جاباما
۱۰۳۶۶۶۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جانشین آبه شینزو تعیین شد

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی که امروز دوشنبه برگزار شد به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شد.

ایرنا نوشت: «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی که امروز دوشنبه برگزار شد به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شد.

سوگا در این انتخابات بر "ایشیبا شیگرو" وزیر دفاع سابق و دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات و "کیشیدا فومیئو" وزیر خارجه سابق ژاپن و رئیس امور خط مشی این حزب رقابت کرد و در نهایت توانست به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات انتخاب شود تا راه برای انتخاب او به عنوان نخست وزیر ژاپن همواره شود.

با توجه به اینکه حزب حاکم، اکثریت پارلمان این کشور را در دست دارد کسی که به عنوان رهبر حزب انتخاب می شود در انتخابات پارلمان نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود.(اینجا)

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن ۷ شهریور سال جاری به دلیل مبتلا به بیماری روده اعلام کرد که از مسئولیتش استعفا می دهد او در حالی که می توانست یک سال دیگر در این سمت بماند اعلام کرد بخاطر رسیدگی به وضعیت سلامتی خود از این سمت کناره گیری خواهد کرد آبه ۷ سال و ۸ ماه نخست وزیر ژاپن بود.

‌نخست وزیر آبه شینزو از نوجوانی به یک بیماری مزمن به نام کولیت زخمی مبتلا بوده است کسانی که دچار این بیماری می شوند، به خاطر التهاب دیواره روده بزرگ، از درد بدن شدید و اسهال مستمر رنج می برند.

آبه نخست در سال ۲۰۰۶ در سن ۵۲ سالگی، جوانترین نخست وزیر ژاپن پس از جنگ جهانی شد او حدود یک سال پس از آن به خاطر رنج بردن از مشکلات شدید بیماری از سمت خود کناره گیری کرد.

او در دسامبر۲۰۱۲ میلادی بار دیگر نخست وزیر شد و دومین کابینه خود را تشکیل داد به ظاهر وضعیت سلامتی او به خاطر داروهای تازه ای که التهاب را کاهش می داد، پایدار شده بود دوره نخست وزیری او به ۷ سال و ۸ ماه رسید.

اما منابع آگاه می گویند هنگامی که آبه در ماه خرداد برای معاینه پزشکی رفت، نشانه های غیرعادی در بدن او دیده شد به گفته آنها آزمایش هایی که در بیمارستان دانشگاه کیئو در ۲۷ مرداد از او گرفته شد نشان می داد که شرایطش بدتر شده است.

به گفته این منابع، آزمایشی که یک هفته پس از آن انجام شد نشان داد که داروها موثر بوده و شرایطش بهتر شده است اما پزشکان گفتند که آبه باید برای یک سال آینده از دارو استفاده کند.

آبه باور داشت که هرگز نباید بگذارد شرایط جسمی او بر قضاوت سیاسی اش تاثیر بگذارد و تصمیم گرفت که باقی ماندن در سمت نخست وزیری برایش دشوار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج