جاباما
۱۰۳۵۳۶۹
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

سرمربی سابق استقلال رابطه پر فراز و نشیبی با بزرگان فوتبال ایران داشته است.

خبرآنلاین: سرمربی سابق استقلال رابطه پر فراز و نشیبی با بزرگان فوتبال ایران داشته است.

فرهاد مجیدی بازهم نتوانست در استقلال به آن چه که می خواهد برسد. او درست مثل فصل قبل، در پایان لیگ برتر با مدیریت باشگاه به مشکل خورد و یک بار دیگر از نیمکت استقلال جدا شد. این اتفاق در شرایطی افتاد که استقلالی ها گمان می بردند رابطه فرهاد با مدیرعامل باشگاه چندان بد نیست و فصل آینده هم این مربی جوان قرار است هدایت آبی ها را برعهده داشته باشد.

با این حال پست جنجالی فرهاد مجیدی پس از برد دربی، و به تبع آن مصاحبه های جنجالی سعادتمند در برنامه ورزش و مردم و فوتبال برتر، عملا امکان هرگونه ادامه همکاری را بین این دو نفر غیرممکن کرد. باخت در فینال جام حذفی هم ضربه آخر بر اختلاف عمیق سعادتمند و مجیدی بود و در نهایت سرمربی استقلال از سمت خود استعفا داد. به همین مناسبت مروری داشته ایم بر اختلافات و درگیری هایی در فوتبال ایران که یک سر آن به فرهاد مجیدی بر می گردد:

*فرهاد مجیدی و برانکو

روزگاری که فرهاد مجیدی در الوصل امارات بازی می کرد و از ستاره های آن روزگار فوتبال ایران بود، جایگاهی در تیم ملی برانکو نداشت و چندان مورد توجه سرمربی کروات تیم ملی نبود. او حتی یک بار در پاسخ به سوالی درباره عدم دعوتش به تیم ملی گفت که این مسئله چندان برایش اهمیتی ندارد اما سپس بعدها حرف خود را پس گرفت و آن را تکذیب کرد. او همچنین در آن مقطع ضمن انتقاد از عملکرد کادرفنی تیم ملی گفته بود که علیرغم گل زنی ها و بازی های خوبش در امارات دلیل دعوت نشدنش به تیم ملی را نمی داند که بعدا با اصلاح این سخنان خود، گفت که به تصمیمات برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی احترام می گذارد.

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان

همه چیز از روزی شروع شد که منصوریان در سال 1395 به نیمکت سرمربیگری آبی ها رسید. پس از این اتفاق، فرهاد مجیدی از او حمایت کرد و برایش آرزوی موفقیت کرد اما منصوریان، فرزاد مجیدی،برادر فرهاد را که تا پیش از آن در کادرفنی استقلال قرار داشت را از تیم کنار گذاشت و همین مسئله طبق ادعای رسانه ها باعث بروز دلخوری هایی بین این دو نفر شد. در ادامه و پس از اینکه منصوریان، بهنام برزای را از تیم خود کنار گذاشت فرهاد مجیدی در اظهارنظری جالب خطاب به برزای گفت که بازی ات خوب بود ولی مشکل شادی گلت بود! برزای که عادت داشت شبیه فرهاد مجیدی خوشحالی کند، ظاهرا یکی از قربانیان اختلاف این دو چهره محبوب استقلالی است. دلخوری هایی که البته با دیدار این دو نفر در مراسم تشییع منصور پورحیدری و همچنین دیداری که شب قبل از دربی برگشت لیگ نوزدهم در هتل محل اقامت استقلالی ها داشتند، رفع شد و آن ها در حال حاضر مشکل خاصی با یکدیگر ندارند.

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی

حکایت مشکلات فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی حکایتی طولانی است. آن ها هیچگاه رابطه پایدار و استواری با یکدیگر نداشته اند و اختلافاتشان بر دوستی هایشان با یکدیگر می چربد. قلعه نویی وقتی اولین بار و در سال ۱۳۸۲ روی نیمکت استقلال نشست، در برنامه سه ساله اش جایی برای فرهاد مجیدی نداشت و تلاشی برای برگرداندن مجیدی به استقلال نکرد. آن ها البته در سال ۱۳۸۷ با یکدیگر کار کردند که حاصلش قهرمانی تاریخی استقلال در لیگ برتر بود. اما فصل ۱۳۹۱-۱۳۹۲ اوج رابطه سینوسی فرهاد مجیدی با امیر قلعه نویی بود. مجیدی نیم فصل قبل را در الغرافه قطر سپری کرده بود و هواداران استقلال اصلا دل خوشی از او نداشتند. با حضور قلعه نویی روی نیمکت استقلال به جای مظلومی، او اعلام کرد که به فکر استفاده از تمامی سرمایه های باشگاه است و در این راه ضمن حفظ سیدمهدی رحمتی و مجتبی جباری، تمایل خود را به بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال نشان داد با این حال اختلافی که بر سر بازوبند کاپیتانی بین جواد نکونام-خرید جدید و لالیگایی استقلال- و مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی شکل گرفت، باعث شد تا فرهاد قید حضور در استقلال قلعه نویی را بزند و چندی بعد هم از فوتبال خداحافظی کند.

قلعه نویی که در واکنش به این اتفاق گفته بود برای تیمش بازیکن متعصب می خواهد، در پایان نیم فصل اول و پس از این که تیمش چندان عملکرد خوبی نداشت، پذیرفت یک بار دیگر با فرهاد مجیدی سر یک میز بنشیند و برای حضور در استقلال با او مذاکره کند. اتفاقی که خواسته هواداران این تیم هم بود. در نهایت انگیزه قهرمانی در ایران و آسیا، امیر و فرهاد را یک بار دیگر کنار هم قرار داد و آبی ها با کاپیتانی مجیدی ضمن قهرمانی لیگ، تا نیمه نهایی آسیا هم پیشروی کردند و در نهایت فرهاد مجیدی با پیراهن شماره ۷ استقلال و تحت هدایت امیر قلعه نویی از فوتبال خداحافظی کرد.

این اما پایان داستان پر فراز و نشیب قلعه نویی و مجیدی نبود. فرهاد که با مردان مورد اعتماد تیم دهه ۸۰ قلعه نویی مثل پیروز قربانی، منصوریان و ستار همدانی هم چندان رابطه خوبی نداشت، در بازگشت به نیمکت استقلال به عنوان دستیار وینفرد شفر، پس از برد ثانیه آخری آبی ها در اصفهان مقابل سپاهان قلعه نویی با گل پاتوسی، با انتشار یک استوری خطاب به مخاطبی که بسیاری آن را ژنرال پرافتخار استقلالی ها می دانستند، نوشت:« تا کی می‌خواهید استقلال جام نیاره؟ فقط می‌خواهید با شما جام بیاره؟! هواداران عزیز تا زمانی که آقایان بیرون استقلال باشن و سربازشون داخل باشگاه و مواجب بگیراشون روی سکوها باشن و تیشه به ریشه تیم بزنند، استقلال قهرمان نمی‌شه. تا بعد...»

البته چندی پیش رسانه ها خبر از دیدار قلعه نویی و مجیدی در هتل اولین تهران دادند. دیداری که پس از انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال برگزار شده بود و قلعه نویی هم ضمن تایید آن، گفت که در آن جلسه تجربیات خود را به فرهاد منتقل کرده تا مشخص شود رابطه این دو نفر در حال حاضر خوب است.

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و فتح الله زاده

رابطه مجیدی و فتح الله زاده همواره باهم خوب بوده است و دوران درخشان حضور فرهاد مجیدی در خط حمله آبی ها با مدیریت فتح الله زاده در باشگاه استقلال همزمان بوده است. با این حال در مقطعی که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جانشین استراماچونی شده بود و فتح الله زاده هم در ابتدا به عنوان عضو هیئت مدیره و سپس به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه به استقلال برگشت، رابطه این دو چندان باهم جالب نبود. فرهاد در ابتدا پیام تبریکی بابت حضور فتح الله زاده در باشگاه استقلال نداد، خیلی با تاخیر و چندین روز پس از شروع کار فتح‌الله‌زاده در استقلال و با وساطت اسماعیل خلیل‌زاده و سعید رمضانی و فرزاد مجیدی حاضر به دیدار با حاجی فتح الله شد.

اما دلیل تاخیر و دلخوری فرهاد چه بود؟ مجیدی اعتقاد داشته که فتح‌الله‌زاده از منابع مالی مناسب برای اداره باشگاه برخوردار نبوده و پس از آنکه چند روز ابتدایی شروع فعالیت فتح الله زاده با پروپاگاندای شدید رسانه‌ای همراه بود، مجیدی از حاجی گلایه می‌کند که چرا در کنار بازدید از ورزشگاه امام رضا و کمپ حجازی و مصاحبه‌های حضوری متعدد تلویزیونی، یک سر به تمرین استقلال نزده و با بازیکنان درباره مشکلاتشان صحبت نکرده؟ نتیجه انتقاد فرهاد با عصبانیت فتح‌الله‌زاده و ارسال فایل صوتی به فرهاد همراه می‌شود. فتح الله زاده می‌گوید اگر ناراحتی استعفا بده و برو! فرهاد هم در پاسخ می‌گوید دنبال استعفا نیستم. اگر می‌خواهی نباشم به صورت رسمی و مکتوب بنویس و برایم بفرست! بعد از پاسخ فرهاد این دعوا ادامه پیدا نمی‌کند و باعث می‌شود که رابطه مجیدی و فتح الله زاده تیره و تار بماند.

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و جواد نکونام

پس از سپری شدن ماجراهای پر پیچ و خم استقلال سال ۹۲، فرهاد مجیدی و جواد نکونام یک بار دیگر و این بار در قامت سرمربی دو تیم استقلال و فولاد به یک دیگر رسیدند. ابتدای بازی همه چیز خوب بود و این دو دوست قدیمی با یکدیگر گرم برخورد کردند اما اتفاقات درون مستطیل سبز، داستان ۷ و ۶ سابق آبی ها را به جاهایی دور از انتظار برد.

فرهاد مجیدی سرمربی جوان آبی ها که به شدت به عملکرد داور معترض بود، پستی در اینستاگرام خود منتشر کرد و در آن بدون ذکر نام، ادعاهایی را مطرح کرد که به نوعی خبر از رفاقت سیدمهدی سیدعلی، داور دیدار استقلال-فولاد، با جواد نکونام سرمربی قرمزهای اهواز می داد و این شائبه را در اذهان تقویت می کرد که سیدعلی عمدا به ضرر استقلال سوت زده است.

این صحبت ها واکنش جواد نکونام در برنامه شب های فوتبالی را به دنبال داشت و او را وادار کرد تا از عملکرد خود دفاع کند. او در جواب ادعاهای مجیدی گفت:« کار مربی تلاش کردن برای موفقیت تیمش است. من به دنبال فالوئر و فضای مجازی نیستم و تمام تمرکزم روی تیمم است. موفقیت و مربیگری نیاز به وقت گذاشتن و زحمت کشیدن دارد.استراماچونی وقتی آمد کسی فکرش را نمی کرد که ایشان محبوب شود.این زحماتی است که کشیده است.در فضای مجازی دنبال محبوبیت نبود و در زمین مربیگری کرد.مربیگری مثل بازیکنی نیست.در بازیکنی می شود همه چیز را خرید اما در مربیگری این طور نیست.هوداران ما فوتبال می فهمند و متوجه می شوند.»

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و خداداد عزیزی

همه چیز به یک بازی دوستانه بر می گردد. بازی ستارگان ایران و منتخب جهان. دیداری که کاملا در فضایی دوستانه برگزار شد و همه از آن لذت بردند اما گویا خداداد عزیزی آن را بیش از اندازه جدی گرفته بود. ماجرا از این قرار بود که در آن مسابقه فرهاد مجیدی با یک ضربه قیچی برگردان زیبا روی سر کاناوارو، صحنه ای به یاد ماندنی را به وجود می آورد اما ظاهرا این اتفاق چندان به مذاق عزیزی خوش نیامد. خود خداداد در این خصوص می گوید:« هیچ جای فوتبال فان نیست. این بازی هم برای ما فان نیست. در بازی قبلی که دوستان مطبوعاتی شما جریان فرهاد مجیدی را به هیاهو وارد کردند اتفاقی نیافتاده بود. در آن بازی علی پروین بین دو نیمه و روبروی من به من گفت که نباید بازی را ببازیم. الان سه بر هیچ عقب هستیم.

به علی آقا گفتم این همه بزرگ اینجا هستند چرا به من می‌گویی، ولی علی پروین گفت من به تو می‌گویم. موضوع این است که همه ما ستاره هستیم و دنبال قیچی برگردان و استپ سینه هستیم تا تماشاچی ما را ببینید و به علی آقا این‌ها راگفتم و اسم هم آوردم که من روی دست فرهاد مجیدی بودم ولی فرهاد مجیدی استپ سینه می‌کند و قیچی برگردون می زند؟! خب معلوم است که 3 هیچ می بازیم.البته فرهاد مجیدی بچه خوبی است و بنده خدا اصلا جوابی نداد و توهینی نکرد.»

علی کریمی، ستاره سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس هم که در آن بازی حضور داشت در مورد این ماجرا می گوید:« متأسفانه ماجرای گلایه خداداد عزیزی از فرهاد مجیدی در رسانه‌ها خیلی بزرگ شد و البته این طبیعت روزنامه‌هاست ولی واقعیت امر را خود خداداد گفت. او به عنوان یک بزرگتر در رختکن نکته‌ای که به نظرش می‌رسید را به مجیدی گفت و فرهاد هم فقط آن را شنید. این در هر تیمی یک اتفاق طبیعی است ولی نمی‌دانم چه کسی این مساله را از رختکن ما به بیرون منتقل کرد و هر کسی هم بوده به غلط این کار را انجام داد.»

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و پرویز مظلومی

بر خلاف رابطه فرهاد مجیدی با امیر قلعه نویی، ستاره سال های نه چندان دور استقلال با پرویز مظلومی رابطه خوبی داشت. هنگامی که مظلومی در سال ۱۳۸۹ هدایت آبی ها را برعهده گرفت، روی درخشش مجیدی حساب ویژه ای باز کرد و تیمش را حول محور او چید. همین مسئله باعث درخشش تکرارنشدنی فرهاد مجیدی با پیراهن استقلال شد و او را به اوج محبوبیت در بین هواداران این تیم رساند.

اما تصمیم ناگهانی و عجیب مجیدی در ترک استقلال در میانه راه فصل ۱۳۹۰-۱۳۹۱ در نهایت باعث شد تا یکی از کهکشانی ترین استقلال های تاریخ از هم بپاشد و دست تیم مظلومی از جام قهرمانی لیگ برتر کوتاه بماند. اتفاقی که باعث دلخوری پرویز مظلومی از فرهاد مجیدی شد چرا که مظلومی معتقد بود اگر فرهاد در استقلال می ماند، آن ها می توانستند قهرمان لیگ برتر شوند.

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و حمید استیلی

حضور فرهاد مجیدی در تیم امید هم پر از حاشیه و حادثه برای فوتبال ایران بود. او در شرایطی که نتایج خوبی در دیدار دوستانه با ازبکستان نگرفته بود، به ناگاه از تیم امید استعفا داد و دلیل آن را اختلاف با حمید استیلی عنوان کرد. استیلی که به عنوان مدیر تیم در کنار فرهاد حضور داشت، از سوی مجیدی به دخالت در امور فنی متهم شد. موردی که خود استیلی آن را قبول نداشت. در نهایت مجیدی با انتقاد شدید از عملکرد فدراسیون فوتبال و کمیته فنی، صندلی هدایت تیم امید را ترک کرد تا ایران با هدایت استیلی راهی رقابت های انتخابی المپیک شود و مطابق انتظار به دستاورد خاصی هم نرسد.

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

*فرهاد مجیدی و امیرحسین فتحی

دعوای مجیدی با کادر مدیریتی سابق استقلال هم داستان جالبی داشت. او که انتظار داشت بعد از انتخاب به عنوان سرمربی موقت آبی ها پس از برکناری وینفرد شفر، در فصل بعد از آن هم هدایت استقلال را برعهده داشته باشد، به ناگاه از این تیم کنار گذاشته شد تا نوبت به استراماچونی برسد. مجیدی در مورد علت جدایی اش از استقلال و اختلافش با مدیران وقت باشگاه گفت:« در جلسه‌ای که در العین با مدیران باشگاه داشتم، گفتم که برای فصل آینده صلاح نیست برخی بازیکنان در تیم بمانند. از آن روز ناگهان موضعشان تغییر کرد! آمده بودند در جلسه با من درباره تیم بستن صحبت کنند اما وقتی نظرم را شنیدند و فهمیدند بازیکنان مورد نظرشان در لیست من نیستند، به صورت پنهانی مشغول تیم بستن شدند!»

فرهاد مجیدی و یک لشگر مخالف!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرید

      تو جوامعی مثل ایران کسی که با این همه آدم مشکل داره قطعا حق داره! تقریبا همه این افراد الان یا وابسته به جایی هستن و یا با صدا و سیما قرارداد دارن. فرهاد مجیدی محبوب ترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلاله. صحبتای این بچه مچه هایی که پیج اینستا دارن خیلی مهم نیست چون سنشون به بازیای فرهاد قد نمیده

      پاسخ ها

      • امیدوار

        ای وسط چرا به صدا وسیما گیردادی؟
        شاید حرف درستی باشد ولی جاش اینجا نبود، مجید جان

      • موسوی( پرسپولیس کبیر را عشق است)

        ببینید،محبوبترین بازیکن کیسه کیه!!!! کسی که بالاترین افتخار ورزشی اش بازی در لیگ امارات و مقطعی هم در لیگ اتریش. نه افتخار اقای گلی در هیچ لیگی ،نه افتخار بهترین بازیکن سال اسیا. بماند بازی در لیگهای معتبر اروپا. البته دو ، سه باری هم در لیگ امارات بهترین بازیکن هفته شد. !!!

    • معراج عبدالهی

      نگوفرهاد‌‌&بگوقاتل شیشفولیس. خخخخخ

      پاسخ ها

      • ~king

    • ۷۶۱

      با کی مشکل نداشته حتما با وریا

    • ۷۶۱

      با کی مشکل نداشته حتما با وریا

    • صبا

      فرهاد کارش درسته ،برای خودش و برای کارش احترام قائله وزیر بار حرف ناحق نمیره،عملکردش هم بد نبود همینکه لنگ راحذف کرد ونشان دادقهرمان لیگ چطور قهرمان شده برای هواداران کافی است

    • محمود

      با صمد مرفاوی هم مشکل داشت

    • صادق

      به آقا فرهاد عرض میکنم
      اگر طالب فیضی . افتاده باش . صبور باش .‌نمیشور گفت همه مقصر هستن .
      خودمون را بازیابی کنیم .

    • بدون نام

      همون باید مجیدی بره چون نمیدونم ولا مجیدی با پارتی برد پرسپولیس را چجوری سرش را گذاشت زمین خوابید واقعا براش متاسفم

    • سعید

      چرا پیام فرستادم پخش نکردین.مگه حال خوندن ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج