۱۰۳۶۵۲۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رقابت‌های لیگ آسیا؛ شهرخودرو در انتظار شانس!

رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا بعد از وقفه‌ای طولانی از امروز به میزبانی قطر برگزار می‌شود و استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو خراسان به عنوان نماینده‌های ایران دیدار‌های خود را در این رقابت‌ها از سر می‌گیرند.

روزنامه خراسان: رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا بعد از وقفه‌ای طولانی از امروز به میزبانی قطر برگزار می‌شود و‌ استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو خراسان به عنوان نماینده‌های ایران دیدارهای خود را در این رقابت‌ها از سر می‌گیرند. در این مرحله از مسابقات ۴ هفته باقی‌ مانده‌ که هر‌کدام از نماینده‌های کشورمان شرایط متفاوتی دارند و باید دید که با توجه به شرایط سخت کرونایی، کدام تیم به مرحله بعدی صعود می‌کند.

پروتکل‌های سختی در قطر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا حاکم است که تمام تیم‌ها در بدو ورود در هتل محل اقامت قرنطینه شدند و پس از اعلام نتیجه تست اولیه کرونا، اجازه تمرین پیدا کردند. همچنین قرار است هر ۳ روز یک ‌بار تمام تیم‌ها تست کرونا بدهند تا هیچ مشکلی پیش نیاید. البته تعدادی از بازیکنان تیم‌ها مشخص شده که به ویروس کرونا آلوده هستند. تیم ‌الوحده‌ امارات با توجه به این‌که تعدادی زیادی از بازیکنان آن‌ها دچار کرونا بوده‌اند، از حضور در مسابقات انصراف داد و تیم‌های فوتبال الهلال ‌عربستان و الدحیل قطر هم اعلام کردند که تست تعدادی از بازیکنان‌شان مثبت است.

جایگاه نماینده‌ها

هر ۴ نماینده کشورمان تاکنون دچار تغییر‌ و تحولات زیادی شده‌اند و شرایط‌شان نسبت به بازی‌های سال گذشته در آسیا خیلی متفاوت‌تر شده است. هر‌کدام از تیم‌ها، بازیکنان زیادی را از دست داده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند از بازیکنان جدیدشان استفاده کنند و هواداران نیز نگران این موضوع هستند. تیم پرسپولیس در گروه C مسابقات قرار دارد و تاکنون یک شکست و یک تساوی به‌دست آورده که با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد. تیم استقلال هم در گروه A این رقابت‌ها یک تساوی و یک باخت را تجربه کرده و با یک امتیاز در جایگاه سوم‌ قرار دارد. همچنین تیم سپاهان هم با یک برد و یک شکست، ۳ امتیازی است و در گروه D این رقابت‌ها مقام سومی را تاکنون به‌دست آورده است. تیم شهرخودرو خراسان هم با ۲ شکست در انتهای جدول گروه B این مسابقات قرار دارد که شرایط سخت‌تری را برای صعود نسبت به دیگر نماینده‌های ایرانی دارد.

عادت شهرخودرو به تغییر

تیم فوتبال شهرخودرو برای اولین بار در تاریخ فوتبال خراسان، توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای این استان کسب کند. هرچند‌ به‌صورت مستقیم وارد این رقابت‌ها نشد، اما با پیروزی برابر تیم ‌الرفاع‌ بحرین و‌ تساوی مقابل ‌السیلیه‌ قطر توانست جواز حضور در مرحله گروهی لیگ آسیا را به‌دست آورد. اما شهرخودرو در گروهی سخت موسوم به گروه مرگ قرار گرفت. تیم‌های الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان به‌همراه شهرخودرو، سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا را تشکیل داده‌اند. شهرخودرو در‌حالی روانه این مسابقات شد که در آستانه بازی‌های آسیایی دچار شوک تغییر سرمربی شد.

یعنی یحیی گل‌محمدی از شهرخودرو جدا و مجتبی سرآسیایی سکاندار تیم مشهدی در لیگ آسیا شد که توانست جواز حضور در مرحله گروهی را هم به‌دست آورد. حالا در ادامه بازی‌های رقابت‌های لیگ آسیا، باز هم کادر‌فنی شهرخودرو دچار تغییرات شده و سید مهدی رحمتی در اولین تجربه سرمربی‌گری هدایت نماینده خراسان رضوی را در آسیا بر‌عهده دارد. هرچند‌ شانسی برای صعود ندارد، اما همین که به عنوان نماینده‌ای از خراسان در لیگ آسیا حضور دارد و در مقابل حریفان آسیایی اعاده حیثیت کند، ارزشمند است.

شانس شهرخودرو

تیم فوتبال شهرخودرو در گروه B بازی‌های آسیایی قرار دارد و تاکنون ۲ شکست را تجربه کرده است. این تیم مشهدی سال گذشته در بازی اول برابر ‌الهلال‌ عربستان با نتیجه ۲- صفر شکست خورد و در بازی دوم مقابل ‌پاختاکور‌ ازبکستان نیز با ۳ گل بازنده شد. اکنون بدون امتیاز در انتهای جدول جای گرفته و برای صعود به مرحله بعدی کار سختی پیش‌رو دارد. عنابی‌پوشان‌ابتدا ۲ بازی رفت و برگشت مقابل تیم ‌شباب الاهلی‌ امارات دارند که بازی رفت عصر امروز و بازی برگشت هم ۲۷ شهریور‌ماه برگزار می‌شود.

شهرخودرویی‌ها سپس باید به استقبال ۲ بازی برگشت خود بروند که ابتدا‌۳۰ شهریور مقابل تیم الهلال عربستان قرار می‌گیرند و دوم مهرماه نیز برابر پاختاکور‌ازبکستان صف‌آرایی می‌کنند. شاگردان سید‌‌مهدی رحمتی اگر بتوانند‌ ۴ بازی پیش‌رو را با پیروزی پشت‌سر بگذارند و از طرفی حریفانشان امتیاز از دست بدهند، روزنه امیدی برای صعود پیدا می‌شود. در غیر این‌صورت هیچ شانسی برای صعود ندارند. در‌حال حاضر هم تیم‌های ‌پاختاکور‌ و ‌الهلال‌ هر‌کدام با ۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی قرار دارند که نسبت به دیگر تیم‌ها شانس بیشتری برای صعود دارند.

استفاده از تجربه بازیکنان

مربی شهرخودرو در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ‌شباب الاهلی‌ گفت: «بعد از ویروس کرونا، این اولین بازی ما در آسیا‌ست و کار سختی داریم. شرایط همه تیم‌ها سخت است. هیچ تیمی در آسیا نمی‌‌‌تواند آن یکی تیم را آنالیز کند. شرایط خوبی داشتیم و آماده بازی هستیم. در بازی‌های قبل اشتباهاتی داشتیم و نتوانستیم نتایج لازم را به دست بیاوریم. با جوان‌گرایی که انجام دادیم، بازیکنان‌مان‌ انگیزه کافی دارند تا در این مرحله خودشان را نشان بدهند. اگر تمام این اتفاقات را کنار بگذاریم، نتیجه در زمین مشخص می‌شود.» محمد نوازی افزود: «ما به خاطر مشکلاتی که داخل ایران داشتیم، نتوانستیم بازیکنان جدید خود را اضافه کنیم و برعکس تمام تیم‌های آسیایی که با تمام قوا به زمین می‌آیند، ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. البته با این‌حال شرایط بازیکنان ما خوب است و امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم.

در پلی‌آف به خوبی نماینده بحرین و قطر را شکست دادیم و امیدوارم با شکست حریفان بتوانیم‌ ایران و شهرخودرو را در آسیا سربلند کنیم.» نوازی در پاسخ به این سوال که تاکتیک این تیم برای مقابله با بازیکنان حریف چیست؟ توضیح داد: «شهرخودرو اولین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کند. کادر فنی ۲ هفته است که به تیم اضافه شده‌، ‌ما هنوز نتوانستیم تفکرات خود را به تیم القا کنیم. هر چیزی که وجود دارد از تجربه بازیکنان است. بارها این اتفاق افتاده که تیم‌های کوچک برابر تیم‌های بزرگ درخشیده‌اند و ما هم می‌توانیم با تاکتیک‌های مناسب این اتفاق را رقم بزنیم.»

همچنین سخنگوی باشگاه شهر خودرو نیز درباره شرایط بازیکنان و تمرینات، گفت: «بازیکنان جدید جذب شده در لیست تیم شهرخودرو نیستند. اما همه بازیکنان بجز میلاد سرلک و محمد‌حسین مرادمند در لیست تیم حضور دارند.» جواد طاری‌بخش افزود: «به شدت مسائل کرونایی رعایت می‌شود و هیچ بازیکنی بدون اجازه حق خروج از هتل محل اقامت را ندارد. ۴‌ تیم ایرانی در یک هتل حضور دارند و اولین بازی شهرخودرو امروز در ورزشگاه ۴۸ هزار نفری الجنوب برگزار می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج