۱۰۳۳۸۱۶
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

ممنوعیت استخدام غیربومی در ماهشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: استخدام نیروی غیربومی حسب تصمیم شورای تامین استان به دلیل وجود حساسیت در پتروشیمی‌های شهرستان ماهشهر ممنوع شده‌است.

ایرنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: استخدام نیروی غیربومی حسب تصمیم شورای تامین استان به دلیل وجود حساسیت در پتروشیمی‌های شهرستان ماهشهر ممنوع شده‌است.

ارسلان غمگین روز شنبه در نشست خبری در اهواز به مناسبت هفته تعاون بیان کرد: حدود ۵ ماه گذشته فراخوان استخدام در شرکت پتروشیمی امیرکبیر انجام شد که تمام ۹۰ نفر استخدامی دارای کد ملی شهرستان ماهشهر بودند.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که در حال پیگیری آن هستیم جلوگیری از جذب نیروی غیربومی در شرکت‌های کلان خوزستان به ویژه شهرستان ماهشهر است و هیچ مدیرعاملی اجازه جذب نیروی غیربومی را ندارد.

۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به متقاضیان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین گفت:۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در خوزستان ثبت نام کردند که تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: دولت مبلغ بالایی برای کمک به افراد آسیب دیده از کرونا نظر گرفته بود که در ابتدا استقبال خوبی از آن نشد اما پس از طرح این موضوع در یک نشست مشترک با استاندار خوزستان و ارایه تذکر در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تعداد متقاضیان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص وجود دارد گفت: نبود سرعت عمل بانک‌ها و نبود اطلاع رسانی مناسب توسط دستگاه‌ها از جمله دلایل استقبال نشدن از این تسهیلات بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به وجود پنج هزار تعاونی فعال در این استان بیان کرد: بالغ بر ۹۹ درصد از فعالیت حوزه صید و صیادی و ۵۰ کشاورزی در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود.

غمگین با اشاره به بررسی ۳۴ هزار مورد پرونده بازرسی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستات افزود: تمام شرکت‌ها و دستگاه‌ها زیر نظارت مستقیم این اداره کل هستند و در صورت رعایت نشدن نکات ایمنی و قوانین کار با ابلاغ مواد قانونی قادر به تعطیلی شرکت و تشکیل پرونده قضایی برای مدیرعامل آن هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری خوزستان ۱۴.۵ درصد است افزود: خوزستان شهریور سال ۹۶ در حوزه اشتغال و کارآفرینی رتبه ۲۹ و اسفند ۹۸ رتبه نخست کشور، و بهمن پارسال رتبه‌ی نخست کشور را در حوزه تعاون کسب کرد. همچنین اتاق فکر حوزه تعاون خوزستان بین ۳۱ استان رتبه‌ی نخست را در اسفند پارسال کسب کرد.

هفت هزار بازرسی در حوزه کرون

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اوایل اسفند) تاکنون، بیش از هفت هزار مورد رسیدگی توسط اداره بازرسی در خوزستان انجام شد که اداره بازرسی این اداره کل در حوزه سرکشی و پیشگیری از شیوع کرونا، در بین واحدهای کارگری کشور رتبه نخست را به دست آورد.

غمگین بیان کرد:در هفته دولت امسال ۱۰ خانه فرهنگ کارگر در خوزستان راه‌اندازی شد، و پیش بینی شده تا پایان آبان امسال نیز ۲۰ خانه فرهنگ کارگر دیگر در خوزستان فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ درصد تعاونی های استان خوزستان خط تولید خود را تغییر داده و به تولید لباس‌های مراقبت در برابر ویروس کرونا پرداختند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره طرح‌های اشتغالزایی روستایی نیز گفت: از مجموع چهارهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته به این طرح‌ها تاکنون سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در قالب ۷۲۶ طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به رتبه نخست خوزستان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی افزود: در زمینه مشاغل خانگی ۸۰ میلیارد ریال در خوزستان پرداخت شده که منجر به اشتغال یکهزار و ۲۱۴ نفر شده است.

وجود یکهزار تجمع کارگری در خوزستان

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کارگری خوزستان بیان کرد: بین سال‌های ۹۷ تا ۹۸ بالغ بر یک هزار تجمع و اعتراض کارگری در خوزستان به دلیل تاثیر ناشی از تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی رخ داد.

غمگین درخصوص تجمع‌های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه افزود: کارگران این شرکت که در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده، در سال ۹۸ تجمع‌هایی در راستای حل مشکلات خود داشتند.

وی توضیح داد: پارسال برای نخستین بار به صورت مستقیم بین کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه حضور پیدا کرده و در آنجا مستقر شدند و با استفاده از کارشناسان برجسته روابط کار، مشکلات این کارگران پیگیری شد.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: برای حل مشکل کارگران شرکت نیشکر هفت تپه مسوولان مختلف از جمله استاندار، اعضای شورای تامین، سپاه پاسداران، اطلاعات، نیروی انتظامی، فرمانداری و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شوش همکاری کردند، اگرچه تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله بسیاری وجود داشت اما پارسال با روی کار آمدن یک مدیر توانمند حرکت‌های مثبتی رو به جلو برداشته شد.

وی بیان کرد:مشکلات ارزی ایجاد شده برای مدیرعامل جدید این شرکت باعث تجمع ۷۰ روزه کارگران شد؛ اکنون بخشی از حقوق کارگران پرداخت شده و قرار است به زودی حقوق دیگری نیز به آنها پرداخت شود.

غمگین گفت: شرکت نیشکر هفت تپه ۶ هزار میلیارد ریال بدهی بیمه به سازمان تامین اجتماعی دارد و قرار شد تا پایان امسال دفترچه بیمه درمانی این کارگران تمدید شود.

وی با اشاره به اینکه کارگران ضمن اعتراض باید در محیط کار خود حاضر باشند افزود: پس از تجمع‌های مرحله دوم کارگران، پیگیری‌هایی در مرکز برای حل مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه انجام شد؛ تیر امسال نیز نشستی با حضور معاون قوه قضاییه، نمایندگانی از وزارتخانه‌های سمت و وزارت کشور، سازمان خصوصی سازی تامین اجتماعی، اعضای شورای اسلامی کار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص برگزار شد.

۱۳ تا ۱۹ شهریور هفته تعاون نامگذاری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باور کنید مسجدسلیمان هم وضعش خرابه

    • 888

      قابل توجه مسولین استان کردستان بتر شیمی کردستان برازنیروهای غیربومی ومهندسی متالورژی کرد دست فروش

    • بدون نام

      همه ماهشهرو آبادانیا ک تو پالایشگاه شیراز استخدامن. جمعشون کنین برن شهر خودشون ک شیرازو پر کردن.

    • به نام خدا

      دیگه استخدامی وجود نداره که بخواد از نیرو بومی استفاده بشه شما دیگه باید برین کره شمالی قوانین تون پیاده کنید

    • بدون نام

      دروغه دروغ

    • امید

      یعنی چی حالا ما تو شهر خودمون نفت نداره تو کویره باید بیکار بمانیم ائنها جلوی پارتی بازی را بگیرند نه اختلاف قومیتی ایجاد کنن

    • علیبرززز

      چرا ملاک کد ملی میباشد
      اون بنده خدایی که از بچگی ساکن ماهشهر بوده تمام مقاطع تحصیلی ماهشهر بوده چ گناهی کرده

    • بدون نام

      کمتر دروغ بگید وقتی که تمام ۱۸ پتروشیمی منطقه ماهشهر ماهشهر مدیران پرواز ی دارند

    • مختومه

      کار درست همین است مشروط به اینکه مردم شایستگی های خود را نشان دهند و از توانایی های خود استفاده کنند.و نشان دهند که تصمیم گیران تا کنون اشتباه کرده اند.

    • حسن

      بعنوان یک ایرانی و اذری ,زبان این کار باید خیلی وقت پیش اتفاق می افتاد... هرکس باید تو شهر خودش ,

      الان من ساکن قم هستم بیش از سی ساله, تو این دو سه سال خیلی از خوزستانی های عزیز از بیکاری به قم مهاجرت کردن اگه حقشون تو خوزستان داده میشد نمی اومدن قم, یا خود ما بالای سی سال پیش بخاطر بیکاری از اذربایجان کوچ کردیم قم

    • امیر

      باید تمام شهرهای خورستان باشه، چرا فقط ماهشهر عالی خیلی طرح خوبی پالایشگاه بندر عباس هم همین کارو انجام داده ومیدهد اولویت اول و اخر نیروهای شهر خودشونه

    • امیر

      نمایندهای خورستان باید پیگیری بکنن چرا این‌قدر خوزستانی بیکار باشه؟

    • بدون نام

      همه شهر ها باید همینجوری بشه ، قرار نیست بریزیم تو خیابون و اسلحه کشی بشه تا به فکر اون استان و شهر بی افتین ، استان بوشهر و مخصوصا شهر بوشهر هم همینطوره ادارات پر از غیر بومی شدن این چه معنی میده وقتی یه شهری خودش جوان بیکار تحصیل کرده داره از این طرف و آن طرف هجوم بیارن تو ادارات ، همه این ازمون های استخدامی هم الکیه ، طرف هنوز بلد نیست اسم خودشو بنویسه شده کارمند یه اداره .

    • بدون نام

      چه عجب تموم جوونهای خوزستان بیکارند بعد ازاین شهرواون شهر جذب می کنند

    • رضا

      کلآ بحث بومی گزینی استخدام درکشوربحث خوبی نیست مردم بایدنسبت به مهارت وسواد وعلم ومدیریت حق داشته باشنددرسراسرکشوربدون هیچگونه محدودیتی دراستانها وشهرستانهای غیربومی هم استخدام شوندثابت شده است سپردن کارهای مهم وکلیدی دراستانهاوشهرستانها به افرادغیربومی بازده ونتیجه بهتری نسبت به افراد بومی داشته است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما تو ماهشهر و بندرامام زندگی میکنیم که باهم فقط ۸کیلومتر فاصله دارن اما این دو شهر پراز قومیت کُرد و ترک و لر خرم آباد و همدانی هاست که انگار اصلا این دوشهر جزع استان خوزستان نیست از بس غیر بومی داره جونای ما بیکارن .و کُردا ولرستانیا و همدانیا و ترکا اینجا سرکارن این انصاف نیست .تازه با خودمون توشهر خودمون بدرفتاری میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج