جاباما
۱۰۳۳۵۲۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمریکا ۴ مقام ونزوئلایی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم چهار نفر از مقامات ارشد دولت ونزوئلا از جمله معاون دادستان کل این کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، نام ۴ مقام ارشد دولت ونزوئلا را به اتهام «تسهیل تلاش‌های دولت نیکلاس مادورو برای تضعیف دموکراسی در ونزوئلا» به فهرست اشخاص تحت تحریم خود افزوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است که اقدامات این ۴ مقام ونزوئلایی -که نام معاون دادستان کل ونزوئلا نیز در میان آنها دیده می‌شود- بخشی از آنچه «طرح گسترده دولت ونزوئلا برای دخالت در انتخابات پارلمانی و جلوگیری از برگزاری این انتخابات به‌صورت عادلانه و آزاد» خوانده شده، بوده است.

آمریکا و متحدانش در اروپا و منطقه آمریکای لاتین تلاش می‌کنند با سرنگونی نیکلاس مادور رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، «خوان گوایدو» مهره دست‌نشانده خود را جایگزین وی کنند.

روز دوشنبه «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز با اعلام اینکه دولت آمریکا معتقد است که که تحریم‌هایش علیه ونزوئلا به‌شدت در کاهش درآمد دولت مادورو کاملاً مؤثر بوده، از تصمیم دولت متبوعش برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا در آینده نزدیک خبر داد.

با این حال «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تأکید کرده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را به مهره مد نظر غربی‌ها واگذار نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج