جاباما
۱۰۳۶۰۳۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دبیر: پیامک بنا را استعفا نمی‌دانم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با وزارت ورزش مشکلی نداریم، مشکل ما با معاونت مالی شان هست و این بحث کارشناسی است.

خبرگزاری فارس: علیرضا دبیر در خصوص عملکرد فدراسیون بعد از تعطیلی اردوها و مسابقات به خاطر کرونا، اظهار داشت: در هشت ماه گذشته کشتی برگزار نشده ولی برنامه ها نخوابیده، یک سری کارهای پایه ای را داریم دنبال می‌کنیم. مثلا در کمیسیون داوری، کاری کردیم که هیچ داوری اعتراض نکند. البته هفته قبل یک مقدار از کمیسیون داوری ناراحت شدم که چرا این اپلیکیشن را فعال نمی‌کنید تا همه چیز مشخص باشد و معلوم شود چه کسی حقش هست به مسابقه برود و کجا برود. این کار زمانبری است و برنامه ریزی پیچیده ای می خواهد. ما در همه حوزه ها کار کردیم و بیکار نبودیم. در این مدت دیدم یکی از پیشکسوتان عزیز که در حوزه اجرا آشنا نیست، گفته بود فدراسیون پول می‌گیرد درحالیکه در این مدت مسابقه برگزار نشده، ما از ابتدای سال تا امروز دو میلیارد و دویست و سیصد میلیون از وزارت ورزش گرفته ایم که اندازه حقوق پرسنل ما هم نمی‌شود. توقعی هم از این پیشکسوت نداریم چون فقط کشتی گرفتند و اطلاعی از سایر مسائل ندارند. اینجوری نبوده که بیکار باشیم.

وی در مورد صدور مجوز برگزاری لیگ و پروسه ای که باید در این خصوص طی شود، تصریح کرد: سال گذشته لیگ ما ۴۳ روز طول کشید. ما لیگ فصلی را قبول نداشتیم و مسابقات ما از شبکه سه و ورزش پخش شد که باید از آنها تشکر کنم که بازتاب خوبی هم داشت. قرار بود نزدیک به ۷۰ روز مسابقه برگزار کنیم که به کرونا خوردیم و کشتی تعطیل شد. اینجوری نبود که کار را رها کنیم، در این مدت پیگیر بودیم. باید تشکر کنم از دوستان مان در سازمان لیگ که انصافا در یکی دو ماه گذشته زحمت کشیدند و کارها را درست انجام دادند، در این مدت ثبت نام و قرعه کشی انجام شد. با پیگیری سازمان لیگ و من هم در کنار دوستان، هفته گذشته از دکتر نمکی و دکتر رئیسی معاونت بهداشت که در جلسات کارشناسی متقاعد شدند که لیگ برگزار شود، مجوز برگزاری را به ما دادند، اما اینکه چطور برگزار خواهد شد، ما واقعا منتظر تصمیم اتحادیه جهانی هستیم.

دبیر ادامه داد: هفته گذشته با لالوویچ صحبت کردیم. از او در مورد جهانی سوال کردم، حتی در مورد پروازها هم صحبت شد، چون در پرواز ها هم برای شرکت در جهانی مشکل داریم. لالوویچ گفت در مورد امیدها شانس برگزاری کم است اما در مورد جهانی صربستان خیلی محکم، مُصر است که برگزار شود. البته در این خصوص کمیسیون و هیئت رئیسه اتحادیه جهانی تصمیم نهایی را می گیرند. لالوویچ گفت تا ۱۰ مهر قطعا به شما جواب می دهم. برگزاری لیگ ما به این تصمیم بستگی دارد. اگر قرار به برگزاری جهانی باشد با مشورت کادرفنی، قطعا نمی توانیم لیگ را طول بدهیم و باید سریع رقابت ها را برگزار کنیم تا کشتی گیر را تحویل تیم ملی بدهیم. ولی اگر جهانی برگزار نشود دست سازمان لیگ بازتر است و با توجه به اینکه مسابقه‌ای هم نیست جای مانور بیشتری داریم. ما در حال بررسی هر دو پلن هستیم. اگر قرار باشد متمرکز برگزار شود، کجا و چطور باشد. باید چند جلسه بگذاریم تا به جمع بندی برسیم.

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تاکید کرد: جدا از بحث مالی، کشتی گیران در این مدت خیلی به من پیامک دادند که لیگ را برگزار کنید. در بحث فنی هم لیگ دست مربیان را باز می گذارد و متوجه می شویم بچه ها در چه وضعیتی هستند. بحث سوم هم این است که بازار کشتی داغ می شود. بچه های ما که ورزش می کنند و کسی بدون تمرین نیست، نگرانی من برای چندسال بعد است، بچه هایی که باید می آمدند و به خاطر کرونا باشگاه ها تعطیل شد و نیامدند. لیگ راه بیافتد کشتی دوباره به خانه مردم می رود.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه تدبیری دارد که به لحاظ مالی باشگاه ها به تعهدات شان عمل کنند، خاطرنشان کرد: یک تیمی سال گذشته در پرداختی هایش مشکل داشت امروز که می خواستند بیایند، گفتم یا تا بیست و پنجم شهریور تسویه کنند یا کنارشان می‌گذاریم. من در مدیریت محکم هستم. البته این یک بحث دوطرفه هست. اینطور نباشد که کشتی گیر هم نیاید کشتی بگیرد. من دیدم کشتی گیر در لیگ یا پایش ضرب می خورد یا مریض می شود و از این بهانه ها می آورد، اسپانسر می خواهد دیده شود و کشتی گیر هم پولش را بگیرد. منافع دو طرف باید لحاظ قرار داده شود. البته اینکه بگویم من موضوعات این چنینی ریز می شوم، نه اینطور نیست. سازمان لیگ این کارها را انجام می دهد.نمی شود لیگ را، داوران را من بچرخانم. آنوقت دیگر وقت نمی کنم دنبال مباحث دیگر بروم. نصیرزاده باید به این موضوعات برسد و در این خصوص جدیتر هم باشد بهتر است.

دارنده ۵ مدال کشتی جهان و المپیک در خصوص موضوع استعفای محمد بنا، گفت: اول در مورد حمید سوریان بگویم که او تمام اختیاراتی که من دارم را دارد، حتی مالی، او درخصوص چک امضا کردن هم اختیار دارد و هم در بحث فنی. هر تصمیمی که او بگیرد حتما تصمیم من است و تمام قد پشت تصمیم او هستم. در مباحث فنی اصلا خود سوریان آمده وسط، در هر دو رشته آزاد و هم فرنگی و در این خصوص باری از دوش من برداشته و از او تشکر می کنم که هم با بنا و هم در کشتی آزاد با محسن کاوه در ارتباط است و تمام تمام مباحث را پیگیری می کند. موضوع بنا را از دو بعد اخلاقی و فنی دنبال می کنم. اخلاقی که همیشه گفتم، به سوریان هم دو روز پیش گفتم، آدمی که اینقدر بزرگوار است که مکانی که به اسم خودش هست را به اسم شهید می کند و از نفسش می گذرد این آدم قیمت ندارد و همیشه برای من عزیز است. از بعد فنی هم فکر می کنم در کشتی سرم کلاه نمی رود. نزدیک ۱۳ ماه است همه مربیان را رصد می کنم چون چند سالی در کشتی نبودم اما حالا دستم آمده، من ۳-۴ مربی را دیدم که کت تن شان هست که قطعا این کار را بلدند و قطعا یکی از آنها محمد بناست. از هر دو بعد انصافا مورد تایید است. یکی خوب کار نکند، غیبت نمی کنم واین را می گویم. بنا از هر دو بُعد مورد تایید است.

دبیر افزود: من اصلا صحبتی نکرده بودم چون از این پیامک ها زیاد برایم می آید اما دیدم فضای مجازی شلوغ شد و گفتند محمد بنا در گروه مجازی استعفا داده، البته من این پیامک را استعفا نمی‌دانم بنا وقتی دلخور است به من نگوید به چه کسی بگوید. نمی دانم چطور رسانه ای کردند. بازگشت او پادرمیانی نمی خواهد، خانه بنا، فدراسیون کشتی است. من این را فقط پای خستگی می گذارم. هفت - هشت ماه زحمت کشیده، تیم یازدهم دنیا را چهارم دنیا کرده، بعد هشت ماه کشتی تعطیل شده. یکی مثل بنا آدم مسئولیت پذیری است. بحث پادرمیانی نیست. بنا هر موقع دوست داشت ما در خدمتش هستیم. در پنجشنبه غلام محمدی به فدراسیون آمد پرسیدم در آن جلسه شنبه چیزی شده، گفت نه و پیشنهاد دهنده این اردو هم اصلا محمد بنا بود.تمرین ۴ روزه با یک هفته فرقی ندارد، وقتی مسابقه معلوم نیست چه فشاری بیاوریم. اینکه بنا خسته هست یا چه موضوعی بوده خودتان پیدایش کردید و از خودش بپرسید، من نمی دانم. برای ما درهر صورت عزیز است.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد قطع همکاری با حسن یوسفی افشار در انستیتو و انتخاب سرپرست جدید، تاکید کرد: ابتدا از حسن یوسفی افشار تشکر می کنم. در این یک سالی که در خدمتش بودیم خیلی وقت گذاشت. او جزو انسان هایی است که در حوزه فنی و علمی کشتی قبولش دارم. او بازنشسته بود و هر کاری کردیم مجوز بگیریم در فدراسیون کار کند، نشد و بازرسی کل کشور هم منع استفاده از کارکنان بازنشسته را حتی بدون حقوق، ابلاغ کرده و با وجودی که دوست داشتیم از او استفاده کنیم، نشد. او خدمت خود را در این یک سال کرد. دکتر مرادی را جای او گذاشتیم. من خودم بررسی کردم، سه چهار تا گزینه داشتیم. وقتی از آنها برنامه خواستم دیدم چیزهایی که ذهن من است را می تواند عملیاتی کند. من در انستیتو کارشناس نیستم اما حرف دارم. چند جلسه با او و سایر دوستان داشتیم. دکتر مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه هست و کشتی گیر بوده، مهم است نه خیلی تئوری پرداز باشد و نه دنبال کار عملی، یک چیزی میانه اینها، به درد ما می خورد. اینجور آدم ها موفق تر هستند.

علیرضا دبیر در مورد مباحثی که در خصوص بودجه کشتی ایجاد شده، گفت: من خواهش می‌کنم یک سری دوستان اگر می‌خواهند نقد کنند منصفانه بنویسند و نه مغرضانه. ورزش رابطه مستقیم دارد با اقتصاد، این را چین و روسیه و آمریکا ثابت کردند. چین ۱۹۸۸ شروع به رشد اقتصادی کرد. اقتصادش اول شد و در المپیک هم اول شد. هر کسی در اقتصاد خوب باشد در ورزش هم خوب است. وقتی خوب بودجه داری، می توانی پشتوانه هایت را به مسابقات بین المللی بفرستی و بهره اش را بعدا می بری. روزی که در سال ۹۷ رئیس فدراسیون قبلی استعفا داد و رفت دلار ۱۰ هزار تومان شد و گفتند تیم را نصفه می بریم. می گفتند چرخ کشتی با دلار۱۰ تومانی نمی چرخد. من که آمدم دلار ۱۲ تومان بود امروز ۲۶ تومان هست. یکی از دوستان می گویند شما پول‌ها را می گیری و خرج می‌کنی، از ۱۲ میلیارد و هفتصد میلیون وزارت ورزش، در حالیکه ۶ ماه از سال گذشته فقط دو میلیارد و دویست میلیونش را به ما دادند. ضمن اینکه مسابقه ای هم نیست که درآمدزایی کنیم و اسپانسر بیاید. تمام مسابقاتی که ما شرکت می کنیم، همه دلاری است. بلیط هواپیما دلاری است. شرکت در مسابقات، هتل، لایسنس و ...هر سفر میانگین یک میلیارد و دویست میلیون هزینه دارد. ما اینها را نوشتیم. حساب دو دو تا چهارتاست.

دبیر اضافه کرد: من با وزارت ورزش مشکلی ندارم و از وزیر و علی نژاد تشکر می‌کنم. مشکل ما با معاونت مالی شان هست و این بحث کارشناسی است. دوستان گفتند بودجه ما ۲۲ میلیارد است که اینطور نیست. بودجه کشتی ۱۲ میلیارد و هفتصد میلیون است. ۱۰ میلیارد را خودمان از مجلس دنبال کردیم که مازاد از بودجه وزارت ورزش است و نوبخت هم ابلاغ کرد. دوستان می‌گویند بودجه ما ۲۲ میلیارد و هفتصد است، من گفتم اشکال ندارد شما امضایش کنید چون کار بودجه ای کردم و می‌دانم این امضا می شود پایه برای سال ۱۴۰۰، اما گفتند ما ۱۲ میلیارد و هفتصد را امضا می کنیم و آن ۱۰ میلیارد را قبول نمی کنیم. الان باید با تورم بودجه کشتی ۶۰-۷۰ میلیارد باشد. کشتی با این عدد و رقم هایی که الان هست، نمی چرخد که البته وزارت ورزش هم بیشتر از این نمی تواند بدهد، دولت و مجلس باید کشتی را ویژه ببینند.

دبیر از جامعه کشتی خواست که همه به او در راستای کشتی کمک کنند و ادامه داد: من نماینده دوستان جامعه کشتی در فدراسیون هستم. از بد اتفاق، من مسئول شدم و تصمیم را من می گیرم اما گروهی تصمیم سازی می‌کنند. از اهالی کشتی و پیشکسوتان می‌خواهم اگر نکته ای به ذهن شان می‌رسد بگویند چون این برای کشتی است. من الان مسئولم. با یکی از کشتی گیرانی که خیلی دوستش دارم، قرار شد ماهی یک بار با هم بنشینیم و صحبت کنیم. دیدم فردا خیلی حرف ها را در روزنامه ها و خبرگزاری‌ها می‌گوید که دیگر نشست نگذاشتم. اگر واقعا نکته ای هست، انتقادی هست به خودم بگویند.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص ابهاماتی که در مورد برگزاری انتخابات هیئت کشتی لرستان وجود دارد، گفت: اداره کل خیلی سعی می‌کند نکاتی که خودش در نظر دارد را پیاده کند ولی اداره کل ورزش این استان به اندازه من کشتی را دوست ندارد. با تمام احترامی که برای مدیر کل قائلم اما اجازه نفوذ نمی‌دهم. اهالی کشتی استان باید خودشان تصمیم بگیرند. ما داریم بحث تشکیل مجمع را دنبال می کنیم.

وی در مورد حاشیه‌های اخیر کشتی مازندران و اختلافی که بین مجید ترکان و عسکری محمدیان ایجاد شده، تصریح کرد: ترکان و محمدیان جزو قهرمانان بزرگ کشورمان هستند. من خودم بچه بودم از کشتی های شان لذت می‌بردم و همیشه هم سعی کردم بزرگتری کوچکتری را رعایت کنم. با حاجی عسکری در این مورد صحبت کردم، او آدم صافی است. گفت به جان محمدحسینم در جریان این مطلبی که منتشر شده، نیستم و مجید ترکان هم حتما این را قبول می کند. با مجید ترکان هم صحبت کردیم او باید در کشتی باشد. حقش هست. اتفاق خوبی دارد می‌افتد اما تا کار را تمام نکنم چیزی نمی‌گویم.

دبیر درخصوص دستورالعمل و پروتکل اجرایی در لیگ نیز گفت: نصیرزاده فردا جلسه‌ای گذاشته با مدیران شرکت کننده در لیگ، من هم در بخشی از این جلسه حضور دارم. باید صحبت کنیم ببینیم تیم‌ها کجا می خواهند کشتی گیران شان را قرنطینه کنند، نکته بعدی تست کرونا است. با یکی دو آزمایشگاه صحبت کردیم که همه صبح تست بدهند و بعدازظهر نتیجه اش را بگیریم. این مسائل در جلسه فردا (۲۳ شهریور) مورد بحث قرار می گیرد. هر کسی تستش منفی بود می تواند وزن کشی کند. هر کسی از خبرنگار گرفته تا باقی عوامل، باید تست شان منفی باشد وگرنه آنها را راه نمی دهیم.

وی در گفت‌وگو با برنامه دایره طلایی در مورد موضوع دو کشتی گیر که محل اختلاف دو باشگاه سایپا و استقلال شده است، نیز از سرمربیان دو تیم خواست که برادرانه این مسئله را بین خود حل کنند و گفت: خیلی خوشحالم مهدی تقوی و رضا یزدانی در کشتی هستند. از هر دوی آنها می‌خواهم که جلسه بگذارند و این موضوع را بین خودشان حل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا رییس فدراسیون فوتبال هم یه فوتبالیست نیست؟؟ مثل فدراسیون کشتی!! چرا هر فدراسیونی که پول توشه مدیرش سیاسی هست تا ورزشی ؟؟!! مثلا چرا علی دایی که هم ورزشکاره هم تحصیلکرده اس رییس فدراسیون نمیشه ؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج