جاباما
۱۰۳۲۶۷۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

عده‌ای ایرانی به دنبال تعلیق فوتبال هستند

بعد از اتفاقات ماجرای پرونده مارک ویلموتس، حرف‌وحدیث‌های زیادی در خصوص نحوه پرداخت این غرامت سنگین مطرح شده است. بلافاصله پس از این موضوع مسئولان فیفا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کردند و خواستار توضیح در این خصوص شدند تا سایه تعلیق یک‌بار دیگر بر سر فوتبال ایران بیفتد.

روزنامه خراسان: بعد از اتفاقات ماجرای پرونده مارک ویلموتس، حرف‌وحدیث‌های زیادی در خصوص نحوه پرداخت این غرامت سنگین مطرح شده است. بلافاصله پس از این موضوع مسئولان فیفا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کردند و خواستار توضیح در این خصوص شدند تا سایه تعلیق یک‌بار دیگر بر سر فوتبال ایران بیفتد.

فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای که خطاب به دبیرکل فدراسیون نوشته متذکر شده دخالت هر نهادی در امور فدراسیون فوتبال ممنوع است. اما نباید فراموش کرد که بحث دخالت و نظارت کاملا متفاوت است و فیفا هیچ مشکلی با نظارت نهادهای ذیصلاح کشور در امور فدراسیون فوتبال نداشته و ندارد.

در واقع در چند سال اخیر هر نامه‌ای که مقصدش زوریخ و مشخصا فدراسیون جهانی فوتبال بوده تبدیل به بهانه‌ای شده تا عده‌ای بحث تعلیق را پیش بکشند و از ترس تعلیق به عنوان یک برگ برنده در راستای متوقف کردن تحقیقات نهادهای نظارتی بهره ببرند؛ اتفاقی که چند سال پیش هم رخ داد و درنهایت منجر به مسکوت ماندن خیلی از پرونده‌های فوتبال کشور شد.

حالا هم همین داستان در حال تکرار است و گویا خیلی‌ها که پایشان در پرونده ویلموتس گیر است دوست دارند با تعلیق فوتبال ایران یکی دیگر از پرونده‌های بحث‌برانگیز فوتبال کشور بدون نتیجه بسته شود. در حالی شاهد این تحرکات مشکوک و البته زیرکانه و جهت‌دار هستیم که هیچ کس از خود نمی‌‌پرسد مگر در سال ۱۳۸۵ که پلیس ایتالیا با شنود مکالمات مربیان، بازیکنان، مدیران و حتی داوران فوتبال، پرونده کالچوپولی را برملا کرد فوتبال ایتالیا تعلیق شد؟!

در ششم خرداد سال ۹۴ که پلیس سوئیس ۷ نفر از اعضای ارشد فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا را در شهر زوریخ بازداشت کرد، در ۲۷ تیر ۱۳۹۶ که در جریان تحقیقات مربوط به فساد مالی آنخل ماریاویار، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، پسرش و ۲ مقام ارشد این فدراسیون توسط پلیس اسپانیا بازداشت شدند و در زمانی که در سال ۱۳۶۹ پلیس آلمان در یک عملیات با ۵۰ مامور ویژه مقر فدراسیون فوتبال و همچنین خانه‌های ۳ متهم اخذ رشوه یعنی ولفگانگ نیرسباخ، رئیس وقت فدراسیون فوتبال آلمان، تئو زوانزیگر، رئیس سابق و هورست اشمیت، دبیر کل سابق این فدراسیون را تفتیش کرد چرا خبری در خصوص تعلیق فوتبال این کشورها نبود؟!

اما شرایط در کشور ما متفاوت است و گویا در این شرایط به نفع خیلی‌هاست تا با ارسال نامه‌ها و سیگنال‌های جهت‌دار به فیفا این نظارت را دخالت مستقیم دولت و نهادهای امنیتی در امور فدراسیون فوتبال جلوه دهند. در واقع این افراد در داخل کشور به دنبال تعلیق فوتبال هستند تا با بر هم زدن جو موجود به هدف خود برسند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این فوتبال کثیف باید تعلیق بشه

    • اسماعیلی

      فوتبالی که همه اش ضر ربه کشور میده
      می خواهیم چیکار

    • بدون نام

      این فوتبال با این مدیران دلال صفت ونالایق تعلیقش خواست۸۴۳۵۹۲۱۱نفره یعنی هیئت رئیسه فقط مخالفه

    • بدون نام

      مسئولین به سزااعمالشان برسندجهنم تعلیق بشویم اینجوری خوب تمام دزدانجام دهندبعدفیفابیایددخالت کندغلط می کندفیما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج