۱۰۳۴۶۶۵
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

زمزمه حمایت از بورس با صندوق توسعه ملی

شاخص کل بورس دیروز در حالی باز هم روند نزولی نسبتا شدیدی را تجربه کرد که همچنان بازار جلسات و خبرها درباره نحوه حمایت از بازار داغ است.

روزنامه خراسان: شاخص کل بورس دیروز در حالی باز هم روند نزولی نسبتا شدیدی را تجربه کرد که همچنان بازار جلسات و خبرها درباره نحوه حمایت از بازار داغ است.

ریزش ۴۰ هزار واحدی شاخص در معاملات دیروز در حالی رخ داد که نمادهای بزرگ پالایشی، بانک ملت و شستا متوقف اند و نماد ایران خودرو نیز دیروز به دلیل انتشار اطلاعات مثبت متوقف شد.به گزارش خراسان، با وجود رشد محدود و لرزان بورس در دو روز اول هفته، در معاملات دیروز از همان ابتدا شاهد تشکیل صف های سنگین فروش بودیم به نحوی که معاملات خرد بازار بسیار اندک و در محدوده ۳.۵ هزار میلیارد تومان بود! علت کاهش حجم معاملات، قفل شدن سهم ها در صف فروش و نبود خریدار در بخش بزرگی از بازار بود. البته در برخی تک نمادها مثل نمادهای بانکی همچنان حمایت سنگین حقوقی وجود دارد. حمایت حقوقی ها در بازار دیروز بیش از هزار میلیارد تومان بود که البته در مقایسه با حجم صف های فروش کارا نبود.در بازار دیروز حتی نمادهای بزرگ ملی مس و فولاد مبارکه که طی روزهای اخیر مثبت بودند نیز صف فروش شدند. در نمادهای بانکی که مورد حمایت شدید حقوقی ها هستند نیز قیمت های پایانی منفی و در محدوده صف فروش بود.

با وضعیت روز گذشته بازار، در صورتی که نمادهای بزرگی چون شستا و پالایشی ها متوقف نبودند ریزش بازار بیشتر از آن چه می بود که عملا رخ داد.باید دید بازگشایی نمادهای پالایشی و شستا و ایران خودرو با توجه به اطلاعات مثبت منتشر شده چگونه خواهد بود. با توجه به بازبودن دامنه نوسان این نمادها بعد از افشای اطلاعات مهم، نحوه بازگشایی بسیار مهم خواهد بود و می تواند بر بازار تاثیرگذار باشد. پالایشی ها به خاطر تغییر نحوه محاسبه خوراک و فراوری های اصلی، رشد قابل توجه سود در بهار امسال را گزارش کرده اند و شستا نیز به خاطر همین رخداد در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که زیرمجموعه تاپیکو هلدینگ بزرگ کشور است، متوقف شده است. ایران خودرو هم برای برخی محصولات افزایش نرخ گرفته است.این در حالی است که مباحثی جدی در خصوص تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس مطرح است.

رئیس سازمان بورس گفته است که این موضوع را پیگیری می‌کند. البته برخی کارشناسان به شدت منتقد این کار هستند و آن را موجب افزایش نقدینگی و تورم زا می دانند. دیدگاه این منتقدان این است که با توجه به دسترسی نداشتن به منابع ارزی صندوق در خارج از کشور، برداشت از صندوق توسعه ملی و تبدیل ارز آن به ریال به منزله استقراض از بانک مرکزی است و تاثیر پررنگی بر رشد نقدینگی و در نتیجه تورم خواهد داشت.همزمان نیز جلسات متعددی بین اهالی بازار و نمایندگان مجلس و... برگزار می‌شود تا در خصوص نحوه حمایت از بازار چاره جویی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی چه هربار مسئولین گند می زنند بعد از پول نفت باید برای گندزدایی استفاده بشه بانک ها و موسسات قلابی کم خسارت زدند چند سال پیش

    • بدون نام

      خدا بخیر کنه،باز چه خوابی دیدن،صندوق توسعه ملی ؟؟؟؟

    • بی نام

      تازه فهمیدن صندوق توسعه ی ملی هم وجودداره حالاهی بهونه میتراشن تابرداشت کنن ندیدبدیدها!!!!!!

    • ع،ر

      گول‌فریبکاریهای‌دولت‌رانخورید‌.وبه‌هیچ‌عنوان
      برای‌خرید‌صندوقهای‌دولتی‌وارد‌صف‌خرید
      نشوید.

    • یاحق

      اشتباه است صندوق برای حمایت از بورس تعریف نشده صندوق خودش خالیه خالی تر میشود تنها حمایت هیچ مداخله ای صور ظاهری و یا عملی است باید خودش مستقل باشد از دولت خارج شود

    • بدون نام

      بورس شکست خورده و تمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج