۱۰۳۴۴۳۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آنچه باید درباره عرضه اولیه در بورس بدانید

۲۷ خردادماه امسال بود که مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران اعلام کرد که شرکت کیا‌الکترود شرق قرار است در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عرضه شود.

دنیای اقتصاد: ۲۷ خردادماه امسال بود که مدیر پذیرش سهام فرابورس ایران اعلام کرد که شرکت کیا‌الکترود شرق قرار است در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط عرضه شود.

حالا بعد از چند ماه در صف بودن این شرکت، قرار است در سومین هفته شهریورماه و سه‌شنبه این هفته ۱۰درصد سهام شرکت کیا‌الکترود شرق که معادل ۱۶‌میلیون و ۴۶۸ هزار سهم می‌شود، در فرابورس ایران عرضه ‌شود. این عرضه، هجدهمین عرضه اولیه امسال در بورس است. برای این شرکت نماد کیا۱ در نظر گرفته شده و در گروه ساخت محصولات فلزی قرار گرفته است.

نکته دیگر هم اینکه در اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت کیا‌الکترود شرق نوشته شده است: «با استناد به پذیرش شرکت کیاالکترود شرق سهامی‌‌عام در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ توسط هیات‌پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند سهام شرکت مذکور توسط سهامداران عمده در روز عرضه اولیه عرضه می‌شود.» در رابطه با این شرکت باید بدانید که اواخر سال ۱۳۸۸ بود که شرکت کیاالکترود شرق برای تولید انواع الکترودهای جوشکاری با نام تجاری Master راه‌اندازی ‌شد. این شرکت با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن الکترود با مشارکت یک شرکت هندوستانی که سازنده انواع ماشین‌آلات خطوط الکترود است، فعالیت تولیدی‌اش را شروع کرد. کیا‌الکترود شرق ماشین‌های خط پایلوت و امکانات مجهز آزمایشگاهی در اختیار دارد و در طول سال‌های فعالیتش توانسته است دانش فنی تولید انواع الکترودهای جوشکاری را با همکاری شریک خارجی‌اش یعنی همان شرکت هندوستانی، بومی‌سازی کند.

اما این تمام فعالیت‌های شرکت کیا‌الکترود شرق نبوده است و کمی که کار پیش می‌رود، شرکت وارد فاز دوم می‌شود. فازی که هدف آن تولید مفتول‌های جوشکاری با گاز محافظ بود که این هدف اجرایی می‌شود و در پایان سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد. اما در رابطه با جزئیات این شرکت هم خوب است بدانید که مدیرعامل این شرکت عقیل طالبی است و سرمایه شرکت با ۳۵ نیروی انسانی در زمان تاسیس ۵۰۰ هزار تومان بوده که طی تجدید ارزیابی در آخرین مرحله افزایش سرمایه به۱/ ۱۶‌میلیارد تومان در پایان سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۳۹۶ افزایش پیدا کرده است. همچنین این‌طور پیش‌بینی شده است که این شرکت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد داشت. از دیگر نکاتی که باید درباره این شرکت بدانید، این است که بنیاد‌ برکت در سال ۱۳۹۳ در ترکیب سهامداران شرکت قرار داشته اما در سال ۹۵ از ترکیب سهامداران خارج می‌شود.

همچنین مرکز اصلی شرکت و کارخانه آن در استان خراسان‌شمالی، شهرستان بجنورد، شرکت صنعتی بیدک، صنعت سه قرار گرفته است. در نهایت اینکه سومین هفته شهریورماه با این عرضه اولیه می‌گذرد و شاید در هفته‌های آینده و برای ثابت نگاه‌داشتن روند بورس، عرضه‌های اولیه دیگری هم در راه باشد که از آن جمله می‌توان به شرکت توسعه عمران‌امید که در بخش املاک و مستغلات در فرابورس درج نماد شده و شرکت تامین‌سرمایه تمدن اشاره کرد. همچنین شرکت صنایع غذایی کورش هم جزو شرکت‌هایی است که با توجه به صف‌نشینی طولانی این شرکت برای عرضه در بورس، احتمال عرضه آن در هفته‌های آینده زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج