۱۰۳۲۶۸۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

موضع مجلس درباره نامه تهدیدآمیز فیفا

نمایندگان مجلس بعد از نامه تهدیدآمیز فیفا به این تصمیم واحد رسیده‌اند که در بررسی پرونده قرارداد ویلموتس، همان مسیر قبلی باید طی شود.

خبرورزشی: نمایندگان مجلس بعد از نامه تهدیدآمیز فیفا به این تصمیم واحد رسیده‌اند که در بررسی پرونده قرارداد ویلموتس، همان مسیر قبلی باید طی شود.

نامه تهدیدآمیز فیفا و ای‌اف‌سی خطاب به فدراسیون فوتبال و خطر تعلیق فوتبال ایران، به یک مشکل جدی تبدیل شده است. گرچه فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که در این زمینه تابع قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران است اما این سؤال مطرح می‌شود که موضع نهادهای نظارتی و افرادی که پرونده قرارداد ویلموتس را بررسی می‌کردند، مقابل این نامه چه خواهد بود! آیا خطر تعلیق فوتبال ایران، باعث عقب‎‌نشینی نهادهای نظارتی می‌شود و بررسی اتهام اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در دادستانی تهران متوقف می‌شود؟ یا نمایندگان مجلس از پی‌گیری این موضوع دست می‌کشند؟

با توجه به این‌که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز (چهارشنبه) باید پاسخی به نامه فیفا دهد، نشستی اضطراری با این موضوع در فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد و از طرف دیگر سایر نهادها هم موضع خود را ظرف همین چند روز مشخص خواهند کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مدت‌هاست پی‌گیر موضوع پرونده قرارداد ویلموتس بوده‌اند، در شرایط فعلی تصمیمی تأثیرگذار می‌توانند بگیرند. نمایندگان مجلس از سه روش در حال پی‌گیری موضوع قرارداد ویلموتس هستند و تصمیم آن‌ها در برابر نامه فیفا تصمیمی تأثیرگذار خواهد بود.

از روزی که نامه مشترک فیفا و ای‌اف‌سی به فدراسیون فوتبال رسیده اما تعدادی از نمایندگان مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند و تمامی ابعاد ماجرا را رصد کرده‌اند. در نهایت قرار است موضع‌گیری رسمی و هماهنگ خود را ظرف امروز و فردا درباره نامه فیفا اعلام کنند.

این نمایندگان در بررسی‌های خود به این تصمیم واحد رسیده‌اند که در بررسی پرونده قرارداد ویلموتس، همان مسیر قبلی باید طی شود. پرونده تشکیل‌شده درباره قرارداد ویلموتس در دستگاه قضایی باید روند خود را به همان شکل سابق طی کند و مسببان قرارداد ویلموتس موردسؤال قرار بگیرند. این موضع‌گیری رسمی، با توجه به اطلاعاتی که معلوم نیست به چه شکل به فیفا و ای‌اف‌سی انتقال داده شده است، می‌تواند ابعاد مختلفی برای فوتبال ایران داشته باشد و بدون شک نحوه بیان این موضوع تأثیر زیادی در واکنش فیفا خواهد داشت.

با توجه به این‌که ورود به پرونده ویلموتس از سوی سازمان بازرسی کل کشور بوده و این سازمان زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند، نمی‌توان دخالت این سازمان را دخالت نفر سوم یا دولت در فوتبال قلمداد کرد چرا که دخالت ارکان قضایی در برخی تخلفات رخ داده در فوتبال خلاف مقررات فیفا نیست.

با این حال مهم است که حتی پس از اعلام موضع رسمی نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع، این تصمیم چطور به فیفا منتقل شود؟ آیا انتقال نادرست مفاهیم و تشریح نادرست وضعیت، می‌تواند به تعلیق فوتبال ایران بینجامد؟ آیا متهمان این پرونده برای تبرئه خود حاضرند که فوتبال تعلیق شود یا به دست کمیته عادی‌سازی بیفتد؟

نامه فیفا به فدراسیون فوتبال شائبه ارسال گزارش از سوی تاج و مسببان عقد قرارداد ویلموتس برای فیفا را مطرح کرده بود تا با اهرم تعلیق، غائله ویلموتس را ختم به خیر کنند. این بار اما ظاهراً هیچ‌یک از نهادهای نظارتی نسبت به این موضوع کوتاه نمی‌آیند و بررسی‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا روشن است که تاج و دیگر روسای
      فدراسیون فوتبال برای فرار از پاسخگویی
      و پایان دادن به افتضاح قرارداد ویلموتس
      گزارشی به فیفا ارسال کردند و دخالت قوه
      قضائیه و مجلس در پرونده ویلموتس را
      خلاف قانون فیفا و در نتیجه منجر به تعلیق
      فوتبال ایران دانسته اند
      یعنی برای پنهان ماندن حقیقت پرونده،
      حاضر به تعلیق فوتبال هستند. پس حتما خطایی بزرگ اتفاق افتاده که نمی خواهند
      روشن شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج