جاباما
۱۰۳۷۲۸۵
۶۴ نظر
۵۰۹۴
۶۴ نظر
۵۰۹۴
پ

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

حسن آقامیری روحانی شناخته‌شده‌ای که در اینستاگرام بیش از یک میلیون فالوور دارد که به خلع لباس دائم محکوم شد. از زمانی که صدور این حکم توسط آقامیری در اینستاگرام وی اعلام شد، تعداد فالوورهای وی نیز به سرعت افزایش یافت! حسن آقامیری کیست و چه می‌گوید؟

برترین‌ها: حسن آقامیری روحانی شناخته‌شده‌ای که در اینستاگرام بیش از یک میلیون فالوور دارد که به خلع لباس دائم محکوم شد. از زمانی که صدور این حکم توسط آقامیری در اینستاگرام وی اعلام شد، تعداد فالوورهای وی نیز به سرعت افزایش یافت! حسن آقامیری کیست و چه می‌گوید؟

حسن آقامیری روحانی محبوب و شناخته‌شده‌ای خصوصاً در میان جوانان است. او از تمام تکنولوژی‌هایی که گوشی‌های هوشمند فراهم آورده‌اند، خصوصاً شبکه‌های اجتماعی، برای نشر عقاید خود استفاده کرده است و احتمالاً محبوب‌ترین روحانی فعال در فضای مجازی است.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

منبرهای آقامیری معمولاً به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرامی‌اش پخش می‌شود و کلیپ‌های سخنرانی‌های وی در حد وسیعی دیده و به اشتراک گذاشته می‌شود.

حسن آقامیری تنها از حیث وسعت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یک روحانی متفاوت محسوب نمی‌شود. او به گفته خودش، وابستگی به درآمد روحانیت ندارد؛ از حوزه علمیه، بیمه و شهریه نمی‌گیرد و کسب‌وکار شخصی‌اش را دارد و در یک شرکت خصوصی، مشاور است. وی 15 سال است که سخنرانی می‌کند، اما وابستگی درآمدی به منبر ندارد.

حسن آقامیری از حیث، صحبت‌هایی که در سخنرانی‌های خود مطرح می‌کند نیز با روحانیون سنتی، تفاوت بسیاری دارد. این سخنرانی‌ها علی‌رغم ایجاد محبوبیت برای او در بین جوانان، باعث شده تا او مخالفان سرسخت زیادی داشته باشد. خبرگزاری فارس (22 دی 97) در مطلبی علیه آقامیری نوشته است: «این روحانی جوان در حال انتشار تفکری ست که هرچند در نگاه اول به ظاهر برای مخاطبان خصوصاً نسل جوان، زیبا به نظر می‌آید، اما نتایج فاسد و مخربی در پی‌خواهد داشت، زیرا علی‌رغم برخی نکات صحیح که در بین سخنان این روحانی یافت می‌شود هسته مرکزی این تفکر به دلیل ضدیت با قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عمیقا فاسد است».

آقامیری نظرات بدیعی در مورد کار کردن روحانیون دارد. وی در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید: «اهل بیت(ع) کار می‌کردند؛ اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت(ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست همه آنها شاغل بودند کشاورزی می‌کردند، تجارت می‌کردند و روایت‌های بسیاری هم در این زمینه وجود دارد.

او در سخنرانی دیگری هم درباره مساجد گفته: «اگر مسجد به روش پیامبر اداره می‌شد، گنبد و بارگاه نداشت. گنبد می‌خواد چیکار مسجد؟ مناره می‌خواد چیکار؟ اینا یه زمانی تدابیری بود برای سرما و گرمای مسجد. الان که کولرگازی اومده. چند میلیارد خرج مناره‌های مساجد قم شده؟ با این پول‌ چه‌کارهایی نمی‌شد کرد؟ چرا مسجد رو با فکر نمی‌سازید؟ مسجد می‌سازن با ظرفیت ۲ هزارنفر اونوقت پارکینگ نداره! بعد ماشینا میان پارک می‌کنن جلو زندگی مردم.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

روحانی خلع لباس شده به دنبال شوآف است؟

چند روز پیش روحانی مشهور کشور در حساب اینستاگرامی خود با یک تصویرعجیب و به زعم بسیاری نمایشی، خبرداد که به کرونا مبتلا شده است. سید حسن آقامیری از آن دست روحانیونی است که به واسطه سخنان نو و رویکرد متفاوتش به برخی مقولات، شهرت بسیاری دارد و از محبوبیت بالایی نیز بین جوانان کشور برخوردار است و از آنجا که زبان جوانان را بلد است او را از روحانی‌های روشنفکر جامعه قلمداد می‌کنند. این روحانی فعالیت پررنگی در فضای مجازی دارد.

یعنی از این تریبون برای ارائه سخنرانی‌ها و عقایدش استفاده می‌کند. جالب اینجاست که ویدئوهای سخنرانی‌اش هم جزء پر بازدیدترین هاست. به طوری کلی او از متفاوت‌ترین روحانیون در حال حاضر کشور است حتی در مورد منبع درآمدش. به گفته خودش، وابستگی به درآمد روحانیت ندارد و از حوزه علمیه، بیمه و شهریه نمی‌گیرد و کسب‌وکار شخصی‌اش را دارد و در یک شرکت خصوصی، مشاور است. هر چند گفته می‌شود که وی از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمد هنگفتی دارد و برای کلیپ‌هایی که می‌سازد هزینه‌های زیادی متقبل می‌شود.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

جنجال جدید حسن آقامیری بر سر حر

حسن آقامیری که در مقام سخنوری شب های ماه محرم صحبتهای جنجالی ایی درباره حر و آزادگی اش بیان کرده است.

آقامیری: اگر از حر حرف می‌زنیم چرا مثل امام حسین(ع) نمی‌بخشیم؟!شما غلط می‌کنید از حر حرف می‌زنید وقتی این افراد را نمی‌پذیرید.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

یاسر جبرائلی؛ فعال اصولگرا در واکنش به اظهارات آقامیری گفت: شما غلط می‌کنید ماجرای حر بن یزید ریاحی را که "بازگشت" و در رکاب امام (ع) جنگید و به شهادت رسید را دستاویز قرار می‌دهید تا بساط رقاصه‌های لشکر یزید را در خیمه امام حسین (ع) برپا کنید. در این خیمه به روی همه احرار عالم باز است.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

واکنش رفیعی به کلیپ حُرّ حسن آقامیری

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در حاشیه تفسیر سوره حجرات در جامعةالمصطفی العالمیه شهر قم، گریزی به حاشیه‌های این روزها و جعل و استفاده ابزاری از دین توسط افرادی که هدفی جزء خودنمایی و جذب مخاطب ندارند، زد و گفت: امروز برخی در کشور نقد و سوال را با هتاکی و مسئولیت گریزی اشتباه گرفتند. استفاده ابزاری از تاریخ و حمله به ارزش‌های دینی انجام می‌دهد. آقا حر را واسطه قرار می‌دهد و برای تبلیغ اسلام رحمانی در حالی که خود با خشونت این حرف‌ها را می‌زند و در این میان به صداوسیما، به مسئولین و سرتاپای نظام هجمه می‌کند.

اولاً اینکه داد و فریاد می‌کنید و می‌گویید برید کنار، شما از فلانی بدتر هستید، با این حرف‌هایتان جور در نمی‌آید. ثانیا چرا نمی‌گویید عبیدالله حر جحفی به چه دلیل از کاروان امام حسین جدا شد؟ زیرا او امتیاز می‌خواست و امام حسین نپذیرفت. از کسی که مانده و می‌گوید خوب کردم و پیشمان هم نیست، دفاع می‌کنید. او با حر فرق دارد. از کسی دفاع می‌کنید که عذرخواهی کوچکش نمی‌کند. حر گردن کج کرد و گفت: توبه من را می‌پذیری؟

رفیعی با بیان این‌که متاسفانه حوزه نیز پاسخی به افرادی نظیر آقامیری نمی‌دهد، افزود: من این تفکر [آقامیری] را از داعش خطرناک‌تر می‌دانم.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

اعتراض فرهیختگان به مواضع اخیر حسن آقامیری

روزنامه فرهیختگان طی یادداشتی از مواضع اخیر حسن آقامیری انتقاد کرد و نوشت: در وضع مدرن و در کلام و کلیپ آقای آقامیری، به‌جای آنکه توبه جناب حرّ(س) اهمیت داشته باشد، بخشش امام(ع) بر حر(س) چنان مطرح می‌شود که مخاطب گمان می‏کند هر سزایی و جزایی، غلط و نابجاست.

اولا تمام مواردی که مورد اشاره آقای آقامیری است، همه از عیوب و خطایا نیستند و همه بد و نخواستنی هم نیستند، بلکه بعضا عیب و نقصند و نه کلا. ایشان در میان بعضی موارد درست، موارد نادرست یا شایسته‌ بررسی را هم میان‌چین می‌کنند. یعنی واضح، غیرواضح، قطعی و مشکوک را به‌هم می‌آمیزند و البته کنار اینها، موارد «نادرست» را هم می‌آورند.

ثانیا آقای آقامیری با مقدماتی از «مشهورات دینی» یا به‌عبارت بهتر با «دستکاری در دین افواهی» به آن مسائل می‌پردازند و برای توجیه راه‌حل مدنظر خود، در دیانت عمومی، دستکاری‌هایی می‌کنند که نمونه‌اش در همین مطلب و در باب ماجرای جناب حرّ(س) ذکر شد. این آسیب رساندن است به دیانت مردم و مخاطبان.

در وضع کین‌توز مدرن، غالبا خلایق در جست‌وجوی اهواء خودند که بعضا و از دور، ممکن است خوشایند به‌نظر برسند. این «پسندهای شخصی» یا «ترجیحاتِ من‌عندی» وقتی به‌میان می‌آیند که «قول حق» موضوعیت نداشته باشد. این کین‌توزی مخصوص گروه یا دسته خاصی نیست و به‌سراغ همه ما خواهد آمد و آمده است. در چنین وضعی است که حتی عبادات هم ممکن است درجهت «اغراض» مصادره شوند یا آنکه -با مهم شدنِ تن‌آسانی و طلبِ آسودگیِ نفس- از مجاهدت به عادت بدل شوند. در چنین وضعی، عیب و اشکال را در کجا باید جست و چگونه باید عیوب را چاره کرد؟ آیا اهل دیانت هم باید ساده‌انگاری پیشه کنند به رای و پسند شخصی یا جمعی‌شان عمل کنند یا آنکه باید درپی یافتن «قول حق» -به‌قدر طاقت- و فهم و عمل به‌مقتضای آن باشند؟ آه که در این راه هم چه خطرهاست و چه مجاهدت‌ها لازم است. امثال آقای آقامیری کاشکی در این راه یاری‌کننده خلایق باشند. ان‌شاءالله.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

ابتلا به کرونا

حالا مدتی است که بیماری مرموز کرونا به جان او افتاده است. آقا میری این خبر را با انتشار عکسی در حساب کاربری اینستاگرامش اعلام و گفته که در دفتر کارش قرنطینه است. اما عکسی که او برای این کار انتخاب کرده، کمی عجیب است. این عکس با پشت زمینه سیاه، آقامیری را در حالی که روی تخت خوابیده و سرم به او وصل است و مردی که به حالت نگران و ناراحت کنار او نشسته و یک دستش را بر روی قفسه سینه آقامیری گذاشته نشان می‌دهد. انگار یک تیم عکاسی با یک سناریو برای اعلام خبر مبتلا شدنش به کرونا در نظر گرفته است.

به همین خاطر است که از زمانی که این عکس منتشر شده بسیاری آن را نمایشی و غلو شده برای جلب توجه قلمداد کرده‌اند. اما نکته اینجاست که چنین کارهای نمایشی‌ای آنهم از سوی این روحانی معروف که عمده پای منبری‌هایش و شنونده سخنانش جوانان هستند، ممکن است که کارهای نیک و خوب‌اش را زیر سوال ببرد. حتی امکان دارد که دیدگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دهد. کما اینکه بسیاری او را به خاطر همین عکس مورد انتقاد قرار داده اند.

آقامیری؛ مردِ منبر‌های ملتهب یا ولعِ شوآف؟

واکنش کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی در باورشان نمی‌گنجد که حسن آقامیری چنین عکسی را از خودش منتشر کرده باشد.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« حسن آقامیری با انتشار این عکس از ابتلایش به کرونا خبر داد. خیلی از سکانس‌های فیلم‌های هالیوودی هم به پای صحنه آرایی و نورپردازی این عکس نمیرسه. انگار عکس لحظه مرگ چگوارا رو بازسازی میکنه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« یعنی همه کارای این آقامیری شوآفه! این چه عکسیه آخه؟ با این عکس گفته من کرونا گرفتم!»

کاربران دیگر نوشته اند: «ملت مریض میشن دنبالشون عکاس حرفه‌ای با بند و بساط نور و فلان میره. شومن جدید فضای مجازی»، «بعید می‌دونم کرونا داشته باشه. بیشتر برای جذب مخاطب بیشتره»، « از کدوم عالِم و دیندار چنین تصویری تا به حال کسی مشاهده کرده؟ مردی که روی منبر می‌شینه، با بدنی عریان عکس از خودش منتشر می‌کنه.....»، « آقامیری با انتشار این عکس مرزهای شوآف با کرونا رو درنوردید خدا شفاش بده»، « داداش مگه فیلم هندیه که این عکس رو از خودت گذاشتی. با این تصویر بهت نمیاد کرونا گرفته باشی»، «آدم وقتی حالش خیلی بده که نمیاد از خودش عکس هنری بگیره اونم بیمار کرونایی»، «مشاور رسانه ایش هر کی هست خوب کارش رو بلده»، «حالا چرا دکتره ماسک نداره.... ».

منایع: روزنامه آفتاب یزد، روزنامه مردم سالاری، ایران آنلاین و رویداد 24.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام
      انگاری شاگرد خوبی نبودید
      این همه درس که اقا اینقدر زود قضاوت نکنید.... متاسفانه بازم........

      پاسخ ها

      • ali

        یه سوال کوچک از اقایون که میگن امام حسین فقط عزاداری و شیون
        اگرامام حسین تو کربلا شهید نمی شد و مثلا ده سال بعد رحلت پیدا میکردن الان وضعیت چجوری بود مثل باقی امامان یه روز تولد و یه روز فوت

      • بدون نام

        این چه مشاوره ای و به کدوم شرکت میده ؟ که از این طریق کسب درامد داره؟
        یه عکس از کنار در یاش هم میذاشتید

      • بدون نام

        اقای رفیعی خواهشا شماها از استفاده ابزاری حرف نزنید که چهل ساله به عناوین مختلف دارید این کارو میکنید

      • بدون نام

        کاری ندارم چیکار میکنه ولی حرفاش واقعیته

      • پوکر

        جناب رفیعی که تکلیفش معلومه، و حرفی در مورد ایشون نیست، ولی آقای آقا‌میری، چرا؟ حالا یادتون افتاده که تخریبش کنین؟ مگه چی‌گفت؟نکنه شما خودتون رو در حد امام حسین میدونین، که حتی حر‌های زمونتون رو هم نمی‌بخشین؟ شما‌ها رو کی به این مقام رسوند؟ مردم؟ با‌با شما پدر مردم رو درآوردین، خجالت بکشین، بزارید یه خورده مردم نفس بکشن،،،،،،،،

    • sajad

      آقا یکی که حرف دل جوونارو میزنه نمیتونید اینجوری خرابش کنید در ضمن ایشون دیگه روحانی نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای شیخ چطور خلع لباس شدی ولی باز رو منبری!!!!!

      • بدون نام

        چقدر ساده ای

    • محمد

      سلام اولا سوال دارد. این عکس اگه کرونا گرفته بود کسی که در گنار او. نشته و دسته بر روی سینه این اقا میری گذاشته خوب دقت کنید اصلا ماسک نزده چون اگه صورتش مشخص نیست به دوره گوش این شخص نگاه کن متوجه میشی که هیچ چیزی دور گوش یا سر این شخص وصل نیست پس معلومه که کرونا نگرفته دیگه عکس خودت اقا میری که مشخصه اصلا الکی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر باهوشی تو

      • بدون نام

        اگه خوب دقت کنی ماسکو می بینی

    • بدون نام

      مسخره کرده خودشو دیگه واقعا
      خدا کنه خدا جون ادمو بگیره ولی عقلشو نگیره

    • بدون نام

      به نظر میاد اون فرد کناری داره انرژی درمانی انجام می ده !

    • ذورو

      خلع لباس بهش خیلی کمک کرده انگار منبرها که دایره و زیاد هم طرفدار داره

    • بدون نام

      من هم همین رو گفتم
      آخه این چه عکسیه که عمومی منتشر کرده

      پاسخ ها

      • ایرانی

        احسنت اقامیری

    • پ - دادور

      بیشتر به نمایش شبیه است ، اگر بیمار کرونائی باشه ،کادردرمان برای حفاظت از خود لباس خاصی میپوشد که دراین عکس چنین چیزی مشاهده نمیشود

    • یاحق

      با خلع لباس عجب طرفدار و پولدار شد کمتر روحانی اینقدر بعد از طالقانی در بین جوانان محبوبیت دارد

    • هادی

      خاتم الانبیاء فرمودن در آخرالزمان تشخیص شرک از تشخیص مورچه سیاه روی سنگ سیاه در شب تاریک سختره
      سربسته میگم گول بعضی عوام فریبی ها و صحبتهای مغرضانه رو نخورید.

    • بدون نام

      افراط و تفریط
      چیزی که در کشور ما جولان می دهد.

    • بدون نام

      حرف حق میزنن .... کسی نمیتونه جواب بده

    • ناصر

      منکه ۶۳ سالمه عاشقشم چون زبون ودلش یکیه ویک ریال اختلاس نکرده خدا حفظش کنه دردو بلاش تو سر روحانی وجنتی و.....

      پاسخ ها

      • ایران

        اشتباه می کنی 10 یا 12 سال بیشتر نداری،یه نگاهی تو آینه بنداز

      • بدون نام

        63 سال یارو رو منبر نرفته بعد چاخان کی بودی تو

      • بدون نام

        اقا ناصر دمت گرم،حرف دل خیلیا رو زدی
        این طفلی که بهت گفته ۱۰یا۱۲ سالت بیشتر نیست احتمالا تو مهد کودک برا مغزش اتفاقاتی افتاده

      • بدون نام

        نه تو اشتباه میکنی که جلوی آینه هم بری بازم خودتو نمیشناسی

      • بدون نام

        گفته ۶۳سالمه نگفته ۶۳منبریه
        مغز های کوچک زنگ زده

    • مهدی

      دوستان فقطو فقط با عقلتون افراد را قضاوت کنین هیجان ناشی از جهله پس سریع تحت تاثیر یک موسیقی متن در کلام این آقا قرار نگیرین این آقای اقا میری برنجش مخلوط داره کسی دقیق نشه نمیتونه بفهمه باید یه کارشناس برنج اونجا باشه تا عطر طارم را از برنج عادی تشخیص بده....پس سریع جو زده نشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش من ما کاری به این حرفا نداریم با منطق صبحت کن هرچی میگن راسته

    • بدون نام

      درود بر حسن آقا میری

      لعنت بر کسانی که میخوان خرابش کنن

      درود بر حسن آقا میری

      حرف حق میزنه

      با این کارها نمی توانید ایشان را خراب کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداوند دروغگوها رو رسوا میکنه داداش

      • بدون نام

        لعنت به طرفداراش که این مردک رو گنده کردن

    • بدون نام

      فقط شاف و ...

    • بدون نام

      فقط میدونم هرس خوردن این ادم دلیه نه مثل بعضی ...

    • ناشناس

      آقا ميري خدا يارت باشه يكي از نكته هاي شهادت اقا امام حسين بيان حقايق است هرچندكه زبان گويا و تند را ميخواهد

    • بدون نام

      چرا اینقدر از این بنده خدا میترسید؟؟؟؟؟....واقعا چرا.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما از این آقا نمیترسیم ترسمون از آدمای ساده لوح و زود باوری که به اصل دین ضربه میزنتد

    • بدون نام

      حرف حق و به روز میزنه نه حرف های تاریخ مصرف گذشته و دوزاری که بیشتر شبیه قصه های هزار و یک شبه. میتونین جواب بدین و جوابی بدین که ما متقاعد بشیم اگه نمیتونید حرف مفت نزنین و تخریب نکنید چون هر کسی رو که شما نخریب میکنید پیش مردم عزیز تر میشه

    • بدون نام

      انقدر زو.ر نزنین خرابش کنین اونایی که همون کلیپ ها . صداگذاری های زیبا رو براش درست میکنن یه عکسم ازش گرفتن شوآف چی؟

    • رحیمی

      کاش مثل ایشون زیاد بودن

    • امین هستم

      مشکل همه ما اینکه شدیم قاضی و نشستیم همه رو قضاوت میکنیم

    • مم صادق

      حسودان هرگز نیاسودند، این شخص پدر آقای آقا میری است ، در توضیح عکس هم نوشته اند .

    • بدون نام

      شما باعملکردتان نشان دهیدکی بهتره وکی راست میگه .مردم خودشان باهوش هستندوتشخیص میدن کی به کیه.

    • سهیل

      اینجوری نمیتونید شخصیتش رو زیر سوال ببرید.ایشون روحانی روشنفکر و مردمی هستن.

    • بی نام

      واقعا براتون متاسفم مرد تر از ایشون هیچ کس نیس

    • بدون نام

      این دیگه اصلا اخوند نیست یه ادم شخصی است

    • 53

      بهترین عاقلترین اگاه ترینی داداش همه از اویم ویه او بر میگردیم بد و خوب رو بنده گانت تعیین و تکلیف نمیکنند ما ذره تو نوری. درود بر شرافتت اقا میری

    • ببی

      من که کلیپش رو دیدم،،به نظر منطقی حرف میزد، ، حالا کرونا گرفته یا فیلمه نمیدونم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط لازم که 2 تا از حرفهای ناصحیح رو مابین ده تا راست بتونه تو دل چند آدم سطحی جا بندازه

    • yasi

      این مسئولین طاقت شنیدن صدای و ندای حق رو ندارن
      والسلام

    • زهرا

      آقامیری کرونا گرفتن وخودشون گفتند که اعلام نکردن بعدازیک. هفته اعلام شد اتفاقا بسیار ی ازجوانان که دنبال واقعیت هستن به اشان ارادت دارنند آرزوی سلامتی وبهبودی سریع براشون داریم

    • بدون نام

      حرفاش کاملا حقه!

    • بدون نام

      هر چی که باشه حرف دل مردمو میزنه

      پاسخ ها

      • بی نام

        اره یه چیزایی رودوست داشتیم تواسلام نبوداصافه کردیه چیزایی روهم خوشمون نمیومدگفت اینانیست!
        اسلام باب میل خودمون درست کردبرامون!
        کاش بازم ساده ترش کنه مشتری شیم!!!!

    • ali

      چون از دزدیها و اختلاسهای مسئولین حرف میزنه وخطاهای انها رو لو میده ازش ناراضی اند

    • بدون نام

      اگر برترین ها راست می گوید حرف های آقای رفیعی رو کامل پخش کند خیلی با منطق حرف های این آقای مغرض رو رد میکنه و خیلی ها از گمراهی در میان

    • بينام

      سوپاپ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اینکه خیلی خوب وبجا صحبت میکنه
      چه خوب درباره انام حسین سخنرانی میکنه.انشالله که اگر بیماری گرفته خدا شفا بده
      خدا حفظش کنه

    • بدون نام

      با قسمتی از صحبت هاش به شدت موافقم....

    • ای کاش به حرفهای حق هرکسی گوش کنیم و از بهترینش انتخاب کنیم وبه کار ببریم ودیگه شخص گوینده رو قضاوت نکنیم و خرابشهم نکنیم بت هم ازش نسازیم

      خداوند به نو می فرماید پسرت عملش غیر صالح است ولی با خودش کاری ندارد*

    • بدون نام

      این بابا سوپاپه!گول نخورید

    • کیانا

      مثل اینکه ما فراموش میکنیم که ایشون پیامبر نیستن و یه انسان معمولی هستن حتی روحانی هم دیگه نیستن که مثل اونا رفتار کنن ایشون فقط یک متفکره که طرز فکرش برای جوونا که تشنه این مطالبن جذابه اسمع القول واتبع احسنه ..حرف رو بشنوید و بهترینش رو دنبال کنید

    • بهنام

      در تاریخ - دانشمندان و فیلسوفان و متفکران جلوتر از زمان خودشان را همیشه حسودان تخریب و ازار کردند - مانند بزرگانی مثل فردوسی - گالیله - ملا صدرای شیرازی - علامه طباطبایی - استاد شهریار - مصدق - امیر کبیر وووووو - سید حسن اقامیری خیلی مردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج