۱۰۳۲۷۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ادامه سکوت درباره انتخابات «خانه سینما»

با گذشت بیش از ۲۰ روز از برگزاری انتخابات پانزدهمین دوره هیأت مدیره «خانه سینما» و طرح برخی ابهامات درباره آن، سازمان سینمایی هنوز فرآیند قانونی برگزاری این انتخابات را تأیید نکرده است.

خبرگزاری مهر: با گذشت بیش از ۲۰ روز از برگزاری انتخابات پانزدهمین دوره هیأت مدیره «خانه سینما» و طرح برخی ابهامات درباره آن، سازمان سینمایی هنوز فرآیند قانونی برگزاری این انتخابات را تأیید نکرده است.
ادامه سکوت درباره انتخابات «خانه سینما»
۲۰ مردادماه سال جاری انتخابات پانزدهمین دوره هیات مدیره خانه سینما با وجود برخی ابهامات و انتقادات در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد؛ انتخاباتی که بخشی از اصناف سینمایی به دلیل عدم ثبت در وزارت کار و نداشتن «کد شناسه ملی» امکان مشارکت در آن نداشتند و بر اساس نتایج آن محمدعلی نجفی، علیرضا نجف‌زاده، آتیلا پسیانی، سید علی قائم‌مقامی، روانبخش صادقی، بهمن اردلان و پژمان مظاهری‌پور به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره، علی نیک‌رفتار و مرتضی شایسته اعضای علی‌البدل و کامران ملکی به عنوان بازرس، این نهاد صنفی معرفی شدند.
پیش از این قرار بود انتخابات به همراه مجمع عمومی خانه سینما برگزار شود که این مجمع به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و انتخابات نیز در فضای باز «فارابی» و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
این انتخابات با اعتراض برخی از صنوفی که به دلیل نداشتن کد شناسه ملی اجازه حضور در این انتخابات را نداشتند، همراه شد. کانون آهنگسازان سینمای ایران از جمله صنوفی بود که نسبت به انتخابات هیات مدیره خانه سینما اعتراض داشته و بیانیه‌ای نیز صادر کرد. شورایعالی تهیه‌کنندگان نیز نسبت به برگزاری این انتخابات معترض بود و هر ۲ صنف معتقد بودند که باید انتخابات این دوره از خانه سینما دوباره برگزار شود.
جدای از غیبت تعدادی از صنوف در انتخابات، طرح ابهاماتی درباره عدم صدور کد شناسه ملی برای کانون کارگردانان سینمای ایران که در این انتخابات مشارکت داشته و نماینده‌اش یعنی محمدعلی نجفی به هیات مدیره خانه سینما هم راه یافته حواشی را تشدید کرد.
همایون اسعدیان رییس هیات مدیره چهاردهمین دوره خانه سینما در واکنش به حواشی به‌وجود آمده این انتخابات را شفاف دانست و در گفتگویی اعلام کرد که انتخابات خانه سینما و مجمع آن معمولاً زیر نظر وزارت ارشاد برگزار می‌شوند و یک ناظر از این وزارتخانه در مجامع حضور دارد و در نهایت تایید یا رد انتخابات هم باید توسط وزارت ارشاد انجام شود. جدا از این، هر مجمعی که برگزار می‌شود شرکت‌کنندگانش طبق قانون حق دارند تا یک هفته اعتراض خود را اعلام کنند که این اعتراض‌ها هم زیر نظر وزارت ارشاد بررسی می‌شود. بنابراین تکلیف ما از نظر بخش نظارتی و حقوقی ماجرا کاملاً مشخص است.
علی‌رغم حواشی به‌وجود آماده نتیجه نهایی انتخابات به آقای محمدی دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد ارائه شد تا بر اساس مستندات موجود درباره این انتخابات نظر نهایی داده شود.
همزمان رمضان حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی هم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قانون حضور صنوف سینمایی در انتخابات گفته بود: بر اساس قانون تنها صنوفی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند که کد شناسه ملی داشته باشند و اگر صنفی این کد را نداشته و در انتخابات شرکت کرده باشد، این حضور تایید نمی‌شود، در واقع همه چیز بستگی به مستندات دارد.
حال با گذشت بیش از ۲۰ روز از برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه سینما هنوز رأی نهایی از سوی دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد اعلام نشده است. اعضای هیات مدیره جدید و سابق «خانه سینما» و مدیران سازمان سینمایی هم در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج