۱۰۳۴۰۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آخرین پیگیری‌ها برای برپایی جشن روز سینما

رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران در آستانه روز ملی سینما گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن خانه سینما با همان ویژگی‌های خاصی که پیش‌تر توضیح داده شده بود ادامه دارد و تلاش می‌کنیم با مراسمی محدود و نمادین تقدیرهایی را بجا بیاوریم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران در آستانه ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن خانه سینما با همان ویژگی‌های خاصی که پیش‌تر توضیح داده شده بود ادامه دارد و تلاش می‌کنیم با مراسمی محدود و نمادین تقدیرهایی را بجا بیاوریم.

آخرین پیگیری‌ها برای برپایی جشن روز سینما

رامین حیدری فاروقی مدتی قبل با تاکید بر اینکه خانه سینما آمادگی صرف هزینه برای جشن بزرگ سینمای ایران را ندارد، به ما گفته بود: امسال خیلی شبیه خودش است و بیش‌ از پیش غیر قابل‌ پیش‌بینی، به همین دلیل سعی می‌کنیم با روشی خلاق، مانع حذف کامل این رخداد مهم از تقویم سینمایی سال ۹۹ شویم.

او در تازه‌ترین پیگیری ایسنا در فاصله کمتر از یک هفته تا روز ملی سینما که همزمان با معرفی هیات مدیره جدید خانه سینما نیز است، بیان کرد: آنچه پیش از این پیگیری می‌شد با هیات مدیره جدید درمیان گذاشته شد و هماهنگی لازم به عمل می‌آید تا مراسم نمادینی برای بزرگداشت سینما در روز ملی سینما انجام شود که جزئیات آن به زودی مشخص خواهد شد.

فاروقی پیش‌تر درباره وضعیت برگزاری بیست‌ودومین جشن خانه سینما و نحوه داوری آثار سینمایی توضیح داده بود: بر اساس شرایط پیچیده کنونی و غیر قابل پیش‌بینی بودن شرایط، به نظر می‌رسد اجرای آیین و مراتبی شبیه به سال‌های گذشته غیرممکن باشد. هیئت مدیره (پیشین) خانه سینما نیز بر این باور است که گذشته از مسائل مربوط به محدودیت برای اجتماعات و فاصله‌گذاری بهداشتی، نظر به تنگناهای معیشتی گروهی از اعضای خانه سینما، اولویت اختصاص بودجه مربوط به این حوزه است و خانه سینما آمادگی صرف ‌هزینه برای جشن‌ بزرگ سینمای ایران را ندارد.

او گفته بود: در جلسه مشترک هیئت‌ رییسه آکادمی ( انجمن‌ عالی هنرها و فنون سینمایی ایران) و هیئت ‌مدیره خانه سینما مصوب شد، با توجه به مصوبه سال‌ گذشته مبنی بر فراهم آوردن شرایط ثبت‌نام ‌و ‌ارائه مدارک شرکت در رقابت، اعلام برگزیدگان سینمای ایران به شکل غیرحضوری و رأی‌گیری بدون ‌استفاده از فرم‌های مسبوق اعلام آراء و از طریق وب‌ سایت جشن و اپلیکیشن مربوطه و رأی‌گیری دیجیتال صورت گیرد. در حال حاضر مشغول پیگیری طراحی و اجرای این امکانات با پشتیبانی خانه سینما هستیم. اگرچه امکان گردهم آمدن و شادکامی ناشی از برپایی آیین جشن که از ارکان هویتی خانواده سینمای ایران است فراهم نیست و اگر چه دقیقاً معلوم ‌نیست با توجه به اهمیت طراحی تخصصی و مسائل مربوط به حفظ امنیت‌آراء در برابر هک شدن و مواردی از این دست، که کار را سخت می‌کند، چه زمانی به این امکان دست‌خواهیم یافت؛ اما توافق جمعی، تلاش برای ایجاد این زیر ساخت‌ها در اسرع وقت است تا پس از آن با در نظر گرفتن وضعیت پیش‌رو ببینیم آیا ممکن است از طریق رأی‌گیری به‌شیوه جدید که در آینده ‌نیز از سرمایه‌های آکادمی خواهد بود، برگزیدگان را شناخت و اسامی‌ را اعلام کرد؟ و حتی به شکلی ابداعی در همراهی با نمایندگان کادر درمان و اماکن گوناگون به شکل آنلاین و در هر جا با حضور تعداد کم، برگزیدگان را معرفی کرد و فرصت تشویق را حتی با تأخیر نسبت به زمان معمول از دست نداد؟

وی تاکید کرده بود: به هر حال شاید برای گروهی، فیلم‌های اکران شده مربوط به جشن امسال، درخششی استثنایی و تکرار نشدنی باشد. جامعه و سینمای ما به تشویق احتیاج دارد، به دلیلی برای شکل دادن به واقعه‌ای خوشایند نیازمند است و این قاعده‌ی هنر - صنعتِ سینماست و تشریفات نیست، مزید بر علت نیست، از اصول و مبانی است. سینما به خبر، به توجه، به یادآوری نیاز دارد و باید برایش کوشید تا انواع سرمایه‌های مالی و ذوقی و انسانی تشویق و تبلیغ شوند. ما سعی خواهیم کرد تا آخرین زمان ممکن از روشی خلاق، مانع حذف کامل این رخداد مهم از تقویم سینمایی امسال شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج