۱۰۳۷۶۸۳
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

موساد: سازش با ریاض دور از ذهن نیست

رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) گفت که عادی‌سازی رسمی و قریب‌الوقوع با عربستان سعودی را دور از ذهن نمی‌داند.

خبرگزاری فارس: «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، شامگاه روز چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با «دانا فایس» خبرنگار سیاسی کانال «۱۲» تلوزیون این رژیم از احتمال سازش رسمی ریاض با تل‌آویو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، رئیس موساد در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امکان امضای توافق‌ عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی وجود دارد یا خیر گفت: «من برآورد می‌کنم که امکان دارد این اتفاق بیفتد».

در همین خصوص، کوهن در گفت‌و‌گو با کانال ۱۳ تلوزیون رژیم صهیونیستی گفت: «بسیار امید دارم که توافق با سعودی در دسترس قرار گیرد». وی افزود: «تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا کشورهای بیشتری در همان فضای صلح و عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گیرند. من این تلاش‌ها را بسیار تأیید می‌کنم. من مجاب شده‌ام که این ممکن است و صددرصد منتظر اخبار خوشی هستم. امیداورم این مسئله امسال باشد».

رئیس موساد در ارتباط با سطح امنیتی توافق‌های صلح صورت گرفته با کشورهای عربی ادعا کرد: «توافق‌های امضا شده با بحرین و امارات پیامی بسیار عظیم است؛ پیامی که از ایده حمایت اسرائیل فراتر رفته است. توافق‌ها تغییری راهبردی در جنگ علیه ایران است».

کوهن همچنین در ارتباط با توافق‌های صورت گرفته با امارات و بحرین به کانال ۱۲ گفت: «این، نتیجه سال‌ها تلاش و ارتباطاتی است که به‌شکلی کاملا دقیق مدیریت می‌شود بطوریکه [میان ما و] کشورهایی که با آنها روابط دیپلماتیک رسمی یا اصلا [اصلا روابط] نداریم، ارتباط ایجاد می‌کند».

کوهن افزود که موساد «همیشه برای رسیدن به وضعیتی که ما [را قادر می‌‌سازد] روابطی در سطوح مختلف ایجاد کنیم، تلاش می‌کند. می‌تواند در ابتدا روابطی اقتصادی، بازرگانی، روابط متبادل در زمینه فهم حوادث امنیتی-منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. بر این باورم که به آرامی در پایان، هدف همه ما دست‌یابی به روابط رسمی با کشورهای عربی باشد».

این اظهارات پس از آن است که شامگاه روز سه‌شنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر صلح،،،از هر جنسی که باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داعش و سعودی و اسرائیل فرقی با هم ندارن

    • بدون نام

      از توافق ایران عربستان چه خبر ؟

    • بدون نام

      امارات و بحرین دوجزیره کوچک شیخ نشین است مردم ان دیار مثل طفلی است که با بسکوت و عروسک مشغولشان کرده اند ...

    • بدون نام

      زنده باد صلح

      پاسخ ها

      • مجتبی

        جمع کنید خودتون رو، زنده باد صلح ،خجالت هم نمیشید از کدوم صلح دم میزنید مدتی صبر کنید تا نتیجه این صلح خفت بار رو تماشا کنید اونموقع نظرتون رو در مورد صلح بیان کنید.چشماتون رو بستید و دهانتون رو باز کردید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج