۱۰۳۷۲۸۳
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

نوافق جنجالی؛ به نام صلح، به کام اشغالگر

کاخ سفید روز گذشته میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین بود. این در حالی است که همزمان با این مراسم انتفاضه سراسری در فلسطین برگزار و پرچم‌های فلسطین در اعتراض به امضای این توافقنامه‌ها برافراشته شد.

روزنامه همدلی: کاخ سفید روز گذشته میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین بود. این در حالی است که همزمان با این مراسم انتفاضه سراسری در فلسطین برگزار و پرچم‌های فلسطین در اعتراض به امضای این توافقنامه‌ها برافراشته شد.

در همین حال دیروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات‌های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور با حضور حدود ۷۰۰ مهمان، از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، در میهمانی کاخ سفید شرکت کرده و طی آن توافق رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات موسوم به توافق ابراهیم را امضا کردند.

در همین راستا روزنامه عبری زبان آحارونوت از یک مسئول در هیات رژیم صهیونیستیی سفر کرده به آمریکا نقل کرد که جزئیات متن توافق با امارات و بحرین تا بعد از امضای رسمی توافق فاش نخواهد شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در توئیتی اعلام کرد که تل آویو سال‌های طولانی برای امضای توافق با امارات و بحرین تلاش کرده است و متعهد شد که کشورهای عربی بیشتری به قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپیوندند. نتانیاهو تصریح کرد که امضای این دو توافقنامه با امارات و بحرین، تأثیر فوق‌العاده و مثبتی بر همه شهروندان رژیم صهیونیستیی خواهد داشت و خطاب به آنها گفت که به شما قول می‌دهم ، طبق آنچه در اینجا می‌بینم، سایر کشورها نیز چنین کاری خواهند کرد.

مذاکرات وزرای دفاع

پیش از برگزاری مراسم دیروز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با وزیر دفاع بحرین از او برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد. همچنین وزرای صنعت و تجارت بحرین و همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی هم درباره همکاری تجاری و صنعتی و گردشگری با هم گفتگوی تلفنی کردند. این در حالی است که مناطق مختلف بحرین دوشنبه شب شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به توافق صلح میان نظام آل خلیفه با رژیم صهیونیستی بودند، شرکت کنندگان در این تظاهرات توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به فلسطین خواندند. با این وجود وزیر کشور بحرین مدعی شده که صلح با رژیم صهیونیستی برای تقویت مناافع بحرین است و به معنای دست کشیدن از مساله فلسطین نیست.

با این حال رهبری یکپارچه مقاومت مردمی فلسطین طی فراخوانی روز گذشته را روز انتفاضه علیه عادی‌سازی بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی تعیین کرد و اعلام کرد که به همین منظور، پرچم فلسطین در مناطق مختلف غزه و کرانه باختری برافراشته می‌شود. بر این اساس در تمامی شهرها و مناطق فلسطینی‌نشین به نشانه اعتراض به قرار گرفتن پرچم بحرین و امارات در کنار پرچم رژیم صهیونیستی، پرچم فلسطین برافراشته شد. رهبری مقاومت فلسطین تاکید کرد که این اقدام، برای بیان مخالفت قاطع ما با برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در ابوظبی و منامه است. در این بیانیه همچنین رهبری مقاومت فلسطین خواهان تعیین روز جمعه به عنوان روز عزا شد که در آن پرچم‌های سیاه در تمامی میدان‌ها و ساختمان‌ها و خانه‌ها برافراشته شود و کلیساها زنگ عزاداری را بنوازند و خطبه جمعه در عزای نظام‌هایی باشد که دست به عادی‌سازی روابط زدند.

واکنش ساف

همچنین صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان عربی اظهار کرد که ما نمی‌توانیم توافق میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و آمریکا را توافق صلح بنامیم. او اضافه کرد که جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درصدد تشکیل ناتوی عربی ـ رژیم صهیونیستیی در منطقه است و این بسیار خطرناک است زیرا سیستم امنیتی عرب‌ها به رژیم صهیونیستی به عنوان یک نقطه کانونی برای محافظت از خود نگاه می‌کند و این غیرمنطقی است. عریقات با اشاره به موضع عربستان نسبت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد که ملک سلمان، پادشاه عربستان در گفت‌وگوی اخیر با مایک پامپئو بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و در پیش گرفتن ابتکار عمل صلح عربی پیش از عادی‌سازی روابط تأکید کرده است و ما اطمینان داریم که عربستان هیچگاه این موضع را تغییر نخواهد داد چرا که عربستان معتقد است که امنیت عربی به دست عرب‌ها محقق خواهد شد. عریقات ادامه داد که جارد کوشنر آمیزه‌ای از نادانی، زورگویی و انتقام است. او سعی دارد انتقام بگیرد و همه ابزارهای لازم برای ظلم به مردم فلسطین را در اختیار نتانیاهو قرار دهد.

طرح‌‌های ادامه‌‌دار آمریکا

با این وجود شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا دیگر پس از امارات و بحرین به دنبال توافقات جدید برای عادی‌سازی روابط میان دولت رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهاست. این منبع خبری اعلام کرد که کشورهای جدید عمان، سودان و مراکش هستند. در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان رژیم صهیونیستی الیوم به نقل از نور داهاری، پژوهشگر و محقق انگلیسی پاکستانی که ریاست مرکز اسلامی مبارزه با تروریسم را برعهده دارد، فاش کرد که پاکستان منافعی ملی‌ دارد که به آن اجاره نمی‌دهد روابط باز و گشوده با دولت رژیم صهیونیستی را آغاز کند اما هنوز درها به روی این مسأله بسته نشده است. نور داهاری همچنین تصریح کرد، پاکستان و دولت رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته در زمینه اطلاعات و دانش نظامی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. او در ادامه اضافه کرد که پاکستان به این دولت یهودی به چشم دشمن نگاه نمی‌کند و احتمال دارد در آینده با آن به توافق دست یابد. داهاری همچنین مدعی شد که شماری از کشورها در صف ایستاده‌ و منتظر پیوستن به این توافقات هستند و از جمله این کشورها، عمان، سودان، مراکش و عربستان هستند و قطر نیز احتمال دارد دیر یا زود با دولت رژیم صهیونیستی توافق کند.

واکنش منفی پاکستان

این در حالی است که به تازگی نخست وزیر پاکستان اظهار کرده است که به رسمیت شناختن یا عادی‌سازی با اشغالگر رژیم صهیونیستیی، فایده‌ای ندارد و واقعیت را تغییر نخواهد داد، چراکه صاحبان اصلی مساله یعنی فلسطینی‌ها با این امر مخالف هستند. او تاکید کرد که فلسطینی‌ها، طرف اصلی با رژیم صهیونیستیی‌ها هستند زیرا به آنها ظلم شده و از حقوقشان محروم گشته و اراضی‌شان غصب شده است. همچنین شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان اخیرا تاکید کرده بود که اسلام آباد هیچ نوع اعمال فشاری را برای به رسمیت شناختن اسرئیل نخواهد پذیرفت. پیشتر نیز ده‌ها هزار پاکستانی در ماه میلادی گذشته در اعتراض به عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند. وزیر خارجه امارات اما در راستای توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این توافق نشان می‌دهد که مردم از جنگ و نزاع خسته شده‌اند و دنبال ثبات هستند. عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد که توافق با رژیم صهیونیستی به مثابه فرصتی برای تعامل با مسائل مهم منطقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو کل دنیا فقط شما خوبین همه اشغالگر ند

    • بدون نام

      ان شاء الله کشورهای بیشتری به توافق صلح خاورمیانه بپیوندند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اورشلیم ، میهادگاه قوم بنی اسراییل بوده ، نمیشه ان را انکار کرد .

    • بدون نام

      هر کشوری منافع ملت خودشو در نظر می گیره و عظمت و اعتبار کشور خودشو
      امارات طی ۴۰ سال از یک ملت بدوی بیابانگرد فقیر به مترقی ترین کشور و ملت بدل شد کمتر از یک استان کوچک ما هست . سرانه و در آمدش و رفاهش چندین برابر کل کشور ما هست
      ولی ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم فقط برای همین حرفها اشغالگر و .... واقعا به ما چه ؟؟؟؟

    • بدون نام

      صلح خاور میانه مبارک

    • ■●■●

      در جهان یک و نیم میلیارد مسلمان هست ما فضولیم؟؟

    • بدون نام

      رژیم غاصب می خواهد تمام سرزمینهای اعراب را اشغال کند ...

      پاسخ ها

      • اکبر

        رژیم صهیونیستی طراح تمام افکاری است که حتی بر امریکا دیکته میکند و امریکا نیز مجری دستورات لابی صهیونیستی است با ایجاد داعش نشد حالا پله پله تمام کشورهای عربی را زیر سلطه خودش در میاورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج