۱۰۳۶۷۲۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

استقلال لیگ بیستم؛ دو جای خالی کلیدی

استقلال لیگ بیستم چگونه تیمی است؟ پاسخ به این سوال را می‌توان به دو صورت داد: از نظر کمیت و از نظر کیفیت.

خبرگزاری فوتبالی: استقلال لیگ بیستم چگونه تیمی است؟ پاسخ به این سوال را می توان به دو صورت داد: از نظر کمیت و از نظر کیفیت.

از نظر کمیت، استقلال توانست تیم اصلی‌اش در فصل قبل را حفظ کرده و به ترمیم برخی نقاط ضعفش بپردازد. وقتی به صورت آماری نگاه کنیم، آنها فقط یکی از بازیکنان ترکیب اصلی شان را از دست داده‌اند (علی کریمی) و این احتمال هست که یک نفر دیگر هم تیم را ترک کند (حسین حسینی).

از نظر کیفیت اما باید اذعان کرد که استقلال، کلیدی‌ترین مهره بازی‌اش را از دست داده است. علی کریمی در استقلال لیگ نوزدهم، بهترین فصل فوتبالی‌اش را سپری کرد و اصلی ترین مهره بازی تیمش بود. یک فرمانده همه فن حریف در مرکز زمین که اقتدار خوبی در فاز دفاعی داشت و در فاز هجومی هم با زدن گلهای زیاد و دادن پاس گل، نمایش درخشانی به یادگار گذاشت.

استقلال لیگ بیستم را می توان تیمی توصیف کرد که از نظر نیروی انسانی در شرایط خوبی قرار دارد. آنها برای هر پست شان، یک مهره ثابت، یک بازیکن ذخیره و یک نیروی انسانی جوان دارند به علاوه چند بازیکن با قابلیت بازی در پست های مختلف. اما همین تیم خوب دارای دو کمبود عجیب و غریب است: نداشتن نفر اول کادر فنی و بازیکنی محوری در مرکز زمین.

هنوز کسی نام سرمربی استقلال در لیگ بیستم را نمی داند. آمدن استراماچونی همانقدر محتمل است که نیامدنش و کسی جز او روی نیمکت هم عقب گردی کامل به حساب می آید حتی اگر الکس نوری باشد. شماره ۶ استقلال چه کسی است؟ این شماره در استقلال به معنای یک لیدر تمام عیار و بازیکنی است که ریتم بازی را تنظیم می کند. تاریخ استقلال پر است از شماره ۶هایی درخشان از محمود فکری تا جواد نکونام؛ از ستار همدانی تا آندو تیموریان؛ از حسین کاظمی تا امید ابراهیمی و حالا در غیاب علی کریمی، استقلال باید بهترین خرید فصلش را انجام بدهد حتی بهتر از مظاهری درون دروازه و مرادمند در خط دفاع.

استقلال هنوز دو سهمیه لیگ برتری دارد که یکی قطعا برای جبران خلا علی کریمی پر می شود. مدیران این تیم در حال تجزیه و تحلیل لیست پر و پیمانی هستند با حضور امثال مهدی کیانی، سعید واسعی، احمد زنده روح، مهدی مهدی پور و رضا اسدی. سهمیه هفتم هم فعلا می ماند برای روز مبادا که بازیکنی جدا شد مثلا شاید دیاباته.

دروازه بان: مظاهری/ حسینی (در صورت ماندن)/ پورحمیدی

مدافع راست: غفوری/ موسوی/ داجلیری

مدافع چپ: میلیچ/ زکی پور/ کریم زاده

مدافع وسط: مرادمند/ غلامی/ طاهرخانی/ یزدانی/ دانشگر

هافبک دفاعی: ریگی/ خادم پور/ چشمی/ باقری

هافبک هجومی (بازیساز): اسماعیلی/ رضاوند/ مرادی/ شجاعیان/ بلبلی/ مرادی/ خدامرادی/ دشتی (در صورت ماندن)

مهاجم: دیاباته/ قایدی/ مطهری/ آقایی/ تبریزی (از نیم فصل دوم)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه منصف باشیم و یه بازیکنو الکی الکی اونقدر بزرگ نکنیم که همه چی را ندیده بگیره چقدر خوب خواهد بود. دست بر قضا یکی یه پاس دادو یه شوت زدو توپ رفت توی گل.حالا که چی؟ آقای کریمی یادش نرفته که وقتی از کرواسی اومد چی و چطور بود که؟ توی این فصل هم بیشتر از توانایی هاش رسانه ها بادش کردند باشه تا یه جایی که بادش خالی بشه و به حرف ملانصرالدین برسه که نه اون روز و نه امروز...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        موافق حرفهای این دوست هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج