۱۰۳۲۴۷۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش‌ها به عبور هواپیمای اسرائیلی از عربستان

جمعی ازشخصیت‌ها و گروه‌های عربی از جمله گروه اخوان المسلمین مصر عبور علنی هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان در مسیرش به ابوظبی را به باد انتقاد گرفتند.

ایسنا نوشت: جمعی ازشخصیت‌ها و گروه‌های عربی از جمله گروه اخوان المسلمین مصر عبور علنی هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان در مسیرش به ابوظبی را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، حساب کاربری "سعودی‌های مخالف عادی‌سازی" در توییتر در واکنش به این پرواز جنجالی اتهاماتی را به عربستان وارد کرد.

این حساب کاربری در سلسله توییت‌هایی نوشت: حاکمان عرب از آن درب تاریخ که منتهی به لعنت‌ها و نفرین‌ها است، وارد شدند.

طلعت فهمی، سخنگوی گروه اخوان المسلمین مصر هم در بیانیه‌ای اظهار کرد: ورود اولین هواپیمای صهیونیستی به ابوظبی آن هم با عبور از آسمان عربستان برای اولین بار، در واقع ضربه جدیدی به مساله فلسطین است.

فهمی تاکید کرد: آزادسازی فلسطین مساله اول و محوری امت باقی خواهد ماند و مسجد الاقصی در دل‌های اعراب و مسلمانان زنده می ماند.

معصوم مرزوق، مخالف مصری نیز توییت کرد: فرود یک هواپیمای اسرائیلی در امارات پس از عبورش از حریم هوایی عربستان، در واقع سقوط ارزش کرامت عربی در بورس جهانی است.

همچنین سعید بن ناصر الغامدی، چهره آکادمیک عربستانی که خارج از این کشور اقامت دارد، توییت کرد: اولین پرواز مستقیم هواپیمای تجاری اسرائیل که از فلسطین اشغالی به مقصد فرودگاه ابوظبی از زمین برخاست، با عبور از حریم هوایی عربستان انجام شد که هنوز به روی خطوط هوایی قطر مسدود است.

جابر الحرمی، نویسنده مشهور قطری نیز توییت کرد: عبور (این هواپیما) از حریم هوایی عربستان صحنه‌ای دردناک و روزی ناراحت‌کننده در تاریخ منطقه خلیج (فارس) است.

ادهم ابو سلیمه، چهره فلسطینی نیز توییت کرد: هواپیمای ننگ با عبورش از آسمان عربستان قاطعانه نشان داد که حاکمیت عربستان به این ننگ آلوده شده و در آن شرکت دارد.

با وجود استقبال دو طرف اسرائیلی و آمریکایی از این پرواز، عربستان هنوز بیانیه و یا توضیحی در خصوص دادن اجازه عبور به این هواپیما را منتشر نکرده است.

تنها عبد الرحمان بن مساعد، شاهزاده عربستانی با انتشار رشته توییت‌هایی ضمن دفاع از موضعگیری کشورش و مخالفت با هرگونه انتقاد از ریاض، نوشت: عربستان کارهای "غیر قابل شمارشی" را برای مساله فلسطین انجام داده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Achilles lomomba!!!

      اونا دیگه کین!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج