۱۰۳۳۱۱۶
۲۶ نظر
۵۰۱۰
۲۶ نظر
۵۰۱۰
پ

بروز موج سوم کرونا با افزایش مسافرت‌ها

معاون بهداد ناجا با اشاره به افزایش سفرهای بین شهری در عین بی توجهی به خستگی کادر درمان از احتمال بروز موج سوم کرونا با شدت بیشتر ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون بهداد ناجا با اشاره به افزایش سفرهای بین شهری در عین بی توجهی به خستگی کادر درمان از احتمال بروز موج سوم کرونا با شدت بیشتر ابراز نگرانی کرد.

در یادداشت سردار محمد رضا حسینی که در پایگاه خبری پلیس منتشر شده، آمده است: با وجود هشدارهای مسئولان نظام سلامت کشورمان نسبت به پیامدهای سفرهای غیرضروری، متأسفانه در تعطیلات ایام محرم، افراد زیادی با بی‌توجهی به خستگی و فرسودگی کادر درمان، خطر ابتلا به کرونا را به جان خریده و راهی جاده ها شدند. نباید فراموش کنیم که کرونا با سفر و جابه جایی مسافران به کشورمان راه پیدا کرد و اوج گرفت.

وی افزوده است: در موج اول همه گیری کرونا در کشور با همکاری خوب مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، گسترش بیماری تحت کنترل درآمد اما به موجب سهل انگاری و عدم توجه به شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم، شاهد اوج گیری مجدد بیماری بودیم. در روزهای پیش رو نیز چنانچه مردم، شرایط را عادی فرض کرده و بی توجه به هشدارها با سفر و عبور از کانون ها و استان های آلوده، عامل انتقال ویروس و در نتیجه گسترش شیوع بیماری باشند، پایانی برای این بیماری متصور نخواهیم بود.

در ادامه یادداشت آمده است: واقعیت این است که ما با یک ویروس مهلک و ناشناخته مواجه هستیم که هر بار تغییر ماهیت داده و با افزایش سرعت انتقال، قربانیان بیشتری گرفته است بنابراین همه باید تلاش کنیم از این مرحله با کمترین تلفات عبور کنیم. از سویی خستگی و فرسودگی کادر درمان پس از ۶ ماه شیفت های طولانی و متوالی تحت پوشش های سنگین ایزوله برای بهبودی بیماران کرونایی را نباید نادیده بگیریم؛ افزایش شمار مبتلایان به کرونا بار مضاعفی را بر دوش این عزیزان تحمیل می کند که رمق خدمتگزاری به بیماران را از آنها خواهد گرفت.

این یادداشت می افزاید: قطع به یقین، سفر کردن و حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و دورهمی‌ها بدون ملاحظات بهداشتی، همه و همه از راه‌های انتقال سریع ویروس کرونا به شمار می روند و اگر هوشیار نباشیم و توصیه های پیشگیرانه را جدی نگیریم با شروع موج سوم بیماری، پاییز و زمستان سختی را پیش رو خواهیم داشت بنابراین از مردم عزیزمان تقاضا داریم این روزها صبوری کنند و با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن، خدمتگزاران خود در حوزه بهداشت و درمان کشور را در مهار این بیماری مهلک یاری کنند.

معاون بهداد ناجا نوشته است: همچنین اما اهتمام هیئات و تشکل های مذهبی و عزاداران در اجرای دقیق و مسئولانه دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا که برپایی شعائر حسینی متفاوت و در عین حال با عظمت و باشکوه را رقم زد، ستودنی و تحسین برانگیز بود. رهبر فرزانه انقلاب نیز در سخنان اخیر خود خطاب به عزاداران حسینی و مسئولان هیئات و تشکل ها از حسن رفتار آنها در دهه‌ اول عاشورا که با وجود محدودیت‌های شدید ناشی از بیماری، شور حسینی را حفظ کرده و یک حرکت عظیم معنوی‌ ماندگار در تاریخ خلق کردند، تشکر و قدردانی کردند.

وی در پایان گفته است: اینجانب نیز ضمن ابراز مراتب سپاس و قدردانی از همدلی و همراهی عزاداران حسینی، هیئات و تشکل های مذهبی با کادر درمان کشور، امیدوارم عزاداری های ایشان مأجور و مرضی خداوند متعال قرار گیرد و به برکت عزاداری ها و توسلات به ائمه هدی علیهم السلام و در پرتو چراغ هدایت ایشان به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری از سر تا سر دنیا باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به والله قسم اینقدر که مراسمات مذهبی امام حسین توی این چند روز باعثو بانی افزایش کرونا بود مسافرتها نبود...خدا شاهده منتظر همچین خبری بعد از اتمام مراسم عذاداری بودم که بهانه رو پای مسافران بندازن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا قبل از تاسوعا وعاشورا زمینه سازی میکردن که اگه آمار رفت بالا بندازن گردن سفرهای مردم مبادا دکان بعضی ها در این ایام بسته شود وگرنه عمل شجاعانه امام حسین ویارانش به عزاداری نیاز نداره افتخار داره

      • بدون نام

        خب باید منطقی گفت که مسئولین ما اصلا منطق سرشون نمیشه... هم مسافرت ها و هم عزاداری محرم هر دو به یک اندازه باعث افزایش آمار شدن.

      • بدون نام

        هم مسافرت‌ها و هم مراسمات آمار ابتلا رو داره می‌بره بالا..ما که کادر درمانیم چه گناهی کردیم که از اسفند تا الان یه روز هم مرخصی نرفتیم اما بقیه یا سفر یا عروسی، عزاداری،مراسم.
        هر روز هم شاهد مرگ پرسنل درمانیم.

      • بدون نام

        واقعا عقل ندارید که مراسم امام حسین رو که با رعایت کامل بود رو با مسافرا برابر میکنید

    • بدون نام

      خلایق را هر چه لایق

    • بدون نام

      موج سوم کرونا بعد از محرم وموج چهارم کرونا بعد از باز گشای مدارس

    • بدون نام

      مسافرت ها و هیئات عزاداری

    • بدون نام

      هم مسافرت هم عزاداریها

    • بدون نام

      از الان معلوم موج سوم کرنا رامیخان بندازن گردن مسافرا در حالی که دهه محرم هیچکس رعایت نکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا این که هم مسافرت و هم مراسم نباید اتفاق میفتاد.دوما اتفاقا اطراف ما که خیلی رعایت کردند

    • بی نام

      بعد مدارس رو باعجله بازکنید!!!!!
      خودشونم نمیدونن چی میگن!

    • بی نام

      موج سوم مال تجمع عزاداریهاست

    • شاهزاده رضا پهلوی

      چه خوب

    • احمد

      بیشتر عزاداری باعث شده

    • بدون نام

      قربون امام حسین ع برم ولی از حق نگزریم هم مسافرت بوده هم عزاداریهای محافظت نشده

    • kak

      دقت کنید افزایش بیماران کرونا فقط به خاطر مسافرت هاست و ربطی به هئیت های عزاداری که رعایت مسائل بهداشتی را نمی کردند نداره .!!!!

    • ایرج فریدون

      مال هیئتها و محرمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره موقع عید هم مال مراسم های پنهانی بوده حتما.این موج مال مسافرت و مراسم هست

    • بدون نام

      هر چی گفتیم مردم گوش نمیدن باید جاده رو ببندین کسی عمل نکرد یه ملت باید جور بکشن

    • بدون نام

      با اين وجود چرا ميخوايد مدرسه ها باز بشه ؟

    • بدون نام

      حالا مدرسه هم میگن حضوری ای خدا عقل سالم بهمه بده

    • بدون نام

      از امام حسین خجالت بکشید

    • بدون نام

      افزایش مسافرت ها نخیر... بگو بخاطر عزاداری ها

    • اصل واصیل.

      مثل اینکه همه مسئولین باهم قرارگذاشتن موج جدیدکوروناروبندازن گردن مسافرتها.البته ماکه جایی نرفتیم وحتی برای دیدن مراسم محرم ازخونه خارج نشدیم اماازدوست وهمسایه هایی که تراکم هیئت هارودیدن شنیدیم که چه غوغایی بوده مسئولینی که بااب وتاب شدن مدافع عزاداری امام حسین هم خوب میدونن درصورت موج جدید90%بدلیل محرمه هماهنگ شده نیخوان تقصیروگردن مردمی که مسافرت رفتن بندازن.

    • مهدی

      ... برا چی دارین مدارس رو باز میکنیین چه طور یه بچه دبستانی پروتکل رو بتونه رعایت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج