جاباما
۱۰۳۷۷۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

شناخت همسر آینده از روی رانندگی!

یک مشاور خانواده با بیان شرایط ازدواج آرمانی از زوجین خواست تا معیارهای صحیح انتخاب همسر و مهارتهای زندگی را بیاموزند و سپس اقدام به ازدواج کنند و گفت: از روی شیوه رانندگی تا حد زیادی می توان به شخصیت افراد پی برد.

خبرگزاری فارس: یک مشاور خانواده با بیان شرایط ازدواج آرمانی از زوجین خواست تا معیارهای صحیح انتخاب همسر و مهارتهای زندگی را بیاموزند و سپس اقدام به ازدواج کنند و گفت: از روی شیوه رانندگی تا حد زیادی می توان به شخصیت افراد پی برد.

اصغر کیهان‌نیا در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر چگونگی شناسایی سلامت روان همسر آینده اظهار داشت: یکسری تمهیدات در این زمینه وجود دارد و باید بدانیم در دوران آشنایی پیش از ازدواج به جای پرسیدن سؤالات غیرضروری مانند علاقه به تیم ورزشی خاص، دقت فراوانی در مورد رفتار، افکار و گفتار همسرمان داشته باشیم.

وی گفت: مثلاً مردی که موقع رانندگی با سرعت می‌رود عجول است اگر به دیگران راه ندهد رقابت‌جو است. چنانچه تخلفاتی از قبیل پارک دوبله انجام دهد قانون‌شکن است و اگر خودروهای دیگر بوق زدند و او ناسزا گفت بددهن است.

وی با اشاره به اهمیت رفتارهایی مانند غذا خوردن، بیان خاطرات دوران کودکی و رشد گفت: وقتی به رستوران می‌روید اگر کسی را که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید نوع غذای شما را برگزیند زورگو است و آمرانه رفتار می‌کند نحوه غذا خوردن نیز می‌تواند سلامت روانی او را نشان دهد.

این روانشناس افزود: باید درباره سازگاری با دوستانش نیز سؤال پرسیده شود سازگار بودن یعنی عقل‌گرایی یعنی فرد با تفکر و اندیشه واکنش نشان دهد نه از روی احساس و هیجان.

این مشاور خانواده در پاسخ به پرسش یکی دیگر از شهروندان درباره اهمیت تفاهم یا علاقه‌مندی در ازدواج گفت: اینها دو بال کنار هم هستند اول جاذبه و علاقه باید باشد و تفاهم در کنار آن.

وی گفت: زوجین باید برای هم ساخته شوند وقتی معیار صحیح انتخاب همسر را در نظر گرفتیم آن وقت با علاقه‌مندی می‌توانیم ازدواجی موفق داشته باشیم. ازدواج آرمانی دو شرط دارد شرط اول معیار صحیح انتخاب همسر از نظر تحصیلات، نگاه سیاسی، مذهبی و فرهنگی.

وی افزود: ممکن است دو دانشجو با هم هماهنگ باشند اما خانواده‌هایشان به لحاظ فرهنگی متفاوت باشند این تفاوت می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بعدی شود.

وی ادامه داد: شرط دوم مسئولیت‌پذیری بعد از ازدواج است یعنی طرفین به تعهداتی که پیش از ازدواج داده‌اند باید وفادار بمانند و مسئولیت‌های خودشان را در مقابل یک زندگی زناشویی بشناسند.

کیهان نیا گفت: ازدواج راز و رمز ندارد. به شانس و اقبال ربطی ندارد و هندوانه در بسته نیست یک ازدواج آرمانی فقط راه و روش دارد هر که به این راه و روش آگاهی داشته باشد می‌تواند ازدواجی موفق داشته باشد.

این مشاور خانواده اظهار داشت: برای رانندگی باید گواهینامه داشته باشیم اما برای تشکیل خانواده اقدام به یادگیری معیارهای انتخاب همسر و مهارت‌های زندگی نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک گلدان گل برای رشد باید خاک و ریشه سالم داشته باشد. اینها معیارهای اولیه هستند. آفتاب و آب برای رشد گیاه معیارهای ثانویه را تشکیل می‌دهد اگر به گلدان کم آب دهیم می‌خشکد و اگر زیاد آب دهیم پژمرده می‌شود بنابراین باید اعتدال را رعایت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باوجودتمام این روانشناسیها>باز من معتقدم تازیرسقف زندگی نکنن.خصوصیات انسانها قابل پیشبینی نیست.چون اصولاانسان پیچیده است ودائمادرحال تغییر.جه زن چه مرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج