جاباما
۱۰۳۷۰۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فیلم گای ریچی منتقدان و تماشاگران را راضی كرد

نه فقط منتقدان سختگیر، كه خود گای‌ریچی هم بر این باور است كه تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش «آقایان»، بازگشت دوباره او به گونه مورد علاقه و دلخواهش است

روزنامه ایران: نه فقط منتقدان سختگیر، كه خود گای‌ریچی هم بر این باور است كه تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش «آقایان»، بازگشت دوباره او به گونه مورد علاقه و دلخواهش است. منتقدان كه این كمدی جنایتكارانه را به‌شدت پسندیده‌اند، از آن به‌عنوان یكی از بهترین تولیدات سال سینمای انگلستان اسم می‌برند. استقبال تماشاگران هم در سراسر دنیا از این فیلم خیلی خوب بوده و ریچی را به دوران اوج گذشته‌اش برگردانده است.

فیلم گای ریچی منتقدان و تماشاگران را راضی كرد

فیلمنامه این كمدی اكشن طناز را خود كارگردان نوشته و یكی از تهیه‌كنندگانش هم بوده‌است. ریچی این فیلمنامه جذاب را براساس داستان كوتاهی از ایوان آتكینسون نوشته و بازیگرانی چون متیو مك‌کانهی، چارلی هونام، كالین فارل، هیو گرانت، میشل داكری و جرمی استرانگ نقش‌های مختلف آن را بازی كرده‌اند. این فیلم هم مثل ساخته‌های قبلی سازنده‌اش سیمایی مردانه داشته و زنان در آن جای زیادی ندارند.


در سال‌های اخیر تعدادی فیلم ساخته شده كه شخصیت‌های ضد‌قهرمان را در رأس ماجراهایش داشته و داستان كسانی را تعریف می‌كنند كه در مقابل جامعه و قوانین آن ایستاده‌اند. البته در پایان همه این فیلم‌ها، این شخصیت‌های فریبنده و نه‌چندان دلچسب به‌سزای اعمالشان می‌رسند و معمولا آخر و عاقبت خوب و خوشی ندارند. كمدی جنایتكارانه آقایان هم از همین قاعده پیروی می‌كند.

حتی نام فیلم هم اشاره‌ای طنزآمیز به همین شخصیت‌های نامعقول است. فلچر (هیو گرانت) سردبیر نشریه‌ای زرد، قصد افشای كارهای خلاف میكی پیرسون (متیو مكوناهی) یك سلطان مواد مخدر و اخاذی از او را دارد. او همچنین در حال نوشتن فیلمنامه‌ای از همین ماجراست و قصد دارد آن را به شركت فیلمسازی میراماكس (كه اتفاقا تهیه‌كننده آقایان هم هست) بفروشد! پیرسون هم برای سلطه بر بازار، با دو نفر از رقبای جدی خود درگیر است. ریموند (چارلی هونام) مشاور و دست راست اوست و تلاش دارد كارها را سازماندهی کند.


روزالیند (میشل داكری) همسر پیرسون در جریان كارهای اوست و زیر پوشش یك شركت سرویس‌رسانی، كارهای همسرش را انجام می‌دهد. او كه از دانشگاه آكسفورد فارغ‌التحصیل شده و آموخته‌های دانشگاهی‌اش را در خدمت كارهای خلاف قرار داده، برای فروش مواد خود با دردسرها و مشكلات بسیار زیادی روبه‌روست.

زمانی كه میكی پیرسون تصمیم می‌گیرد امپراتوری مواد مخدر خود را (كه در زیر محوطه زمین كشاورزی یك آریستوكرات انگلیسی پنهان كرده‌است) به یك میلیاردر آمریكایی بفروشد، سلسله‌ای از اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای رخ می‌دهد كه كار را برای او سخت می‌كند. میكی پیرسون با زرنگی تمام موفق می‌شود هم رقبای كاری‌اش را سر به نیست كند و هم فلچر را از سر راهش بردارد، اما مشكلات او با قانون تمام‌ شدنی نیست و نمی‌تواند از چنگال مردان قانونفرار كند.


ریچی اولین بار ماه می ۲۰۱۸ اعلام كرد كه قصد ساخت آقایان را دارد. همان زمان گفته شد این فیلم حال و هوایی شبیه كارهای موفق قبلی او «اسنچ» و «قفل، انبار و دو بشكه باروت» دارد. در جشنواره بین‌المللی كن همان سال ریچی حضور فعالی داشت و توانست نظر مثبت مدیران میراماكس را برای تولید فیلم جلب كند. كلید فیلمبرداری این كمدی جنایتكارانه ماه اكتبر زده شد. كیت بكینسل برای ایفای نقش همسر مك‌کانهی انتخاب شده بود، اما دو هفته بعد از شروع كار فیلمبرداری، او حذف و میشل داكری جایگزینش شد. نزدیكان ریچی گفتند خود بكینسل از پروژه كناره گرفته و دلیل آن، بیماری سخت بخش مهمی از اعضای خانواده‌اش بوده‌است. بعد از اكران عمومی فیلم، بكینسل از این كه در آن بازی نداشته به‌شدت اظهار تاسف كرد. ریچی برخلاف ساخته‌های قبلی‌اش، برای این فیلم دوره فیلمنامه‌خوانی برگزار نكرد و به‌جای آن، سر صحنه و با دوربین‌های روشن دیالوگ‌ها را با بازیگرانش تمرین كرد.


هیو گرانت بعد از اكشن ناموفق «مردی از آنكل»، دومین همكاری‌اش با ریچی را مثبت و خوب ارزیابی كرد. او تمام صحنه‌هایش با چارلی هونام را (كه شامل40 صفحه دیالوگ‌های سنگین می‌شد) طی پنج روز بازی كرد و در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعتراف كرد در طول كار فیلمبرداری حتی یك‌بار هم مك‌کانهی را ملاقات نكرد و تنها بعد از پایان فیلمبرداری بود كه برای اولین بار یكدیگر را از نزدیك دیدند! آقایان با هزینه تولید 22 میلیون دلاری‌اش، موفق به فروشی 37 میلیون دلاری در آمریكای شمالی شد. واكنش تماشاگران سینما در بقیه كشورهای دنیا به فیلم بهتر بود و 79 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت كردند. فروش جهانی 116 میلیون دلاری این كمدی اكشن آن قدر برای مدیران میراماكس جذاب بود كه از ریچی درخواست كردند فیلم بعدی‌اش را هم برای آنها بسازد!


ریچی آقایان را یك درام دوره‌ای هم می‌داند كه وام گرفته از درام‌های تاریخی كلاسیك سینمای انگلستان است. به گفته او: «شما می‌توانید طراحی صحنه و لباس كلاسیك محصولات قدیمی را در این فیلم ببینید. برای انتخاب لباس‌های چهار شخصیت محوری مرد داستان، وسواس عجیبی داشتم و آنها را با دقت خاصی انتخاب و تهیه كردم. متاسفم كه این موضوع از نگاه منتقدان و حتی تماشاگران پنهان ماند و كمتر كسی به آن اشاره كرد. فیلم فرهنگ انگلیسی را به شكلی عریان به نمایش می‌گذارد و قصدم این بود كه این كار را به بهترین شكل ممكن انجام دهم.»

این هنرمند انگلیسی كه برای ‌هالیوود دو قسمت شرلوك هلمز و علاالدین را ساخته، در كار جدیدش «وسیله نقلیه حامل پول نقد» از گونه كمدی گنگستری دور شده و اكشنی دلهره‌آور ساخته است. فیلم كه آماده نمایش عمومی است و برای ایام ژانویه پیش رو اكران عمومی می‌شود، چهارمین همكاری فیلمساز با بازیگر مورد علاقه‌اش جیسون استاتام به حساب می‌آید. ریچی در فیلم تازه‌اش دست به دوباره‌سازی اثری فرانسوی محصول سال ۲۰۰۴ به كارگردانی نیكلاس بوكریف زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج