جاباما
۱۰۳۶۳۲۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تلاش برای تامین اینترنت رایگان دانشجویان

وزیر علوم از تلاش برای تامین اینترنت ارزان قیمت و یا حتی رایگان دانشجویان در نیم سال جاری تحصیلی خبر داد و گفت: هماهنگی‌هایی در این زمینه با وزارت ارتباطات انجام شده و امیدواریم تا چند روز آینده بتوانیم اینترنت رایگان یا ارزان قیمت در اختیار دانشجویان قرار بدهیم تا ارتباط دانشجو و دانشگاه تسهیل شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر علوم از تلاش برای تامین اینترنت ارزان قیمت و یا حتی رایگان دانشجویان در نیم سال جاری تحصیلی خبر داد و گفت: هماهنگی‌هایی در این زمینه با وزارت ارتباطات انجام شده و امیدواریم تا چند روز آینده بتوانیم اینترنت رایگان یا ارزان قیمت در اختیار دانشجویان قرار بدهیم تا ارتباط دانشجو و دانشگاه تسهیل شود.

دکتر منصور غلامی در حاشیه مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص زمان شروع سال تحصیلی دانشجویان جدید الورود تاکید کرد: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به ما قول دادند تا پایان مهر ماه نتیجه پذیرش دانشجویان جدید الورود را اعلام کنند . طبیعی است بعد از اعلام نتایج و در عرض چند روز دانشجویان ثبت نام خواهند شد و دانشگاه‌هایی که ترم را شروع کردند می‌تواند آموزش این دانشجویان را شروع کنند. امیدوارم شرایطی را شاهد باشیم که نودانشجویان برای دوره‌های محدودی در دانشگاه‌ها به صورت حضوری پذیرش کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه‌ها برنامه‌های را تنظیم می‌کند که هم داوطلبان انتخاب رشته به صورت تور مجازی اب این مراکز آشنا کند و هم این که کسانی که در این مراکز پذیرفته می شوند قبل از ورود به دانشگاه از طریق تور مجازی با بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها آشنایی پیدا کنند و در مدتی که احیانا به صورت حضوری وارد دانشگاه می شوند، بتوانند با آشنایی قبلی، بهره بیشتری از این فضاها ببرند.

وزیر علوم در خصوص نحوه آموزش واحدهای عملی دانشجویان نیز خاطر نشان کرد: این واحدها در طول ترم با تقسیم زمان و توزیع دانشجویان در گروه‌های کوچک و محدودی که بتوانند برای دانشجویان غیر بومی سرویس اسکان تعریف کنند ارائه خواهند شد . ترم گذشته نیز تقریبا همین تدابیر انجام شد البته در برخی از رشته‌ها امکان ارائه بخشی از دروس عملی از طریق سیستم‌های خاص نرم افزاری، مدلینگ و در بستر اینترنت قابل ارائه است.طبعا در محدودیت‌ها و مشکلات هست که ابتکارات و نوآوریها بروز می‌کنند امیدوارم نیم سال پیش رو نیمسال موفقی باشد.

غلامی در خصوص نقل و انتقال دانشجویان جدیدالورود گفت: نقل و انتقال دانشجویان یک روال معمول در دانشگاه‌ها است که براساس آیین نامه خاص و تعریف شده انجام می شود. من توصیه می‌کنم دانشجویان تا جایی که می‌توانند در شهر محل زندگی خود انتخاب رشته کنند. برخی مایل هستند در دانشگاه‌های بزرگ تحصیل کنند که اصراری در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: ما در همه استان‌ها دانشگاه‌های بزرگی داریم اگر داوطلب رتبه بندی‌های علمی این دانشگاه‌ها را ببیند می‌تواند به خوبی در دانشگاه با کیفیت محل زندگی خود ادامه تحصیل دهد. بنابراین توصیه من این است که تا جایی که می‌تواند در محل زندگی و شهرهای نزدیک انتخاب رشته کند تا شرایط بهتری برای رفت آمد داشته باشند دانشگاه‌ها در این زمینه مساعدت خواهند کرد و چون از قبل بخشنامه شده و اجرایی می‌شود.

وزیر علوم از قول وزیر ارتباطات برای تامین اینترنت دانشجویان خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات قول داده اینترنت دانشجویان را تامین کند البته خواست ما اینترنت رایگان است . در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده است و امیدواریم این نوع دسترسی به اینترنت همین روزها محقق شود تا صرفا ارتباط دانشگاه و دانشجو تسهیل شود.

غلامی در خصوص برنامه وزارت علوم برای اسکان دانشجویان نیز گفت: مبنای ما در بحث اسکان آموزش مجازی است.برای اسکان دانشجویان در خوابگاه ها نیاز به اجازه از بخش درمان است. لذا اگر پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه دهد و شرایط موجود قابل مدیریت باشد در قالب حفظ سلامت دانشجویان به کسانی که حضورشان در دانشگاه ضرورت دارد می توانند خدمات خوابگاهی دریافت کنند. در این زمینه تعیین اولویت‌ها با دانشگاه ها است. مثلا دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت اسکان هستندو همچنین توصیه نمودم دانشجویان سال اول نیز مدتی در دانشگاه‌ها حاضر باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج