جاباما
۱۰۳۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عباسعلی ناصحی در نشست خبری روز جهانی کودک

۲۱درصد ایرانیان اختلالات روانی دارند

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به طور متوسط ۲۱ درصد مردم کشور دچار اختلالات روان هستند که این میزان در زنان ۲۶ درصد و در مردان ۱۶ درصد است.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به طور متوسط ۲۱ درصد مردم کشور دچار اختلالات روان هستند که این میزان در زنان ۲۶ درصد و در مردان ۱۶ درصد است.

عباسعلی ناصحی در نشست خبری روز جهانی کودک اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما مانند سایر کشورهای دنیا آمار اختلال روان بالاست و بر اساس آخرین آمار که مربوط به ۱۰ سال قبل می‌شود شیوع اختلالات روان در کشور به طور متوسط ۲۱ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲۶ درصد زنان و ۱۶ مردان مبتلا به اختلالات روانی هستند گفت: پیمایش ملی برای به دست آوردن آمار بروز اختلالات روان در سال گذشته انجام شد که اکنون در مرحله استخراج داده‌هاست و تا پایان سال آمار بروز به دست می‌آید.

ناصحی با بیان اینکه در مورد بیماریهای روانپزشکی کودکان هنوز پیمایش ملی انجام نشده است گفت: ۲۰ درصد کودکان دچار اختلال روان هستند به طوری که نیاز به مداخلات روانپزشکی و روان‌شناسی دارند.

وی گفت: در این زمینه با دو مسئله روبه‌رو هستیم یکی اختلالات روان در بزرگسالان که ریشه در کودکی آن‌ها دارد و دیگر مسائل روانی خود کودکان است.

ناصحی یادآور شد: در مورد پیشگیری از اختلالات روان کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم و این اختلالات مانند بیماری‌های جسمی نیستند که برای آن‌ها واکسنی تهیه کنیم و در این زمینه دست ما بسته است. این کار نیاز به کار مستمر و پیگیر تا بزرگسالی دارد.

وی ادامه داد: اقدامات محدود وزارت بهداشت برای کودکان یکی آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و دیگری آموزش مهارت‌های فرزندپروری است که تحقیقات نشان داده که این آموزش‌ها نقش موثری در سلامت روان کودکان دارد.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت با بیان اینکه مهارت‌های فرزندپروری موجب بهترشدن رفتار والدین با کودک می‌شود یادآور شد: به کمک این مهارت‌ها می‌توان سوءرفتار با کودکان، افسردگی و استرس مادران را کاهش داد و رضایت والدین را بالا برد از طرفی می‌توان حس مسئولیت و اعتماد به نفس کودکان را افزایش داد.

وی یادآور شد: مهارت‌های فرزندپروری نیز موجب تشویق ایجاد فضای مثبت در خانواده، نادیده گرفتن رفتار نامطلوب کودک توسط والدین، ارتقای مهارت‌های ارتباطی کودکان و حل مسائل مشترک با همسالان، شیوه‌های صحیح دستور دادن والدین و افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود.

ناصحی درباره عملکرد وزارد بهداشت در ۳ سال گذشته خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزش فرزندپروری در طی این مدت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد که مجموعه این کارگاه‌ها برای والدین ۵ هزار و ۱۷۹ کارگاه، برای بزرگسالان ۳ هزار و ۳۶۰ کارگاه و برای مربیان هزار و ۳۴۴ کارگاه بود.

وی اضافه کرد: در این کارگاه‌ها ۱۵۴ هزار و ۱۴۴ والد، ۱۴۰ هزار و ۶۹ بزرگسال و ۲۶ هزار و ۱۹۸ مربی شرکت کردند.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: منابع مالی تخصیص یافته وزارت بهداشت در این زمینه در سال ۸۷، ۷۰۰ میلیون ریال، در سال ۸۸، ۴۰۰ میلیون ریال و سال ۸۹، ۵۰۰ میلیون ریال بود.

وی گفت: وزارت بهداشت برای برگزاری آموزش مهارت‌های فرزندپروری و زندگی طی ۳ سال گذشته فقط ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار داشت.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

۲۱درصد ایرانیان اختلالات روانی دارند



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج