۱۰۳۲۵۰۵
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

درمان میگرن با بوتاکس و مزایای آن

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که سر درد‌های میگرنی را تجربه می‌کنید، اما تاکنون موفق به یافت راه درمانی برای آن نشده‌اید. درمان میگرن با بوتاکس یکی از شیوه‌های نوین درمان میگرن می‌باشد که مورد استقبال قرار گرفته است.

برترین‌ها: شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که سر درد‌های میگرنی را تجربه می‌کنید، اما تاکنون موفق به یافت راه درمانی برای آن نشده‌اید. حتما پیشتر راه‌ها و دارو‌های بسیاری را استفاده کرده‌ایذ تا بتوانید حتی اندکی موفق به کنترل سر درد‌های میگرنی خود شوید. درمان میگرن با بوتاکس یکی از شیوه‌های نوین درمان میگرن می‌باشد که مورد استقبال قرار گرفته است.

اگر ۱۵ بار در طول ماه علائم میگرن را تجربه می‌کنید، شما میگرن مزمن دارید. ممکن است برخی از دارو‌ها و درمان‌ها تاثیر چشمگیری در کاهش علائم میگرنی شما داشته باشند، اما برخی از بیماران از مسکن‌ها و دارو‌های سردرد میگرنی جواب نمی‌گیرند. تجویز بسیاری از پزشکان دارو‌های پیشگیری از بروز علائم میگرن می‌باشند، اما تحقیقات نشان داده که تنها یک سوم از بیماران میگرنی از دارو‌های پیشگیری‌کننده نتیجه‌ای گرفته‌اند.

درمان میگرن با بوتاکس و مزایای آن

اگر تمام راه‌های ممکن را امتحان کرده و نتیجه‌ی قابل قبولی نگرفته‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که راه درمان میگرن با بوتاکس را پیش بگیرید. این راه درمانی می‌تواند در درمان میگرن شما موفق عمل کند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با درمان میگرن با بوتاکس، چگونگی انجام آن و مزایای درمان از این طریق را با شما در میان بگذاریم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی ماده‌ی قابل تزریق می‌باشد که نوعی سم باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تهیه می‌شود. خوردن این سم باکتریایی می‌تواند موجب مسمومیت غذایی خطرناکی در انسان‌ها باشد، اما تزریق آن به قسمت‌های مختلف بدن می‌تواند منجر به نتایج متفاوتی خواهد شد. یکی از نتایج تزریق این ماده، فلج موقت عضلات محل تزریق شده می‌باشد.

بوتاکس از سال‌ها پیش به عنوان ماده‌ای تزریقی برای کاهش چین و چروک‌ها شناخته شده بود، اما محبوبیت و شناخته شدن این ماده از زمینای افزایش یافت که پزشکان و محققان از تاثیر آن بر درمان بیماری‌ها آگاه شدند. امروزه از تزریق بوتاکس برای درمان بیماری‌ها و درد‌هایی از جمله درد‌های مکرر گردن، انقباض بیش از حد چشم‌ها و همچنین مشکلات بیش‌فعالی مثانه استفاده می‌شود و معمولا نتایج قابل قبولی از تزریق بوتاکس برای درمان این بیماری‌ها به چشم می‌خورد. در سال ۲۰۱۰ تزریق بوتاکس به عنوان راهی برای درمان میگرن مزمن شناخته شد و سریعا مورد توجه قرار گرفت.

تاریخچه درمان میگرن با بوتاکس

سال‌ها قبل بیمارانی که برای کاهش چین و چروک صورت خود اقدام به تزریق بوتاکس می‌کردند و همچنین سر درد میگرنی هم داشتند، به پزشک متخصص خود گزارش می‌دادند که پس از انجام بوتاکس، سر دردهایشان هم کمتر شده است. همین موضوع سبب گشت که پزشکان اقدام به انجام مطالعات و بررسی‌های بیشتر بر روی تاثیر بوتاکس بر میگرن نمایند و به نتایج خوبی که امروزه شاهد آن‌ها هسنیم، دست یابند.

بوتاکس چگونه موجب درمان میگرن می‌شود؟

مدت درمان و شیوه درمان میگرن از طریق بوتاکس برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما تزریق بوتاکس معمولا هر ۳ ماه یکبار انجام می‌شود. پزشک معالج شما پس از بررسی شما و علائم بیماری شما تعیین می‌کند که تا چه مدت باید تحت درمان باشید. هر جلسه تزریق بوتاکس بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد و در طی هر جلسه پزشک شما تزریق میزان مشخصی از بوتاکس را به قسمت‌های مختلف از استخوان دماغ، شقیقه‌ها، پیشانی، پشت سر، گردن و بالای کمر شما انجام خواهد داد.

درمان میگرن با بوتاکس و مزایای آن

مزایای پنهان بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش علائم میگرن از جمله حالت تهوع، حساسیت به نور، حساسیت به صدا و بو کمک بسیاری کند. بعد از درمان میگرن با بوتاکس ممکن است ۱۰ الی ۱۴ روز زمان ببرد تا شما نتایج تزریق را ببینید. در برخی موارد حتی ممکن است درمان میگرن با بوتاکس بعد از جلسه اول مشهود نبوده و نیاز به ادامه جلسات باشد. راه‌های درمانی دیگر می‌توانند کمک شایانی به بهبود وضعیت و گرفتن نتایج بهتر از درمان میگرن با بوتاکس شوند.

عوارض پنهان بوتاکس چیست؟

دشواری‌ها و عوارض پس از انجام تزریق بوتاکس بسیار اندک می‌باشد و تزریقات کاملا بی‌درد انجام می‌شوند. تنها ممکن است به هنگام هر بار فرو رفتن سرنگ به درون صورت یا بدنتان مقدار بسیار کمی از سوزش را احساس کنید.

متداول‌ترین عوارضی که ممکن است بعد از انجام تزریق بوتاکس برای درمان میگرن داشته باشید، مقدار کمی درد در قسمت گردن و سفتی قسمت تزریق شده می‌باشد. ممکن است مجبور به تحمل کمی سر درد شوید یا موقتا عضلات گردن و شانه‌هایتان سست شوند. همین درد‌ها می‌توانند باعث شوند که تا مدت کوتاهی قادر به بالا گرفتن سر خود نباشید. البته تمام عوارض گفته شده پس از چند روز خود به خود از بین خواهند رفت.

درمان میگرن با بوتاکس و مزایای آن

در برخی از موارد ممکن است که سم ماده‌ی تزریق شده به قسمت‌های مختلف در اطراف ناحیه تزریقی نفوذ کند و موجب ایجاد عوارض جدی‌تری از جمله سستی عضلات، اختلال بینایی، دشواری در بلع غذا و حتی افتادگی پلک‌ها شوند. برای کاهش احتمال عوارض جدی از این قبیل بهتر است اطمینان حاصل کنید که درمان میگرن با تزریق بوتاکس را تحت نظر فردی متخصص انجام می‌دهید.

آیا درمان میگرن با بوتاکس شامل بیمه می‌شود؟

اگر تزریق بوتاکس در راستای زیبایی و رفع چین و چروک صورت انجام شود شرکت‌های بیمه هزینه آن را پوشش نخواهند داد. اما اگر تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مزمن مورد استفاده قرار گیرد، بیمه هزینه‌های آن را پوشش خواهد داد. اگر بیمه نیستید و یا بیمه شما هزینه‌های درمان میگرن با بوتاکس را پوشش نمی‌دهد، لازم است بدانید که تزریق بوتاکس برای درمان میگرن هزینه بسیار زیادی برایتان خواهد داشت. پیش از اقدام به تزریق بوتاکس برای درمان میگرن حتما با شرکت بیمه خود صحبت کنید. احتمالا پس از انجام بررسی‌های لازم و اطمینان از روش درمانی بودن تزریق بوتاکس هزینه تزریق بوتاکس شما را پوشش خواهند داد.

جمع‌بندی درمان میگرن با بوتاکس

پیشنهاد درمان میگرن با بوتاکس زمانی از سوی پزشک شما مطرح خواهد شد که شما تمام راه‌های درمانی میگرن را امتحان کرده و نتیجه‌ای نگرفته باشید. در برخی موارد نیز پزشک شما زمانی پیشنهاد درمان میگرن با بوتاکس را به شما خواهد داد که سایر درمان‌ها مناسب شما نباشند و یا بدن شما واکنش بدی به داروها و درمان‌های دیگر نشان دهد.

درمان میگرن با بوتاکس و مزایای آن

اگر تمام راه‌های درمانی میگرن را امتحان کرده‌اید، اما هیچ یک موجب بهبود سر درد‌های میگرنی شما نشده‌اند، وقت آن رسیده که درمان میگرن با بوتاکس را با پزشک خود در میان بگذارید و نظر او را در این باره بخواهید. این روش درمانی بسیار سریع است و عوارض کمی نیز دارد.

منبع: healthline

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج