۱۰۳۵۳۲۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

موافقت ریاض و منامه با عبور پروازهای اسرائیلی

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا گفت عربستان سعودی و بحرین با عبور تمام پروازهای رژیم صهیونیستی از حریم خود به سمت شرق موافقت کردند.

خبرگزاری فارس: «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه از موافقت دولت‌های عربستان سعودی و بحرین برای عبور تمامی پروازهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی خود خبر داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کوشنر در نشست خبری تلفنی گفت: «عربستان سعودی و بحران به تمام پروازهای اسرائیل اجازه عبور از حریم خود را خواهند و نه فقط پروازها به مقصد و از مبدأ امارات. این میان‌بر قابل توجهی برای رسیدن پروازهای [اسرائیل] به شرق است».

موافقت ریاض و منامه با عبور پروازهای اسرائیلی

وی با تشکر از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن زائد» ولی‌عهد ابوظبی که اجازه عبور پروازهای اسرائیلی از حریم هوایی خود را صادر کردند، گفت: «اوضاع در خاورمیانه رو به تغییر است و کشورهای عربی نمی‌خواهند پیشرفتشان با بن‌بست مناقشات فلسطین-اسرائیل، متوقف شود».

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه مردم منطقه غرب آسیا در حال از دست دادن صبر خود درباره موضع سران فلسطین هستند، از آنها خواست تا به پای میز مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی بازگردند.

کوشنر همچنین مدعی شد که طرح ترامپ موسوم به «معامله قرن» هنوز روی میز است و اگر فلسطینی‌ها با پیشنهادی بیایند، احتمال بهبود آن وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو نیز گفت: «این تصمیم دو دولت است که چه کسی دعوت بشود. ما هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان را دعوت می‌کنیم».

سه هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت ترامپ، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

دو روز پیش نیز مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به یک شبکه تلویزیونی گفتند که کشورهای عربی متعددی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو صف کشیده‌اند که بحرین در صدر آنها قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج