جاباما
۱۰۳۷۹۲۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

حوزه علمیه از انرژی خورشید درآمدزایی می‌کند

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه با بیان اینکه مدیران حوزه همه تلاش شان را می کنند تا سرمایه گذار و ایده پرداز و... مناسب برای مشارکت در بحث اقتصادی پیدا کنند، گفت: این کار در حال انجام است و به زودی شاهد اتفاقات خوب و بهتری در بحث وقف در حوزه های علمیه خواهیم بود.

خبرگزاری حوزه: مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه با بیان اینکه مدیران حوزه همه تلاش شان را می کنند تا سرمایه گذار و ایده پرداز و... مناسب برای مشارکت در بحث اقتصادی پیدا کنند، گفت: این کار در حال انجام است و به زودی شاهد اتفاقات خوب و بهتری در بحث وقف در حوزه های علمیه خواهیم بود.

حوزه علمیه از انرژی خورشید درآمدزایی می‌کند

سید مصطفی حسینی نژاد:

برای اداره حوزه‌های علمیه، نیازمند درآمد حاصل از وقف هستیم.
۳ هزار و ۵۰ موقوفه در کشور متعلق به حوزه است.

پرداختی فعلی موقوفات پاسخ گوی حوزه نیست.

مجموع درآمد موقوفات حوزه از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۳ مهرماه همان سال ۱۱ میلیارد تومان بوده .

فرودگاه گرگان وقف حوزه علمیه است؛ اداره این نوع موقوفه‌ها باید به حوزه واگذار شود. به زودی شاهد اتفاقات خوبی در بحث وقف در حوزه خواهیم بود.

قصد داریم با تولید انرژی خورشید و فروش آن به دولت، راه اندازی گل‌خانه‌های بزرگ و یا راه اندازی مجتمع‌های فرهنگی با نام مفتاح، تولید ثروت کنیم.

اگر چه نظام جمهوری اسلامی است و باید دولت به حوزه علمیه کمک کند و این کمک دولت بر خلاف تصورها و سخنان بی پایه و اساس در گوشه و کنار به طلاب حوزه های علمیه و روحانیت نیست، بلکه کمک به سیستم آموزشی حوزه های علمیه است.

چون تصوری در جامعه شکل گرفته و هست که پول هایی که دولت به حوزه می دهد، مستقیم در اختیار طلاب قرار می گیرد. در حالی که این گونه نیست. به عنوان نمونه پولی که دولت به دانشگاه می دهد، به صورت مستقیم پول را که به جیب دانشجو نمی ریزند، بلکه دولت اعتبارات را به سیستم آموزشی دانشگاه می دهد که شامل، امور جاری، حق الزحمه استاد، غذا، اعضای هیئت علمی و... است.

اعتباری هم که دولت در نظام جمهوری اسلامی به حوزه های علمیه می دهد نه حوزه علمیه شهر خاص می دهد، برای بحث سیستم آموزشی عبارت از اجرای برنامه، کادر مدارس، کارمندان، تبلیغ و... هزینه می شود و تنها جایی که برخی از طلاب از این پول استفاده می کنند، بحث بیمه حداقلی است؛ تازه آن هم بدست طلبه نمی رسد، بلکه به بیمه واریز می شود.

در این بین هم ممکن است بعضی از طلاب که درصدشان کم و ناچیز است، موقعیت شغلی پیدا کنند، وقتی موقعیت شغلی پیدا کردند، دیگر آن حداقل بیمه ناچیز که دولت از طریق مرکز خدمات حوزه های علمیه، به طلاب می داد، آن حداقلی هم قطع می شود.

(با بیان این که دولت موظف است به بعضی اقشار جامعه، خدمات اجتماعی ارائه دهد که بخشی از این افراد طلاب می باشند): در اینجا فرق طلبه با دیگر اقشار این است که طلبه همه عمرش را پای درس می گذارد، ولی اقشار دیگر، درس شان مقدمه شغل شان است. هدف طلبه از تحصیل، نشر دین و تبلیغ است. به هر حال این دعوا و جوّی که علیه روحانیت پیرامون این موضوع در جامعه درست شده، بر این مسئله است، که بیان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حوزه‌ها ی علمیه تعطیل شوند و با دانشگاهها ادغام شوند

      پاسخ ها

      • طه

        کاش اینکار بشه شاید دانشگاهایمان کمی پایبند اخلاق اسلامی بشن

    • 100000

      پول نفتو بدید بهشون خیلی زحمت میکشن...

      پاسخ ها

      • الفبا

        پول سرمایه گذاری را از کجا آوردند
        تولید انرژی خورشیدی با توجه به وضعیت چند سال اخیر کاملا صرفه اقتصادیش را از دست داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج