۱۰۳۵۳۴۷
۶۵ نظر
۵۰۰۹
۶۵ نظر
۵۰۰۹
پ

گلایه کیهان و فرهخیتگان از جنجال‌ها علیه پناهیان

روزنامه کیهان و فرهخیتگان در یادداشتی به اظهارات اخیر حجت الاسلام پناهیان درباره برخی ادعاهای مالی علیه وی واکنش نشان دادند.

روزنامه کیهان و فرهخیتگان در یادداشتی به اظهارات اخیر حجت الاسلام پناهیان درباره برخی ادعاهای مالی علیه وی واکنش نشان دادند.

گلایه کیهان و فرهخیتگان از جنجال‌ها علیه پناهیان

گلایه کیهان از جنجال‌ها بر سر خانه میلیاردی پناهیان

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مطلبی تحت عنوان «مسلمان ز جور زبانش نرست!»، به جنجال های اخیر بر سر خانه پناهیان، واعظ معروف اشاره کرده است. در ادامه بخش هایی از این یادداشت را بخوانید؛ دو روز قبل برادر عزیزمان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای علیرضا پناهیان با انتشار یک کلیپ صوتی و تصویری به شایعاتی که این روزها علیه ایشان مطرح شده است پاسخ داد که هرچند به عقیده نگارنده، شخصیت پاک و فداکار ایشان برای همه مردم شناخته شده است و از این روی نیازی به پاسخ نبود ولی در این‌باره اشاره به دو نکته ضروری به نظر می‌رسد که ان‌شاءالله بی‌فایده نباشد.

در این ماجرا اگرچه پای دو طیف متفاوت که انگیزه‌های کاملاً متفاوت و حتی متضادی نیز دارند در میان است ولی روی سخن این وجیزه با دوستان دلسوخته انقلاب است و نه طیفی که تخریب چهره‌های انقلابی را به عنوان یک ماموریت دیکته شده دنبال می‌کنند و آن سخن اینکه؛ برادران عزیز! اگر به سخنان آقای پناهیان انتقادی دارید به راحتی می‌توانید با ایشان درمیان بگذارید و یا حتی با حفظ حریم افراد، انتقاد خود را در رسانه‌ها مطرح کرده و از ایشان پاسخ بخواهید. ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده؟! چه ربطی به انتقاد از سخنان ایشان دارد؟! از این روی باید به کسانی که علت اصلی شایعه‌سازی درباره زندگی خصوصی آقای پناهیان را، ناتوانی در مقابله علمی و منطقی با سخنان ایشان می‌دانند، حق بدهید. آیا احتمال نمی‌دهید که حضور چندین و چند هزار نفره جوانان حزب‌اللهی و تحصیل‌کرده در مجالس سخنرانی آقای پناهیان (نمونه محرم امسال) و سابقه درخشان حضور در جبهه‌های نبرد 8 ساله، دفاع تمام قد و همیشگی از مبانی اسلام و انقلاب در شرایط حساس (نمونه فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88) و... کینه عمیق دشمنان بیرونی و دنباله‌های درونی آنان را علیه آقای پناهیان برانگیخته باشد و از آنجا که تاب مقابله با مواضع ایشان و یا پیشگیری از فعالیت انسان‌ساز ایشان را ندارند به شایعه‌پردازی درباره زندگی خصوصی ایشان روی آورده باشند؟!

همین جا باید گفت منظور این نیست که سخنان و نظرات آقای پناهیان قابل انتقاد نمی‌باشد بلکه سخن این است که برای آقای پناهیان هم مانند هر عالم دینی و روحانی دیگر، احتمال اشتباه و خطا در برداشت از مبانی دینی و مسائل سیاسی وجود دارد مثلاً این بخش از سخن ایشان در توضیح چگونگی تهیه خانه مسکونی خود که گفته‌اند «مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم» حساب شده و شایسته نبود. کوتاه سخن‌، بحث و گفت‌وگو و مباحثه دو یا چندجانبه حضوری و یا کتبی، راهکار تعریف شده و پذیرفته شده‌ای برای اینگونه انتقادهاست و نه ورود به زندگی خصوصی اشخاص، مخصوصاً کسانی چون آقای پناهیان که کارنامه درخشانی در خدمت به اسلام و انقلاب و فرهنگ دینی این مرز و بوم دارند.

خوشبختانه در این ماجرا -‌تقریباً- هیچیک از نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی متعرض مسائل شخصی آقای پناهیان نشده‌اند که نشانه‌ای مثال‌زدنی از شخصیت دینی و هوش سیاسی آنهاست و صد البته درخور تقدیر و اما، ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان که استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب را به دنبال داشته، عمدتاً از سوی افراد و جریاناتی مطرح شده که سوابق برخی از آنها نشان می‌دهد وابستگی چندانی به انقلاب و نظام ندارند و شایعه‌پراکنی علیه نیروهای کارآمد و فداکار انقلاب بخشی از کارنامه -‌و یا ماموریت- آنهاست!

گلایه کیهان و فرهخیتگان از جنجال‌ها علیه پناهیان

گفت‌وگوی انتقادی آری ترور شخصیت خیر

روزنامه فرهیختگان هم در دفاع از علیرضا پناهیان به بهانه اظهارات اخیر او نوشت: یک جریان با انتشار اخباری تایید‌نشده و سندی که معلوم نیست چقدر صحت دارد مدعی اشرافی‌گری علیه پناهیان شد و گفت در منطقه‌ای که اصطلاحا لاکچری خوانده می‌شود با یکی از فعالان اقتصادی (که البته این جریان وی را قبل از باز شدن هر پرونده‌ای در دادگاه، مفسد می‌خواند) به ساخت‌وساز مشغول بوده و حالا صاحب خانه‌ای شده که چند ده میلیارد ارزش آن است.

خبری که خوراک بسیار مناسبی برای رسانه‌های ضدانقلاب بود تا کل نظام را با آن مورد هجمه قرار دهند. این اخبار نهایتا آنقدر دست‌به‌دست شد و به اصطلاح یک‌کلاغ چهل‌کلاغ، که نهایتا علیرضا پناهیان را مجبور کرد برای دفاع از خود و بیشتر دفاع از جایگاه و کسوتی که در آن قرار داشت، پاسخ دهد. وی در یکی از سخنرانی‌های خود جزئیاتی از زندگی شخصی‌اش را توضیح داد و شفاف بیان کرد که چگونه بالاجبار با فردی که صاحب یکی از کارخانه‌های مواد غذایی است برای ساخت منزلی شریک شده و پس از ساخت هم آن را فروخته است. (این ویدئو هم‌اکنون در فضای مجازی موجود است و برای شنیدن اظهارات کامل علیرضا پناهیان می‌توانید به آن مراجعه کنید) درواقع مشخص شد پناهیان چرا و چگونه مجبور به شراکت با این فعال اقتصادی شده و حتی اینکه او ساختمان یادشده را سال‌ها پیش به فروش رسانده است.

با وجود این توضیح اما هجمه‌ها به پناهیان پایان نیافت و حتی کار به توهین و تخریب خانواده وی نیز کشیده شد، آنقدر که برخی کانال‌های اصلاح‌طلب با هتک‌حرمت نسبت به او و فرزندش به سخیف‌ترین حالت ممکن اظهارنظر کردند. رفتاری که البته طبعا باعث شد بسیاری از کسانی که پیش‌تر منتقد تئوریک پناهیان بودند به میدان بیایند و ابراز کنند که اساسا کشاندن یک چالش نظری به وادی بی‌اخلاقی نقض غرضی است که اصل موضوع و ماهیت تلاش برای شکل‌گیری یک گفت‌وگو را زیر سوال می‌برد و نه‌تنها جامعه را از رسیدن به این هدف باز می‌دارد که اثرات جانبی متعددی دارد که حتما در آینده گریبان‌گیر دیگر افراد و عرصه‌ها نیز خواهد شد.

توضیح بیشتر اینکه، افراد و گروه‌هایی که این روزها را بهترین زمان برای حمله به پناهیان یافته‌اند دو ضرر عمده به جامعه وارد آوردند؛ مسیر بی‌اخلاقی را باز کرده و باب این را گذاشته‌اند که برای نقد یک فرد می‌توان به زندگی خصوصی او سرک کشید و با ربط دادن مسائل مربوط و نامربوطی به فرد مقابل (که می‌تواند به‌عنوان یک رقیب سیاسی هم انگاشته شود) او را تخریب و حتی زمین‌گیر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      حتما رفیق کیهان است رفیق هاشون هرکاربکنند ایرادی نیست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقیقا

      • خخخخخ

        تخریب پناهیان اصلاح طلب ها رو در قدرت نگه نمیداره.هزااار بار

      • بدون نام

        کل آش رو با جاش بردند بعد گیر دادند به خونه این بابا.البته اینم باید متوجه جایگاهش بود هرچند انسان جایزالخطاست

      • بدون نام

        اصلاح طلبها همیشه چند تا از این جنجالها تو آستینشون دارند. هر وقت یه چی گرون شد یا دولت گندی زد فعالش می کنند و عوام رو مشغول ...

      • سلام

        «مسلمان ز جور زبانش نرست!»
        آقای شریعتمداری اینو به خودت هم بگو

      • بدون نام

        از جنجال گلایه کردند نه از خود پناهیان مسخره اس

      • بدون نام

        تخریب چی خودش اقرار کرده خونه هدیه گرفته

      • بدون نام

        امثال طبری پناهیان خیلی شون گف چقدر رفیق میلیاردر دارند

      • اصلاح کنید

        خودتان را اصلاح کنید تا دیگران شما را اصلاح نکنند
        مقاومت سانسور چی مثال زدنی است
        امید وارم ادامه داشته باشد
        خوب نگفتی شریعتمداری کیهان در اخبار داغ چکاره هست؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      به به همه جا رفقا هستند

    • بدون نام

      ای بابا ما هم اگه چنین رفیقایی داشتیم؟!

      پاسخ ها

      • مهراز...

        ياد رفقاي اكبر طبري افتادم

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری لطفا در خصوص مدرسه ۴۲۰ میلیاردی حداد واینکه خانم حداد عادل عادل برای مدرسه پسرش مدرسه خوب ندید ومدرسه ساخت هم توضیع بفرمایید
      ممنون که هستی

    • بدون نام

      نکنه به شماها هم ازاین هدیهها رسیده یاشار سلطانی لطفا تحقیق فرمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما رسیده مگه ایشون از کی کمتره.

      • بدون نام

        چرا که نه

      • بدون نام

        احسنت

    • مش قاسم

      اگر یکی از جبهه مخالفشان بود با همین به اصطلاح شایعات روزگارش را سیاه می کردند .

      پاسخ ها

      • ehsan

        همیشه شعبون یکبار هم رمضون

    • موحد

      دوستان مشخص شدند

    • بدون نام

      رو كردن و افشا گري عملكرد مسئولان اسمش جنجال نيست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسولیت پناهیان چیست؟

      • بدون نام

        همین که کیهان از او دفاع میکند حتما دلیل بر مظلومیت اوست . خدایا مملکت مرا از دروغ ریا تزویر و از همه مهمتر نفاااااااااااااا ق بر حذر دار . آمین .

    • بدون نام

      سوژه و سرگرمی این هفته جور شد
      راستی یادتون نره، خورد 30 درصد رو رفت، کره 100 درصد رو رفته، طلا ...، دلار....
      بورس ریخته، مسکن رو رفته و ........
      مرسی که هستین

    • محمدی

      جناب شریعتمداری روزنامه کیهان برو یک سر میدان شوش ببین ملت باچه بدبختی زندگی میکنن بعد از پناهیان دوستانت حمایت کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی ازمردم وبزرگهای مملکت مانند قاچاق فروشهاهستن همینطورخلاف میکنن وراضی نمیشن دست بکشن ازکارهاشون تازمانیکه رسوابشن.نمونش طبری والعان پناهیان.ووو..

    • .

      همین که شریعتمداری از آقای پنت هاوسیان ببخشید پناهیان دفاع کرده معلومه طرف چکاره س

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پنت هاوسیان عه ببخشید پناهیان رو خوب اومدی

      • بدون نام

        پنت هاوسیان

        خیییییییلی خوشمان آمد
        گل گفتی

      • بدون نام

        خدا لعنتتون کنه که اینقدر راحت تهمت می زنید.ان شاالله به زودی به تهمت گرفتار بشید .بعد یادتون بیاد از کجا خوردید

      • .

        در جواب کاربر 8:56
        باشه

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      چقدر زشته بخدا جای گریه داره انقدر راحت از این چیزا حرف میزنن هدیه از رفقا یعنی چی؟؟؟
      یه عده میگن این اقا مسئول نیست که بهش انتقاد میکنید اتفاقا اینا همون دستای پشت پرده هستن که خون مردمو با زبونشون میمکن

    • منصور کارگر

      عجیب یاد طبری ورفاقاش افتادم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه این نظرها هم در واقع نظر خودتون نیست. اونهایی که این جنجال رو درست کردند نظرها رو هم نوشتند و ریختند تو توئیتر.شما مدام تکرارش می کنید

      • بدون نام

        طبری چه شد ؟!

    • بدون نام

      آقای طبری و پناهیان چه رفیق های خوبی دارن.
      خدا بده شانس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :
        ⭕️ تا حالا پرسیدید که دکتر روحانی خونه چند میلیاردیش رو از کجا آورده؟!

    • بدون نام

      یعنی هرکس روی منبر بره چندتا جوان انقلابی جمع کنه هر کاری دوست داشت انجام بده

    • بدون نام

      استاد پناهیان که جایی مسئولیت مهم دولتی یا قضائی نداشته که بخواد برای کسی رانتی چیزی درست کنه که در قبالش هدیه بگیره!

      بله هدیه گرفتن زمانی بد هست که در قالب #رشوه باشه. وگرنه اگه چند نفر از دوستان شما بیان یه کمکی به شما داشته باشند و مقدار پولی رو به شما هدیه بدن آیا شما جرم کردید؟!

      حالا یه شیطانی بیاد کلا بگه هر کسی هر هدیه ای گرفت حتما فساد کرده!

      با این کارها از اعتبار ومحبوبیت پناهیان کم نمیشه.مثل خاک پاشیدن بر چهره خورشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینگونه حرف زدن حکایت منافع مادی شما داره وگرنه مدارک و اسناد حکایتی دیگه داره

      • kak

        کاربر ۹:۰۲ شما د‌وست من میشی ؟ من وضعم بخدا خیلی بده و گرفتارم . البته نه به اندازه دوستان پناهیان . یک مقدار کم کمک کن که مشکلاتم حل بشه . من بی معرفت نیستم هم کمکت را پس میدم هم دعات میکنم .ممنون

    • بدون نام

      مسلمون باش وراست بگو نه دروغ

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری ایکاش منم یک رفیق ‌مثل شما داشتم دفاع جالب میکنید فکر نمیکنم این‌ اقا‌ شما وکیل اش هستی همچینن کاری‌کرده باشه من خدا را شاکرم این‌فقط‌ روحانی هست یک‌کارمند دولت بود میکرد

    • بدون نام

      و البته جناب کیهان و ... نپرسید یک آدمی که به قول خودش پول ندارد چطوری در خرید خانه شریک یک کارخانه دار می شود؟ آیا سطح توقع زندگی یک سرمایه دار با یک روحانی به قول خودشان ساده زیست که به کمک رفقایش زندگی می کند مشابه است؟ همین نشان می دهد که خانه ارزش میلیاردی داشته. حالا هم مشخص شده حدود هشت سال پیش زمینی در منطقه لاکچری سعادت آباد را به قیمت 80 سال پیش خریداری کرده! اینو چطوری توجیه می کنید؟

    • مهدی

      توجیه کیهان و دوستانشان عذربدتر از گناه است.......

    • حسینما

      البته از روزنامه کیهان جز این انتظاری نیست، ....

    • بدون نام

      بزرگوار ماجرای خرما خورده کی منع خرما کن که همه شنیده ایم /با این شرایط و مکنت توصیه و سفارش به!!؟؟

    • فرخ

      همین کیهان دوهفته کامل از طبری دفاع کرد..اما ...

    • بدون نام

      خود شریعتمداری کجا زندگی میکنه؟

    • بدون نام

      یاللعجب!!
      کیهان طرفدار حفظ حریم خصوصی افراد شده؟؟!
      حضور پناهیان در جبهه رو علی شمخانی که خود از فرمانده هان و پیشکسوتان این عرصه است، قبلا زیر سوال برده. پناهیان هم رفته که جواب بیاره و البته هنوز برنگشته. کاش کیهان جواب سوال شمخانی رو هم میداد.

    • بدون نام

      کیهان از هر کی طرف داری کنه حتما یه ریگی به پاش هست

    • بدون نام

      حالا اگه از جناح رقیب بود این ماجرا ..الان زندان بود و اموالش مصادره ..اما چون خودی هست اشکالی نداره

    • بدون نام

      چون کیهان خودش هم بااینا همدسته

    • بدون نام

      غیرازین بود باید شک میکرد کیهانی که تو همه این سالها فقط ابرو برده

    • پی نام

      فقط فقط و فقط یک سئوال
      چند مداح مطرح وچند آخوند موعظه خان و دارای تریبون مثل ایشان در جنوب شهر تهران ساکنند ؟ نام ببرید.

      پاسخ ها

      • kak

        هیچی

    • بدون نام

      سرشون تو یه کاسس

    • بدون نام

      حالا اگر این حرفها را به اصلاح طلبها می گفتند آقای کیهان حمایت می کرد

    • بدون نام

      کیهان که وضعش معلومه

    • بدون نام

      کیهان شده مثل یک تجارتخانه

    • بدون نام

      آخه اینا هم دوست پولدار دارن

    • بدون نام

      جناب شریعت مداری سلام..ایا هدیه گرفتن به سشوه اقای پناهی بلاحاظ شرعی و قانونی صحیح است یاخیر ممنون اگر پاسخ بدهید جهت اطلاخ یکی ازدوستان که روحانی میباشند نیار است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج