جاباما
۱۰۳۶۳۵۶
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا طرفداران احمدی‌نژاد ضد ولایت فقیه شدند؟!

مهدی رمضانی نوشت: مرحوم حسینیان در مورد جمعی که با عنوان طرفداران دانشجویی احمدی نژاد در طرح ابوذر بودند، جمله‌ای با این مضمون گفت که «چرا این‌ها تا این اندازه ضدولایت فقیه شده‌اند؟!»

خبرگزاری مهر: مهدی رمضانی نوشت: مرحوم حسینیان در مورد جمعی که با عنوان طرفداران دانشجویی احمدی نژاد در طرح ابوذر بودند، جمله‌ای با این مضمون گفت که «چرا این‌ها تا این اندازه ضدولایت فقیه شده‌اند؟!»

مهدی رمضانی، معاون رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، طی یادداشتی توضیحاتی را درباره حواشی مربوط به فایل صوتی سخنرانی مرحوم حسینیان در طرح دانشجویی ابوذر ارائه کرده است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

به فاصله کوتاهی پس از فوت حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، صوت سخنرانی ایشان در دوره دانشجویی ابوذر - که جلساتی با مدیریت حامیان احمدی‌نژاد بود - منتشر گردید که نشر بخش‌های گزینش‌شده‌ای از آن سخنرانی، باعث ایجاد حواشی مختلف و سو برداشت‌ها و سو قضاوت‌هایی درباره آن عزیز تازه از دست رفته شد. از این‌رو لازم بود تا درباره آن، نکاتی را متذکر شوم.

تابستان ۱۳۹۷ بود که مرحوم حسینیان در جمع معاونین مرکز اسناد انقلاب اسلامی از دعوت گروهی از دانشجویان طرفدار احمدی‌نژاد از ایشان به‌منظور سخنرانی در طرح دانشجویی ابوذر خبر داده و از معاونین مرکز در این مورد نظرخواهی کردند. به‌طبع با شناختی که هر یک از معاونین از گروه مذکور داشتند، نظرات مخالف خود را در این مورد ابراز کردند. اغلب استدلال‌ها پیرامون این مسئله بود که آن گروه مشی تندروانه در پیش گرفته و در این مسیر حتی رهبری انقلاب را نیز مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند.

پس از توضیحات معاونین، با وجود اینکه مرحوم حسینیان از نگاه انتقادی و تند گروه مذکور نسبت به رهبری انقلاب مطلع شدند، اما تاکید کردند: «این‌ها فرزندان انقلاب هستند و نباید از آن‌ها قطع امید کرد.» ایشان بر این عقیده بودند که بی‌توجهی به درخواست آن گروه ممکن است موجب تندتر شدن دیدگاه‌های آن‌ها شود؛ از سوی دیگر گفت‌وگو با این جوانان، و حتی در برخی موارد همراهی با آنها، می‌تواند در اصلاح یا معتدل‌سازی نظراتشان مؤثر باشد. این چنین بود که مرحوم حسینیان با وجود بیماری و وضع نامساعد جسمی، برای حضور در جلسه مذکور اعلام آمادگی کردند.

چند روز بعد از حضور حجت‌الاسلام حسینیان در طرح دانشجویی ابوذر، از ایشان درباره کلیات آن مراسم پرس‌وجو کردیم. ایشان ضمن گلایه از آن جمع، جمله‌ای با این مضمون گفتند: «چرا این‌ها تا این اندازه ضدولایت فقیه شده‌اند؟!» به گفته مرحوم حسینیان، جمع مورد نظر، دائماً در تلاش بودند تا ایشان علیه رهبری صحبت کنند و اغلب سوال‌ها نیز در راستای اهداف خاص و با سوگیری مطرح می‌شد. (در فایل صوتی متعلق به همان جلسه که با عنوان «صوت کامل جلسه روح‌الله حسینیان در طرح ابوذر» منتشر شده نیز کاملاً مشخص است که مرحوم حسینیان در واکنش به صحبت‌های برخی از حضار در جلسه می‌گوید: «شما می‌خواهید که من علیه آقا چیزی بگویم؟»)

حجت‌الاسلام حسینیان البته این را هم گفتند که با صبر و حوصله به صحبت‌ها و انتقادات جمع مزبور گوش فراداده و کوشیده‌اند پاسخ‌های منطقی و قانع‌کننده به سوالات و شبهات آن‌ها بدهند. ایشان می‌گفتند سعی کردند به آن جمع بقبولانند هرچند برخی از انتقاداتشان وارد است، اما نتیجه‌ای که از آن می‌گیرند صحیح نیست.

راقم این سطور و هیچ‌یک از معاونین مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیش از این از جزئیات جلسه مزبور مطلع نشدیم و هرگز نیز صوتی از آن جلسه نشنیدیم. تا اینکه تنها سه روز پس از درگذشت ناگهانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان، کانال تلگرامی منتسب به «طرح دانشجویی ابوذر» بخش‌هایی از سخنان مرحوم حسینیان در جلسه مذکور را به شکل تقطیع شده منتشر کرد و سپس اقدام به انتشار فایلی با عنوان «صوت کامل جلسه روح‌الله حسینیان در طرح ابوذر» نمود. (که البته نکات مختلفی درباره آن وجود دارد و شرح آن در این سطور نمی‌گنجد)

وجه مشترک سه فایل صوتی کوتاه که در ابتدا منتشر شد، صحبت‌هایی درباره برخی مشاورین رهبر انقلاب بود که طبیعتاً به دلیل اختصار، حجم کمتر و کیفیت بهتر، سرعت انتشار بالایی داشت.

انتشار بخش‌هایی از سخنان مرحوم حسینیان، بدون مقدمه یا موخره و به صورت تقطیع شده، با درج این عبارت که «مرحوم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان فرموده بودند تا زنده هستند این سخنرانی منتشر نشود»، نمونه بارز و عینی بی‌اخلاقی رسانه‌ای بود که با کمال تأسف، موجب جوسازی مطبوعاتی علیه آن مرحوم شد و سوژه مناسبی برای رسانه‌های ضدانقلاب فراهم ساخت. این در حالی بود که خانواده مرحوم حسینیان و کارکنان مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آن روزها عزادار بوده و در تدارک مراسم یادبود آن مرحوم بودند.

طبیعتاً در آن شرایط مجال پاسخگویی به طعنه‌ها، تهمت‌ها و ناجوانمردی‌ها نبود - و اگر هم بود، روحیه مساعدی وجود نداشت - اما اکنون بعد از گذشت چند هفته از رحلت آقای حسینیان که فرصت شنیدنِ صحبت‌های کامل ایشان در جلسه مذکور فراهم است، هر شنونده آگاه پس از استماع صوت کامل، قصد و غرض گردانندگان جلسه را درمی‌باید. همچنین بر شنونده منصف مبرهن است که حجت‌الاسلام حسینیان در طول جلسه می‌کوشد، روند بحث را منطبق با اعتقادات خود به پیش ببرد.

با گوش فرادادن به فایل صوتی ۶۷ دقیقه‌ای که با عنوان «صوت کامل جلسه روح‌الله حسینیان در طرح ابوذر» در همان کانال تلگرامی منتشر شد، به روشنی مشخص بود که مرحوم حسینیان اصرار داشت به جمع مورد نظر بقبولاند: «یک همچین برخوردهایی هم با ما شده ولی از آقا دفاع می‌کنیم؛ اینطور نیست که بگذاریم این ستون [بلرزد]، بالاخره غیر از آقا مایه امید مردم چه کسی هست؟ خود شما می‌گوئید آقاست. حالا بزنیم این پایه را هم بشکنیم؟!»

ایشان در همان جلسه و دربرابر انتقادهای حضار از رهبری انقلاب، خود را آماده شهادت در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی دانسته و تاکید می‌کنند: «اگر آقا در مواضع عمومی حتی بدتر از این و برخلاف نظر من هم عمل کند، من [باز] از او حمایت می‌کنم. من اگر حکومت سقوط کند و من را دستگیر کنند و پای دار اعدام هم ببرند، در همان حال از حضرت آقا حمایت می‌کنم.»

سخن آخر اینکه، هرچند این بی‌اخلاقی رسانه‌ای از سوی میزبانان حجت‌الاسلام حسینیان، موجب شکل‌گیری موجی از سوءبرداشت‌ها نسبت به آن عزیز تازه درگذشته شد، اما با این‌حال نزدیکان، دوستان و همراهان آن مرحوم به خوبی از «مواضع بحق انقلابی» ایشان مطلع و آگاه بودند. حجت‌الاسلام حسینیان در طول عمر بابرکت خویش با «مقاومت و خستگی‌ناپذیری و صراحت» همواره آماج بی‌مهری، طعن و دشنام دشمنان انقلاب - چه داخلی و چه خارجی؛ از منافقین گرفته تا جریان آیت‌الله منتظری - بوده، هست و خواهد بود؛ اما تلاش برای این‌که مجاهدی چو او را که عمری در میانه‌ی میدانِ انقلاب، پاسدار حریم ولایت بوده، به‌زعم خویش «ضدولایت فقیه» معرفی کنند، جفایی است ناجوانمردانه و البته نابخشودنی.

گفتنی است برای روشن شدن واقعیت و پاسخ به اذهان پرسشگر و حقیقت‌طلب، متن کامل سخنرانی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان در جلسه مذکور، به زودی در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد. بی‌شک مضمون این سخنرانی که حقیقتی جز دفاع از ولایت و رهبری نیست، به عنوان سند افتخار بازماندگان و دوست‌داران ایشان در تاریخ ثبت خواهد شد.

مَنْ کَانَ مَقْصَدُهُ الْحَقَّ أَدْرَکَهُ وَ لَوْ کَانَ کَثِیرَ اللَّبْس

والسلام

مهدی رمضانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد و تفکرش از اولش عوام فریبانه بود ولی اصولگرایان نفهمیدند و تمام قد پشت احمدی نژاد ایستادند

    • بدون نام

      باز نزدیک انتخابات و کاندیداشدن احمدی نژاد وتشویش وتخریب

      پاسخ ها

      • Arman

        دقیقا

    • بهروز

      اقای حسینیان از ان طرف چه خبرسخت یا اسان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج