۱۰۳۲۸۹۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

نگرانی آژانس درباره برنامه هسته‌ای کره‌ شمالی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود، درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی ابراز تاسف کرد و در ادعایی، آن را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانست.

خبرگزاری فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود، درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی ابراز تاسف کرد و در ادعایی، آن را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانست.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای امروز چهارشنبه در گزارش سالانه خود فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی را «عامل نگرانی جدی» اعلام کرد.

آژانس در گزارش خود خطاب به اعضایش ادعا کرد: ادامه برنامه هسته‌ای کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های مرتبط با شورای امنیت سازمان ملل و بسیار تاسف‌بار است.

آژانس در ادامه از نشانه‌های مرتبط با تولید اورانیوم غنی شده در سایت هسته‌ای «یونگ‌بیون» بعد از آخرین گزارش این نهاد در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ خبر داد.

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل همچنین در گزارش خود اعلام کرد که به سایت یونگ‌بیون یا سایر مکان‌ها در کره شمالی دسترسی نداشته و تحلیلش را بر مبنای «اطلاعات موجود» از جمله اطلاعات منبع باز و تصاویر ماهواره‌ای تهیه کرده است.

پیش از این، وزارت خزانه‌داری، بازرگانی و خارجه آمریکا هم در بیانیه هشدارآمیز مشترکی ادعا کردند کره شمالی به تلاش‌هایش به منظور دستیابی به مواد و تجهیزات مورد نیاز برای برنامه موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، وی دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

اما دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافقی در زمینه خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، پایان رسمی جنگ در آن و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی بینجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نگران نباش داخل موشکاش خالیه همش جنگ زرگریه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج