جاباما
۱۰۳۸۳۱۰
۳ نظر
۵۰۲۵
۳ نظر
۵۰۲۵
پ

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

بهترین‌های سینمای فرانسه را اینجا آورده‌ایم، اگر از کلیشه‌های سینمای کشورهایی، چون آمریکا خسته شده‌اید، این مطلب به کارتان خواهد آمد.

برترین ها: بهترین‌های سینمای فرانسه را اینجا آورده‌ایم، اگر از کلیشه‌های سینمای کشورهایی، چون آمریکا خسته شده‌اید، این مطلب به کارتان خواهد آمد.

جیب بُر/Pickpocket

فیلم «جیب بُر» به کارگردانی «روبر برسون» است، بازی بازیگر /مدل و پرفورمنس «مارتین لاسال» مورد تحسین اغلب منتقدان واقع شده است. میشل در یک مسابقه اسب‌دوانی جیب یکی از تماشاگران را می‌زند. او خیالش راحت است که کسی او را ندیده، اما هنگام خروج از میدان مسابقه ناگهان دستگیر می‌شود.

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

مسائل دینی درونمایه برجسته‌ی بسیاری از فیلم های «برسون» است اما اولین فیلمی از او که در آن به طور خیلی جدی با مسأله‌ی حس گناه برخورد می‌کنیم فیلم «جیب بُر» است. «جیب بُر» اثری است غریزی، عمیقا برآمده از قریحه‌ای پرشور و البته ناتمام و نفس‌گیر.

از نفس افتاده/ Breathless

«ژان‌لوک گدار» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفان تاریخ سینما شناخته می‌شود. «از نفس افتاده» اولین فیلم بلند او و یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایش است.

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

میشل پس از اینکه ماشینی را می دزد و تحت تعقیب قرار می گیرد. این در حالی است که او قصد دارد رابطه اش با نامزدش را بهبود ببخشد و... نوآوری، ساختارشکنی، تاثیر، و تجربه «از نفس افتاده» دنیای سینما را تکان داد،

ژول و ژیم/Jules a Jim

«تروفو» پس از «چهارصدضربه »و «به پیانیست شلیک کنید»، شاهکار دیگری به نام «ژول و ژیم »خلق کرد که حتی امروز و با گذشت تقریبا نیم قرن ازساخت آن باطراوت و زنده است. فیلم‌نامه فیلم را «تروفو» و «گروئو» براساس رمانی از نویسنده محبوب تروفو، «روشه» نوشتند.

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

در قلب فیلم، «مورو» در نقش کاترین تسخیرناپذیر و شورانگیز می‌درخشد و هر حرکت و حالت زودگذر او را دوربین پرتحرک و خارق‌العاده «کوتار» با اعجاب و تحسین می‌نگرد. در «ژول و ژیم» شاهد یکی از غریب ترین موقعیت های عاشقانه سینما هستیم.

سامورایی/le samouraï

«سامورایی» یازدهمین فیلم «ملویل» و شروعی بر شاهکار‌های او به حساب می‌آید. او پس از آن «ارتش سایه‌ها»، «دایره سرخ» و «یک پلیس» را ساخت. جف کاستلو یک مزدور حرفه ای است که با روش جنایی خاص، برای قتل صاحب کلوپ شبانه پول گرفته اما در هنگام خروج از آنجا دیده می شود.

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

«تنهایی عمیق یک سامورایی را هیچ کس ندارد، شاید ببر جنگل‌»؛ این جمله‌ای است که مبنای فیلم «سامورایی» قرار گرفته است. چهره سرد، جدی و مصمم «آلن دلون» در «سامورایی» در کنار خوش‌تیپی و ظاهر آراسته او که خصلت ویژه سامورایی‌ها بوده است، یکی از نکات قابل ملاحظه فیلم است.

مکس و اوراق فروش ها/ max and the junkmen

«مکس و اوراق فروش ها» فیلمی کمتر دیده شده «کلود سوته» است. کارآگاه مکس در پاریس در تعقیب دسته ای دزد است که دستگیری آن ها برایش حسابی دردسرساز شده و مجبور است دست به هرکاری بزند.

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

«سوته» در این فیلم به سمت مطالعه اخلاق انسانی در فضایی تیره و بدبینانه می رود. تصویر کاراکتر لیلی با بازی «رومی اشنایدر» در این فیلم هرگز از ذهن تماشاگران محو نخواهد شد.

زنگ تفریح/playtime

فیلم «زنگ تفریح» به کارگردانی «ژاک تاتی» است که می توان آن را شناخته شده ترین اثر او نزد منتقدین و مردم دانست.آقای اولو به پاریس می آید اما در همان بدو ورود، در میانِ یک نمایشگاه گم می شود. بعد از کش و قوس فراوان، موفق به بیرون آمدن از نمایشگاه می شود و ...

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

« تاتی» در این اثر عجیب و گیج کننده ،كمدی متفاوتي خلق مي‌كند. كمدی با ظاهري خشك و بي‌روح كه تا حدي رقيق شده و خيلي پيچيده ولي بادوام، خلاصه تمامِ آن چیزی که سینمای او را تشکیل می دهند را جمع کرده و به کمال رسانده است.

قصاب/Le Boucher

فيلم «قصاب» يكي از آثار ارزشمند «كلودشابرول» است. اين فيلم روايت داستان پوپول قصاب است كه با هلن، آموزگار مدرسه در يك مجلس عروسي در روستاي كوچكي آشنا مي‌شود اما در آن ناحيه دخترهايي به قتل مي‌رسند و ..

بهترین‌های سینمای فرانسه: پنجره‌ای رو به ذهن

«قصاب»، تاثیر ویرانگر جنگ بر روان انسان بدون پرداختن به خود جنگ و تنها با محور قرار دادن یک کهنه سرباز سابق و تغییرش به یک قاتل زنجیره‌ای روانپریش را بازمی‌گوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آلن دلون چه خوشگله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای مردها خوشتیپی صفت مناسبتریه.خوشگلی برای خانمهاست

    • بدون نام

      فیلم چهارصد ضربه هم باید تو این لیست قرار داشت!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج