۱۰۳۶۹۳۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

یحیی در جست‌وجوی برد آسیایی؛ فینالیست زنده می‌شود!

دو تجربه اخیر حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، تفاوت‌های بسیار بزرگ و عجیبی با هم داشتند. قرمز‌ها دو سال قبل، به فینال لیگ قهرمانان رسیدند و با کنار زدن همه قدرت‌های غرب آسیا، چشم‌ها را خیره کردند. همان تیم که با سختکوشی مثال‌زدنی‌اش به دیدار نهایی تورنمنت رسیده بود، یک سال بعد با همان مربی از مرحله گروهی فصل بعدی لیگ قهرمانان کنار رفت.

روزنامه توسعه ایرانی: دو تجربه اخیر حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، تفاوت‌های بسیار بزرگ و عجیبی با هم داشتند. قرمزها دو سال قبل، به فینال لیگ قهرمانان رسیدند و با کنار زدن همه قدرت‌های غرب آسیا، چشم‌ها را خیره کردند. همان تیم که با سختکوشی مثال‌زدنی‌اش به دیدار نهایی تورنمنت رسیده بود، یک سال بعد با همان مربی از مرحله گروهی فصل بعدی لیگ قهرمانان کنار رفت.

یحیی در جست‌وجوی برد آسیایی؛ فینالیست زنده می‌شود!

حالا یحیی گل‌محمدی از تیم برانکو به عنوان مهم‌ترین الگوی تیمش نام برده است. پرسپولیسی‌ها امیدوارند این تیم در آسیا، شبیه تیم پروفسور عمل کند و درست مثل همان تیمی شود که قدم به قدم، تیم‌های قدرتمند را از سر راه برداشته بود.

اولین تصویری که پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان از خودش خلق کرد، اصلا تصویر خوشایندی نبود. برای لحظاتی در نبرد با الدحیل، مدافعان این تیم جریان بازی را رها کردند و سرگرم اعتراض به داور شدند. همین یک لحظه کافی بود تا ستاره‌های تیم قطری به بهترین شکل ممکن از فرصت بهره ببرند و توپ را از خط دروازه علیرضا بیرانوند عبور بدهند. سرخپوشان، لیگ قهرمانان را با یک شکست در زمین حریف آغاز کردند.

شکستی که در آن، هیچ خبری از گل‌زنی مهره‌های این تیم نبود. در دومین هفته از لیگ قهرمانان، اوضاع کمی بهتر شد اما باز هم نتیجه نهایی، اصلا باب میل پرسپولیسی‌ها نبود. قرمزها در همان نیمه اول، دو بار از حریف پیش افتادند اما هر دو بار، گل تساوی را دریافت کردند تا تنها یک امتیاز را از این بازی حساس به دست بیاورند. تا اینجا هر دو گل باشگاه در لیگ قهرمانان را علی علیپور زده است.

یحیی در جست‌وجوی برد آسیایی؛ فینالیست زنده می‌شود!

بازیکنی که حالا دیگر در عضویت پرسپولیس قرار ندارد و تیم را ترک کرده است. علی البته هنوز به صورت رسمی به تیم بعدی‌اش ملحق نشده اما واضح است که دیگر با پرسپولیس ادامه نمی‌دهد و این روزها در اردوی تیم هم حضور ندارد. همه مدافعان پرسپولیس اما حفظ شده‌اند. هرچند که دریافت چهار گل در دو بازی با چند اشتباه فردی بزرگ، اصلا یک عملکرد امیدوارکننده برای این مدافعان در آسیا نبوده است. حالا دو بازی سرنوشت‌ساز در آسیا، انتظار یحیی و تیمش را می‌کشند. اگر آنها حریف عربستانی را در مسابقه امشب شکست بدهند، دوباره به جدول این گروه برمی‌گردند. گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، تا امروز در آسیا برنده نبوده و حالا در جست‌وجوی اولین برد در لیگ قهرمانان به عنوان مرد اول نیمکت پرسپولیس است.

دو بازی سرنوشت‌ساز در آسیا، انتظار یحیی و تیمش را می‌کشند. اگر آنها حریف عربستانی را در مسابقه امشب شکست بدهند، دوباره به جدول این گروه برمی‌گردند. گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، تا امروز در آسیا برنده نبوده و حالا در جست‌وجوی اولین برد در لیگ قهرمانان به عنوان مرد اول نیمکت پرسپولیس است

پیش از نبرد امشب، پرسپولیس با یک امتیاز در رده سوم گروه قرار گرفته است. با این حال به نظر می‌رسد معادلات این گروه به شدت نسبت به آغاز مرحله گروهی تغییر کرده‌اند. حریف امشب تیم یحیی در هر دو بازی قبلی‌اش در آسیا برنده بوده و حالا صدرنشین این گروه به شمار می‌رود اما این تیم پس از پایان تعطیلات لیگ عربستان، نتایج کاملا متفاوتی را تجربه کرده و اوضاعی شدیدا بحرانی داشته است. التعاون پس از شروع دوباره بازی‌های داخلی، در هشت مسابقه هفت بار شکست خورد و حتی در خطر جدی سقوط قرار گرفت. این تیم در جدول نهایی لیگ عربستان تنها سه امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت.

یحیی در جست‌وجوی برد آسیایی؛ فینالیست زنده می‌شود!

مدیران باشگاه التعاون، سرمربی پرتغالی تیم را در پی نتایج ضعیف برکنار کردند و حالا محمد العسیری هدایت این باشگاه را بر عهده دارد. در نقطه مقابل، اوضاع در رقابت‌های لیگ ایران برای پرسپولیس کاملا خوب پیش رفت. این تیم که قبل از ماجراهای کرونا نیز با اختلاف در صدر جدول رقابت‌ها دیده می‌شد، پس از شروع دوباره بازی‌ها نیز بسیار خوب نتیجه گرفت و در نهایت قهرمانی لیگ را از آن خودش کرد. قهرمان لیگ ایران امشب روبه‌روی تیم دوازدهم لیگ عربستان قرار می‌گیرد. نکته جالب‌توجه در مورد پرسپولیس، اضافه شدن هفت بازیکن جدید به این باشگاه است.

به نظر می‌رسد حداقل سه نفر از آنها به صورت حتمی امشب اولین بازی‌شان را برای پرسپولیس انجام می‌دهند. اولین بازی برای پرسپولیس آن هم در یک تورنمنت حساس مثل لیگ قهرمانان، یک چالش هیجان‌انگیز برای این نفرات خواهد بود. مهره‌هایی که امیدوارند خیلی زود با درخشش در آسیا، قلب هواداران باشگاه را به تسخیر دربیاورند. بزرگ‌ترین نگرانی یحیی برای نبرد امشب، پر کردن جای خالی مهدی ترابی و علی علیپور خواهد بود. پرسپولیس دو گل‌زن اصلی و مهمش را از دست داده و در فاز هجومی، شکل تازه‌ای خواهد گرفت.

پس از تساوی در زمین الشارجه، یحیی با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد. خیلی‌ها باور داشتند که او در سطح فوتبال ایران مربی درجه یکی است اما هنوز برای کار کردن در میادین بزرگ با رقبای پرستاره آماده به نظر نمی‌رسد. گل‌محمدی با قهرمانی لیگ، همه انتقادها را خاموش کرد اما شکست برابر استقلال در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، دوباره موجی از صحبت‌های منفی را علیه این مربی بر سر زبان‌ها انداخت.

حالا او دوباره این شانس را دارد که با یک موفقیت آسیایی، جایگاهش در پرسپولیس را مستحکم کند. عبور از مرحله گروهی، به عنوان یک موفقیت برای او قابل قبول خواهد بود. برای رسیدن به این خواسته نه‌چندان بزرگ، باشگاه دیگر باید دست از امتیاز دادن در آسیا بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید برد ارتش سرخیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بهش میگم. شما فقط تو لیگ ایران شاخ بازی در میارین . دلیلشم که همه می دونن. بابا مسعود

      • سعید سرخ

        باشه ما تو لیگ ایران فقط شاخیم و تو آسیا نمیتونیم
        شما که میتونید برید فینال آسیا ببینم
        فقط فینالا قهرمانی پیشکش باشه
        ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج