۱۰۳۶۷۴۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آیا لبنان وارد بحران سیاسی دیگری شده است؟

در حالی که مصطفی ادیب نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان با دست‌های خالی به دیدار میشل عون رئیس‌جمهور لبنان رفت، ولید جنبلاط شخصیت معروف لبنانی به منظور یافتن روزنه برون‌رفت از این بحران و تمدید ضرب‌الاجل فرانسه برای لبنان عازم پاریس شده است.

اعتمادآنلاین: در حالی که مصطفی ادیب نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان با دست‌های خالی به دیدار میشل عون رئیس‌جمهور لبنان رفت، ولید جنبلاط شخصیت معروف لبنانی به منظور یافتن روزنه برون‌رفت از این بحران و تمدید ضرب‌الاجل فرانسه برای لبنان عازم پاریس شده است.

مصطفی ادیب نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه امروز دوشنبه با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد و در مورد نامزدهای تصدی وزارتخانه‌های کابینه‌اش با او به گفت‌گو نشست.

به گفته رسانه‌های لبنان، ادیب با وجود پایان ضرب‌الاجل ۲هفته‌ای یا همان ۱۵روزه، هنوز لیست کابینه خود را تکمیل نکرده و تصمیم گرفته است برای اعلام این لیست باز هم صبر کند. او حتی به همین بهانه ملاقات خود را در کاخ بعبدا بسیار مختصر به پایان رساند تا بعد از خروج از آنجا به خبرنگاران اعلام کند: «با رئیس‌جمهور عون دیدار کردم ولی هنوز باید بیشتر مشورت‌ کنم و مشاوره‌های بیشتری بگیرم.»

به عقیده برخی از صاحب‌نظران، روند تشکیل کابینه در لبنان به رغم اعمال فشار پاریس همچنان در بحران‌زده است و احتمالاً فرایند مشاوره برای تشکیل کابینه ۱۴نفره مدتی بسیار بیشتر از ۱۵ روز به طول خواهند انجامید.

خبرهای رسیده از جلسات و مذاکرات انتخاب وزرا حاکی از آن است که جریان‌های سیاسی لبنان همچنان به دنبال سهم خود از کابینه‌اند و چیزی به نام کابینه تکنوکرات و فراجناحی برای آنها قابل هضم نیست.

امروز تمامی جریان‌های لبنانی، طرف مقابل را به مانع‌تراشی در مسیر تشکیل کابینه متهم می‌کنند و خود را جریانی نشان می‌دهند که به تسخیر امکانات در راستای خدمت به پیشبرد اوضاع لبنان در این شرایط بغرنج تمایل زیادی دارد.

این کش‌وقوس‌ها شباهت بسیاری به فرایند تشکیل کابینه جدید در عراق دارد، گرچه در آنجا درگیری اصلی بر سر نام نخست‌وزیر بود. حال مشخص نیست کابینه مصطفی ادیب نیز به مانند همنام عراقی خود مصطفی الکاظمی باید مدت‌های مدیدی برای تشکیل کابینه درجا بزند یا فشارهای پاریس باز هم شوک دیگری به این حرکت وارد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج