جاباما
۱۰۳۵۱۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تمجید منتقد گاردین از «خورشید»

یان بروکس منتقد روزنامه گاردین با دادن امتیاز ۴ از ۵ در نقد خود نوشت که فیلم مجیدی یکی از بهترین آثاری است که امسال در بخش مسابقه نمایش داشته است.

سینما دیلی: یان بروکس منتقد روزنامه گاردین با دادن امتیاز ۴ از ۵ در نقد خود نوشت که فیلم مجیدی یکی از بهترین آثاری است که امسال در بخش مسابقه نمایش داشته است.
تمجید منتقد گاردین از «خورشید»
او در بخشی از این نقد نوشته: «مجید مجیدی کارگردان ایرانی در این اثر فیلمی در ژانر فرار از زندان ساخته که قرار نیست در آن کسی به جایی فرار کند و همچنین یک کمدی مدرسه‌ای زمخت ساخته که به جا‌هایی به شدت باریک می‌کشد. با طیف گسترده‌ای از بازیگر‌ها (هم آماتور و هم حرفه ای) و قصه‌ای که گاهی چرخ دنده هایش به صدا می‌افتد، اما قلب و دلی پر از احساسات دارد و هوش و جذابیتی دارد که از شناخت کف خیابان برخواسته است.
با بازیگران فیلم اغلب غیر حرفه‌ای که بیشتر از خیابان‌ها انتخاب شده اند، کودکان فیلم گروهی دوست داشتنی را تشکیل می‌دهند که بسیار همدلی برانگیز هستند و قلب مخاطب را به درد می‌آورند. بازیگر علی (روح الله زمانی) با آن خصوصیات خاص فیزیکی اش می‌تواند حس کودکی که دائم در آستانه فرار یا دعوا هست را به ما منتقل کند.
زندگی، اما پیچیده‌تر است و دائم چرخ دنده‌هایی در میان چرخ دنده‌های دیگر وجود دارند. نهایتا می‌فهمیم که ماموریت بچه‌ها تنها بازی پرریسک این شهر نیست. اجاره مدرسه خورشید عقب افتاده و مدرسه در حال بسته شدن است. آقای رفیعی (جواد عزتی) ویدیویی برای جلب کمک‌های مردمی ضبط می‌کند. اما خودش هم معتقد است که شانس کمی وجود دارد. در میانه فیلم خورشید، احساس کردم که مسیری که می‌خواهد برود را حدس زده ام، اما حدسم درست نبود: تونل‌های مجیدی عمیقتر و عمیقتر می‌شد و با عمیقتر شدنش، او از دنیایی زیرزمینی پرده برمی دارد که در آن‌ها پاسخ ساده‌ای وجود ندارد و به ندرت دارای پایان خوش است.
با انرژی و احساس، «خورشید» کمی به سمت تراژدی گام برمی دارد، اما از درون گل و لای می‌خزد و پرقدرت‌تر نمایان می‌شود. اینجاست که می‌فهمید این سفر برای رد گم کردن بوده است، و گنج واقعی خود فیلم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج