۱۰۳۴۵۷۸
۳۶ نظر
۵۰۰۳
۳۶ نظر
۵۰۰۳
پ

پنجره بسته و آخرین گل سعادتمند برای استقلال!

استقلال در شرایطی در رقابت های لیگ قهرمانان شرکت می‌کند که تعداد زیادی از ستاره‌های خود را در اختیار ندارد و مدیران باشگاه از تقویت تیم در آستانه بازی ها نیز عاجز ماندند!

ورزش سه: استقلال در شرایطی در رقابت های لیگ قهرمانان شرکت می‌کند که تعداد زیادی از ستاره‌های خود را در اختیار ندارد و مدیران باشگاه از تقویت تیم در آستانه بازی ها نیز عاجز ماندند!

همانطور که از قبل مشخص شده بود، عصر دوشنبه آخرین مهلت برای ارسال لیست بازیکنان تیم های حاضر در لیگ قهرمانان به کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. از این رو نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی نیز امروز لیست نهایی بازیکنان برای حضور در ۴ دیدار دور گروهی آسیا را ارسال کردند. در این بین اما استقلال که طی روزهای گذشته بحران های مختلفی را پشت سر گذاشته در شرایطی فهرست بازیکنانش را تحویل AFC داد که از حالا می‌شود حدس زد این تیم با تیمی ناقص به مصاف حریفان تا بن دندان مسلح خواهد رفت.

اگرچه مسئولان استقلال طی روزهای گذشته با برخی بازیکنان برای فصل آینده به توافق رسیدند و از بین این نفرات قرارداد دوساله با رشید مظاهری را نیز به امضا رساندند اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی ناشی از شکایت بویان نایندف و وینفرد شفر از سوی فیفا مانع از آن شد تا لیست استقلال برای لیگ قهرمانان بازیکن جدیدی را به خود ببیند.

خبر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال روز ۲۶ اردیبهشت ۹۹ در پی ارسال نامه فیفا به این باشگاه و فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها منتشر شد اما همان زمان باشگاه استقلال طی اطلاعیه ای این موضوع را تکذیب و «شانتاژ بدخواهان» عنوان کرد. استقلالی ها البته طی هفته های گذشته طلب ۳۰۰ هزار دلاری بویان را در چند قسط پرداخت کردند اما درباره مطالبات شفر نتوانستند پول مورد نیاز را تامین کنند تا همچنان پنجره نقل و انتقالاتی شان بسته بماند. از این رو طلب ۶۰۰ هزار دلاری شفر و حکم فیفا مانع از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی شد و به همین خاطر مدیران باشگاه نتوانستند هیچ بازیکن جدیدی را به لیست آسیایی شان اضافه کنندو با همان نفرات قبلی فهرست خود را به AFC فرستادند.


این اتفاق در شرایطی افتاد که علاوه بر اطلاعیه ای که در بالا به آن اشاره شد، احمد سعادتمند ۲۵ تیر ۱۳۹۹ در مصاحبه با رسانه رسمی باشگاه استقلال هم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی را تکذیب کرده بود و تاکید داشت که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال باز خواهد بود!

حالا اما آنها نتوانستند تیم را در آستانه 4 بازی حساس دور گروهی لیگ قهرمانان تقویت کنند تا مشخص شود اظهارات مدیرعامل پرادعای آبی ها هیچ سندیتی نداشته و او نتوانسته اقدامی برای بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی انجام بدهد. جالب اینکه تا زمان پرداخت 600 هزار دلار به وینفرد شفر این پنجره نقل و انتقالاتی بسته خواهد بود.

از طرف دیگر استقلالی ها مجبور شدند همان لیست قبلی بازیکنان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند. لیستی که البته به نظر می رسد تعداد زیادی از بازیکنان هم در آن حضور ندارند.

مهم ترین موضوع درباره لیست ارسالی استقلالی ها 5 بازیکنی است که قراردادشان به پایان رسیده است. علی کریمی، فرشید اسماعیلی،‌فرشید باقری، محمد دانشگر و روزبه چشمی 5 بازیکنی هستند که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده و حاضر نشدند در تمرینات این تیم حضور یابند. از سوی دیگر مسئولان استقلال معتقد هستند که قرارداد این بازیکنان تا پایان فصل فوتبالی است و مسابقات لیگ قهرمانان هم جزو فصل جاری محسوب می‌شود و آنها باید طبق قراردادشان در رقابت های باقیمانده آسیا نیز حاضر شوند.

این در حالی است که پنجره نقل و انتقالاتی از سوی فیفا باز شده و وقتی این اتفاق می افتد به طور طبیعی بازیکنانی که قرارداد جدید ندارند، بازیکن آزاد محسوب می‌شوند. در این شرایط 5 ستاره ای که نام شان برده شد، در تمرینات حضور ندارند و بعید به نظر می رسد با روند کنونی در سفر به قطر هم تیم را همراهی کنند. بی تردید اگر طی روزهای باقیمانده تا پنجشنبه که قرار است آبی ها به قطر بروند، قرارداد کریمی، دانشگر، چشمی، اسماعیلی و باقری تمدید نشود آنها همانطور که امروز به تمرین نرفتند، در مسابقات آسیایی نیز همراه استقلال نخواهند بود و این یک فاجعه بزرگ مدیریتی برای سعادتمند و همکارانش محسوب می‌شود.

همچنین یکی دیگر از دغدغه های استقلالی ها فسخ قرارداد عارف غلامی و محسن پورحمیدی است. دو بازیکنی که با توجه به پیشنهادها علاقه ای به ماندن در جمع آبی ها ندارند. کار حالا به اینجا کشیده که با توجه عاجزماندن مدیران استقلال در اضافه کردن نام مظاهری به لیست آسیایی و فسخ قرارداد پورحمیدی، حالا این تیم فقط یک دروازه بان یعنی سیدحسین حسینی به لیگ قهرمانان خواهد رفت. به همین خاطر است که مدیران باشگاه پیگیر فسخ قرارداد پورحمیدی هستند تا بتوانند او را برگردانند.

از مجموع اتفاقات می‌توان نتیجه گرفت مدیران استقلال و به خصوص احمد سعادتمند که طی هفته های گذشته بارها از جملاتی همچون «هواداران نگران نباشند» استفاده کرده و به صورت موازی اقداماتی به ضرر باشگاه استقلال انجام داده می‌توان به اینجا رسید که آنها نه تنها نتوانستند در آستانه رقابت های آسیایی تیم را تقویت کنند که بازیکنان کنونی را نیز مشکل شان را حل نکردند تا آبی ها با ترکیبی ناقص و البته با تجمع پرتعدادی از نفرات جوان به قطر بروند و آماده دو دیدار با الوحده امارات، یک مسابقه با الشرطه عراق و یک بازی با الاهلی عربستان شوند. اتفاقی که با توجه به تقویت حریفان آبی پوشان در هفته های گذشته این نگرانی بزرگی به وجود آورده است.

استقلال در رقابت های آسیایی با توجه به گروه نه چندان دشواری که داشت شانس مناسبی برای صعود به دور حذفی پیدا کرده بود اما حالا با وضعیتی که پیش آمده کار این تیم برای رسیدن به مرحله بعد بسیار سخت خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی هر کی میاد و مدیر استقلال میشه،حسابی تر میزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نقشه ها یکی یکی پیش میره دیگه
        تضعیف استقلال وقوی کردن تیم لنگ بی هویت
        اینا نقشه های اون وزیر ملعون وبیشرف هست که داره راحت پیش میره ونوچه هاش اجرا میکنن

      • مهران

        کجا هستن اون لنگیهای روشنفکر و به ظاهر منطقی که حقیقت فوتبال کثیف کشور رو ببینن که چطور پول برانکو و دیگر بدهکاریهای لنگ جور شد اما واسه استقلال همیشه دولت نداره

    • بی نام

      اینا همه زیر سر بابا مسعود و باندش هست که فقط به فکر ضربه زدن به استقلال هستن وگرنه جرا باید اینقدر فرق بین دو تیم باشه که هر دو متولیشون وزارت ورزشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسه.عین طوطی یه چیزو هی تکرار میکنید خودتونم باورتون شده

      • همیشه بهار

        دمت گرم این لقمه حروم از یه جایشون میزن بیرون حالا ببین هر چند خداوبا پولداراست

      • بدون نام

        دروغ هر چی بزرگتر باورش راحت تر حالا هی عین طوطی تکرار کنید.البته حیف طوطی

      • بدون نام

        توهم دارن طوطی نیستن بجای پرداختن به پیشرفت سایر تیما اگر به تیم خودشون فکر میکردن حتما برنده بودن

      • بدون نام

        عمو جم کن خودته هی وزیر بد بخت چکارس خودتون نیست بی عرضه هستید په فینال جام حذفی هم مقصر وزیر گلها را وزیر زد کلا تیمتون از بازیکن بگیر تا سرمربی و دستیارانش همه بی عرضه هستن ..وزیر هم به نوبه خودش میره بعدش می بینمتون چکار میکنید

    • ناشناس

      استقلال زنگ تفریح میشود.جدا ما طرفداران تاکی بایدغصه بخوریم؟

      پاسخ ها

      • رسول

        تا زنده اید.

    • ♕ پاسارگاد ♕

      آقای سعادتمند میبینی چه گندی برسر این کیسه کش ها آوردی خخخخخخخخخ
      راستی از پفک آبی تون چخبر

    • امیر

      اینم اخرین تیر وزیر ...!!!

    • بهنام

      اینای ک از پرسپولیس استقلال رفتید یا سرتمرین نمیرید دریافتی هاحرامتون ای همه هوادار حرص میخوره اعصاب خوردکنی بعدش شما مثل اب خوردن مبرید جای دیکه اونم زیره ب زیره بعدش میگید باما قرارداد نبستن ننگتون باد ک مارو اذیت کردید میکنید درود ب شرف کسای ک موندن استقلال پرسولیس جذابتره باشه

    • مزدا

      خدا لعنت کنه فتحی روبا اینکه میدونست پرسپولیس با راه ندادن مربی خارجی چه ضرری کرد بازم همون ژست رو گرفتن

    • Red Power

      پرسپولیس با پنجره های بسته قهرمان میشه. به فینال لیگ قهرمانان میرسه. وهنوز هم کیسه کشان متوهم بابا بابا میکنند. کیسه های توخالی!

    • بدون نام

      آقای وزیر، آقای سعادتمند، حالا دلتون خنک شد کشوری که باری بهرجهت اداره می‌شود، درهمه زمینه ها منتظرمعجزه است...

    • بدون نام

      ورزش سه آتیش بیار معرکه شدی این روزها ،چی‌گیرت میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من طرفدار پرسپولیس هستم ازاین خبر بد شنیدم بسیار ناراحت شدم خدا لعنت کنه کسی با این طرفدار دوتیم این جوری بازی می کن من واقعا ناراحت شدم خدا کنه این خبر بد اشتباه باش دوست من طرف تیم پرسپولیس هستم ولی این خبر بد برای هواداران شک بدی هست من دوست ندارم هر نمایند ایران در آسیا شکست بخورن امیدوارم تمام ۴ نماینده ایران در آسیا بدرخش

    • بدون نام

      اونایی هم که ادعای استقلالی بودن روداشتن معلوم شدفقط پول دوستن

    • بدون نام

      همین پنج بازیکن تمدید می کنن و مشکلی نیست استقلال به اندازه ی کافی بازیکن داره

    • بدون نام

      تازه شکایت تراکتور سازی مونده

    • کریم

      مدیرعامل پرسپولیسی دیگه همینه

    • بدون نام

      حالا کل مملکت رو یه عده بی لیاقت دزد دارن اداره میکنن ..از خودرو مسکن ارز طلا و غیره....

    • بدون نام

      آشتیانی آومد استقلال پوکند این آقا (سعادتمند)آومد ریشه استقلال ازته زد آفرین به نبوقشون خدا آزشون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معمولان آدمهای دو زنی یکشان بیشتر دوست داره حتما لنگ بیشتر دوست داره بباید طلاق گرفت از این نامرد

    • ابراهیم

      خدا بابا مسعود و خونوادشو لعنت کنه که باعث و بانی همه مشکلات استقلاله

    • Esteghlal is proud

      اینکه مدیران ۲ قرونی برای استقلال انتخاب میشن یک نقشه حساب شده از سوی وزیر است و ناکامی های استقلال رو رقم زدند

    • بی نام

      تازه آقای نامجو مطلق هم اشتباه کرد مربیگری استقلال رو قبول کرد.برای چی نام و اعتبارخودشو گذاشته وسط؟برای امثال سعادتمند؟اینا به کدوم اسطوره و فرد محبوب هوادارا رحم کردن که به آقا مجید رحم کنن.تیم نره سنگین تره تا اینکه بره مزحکه عربا بشه.کاش نمیتونستن لیست رو سر موقع بفرستن.

    • بدون نام

      آقای سعادتمند ، بسیار مرد لایق و وظیفه شناسی هست ، ایشان ماموریت خود را که ازبین بردن استقلال هست به خوبی انجام داده و باید ازطرف مقامات بالا دست خودش بخاطر انجام وظیفه تشویق بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محمدسرافراز استقلال رانابودکردن خیانت وزارت ورزش برعلیه آبی ها تمامی نداردباکدام بازیکن میخواهنداسیابروندمشکل استقلال نبودصداقت درمدیرانش است

    • پارسوماشیم

      سانسورچی، لطفا تبعیض قائل نشو، هواداری که از دست مدیریت باشگاه گله منده یه جورایی باید حرفشو بزنه و تخلیه بشه، فرقی هم نمیکنه هوادار کدوم تیم باشه، اگه خدایی نکرده بی ادبی کرد اونوقت حق دارید کامنتشو به اجرا نزارید،، ممنونیم

    • بدون نام

      به امید بازگشت ب اصالت استقلال دسته سه

    • طاهره

      استقلال تا اومد با استرا جون بگیره مربی رو کله پا کردن .مدیر عامل های بی عرضا و لنگی رو اوردن واسه استقلال ...
      گناه استقلال چیه که دولت ما پرسپولیسیه؟؟؟؟
      وزیر ورزش ننگ به تو

    • بابک

      در اصل باید تیتر میزدی پاس گل سعادتمند و هتریک وزیر !!!

    • بدون نام

      دو روز دیگه که تیم تو آسیا نتیجه نگرفت انگار نه انگار یه پولشو میگیره یه استعفا میده میره یه پست دیگه میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج