۱۰۳۲۰۸۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیگ بیستم فوتبال چه زمانی آغاز می‌شود؟

روند برگزاری لیگ برتر ایران به گونه‌ای است که این رقابت‌ها احتمالا از اواخر مهر و با کپی از روی دست اروپایی‌ها آغاز خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: روند برگزاری لیگ برتر ایران به گونه‌ای است که این رقابت‌ها احتمالا از اواخر مهر و با کپی از روی دست اروپایی‌ها آغاز خواهد شد.

اپیزود پایانی فصل جاری فوتبال ایران روز پنج‌شنبه میان تیم‌های استقلال و تراکتور در تبریز برگزار می‌شود و در نهایت تیم برنده علاوه بر کسب قهرمانی جام حذفی، می‌تواند به طور مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود (هر دو تیم سهمیه پلی آف را کسب کرده‌اند).

با بسته شدن پرونده جام حذفی، فصل جاری فوتبال ایران هم به پایان می‌رسد و سازمان لیگ می‌تواند تاریخ شروع فصل آینده لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) را اعلام کند. در حال حاضر حدود ۱۲ روز از پایان لیگ نوزدهم گذشته و این مسابقات با وجود تمام مشکلات در شروع و پایانش، به تاریخ پیوسته است و دفتر رقابت‌های باشگاهی ایران در انتظار فصل جدید و رقابت جذاب میان ۱۶ تیم لیگ برتری است.

البته هنوز چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو باید در قطر حاضر شوند و به ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بپردازند که به مدت حدود دو هفته از اواسط مرحله گروهی تا نیمه نهایی برگزار می‌شود. اگر چه این چهار تیم قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا باید نقل و انتقالات خود را شروع کنند و به علت قرار داشتن در کوران مسابقات، نیازمند بدنسازی فشرده نیستند.

* بلاتکلیفی مربیان، بازیکنان و تیم‌ها

طی روزهای گذشته برخی از مربیان از بلاتکلیفی موجود در تیم‌ها گلایه کردند که نمی‌دانند فصل جدید چند روز دیگر شروع می‌شود تا بر اساس تاریخ اعلام شده و مدت زمان موجود، تدارکات لازم برای شروع لیگ بیستم را انجام دهند.

در وضعیت کنونی، خیلی از تیم‌ها مربی ندارند و یا هنوز برای فصل آینده با مربیان فعلی خود رایزنی نکردند. این وضعیت درباره بازیکنان هم صادق است که طیف بزرگی از آن‌ها در فصل نقل و انتقالات راهی تیم‌های جدید خواهند شد و یا برای ماندن شرط و شروطی دارند.

با این حال، یکی از معتبرترین احتمالات توسط مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام شده که گفته بود لیگ بیستم اواسط مهرماه برگزار می شود اما به جز این، تاکنون گمانه‌زنی یا تاریخ احتمالی شروع فصل جدید لیگ برتر ایران از سوی سازمان لیگ اعلام نشده و معلوم نیست که فصل جدید چند روز، هفته یا ماه دیگر شروع می‌شود.

* شروع لیگ‌های اروپایی از اواخر شهریور

اگر چه وضعیت تیم‌های اروپایی قابل قیاس با فوتبال ایران نیست اما مسابقات باشگاهی در انگلیس، اسپانیا، آلمان و ایتالیا تا چند روز دیگر شروع می شود. لالیگا اسپانیا، لیگ برتر انگلیس و لیگ هلند ۲۲ شهریور، بوندس لیگا آلمان ۲۸ شهریور، سری A ایتالیا ۲۹ شهریور و لیگ پرتغال ۳۰ شهریور آغاز خواهند شد.

این موضوع در حالی است که رقابت‌های باشگاهی این کشورها به جز هلند، در اواسط مرداد به پایان رسیده و سپس نمایندگان باقی مانده‌ آن‌ها در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند که در دومین روز از شهریور به پایان رسید.

با یک حساب سرانگشتی، به جز تیم‌های شاغل در رقابت‌های اروپایی، اکثر تیم‌ها حدود ۴۰ تا ۵۰ روز برای آماده‌سازی فرصت داشتند و تیم‌های اروپایی که تا مرحله نهایی پیش رفتند، حدود ۲۰ تا ۳۰ روز فرصت دارند تا برای شروع فصل جدید آماده شوند.

* احتمال آغاز لیگ برتر از اواخر مهر

برنامه‌ریزی‌ها و روند برگزاری رقابت‌ها حاکی از این است که فصل جدید لیگ برتر اواخر مهر آغاز می‌شود؛ تقریبا دو ماه بعد از اتمام لیگ نوزدهم و همینطور حدودا ۲۰ تا ۳۰ روز بعد از اتمام لیگ قهرمانان آسیا.

اگر لیگ های اروپایی را به عنوان معیار در نظر بگیریم، لیگ برتر ایران هم در چنین شرایطی قرار دارد. به جز چهار تیمی که به آسیا می‌روند و در شرایط مشابه با قهرمانان اروپایی قرار دارند، سایر تیم‌ها می‌توانند بین ۴۵ تا ۶۰ روز برای لیگ بیستم آماده شوند.

همانطور که محمودزاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ گفته بود، لیگ برتر با توقفی دو ماهه و کمی اختلاف، از اواخر مهر آغاز می‌شود.

در این بین یک موضوع دیگر به نام فیفا دی باقی می‌ماند که با توجه به مدت زمان هشت روزه، در صورت برگزاری (که احتمالش کم است) فقط چند روزی در برنامه‌های تیم‌ها خلل ایجاد می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج