا میشه فاصله و بهداشت رعایت کرد دیگه غیر حضوری معنایی نداره مگه اینکه یه عده تنبل خوشحال بشن

    • بدون نام

      یا خدااا خدا بخیر کنه

    • بدون نام

      بنظرم تا مشکل کروناحل نشود!برپایی حضوری مدارس اشتباهه!و خطرناک!

    • بی نام

      اگه بچه ها مردن چی ؟؟؟؟هان
      شما درمانشون می کنید ؟؟؟؟
      وزیر آموزش و پرورش اگه قصد گشتن بچه هارو دارین با تفنگ و چاقو این کار راحت تره

    • alireza

      اصلا ینی چی بریم مدرسه ک چی بشه؟ بمیریم؟
      اصلا جون ملت واستون مهمه ؟
      من خودم میخوام برم اول دبیرستان رشته ریاضی فیزیک و این رشته کمی مشکله و با اموزش انلاین کسی ب جایی نمیرسه و اگه حضوری هم باشه جونمون تو خطره و یکسال دیر تر بریم مدرسه بهتر ازینه ک عزیزانمون رو از دست بدیم .
      خب من میگم بزرگم و رعایت میکنم اون بچه های دبستانی چی؟ اونا چ گناهی کردن؟ اخه واقعا مختون تاب برداشته اخه آموزش به قیمت جون مردم؟؟؟؟
      واقعا تاسف داره!!!

    • سلام...

      من نه خودم‌میرم نه بچه مو میفرستم....

    • بدون نام

      بنده امسال بچم را ب مدرسه نمی فرستم یک سال دیرتر مهندس بشه مگه چی میشه

    • بدون نام

      اصلا برن ودرآینده مدرک بگیرند هرچند مدرک دانشگاهای آزاد که ارزش هم نداره چون فقط پول میگیرن ومدرک میدن حالا اصلا مدرک هم گرفت بیاد خونه نشین بشه با کدام کار اگر آقازاده باشه درست ولی مردم عادی باشه که هیچ اینهمه جوانان مدرک های بالا دارند ولی بیکار گو کار جناب وزیر ولی حداقل میدانیم بچه هایمان سالم میماند بچه های خودتان را بفرستید مدرسه گفتم فوق لیسانس هم بگیرن گو شغل با کدام استخدامیهایتان حالا جواب منو بده راست میگی نه خدایی گو شغل مدرسه مال خودتان ممنونیم

    • جلال

      با سلام لطفا جان بچه هارا به خطر نیندازید مگه نه اینکه تو اخبار میگن بچه ها هم با کرونا می گیرند و چندین نفر هم مرده اند آیا با این اوضاع و احوال لازم است بچه های معصوم دچار بیماری ومرگ شوند حتما دربین اینهمه بچه بیماری های زمینه ای هم وجود دارد کمی فکر کنیم باتشکر

    • نسیم

      بی سواد واقعی پرورش میدیم وتمام؛بعد هم دلمون خوش که پا به پای دنیا بودیم؛واقعا واسه خودم وبچه هام متاسفم

    • بدون نام

      ااوناییکه درس خواندندودیپلم ولیسانس گرفتن بیکارندودرس نخونده ها شاغلند.

    • بدون نام

      اقا و خانمی که راحت حرف رفتن بجه ها روبه مدرسه میزنی و میگی رعایت کنن دیگه بجه ها رو اونوهم در ابتدایی نشناختی کافیه یکیشون مریض بشه، همه در گیر میشن دستشویی مدارس و تهویه کلاسها در مدارس رو همه شناخت داریم میخواهین بچه مردمو بکشید بعد پوز تعلیم و تربیت مسخره تونو بدید

    • بدون نام

      بسه دیگه مدارس رو باز کنی .زندگی‌ها روال عادی بگیره ن اینکه حرف گوش کردند مردم مسافرت نرفتند عروسی نگرفتند همه رو انجام دادند

    • پتوک

      فقط و فقط باید غیر حضوری باشه وگرنه بنزینی روی اتیش میشه

    • بدون نام

      باید مدارس کشور دوسال تعطیل بشود

    • بدون نام

      وای خدا ....مدارس حضوری شه نمیرم اگه یکی تو مدرسه کرونا داشته باشه همه میگیرن خواهشا مدارسو باز نکنین. به خدا ارزش نداره .

    • بدون نام

      وای خدا ....مدارس حضوری شه نمیرم اگه یکی تو مدرسه کرونا داشته باشه همه میگیرن خواهشا مدارسو باز نکنین. به خدا ارزش نداره .

    • یکی دانش اموز

      من دارم راست میگم من تو مدرسه همه چیم قوی بود از وقتی مدارس اینترنتی شده عفت کردم ولی چون اول سال همه درسام خیلی خوب بود نمرمو گرفتم امسال چی هفتم انگلیسی و عربی اضاف میشه اخه چطوری قبول شیم؟ اصن میفهمی جناب وزیر یا فقط به فکر خودتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانش آموز قوی تو باشی وای به حال بقیه. افت یا عفت عزیز جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من که بچه ام را نمی فرستم مدرسه...

    • بی نام

      ای بابا مدارس باز نشه بچه ها بعضی ها آسم و دیابت ووو دارن سالم ها هم در معرض خطر هستند .باز نکنید مدارس رو یکسال تا تکلیف این ویروس مشخص بشه.بچه های مردمو نکشید بحضرت عباس میخاید این طفل های معصوم رو به کشتن بدید نکنید اینکارو نکنید لامصبا. ورزشکارا با اون قدرت بدنی مردن نکنید اینکارو

    • بدون نام

      سلام .فرستادن بچه ها به مدرسه توی این شرایط کرونایی اصلا ضرورت نداره .فقط جو روانی جامعه ارام شده ولی همچنان کرونا تاخت و تاز میکنه .من بچه ام رو نمیفرستم فقط آموزش بصورت آنلاین رو قبول دارم سلامت بچه و خانواده ام بهتر از حروف الفبایی است که میخوان یادش بدهند .تشکر

    • بی نام

      بچه هاتون از صبح تا شب تو پارک و تو بازار ند وقتی اسم مدرسه میاد مریض میشن

      پاسخ ها

      • ف

        میدونی تعداد دانش آموزان چقدر هست ؟
        چند نفر انگشت شمار رو همه فرض نکن

    • بی نام

      باز بشن آموزش بهتر انجام میشه تا با گوشی

    • بدون نام

      هدف منقرض کردن نسل ایرانیهاست با گرونی با کرونا ........................................

    • بدون نام

      چی میشه یه سالو ب خاطر جون دانش آموزان و اینکه ی مشت بی سوادو ب جامعه تحویل ندید تعطیل کنید
      خودمم ی دانش آموزم جهت اطلاع

    • امیر

      بجه اول و دوم دبستانی چطور ماسک از صبح بزنه تا ظهر چطور غذاش بخوره دستشویی بره اخه نمیتونه یک ساعت ماسک رو صورت خودمون باشه احساس خفگی میکنیم فقط خدا رحم کنه و ب دادمون‌ برسه

    • بدون نام

      تو منازل هر چی به بچه هامون بگیم نکات بهداشتی رو رعایت کنن اما وقتی میرن مدرسه بچه های ابتدایی کوچیکن هنوز درک کاملی از این بیماری و راههای انتقال ندارن وصد در صد ماسک برداشته میشد دست به سروصورت میزنن و فاصله فیزیکال رو رعایت نمیکنند اگه مشکلی پیش بیاد کی پاسخگو هست...

    • هستات

      ... بچه نمیتونه دماغشوبالا بکشه میتونه فاصله گذاری رورعایت کنه

    • بدون نام

      شمایی که نمیخوایی بچت بره مدرسه ،چرا سفر رفتی !!!تومراکز خرید چرخ می زدی!!!زمین بازی پارک پرازبچه بود!!!اینقدر خودخواهید که از هیچی تون نگذشتید.تا وضعیت این شد!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا ما چند ماهه پامونو از خونه بیرون نذاشتیم خوزستان چون همشهری هامونو می بینیم که اصلا رعایت نمیکنن و هر هفته چند نفر تو فامیل به بیماری مبتلا میشن بعدشم فرض کنید من الان یک ناقل بدون علامت باشم بچمم همینطور ، بره مدرسه چندنفرو مبتلا میکگه اونا چند نفر دیگه رو؟ یکم فک کنید بعد حرف بزنید، اگه یه عده رعایت نمیکنن دلیل نمیشه که همه همین باشن

    • قلی پور

      با توجه به اینکه نوبت بعدازظهر مدارس در تهران تعطیل است میتوان ازاین ظرفیت برای تشکیل حداکثری کلاسهای حضوری استفاده کرد چون تاثیر کلاسهای حصوریقابل قیاس با کلاسهای مجازی نیست

    • بدون نام

      آقای وزیر در روستا کسی پروتکل و دستورالعمل رعایت نمیکنه مدرسه امکانات نداره.دانش آموز ابتدایی نمیتونه دستورالعمل را رعایت بکنه

    • ک.ا

      من دخترم هنرستانه به هیچ عنوان نمیزارم بره حتی اگه یکسال عقب بیفته...
      سلامتیش از هر چیزی برام مهمتره
      خواهشا اطلاع رسانی کنید

    • بدون نام

      من و همسرم هردو شاغلیم اگر ماو فرزندان به کرونا بدون علامت مبتلا شویم با حضور آنها در مدرسه به نظر شما چنددانش آموز آلوده می شوند . ده نفر سی نفر صد نفر . چند نفر از اعضای خانواده های آنها . مدرسه با عزاداری و مسافرت قابل مقایسه نیست

    • بدون نام

      من که اگر مدرسه ها هم باز شود فرزندم را نمیزارم بیاد مدرسه جون بچم مهمتر از تحصیله

    • بدون نام

      به نظرم اونایی که حرف از تعطیلی مدارس میزنن فقط به خاطر تنبلی خودشون میگن .اونا از علم و درس فاصله دارن .اصلا میدونید مدارس تعطیل بشه چه فاجعه علمی اتفاق میافته .سطح سواد بچه هامون چقدر پایین میاد .

    • بدون نام

      خانواده هایی که پدر ومادر بیسواد یا کم سواد دارند چگونه میتوانند در خانه از نظر آموزشی در کنار دانش موزان باشندسعی شود در مدارس وبا حضور معلمین به صورت گروه بندی آموزش صورت بگیرد ضمنا آموزش از طریق رسانه ها نمی توانند به درستی درتفهیم آموزش به درستی عمل کنند

    • بدون نام

      من که بچه رو مدرسه نمیفرستم

    • بدون نام

      من فرزندم را به مدرسه نمی فرستم.مثل پارسال آنلاین باشه.بچه هامونو به کشتن ندین توروخدا

    • بدون نام

      اون موقع که همه چیز اوکی بود خروجی نظام آموزش و پرورش را داریم میبینیم وای به بعدش

    • مهدی

      هر چی معلمه اومده جای دانش آموزا گفته تعطیلش کنید یه سال نرید مدرسه چیزی نمیشه دانش آموزای تنبلم میگن نمیریم بسه بابا به بهانه کرونا به ساله خوردین و خابیدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براتون متاسفم با این طرز تفکر، تدریس حضوری که خیلی راحت تره، بامزه

    • بدون نام

      آموزش بدون حضور معلم ودانش آموز درکلاس یعنی دانش آموز بیسواد ودرپایان مدارک بی خاصیت

    • محسن

      هرکی بچه ش ابتدایی درس میخونه اگه بفرستش مدرسه قاتلشه...بچه کوچیک ک نمیتونه بهداشت رورعایت کنه..اصن مگه همه تویه اتاق نیستن چطورمیخان بهداشت رورعایت کنن؟اقا نفرستین مدرسه بچه هاتونو بهشون رحم کنید

    • ارش

      قرار بود مناطق قرمز غیر حضوری

      مناطق هشدار زوج و فرد یا غیر حضوری به دلخواه

      و سفید روال عادی

      جون بچه های مردم رو چی فرض کردن..بچه های اقا زاده ها چی و کجان

    • بدون نام

      من که بچه هام نمی فرستم شما هم نفرستید

    • بدون نام

      یه کار بر محترم تو کامنتها نوشته ک وقتی ما نمیتونیم بچمون کنترل و اموزش بدیم ولی یه معلم سی تا دانش اموز با روحیات متفاوت رو اموزش میده
      کاربر محترم معلم وظیفش همینه اگر قرار بود ک خانوادهها کار اموزش انجام بدن پس مدرسه بدا چی بود پس این حقوقی ک معلما میگیرن برا چیه
      خانواده بایستی بچش تو اموزش همراهی کنه ن اینکه کل اموزش گردنش باشه

    • بدون نام

      کمپین بچه هامونو نمیفرستیم راه بندازیم

    • علی

      وزیر محترم: درسته دستان چیزی نیست،الت بزرگان دولت هستید.
      اگر بچه مدرسه ای داشته اید،همانگونه که قبلا خبرنگار صدا وسیما ازتان این سیوال کرد وفرار به جلو کردید وجواب ندادید،
      بچه تان با این شرایط سخت میفرستادید؟
      کافیه یه دانش اموز ناقل باشد نه تنها یک کلاس گرفتار میکند بلکه یک مدرسه،وجامعه را مبتلا میکند.
      الان بماند سرویس ۷ نفره پراید مدارس،سرویس بهداشتی ها و...
      کولرها در استان های گرمسیری،بماند...
      دانش اموزان ابتدایی چطور،چه حالیشان میشه از ماسک وفاصله گذاری و...

      مابچه همان مدرسه نمیفرستیم،برای مرگ زودرس.




      یا شیطنت دولتان است،که میخاد خانواده ها بچهاشان نفرستند که بهانه دستتان نباشد

    • بدون نام

      بهترین شغل معلمیه همیشه بخور بخواب تعطیل
      هوش بحال خودم ک معلمم خیلی کیف میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمءن هستم یه فرد درس نخون و خوشمزه هستی نه معلم
        پدر و مادرها حوصله بچه های خودشون رو ندارن وای به حال معلم ها که باید با بچه های امثال شما سر و کله بزنن، در ضمن مطمءن باش اگه معلمی بخور و بخواب بود واسش صف می کشیدن.تدریس مجازی صد برابر سخت تر از حضوریه، باهوش

      • بدون نام

        عزیزم به حقوق کمشونم فک کردی؟

    • بدون نام

      13:29 از کارمندای دیگه هم بگو

    • بچه مرشد

      هیچ کدام از اینها کافی نیست معلم هم نمی تواند تمام وقت خود را صرف این موضوع کند یه سال مدرسه نباشه چی میشه خوب مردم که بچه هاشون رو از سر راه نیاوردن خیلی از خانواده ها تک فرزند هستند خیلی ها هم توان مالی مبارزه با کرونا ی بچه هاشون رو ندارن

    • نفس

      شما حاضر هستید بچه های خودتان رو در این شرایط بفرستید که دارید خیلی راحت با سلامت و جان بچه های مردم بازی میکنید من حاضر نیستم بچه ام رو به مدرسه بفرستم در کل هیچ کس حاضر نیست جان بچه اش رو به خطر بیاندازد

    • جودی

      دانشگاها چی؟

    • بدون نام

      مجازیش کنید البته به روش ساده و همه فهم ولو تعطیلات حذف بشه.

    • بدون نام

      دوستانی که میگن یک سال تعطیل بشه مگه چی میشه .بهتر شما کمی عقلانی فکر کنید.امسال تعطیل کردی .سالهای بعدی میخوای چکار کنی؟

    • ناشناس

      چند روز مونده به موعد بازگشایی مدارس، خبر دقیق دارم هنوز ریالی بابت خرید اقلام بهداشتی به حساب مدارس واریز نشده، چطور قراره روزی حداقل یکبار سرتاپای مدارس ضدعفونی بشن و...

    • بدون نام

      معلمای مدارس تو ایجاد نظم و درس خوندن بچه ها موندن چطور میخوان بچه ها رو وادار به رعایت پروتکل کنن کافیه یه نفر رعایت نکنه همه مدرسه و بدنبالش خانواده ها مریض میشن این ویروس با بقیه فرق داره.

    • بدون نام

      واقعا در این شرایط من ترجیح میدم بچه ام غیر حضوری ادامه تحصیل بده و در مدرسه حضور نداشته باشه. هر طوری مراقبت صورت بگیره بازم امکان انتقال و سرایت هست.

    • بدون نام

      آقای وزیر آقایون دولت لطفا نگرانی خونواده ها رو درک کنید 90 درصد مخالفن.

    • عسل

      ما تو‌ رعایت فاصله اجتماعی میشه گفت از آخر اول هستیم اون از عروسی گرفتن مختلط اون از رفتن به سفر مخصوصا شمال اون از صف نظری و صف برنج و روغن هر کوفت و زهرماری حالا بیایید ببینیم چرا تو آمریکا و اروپا مدارس که تعطیل نیستند حضور دانش آموز حتی اجباریه عزیز من سیستم آموزشی با موبایل کلا اشتباهه

    • بدون نام

      تا کشف داروی موثر و مطمئن و ریشه کنی کرونا باز گشایی مدارس از هر نظر اشتباه محضه .

    • mehrzad

      اقای برادر آقای وزیر آموزش !!! و پرورش!!!!!
      بچه دبستانی چه میدونه رعایت پروتکل بهداشتی چیه و آیا به ازای هر بچه چه تعداد در مدارس هستند که رعایت پروتکل بهداشتی رصد و نظارت بشه .
      در حالت عادی و قبل از کرونا وضعیت نظافت مدارس و سرویس بهداشتی مدارس وحشتناک و اسفناک بوده
      " تازه بچه های من مثلا دبستان غیر انتفاعی میرن من خودم بارها دیدم که مایع دستشویی نبوده اول فکر کردم که اتفاقی مایع نبوده ولی هر بار که تصادفی داخل حیاط رفتم متاسفانه یا مایع نبوده یا به آن آب بستند.
      آقای وزیر ختم کلام
      """عقل سالم در بدن سالم"""
      فقط بعدا کم نیاری و استیضاح کنند چون جان بچه های مردم شوخی بردار نیست و باید جوابگو باشی.

    • بدون نام

      شمایی که میگی عروسی و سفر رفتین من خودم هیچ جا نرفتم ولی اینو بدون حداقل تو عروسی و سفر پدر و مادر بالای سر بچه است و میشه جاهای شلوغ سفر نکرد ولی مدرسه از هر نظر جزء خطر ناکترین مکانهای شیوع بیماریست.

    • رضا جم

      جناب13:29شک ندارم شما از اون تنبلهای درس نخون مدرسه بودی که ترک تحصیل کردی

    • نیایش

      لطفا بیخودی شعار ندهید و دم از رعایت بهداشت و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مخصوصا توسط بچه‌های ابتدایی نزنید. در همین ایام عزاداری دیدیم خیلی از بزرگسالان هم موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند دیگر چه برسد به بچه‌ها!
      آموزش دروس امسال هم فقط از طریق برنامه شاد و فایل های درسی و کتابهای کمک آموزشی باید انجام شود،پس این همه کتابهای کمک آموزشی و فایل های تدریس چه وقتی میخواهد به درد بچه‌ها و معلم ها بخورد ؟ وقتی پای جان انسان درمیان باشد....

    • بدون نام

      اصللا ناراحت نباشین دوستانی که بهفکر سلامتی بچه هاشون هستن اموزش ترکیبی هست هر کی نخواد میتونه از روش های دیگه غیر حضوری بخونه .حالا جالبه پس فردا تو اموزش حضور دوستان مخالف باز شدن مدارس توصف اول هستن برای حضور درمدرسه .

    • حمید

      هرموقع بچه های خودتان را به مدارس دولتی با این حجم دانش اموز فرستادید ما هم میفرستیم . یکسال اصلا رفوزه شوند بهتر از از دست دادن جگر گوشه هایمان است ....

    • بنام

      بخاطر سلامتی و جان بچه هاتون نفرستین قرار نیست دولت تعطیل کنه خودتون تعطیل کنید.

    • بدون نام

      اقای مثلا محترم وزیر خودت می فهمی چه گفتی اگه بچه ابتدایی داشتی این همه چرت به زبان می اوردی

    • بدون نام

      سلام دوستان باید عرض کنم از وقتی کرونا اومده چند ماه که بیکارم همه زندگیم ریخته بهم از قسط وام و اجاره خونه تا بقالی سر کوچه بدهکارم ، دو بچه مدرسه ای دارم هر کدام گوشی جدا گونه ای میخواهند تا درس بخوانند اما فقط ی گوشی داریم که اون هم سالم نیست با این اوضاع گرانی که گوشی هم قبمتش بالاست باید چکار کنیم . با این حال من که باید دنبال ی لقمه نون باشم و خانم هم که سواد انچنانی نداره که درس بده نمیدانیم میبایست چکار کنیم ، لعنت به کرونا که زندگیمان را فلج کرده.

    • وووو

      تشکر از وزیر محترم آموزش حضوری بهترین روش یادگیری

    • بدون نام

      خوبه

    • بدون نام

      ایشاالله که باز بشه بچه ها ۶ ماه که تعطیلن

    • بدون نام

      به کاربر۱۰:۲۹ معلمها آموزش مجازی ازطریق شاد میدهند دوست عزیز که از آمو ش حضوری خیلی سخت تراست وتعطیلی مدارس درایام مذکور ربطی به آنها ندارد ولزطریق آموزش وپرورش اعلام میشود ضمنا خیلی ها حقوق های بیشتر از کارکردشان میگیرند

    • بدون نام

      ینی چی که مدرسه حضوریه بچه ماکرونابگیره دولت میخوادجواب بده من که عمرابزارم بچه ام بره مدرسه شماکه براتون مهم نیس

    • کشاورز

      من که نمیفرستم شما هم نفرستین بچه ابتدایی چی میفهمه آخه خدایی نکرده کورونا بگیره آموزش پرورش یا معلم میخواد جوابگو باشه.

    • بدون نام

      همه مدارس پولیه با این پول های گزاف خیلیها نمیتونن درس بخونن

    • بدون نام

      آخرش مدارس بازن یا بستهه

    • بدون نام

      واقعاوزیر خجالت داره معلمان حقوق بگیرندخانه بماننداین حرام است حرام تازه مدعی هم هستندواقعااین بساط جمع کنیدمازمان قدیم مدرسه یک ساعت معلمان تعطیلی نداشتنداگردوساعت نبودن جایگزین می اوردندکروناراعلم نکنیدبین تعطیلی به دانش آموزان می گویندشمانیایدتاتعطیل شوندالبته بعضی ازوزیرادرفکرعشق خودشان بودندمثل نجفی بایدکشورماازنظرتحصیل این جوری بدبختی داشته باشد

    • کامی کت

      معلم فقط معلم‌های دهه شصت جونشون میدادن تا ما درس یاد بگیریم با کمترین امکانات و حقوق افسوس قدرشونو ندانستیم یادتون بخیر اگر زنده اید خدا حفظتون کنه و اگه فوت کردین خدا رحمت تون کنه دلم برای همه معلمام تنگ شده

    • بدون نام

      صرف نظر از ....؟؟؟؟ چقدر یه وزیر باید احمق باشه که بدون در نظر گرفتن امکانات دانش آموزان بگه که آموزش رو ارائه میدیم. آخه ، تو باید با توجه به امکانات و دسترسی دانش اموزان، اموزش بدی نه صرف نظر از اونها

    • بدون نام

      یعنی چه بریم مدسه کرونا بگیرم بمیرم چرا خودت نمیری تا کرونا بگیری

    • بدون نام

      بهتر کاش باز کنن چطور برا سفرای شمال و دور دور کردنا کرونا وجود نداره اما مدرسه بریم ک انقدم رعایت میکنن جونمون در خطره؟

    • بدون نام

      وقتی افراد بزرگسال نمیتونن رعایت کنند فاصله یک متری و سخته واقعا بیرون از بوه ها انتظار نمیشه داشت بتونن. حالا یکسال یا شیش ماه مدرسه نرن طوری میشه. جون آدم ها ارزش داره .

    • بدون نام

      پیش بسوی خودکشی

    • بدون نام

      استقبال کرونا ازخانوادها

    • بدون نام

      استقبال خانوادها از کرونا

    • و

      پانزده روز زودتر به استقبال کرونا .کارتان را قانونی کنید ازهمان اول مهر بازگشایی بهتر است .تا اگر اتفاقی افتاد یقه معلمین نگیرن

    • بدون نام

      مدرسه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شود

    • بدون نام

      مدرسه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شود

    • گودرزوبرادران

      کلاًسناریواینجورنوشته شده که بچه هاتوی مدرسه آلوده بشن بعداین آلودگی روبه منزل ببرن وافرادخانواده رودرگیرکنن بعدیواش یواش این اتفاق درکل جامعه بسط داده بشه وهمه گیربشه اینجوری خیلی هاتلف میشن واگرفرض کنیم ماهی ۴۰۰ نفردرکل ایران تلف بشن چهارصدرودرچهل وپنج هزاروپونصدتومن پول یارانه ضرب کنیم رقم بزرگی میشه که این رقم بزرگ هم کسری بودجه دولت روجبران میکنه وهم روکثافتکاری فدراسیون فوتبال سرپوش میزاره

    • بدون نام

      وقتی مسئولی با ماسک میاد در خصوص آموزش صحبت میکنه دیگه باید تا آخرش رابفهمید.

    • آرمین

      باز شن یک سال عقب می افتیم

    • بدون نام

      الان میگن چی ؟
      من که نمیزارم بچه هام برن
      اینا متوجه نمیشن بیماری هست

    • بدون نام

      باید اموزش مجازی باشد یعنی داخل برنامه شاد وگرنه فایده نداره

    • بدون نام

      معلم یعنی مفت خور

    • مبارزه

      والا مدرسه ای که دبستان و دبیرستان با هم باشه یه دونه سرویس بهداشتی هم داشته باشه چطور میشه بهداشت رو رعایت کرد کلاسها هم ۸ متری ۳۰ تا هم دانش آموز

    • محمدرضا

      ببینم خودتون بچه هاتون رو‌میفرستین مدرسه!!!
      مطمئنا نمیبرین

    • بدون نام

      به خدا اینا با این بازگشایی ها تا همه راهی قبرستون نکنند دست بردار نیستند

    • بدون نام

      اخه معلم و دانش اموز فقر چطور میتونه اناناس ۱۰۰ هزار تومنی بخوره

    • بدون نام

      شهریه هاراهم که کردین دوسه برابراین چه طرزشه اخه ...............

    • رزا میرزایی

      کاربر ۱۲:۳۴ راست میگی اینجوریه دیگه ملت هی میگن قرمزه همین تازگیا ۶ بچه کرونا گرفته بود

    • حقیقت گو

      جناب 13:29
      مثل اینکه با معلمین پدر کشتگی داری. اینایی که شما فرمودید چه ربطی به معلمین داره. اگه زلزله بیاد همه ادارات تعطیله اگه برف بیاد همه جا تعطیله اگه سیل بیاد همه جا تعطیله. درضمن اموزش تلویزیون هیچوقت جای معلم رو نمیگیره، مثل این هست که بخوای تو استخر خالی شنا یاد بگیری. اینجور که شما گفتید این 13 میلیون دانش اموز رو بابای مدرسه اموزش میده و نگهشون میداره. لطفا الکی چیزی بیان نکنید.

    • بدون نام

      باعرض سلام خدمت وزیر محترم آموزش. ...بچه ها هنوز توی درسهایی که پارسال یاد گرفتن بصورت مجازی مشکل دارن ضمننا هستن خانواده های که انترنت گوشی های که به انترنت وصل هستن ندارن وقدرت خرید گوشی هم ندارن یا هستن خانواده هایی که تلوزیون هم ندارن ازشما عاجزانه خواهش میکنم به این خانواده ها هم فکر کنید. ...

    • بدون نام

      همینطوری شل بگیرید یهو عید شد و هنوز دانش آموزان تو خونه با گوشی بازی میکنن

    • بدون نام

      همین الانم با رعایت فاصله گذاری و بهداشت میشه مدارس باز کرد منتها مسئولین فکر میکنن درایت به خرج میدن دانش آموزانم که از خدا خواسته

    • بدون نام

      آموزش مجازی اونم از تو خونه!!به هیچ وجه به‌ اندازه آموزش حضوری تاثیر نداره وقتی معلم بالا سرشون نباشه دانش آموز میتونه هر کاری بکنه با رعایت فاصله و بهداشت دیگه میشه مدارس باز کرد

    • بدون نام

      اگه فاصله و بهداشت رعایت کنن هیج اتفاقی نمیفته فقط یه عده تنبل دارن خوشحال میشن

    • بدون نام

      با آموزش مجازی دانش آموز چیزی یاد نمیگیره امتحان درستیم نمیشه گرفت اینو مطمئن باشید

    • بدون نام

      اینهمه تعطیلی و آموزش مجازی بس نیست؟ عزاداری حسینی و به اون عظمت با فاصله گذاری برگزار کردیم

    • بدون نام

      دانش آموز میتونه همه کاری بکنه هر جاییم میخواد بره آموزش مجازی به هیچ عنوان جای حضوری نمیگیره با فاصله گذاری میشه باز کرد کافیه دیگه!!

    • بدون نام

      با اموزش مجازی فقط یه عده تنبل خوشحال میشن واسشونم مهم نیست چیز زیادی یاد نمیگیرن

    • بدون نام

      ما عزاداری حسینی با اون عظمت با فاصله گذاری برگزار کردیم اونوقت مدارس هنوز مجازی؟ این دیگه از حد به در کردن

    • بدون نام

      با آموزش مجازی تو خونه دانش آموز میتونه هر کاری بکنه هر جاییم بره ۲۰ درصد مطالبم یاد نمیگیره

    • بدون نام

      جان بچه هایمان را هم میخواهید به خطر بیاندازید شماها که فرزندانتان در مدارس خصوصی و کم جمعیت درس میخوانن خدا لعنت تان کند

    • بدون نام

      من که نمیرم

      پاسخ ها

      • ب

        من ک میگم مدرسه باز بشه بهتره

    • ب

      مدرسه باز شه

    • بدون نام

      مگه مردم دیوانه هستن بچه هاشون بفرستن، مدرسه تو این شرایط.چرا حرف مفت می زنید.برای مثال سرویس بهداشتی مدارس کی میتونه هر دقیقه ضد عفونی کنه.چون هر دقیقه یه دانش آموز میره سرویس.عقلتون مگه کار نمی کنه.فکر کردید مدرسه بچه های خودتون هست که تو بهترین مدارس درس می خونن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج